Sanokaa ettei tuo ole Mersu...
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Re: Sanokaa ettei tuo ole Mersu...
Citroen C5
Joo ei se minustakaan meseltä näytä, mutta 100% ei uskalla sanoa.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Joo shitroeniltahan se näyttää hyvinkin pitkälle, joten palo ei mikään ihme juttu
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Sitikoihin kannattaa näköjään ottaa palovakuutus. Tai tuon kyllä pitää mennä takuuseen, kun on tämän vuoden mallia. Ilmankos jollain pösöilläkin on porttikielto ruotsinlaivoihin, jos ei ole syttyviä osia tarkastettu merkkikorjaamolla.
Meikäläisellä syttyi kerran talvella VW Polon kojelauta palamaan, ja tuli aika kiire päästä hytistä ulos kun savunmuodostus oli niin voimakasta. Se onneksi tukahtui itsestään kun suljin oven perässä. Auto säilytti ajokuntonsa mutta siitä oli vaikea päästä eroon, koska palaneen haju ei lähtenyt sisustasta millään. Oli viimeinen volkkari se.
Meikäläisellä syttyi kerran talvella VW Polon kojelauta palamaan, ja tuli aika kiire päästä hytistä ulos kun savunmuodostus oli niin voimakasta. Se onneksi tukahtui itsestään kun suljin oven perässä. Auto säilytti ajokuntonsa mutta siitä oli vaikea päästä eroon, koska palaneen haju ei lähtenyt sisustasta millään. Oli viimeinen volkkari se.
Hm, musta tuntuu, että W211 nokkapelti on alumiinia ja takakontin kansi ainakin osin muovia. Loppu taitaa siitäkin olla alumiinia. Etulokasuojiakin hieman epäilen, mutta jollakin on varmasti oikeata tietoa.
Kaikki tämä perustuen huipputarkkaan "koputa ja kuulostele" -analyysiin.
No, konepelti on takuuvarmasti alua, sen näkee sisäpuolelta.
pforsell
Kaikki tämä perustuen huipputarkkaan "koputa ja kuulostele" -analyysiin.
No, konepelti on takuuvarmasti alua, sen näkee sisäpuolelta.
pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Ja vielä aikaisemmin 1977 esitellyssä 450 SLC 5.0 mallissa oli konepelti ja takaluukun kansi alumiinia.hakokari kirjoitti:Jo W126:n takaluukun kansi oli kokonaan alumiinia meikäläisen entisessä -83 mallin Mersussa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Älkääs nyt, sitikkahan on hieno merkki. Nykyäänhän autot on tietysti samaa p*skaa hieman eri paketeissa mutta aikanaan esim. DS ja ID sitikat oli hienoja ja todella edellä aikaansa.Mesedesi kirjoitti:Noh - ei se mitään, maailma on taas vähän parempi paikka yhtä sitikkaa vähempänä.
Ja nykyautoista puhuttaessa eno osti uuden C4 sitikan ja täytyy sanoa että sehän oli todella mukava auto ajella, tuollainen järkevän kokoinen ja kohtuullisen edullinen.
Ja nyt loppuu p*skan jauhaminen, ajelen silti mieluummin vanhalla mersulla ja nauran matkalla tankkaamaan (taas)
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Onkos siis tuollaisia olemassa Meinaan kun viime viikolla tulkkasin työkaverilleni saksantuonti 1998 audi-A3:n käyttöohjekirjaa ja siellä oli maininta: Kurbengehausheizung eli jotensakkin kuten kampikammion lämmitys . Tällaiselle kapineelle autossa on sulake siis .pekkavee kirjoitti:Oliko Sitikkaan laitettu aivan liian tehokas huohottimen lämmitysvastus???
Niin ja olihan ne mersutkin mersuja silloin ennen, kuten sitikatkin sitikkoja... ...puhumattakaan jenkkiautoista nykyään
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Eiköhän tossa sitikassa oo muovia toi konepelti?? Ainakin BX:ssä oli joskus muinoin muovinen. Nauratti, kun kävin semmosta joskus kattelemassa ni myyjä kehuskeli kovasti ja sano, ettei oo yhtään kiveniskua tai kukkaa konepellissä...
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Ei se vahinko merkistä kiinni ole, toisilla niitä vaan sattuu useammin. Volvo V70 TDI:ssä polttoaineputkien liittimet olivat niin huonot, että niiden muovi murtui ja konehuone tulvi täyteen naftaa kesken ajon, mm. pakosarjan päälle. MB W210:t syttyvät ajovalojen huonoista johdotuksista ja liittimistä, w123:n mekaaninen polttoainepumppu vuoti bensat suoraan pakosarjan päälle, 126:n alustamassat roihahtivat yms. pientä. Ihme ettei ole vielä yhtään omaa autoa kärvähtänyt.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Kiitos samoin, tosin jo vuonna 1992. Volkkareistakin on tullut muutama johtosarja sulatettua klimpiksi.Aki P kirjoitti:Viime talvena suli omasta autosta (w124) Pissapojan letku...
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
[quote="Sami H."]Eiköhän tossa sitikassa oo muovia toi konepelti?? Ainakin BX:ssä oli joskus muinoin muovinen. Nauratti, kun kävin semmosta joskus kattelemassa ni myyjä kehuskeli kovasti ja sano, ettei oo yhtään kiveniskua tai kukkaa konepellissä... :D[/quote]
BX:n kone"pelti" on itseasiassa muovi/lasikuitu seosta, jotain kuttaperkkaa.
BX:n kone"pelti" on itseasiassa muovi/lasikuitu seosta, jotain kuttaperkkaa.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja