kickdown....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

kickdown....

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

kaipaisin vihjettä KD toiminnan puolesta,kun tämä tuntuu siltä että se suostuu toimimaan vähän silloin kun sille sopii.ilmiö toistuu taajama ajossa jatkuvasti,ei vaihda pienemmälle vaikka kuinka mäiskii pedaalia pohjaan.joskus tosin tuntuu vaihtavan kun ei aivan pohjaan laita,vaillinaisesti sekin.motarilla ei niinkään usein.pystyykö sitä säätämään (?) tai jotain vai pitääkö hankkia uusi,ja jos näin,mistä voi päätellä että se on kaput lopullisesti??auto on 250TurboD(W124)
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Mittaa ensin KD-kytkin. Jos johtaa kokoonpainettuna niin OK.
Mittaa KD kytkimen johdosta (jommasta kummasta nastasta ,en muista kumpi) maata vasten. Resistanssin pitäisi olla 10-20 Ohmia.
Jos ei näytä mitään niin KD solenoidi on rikki tai sille menevä johto on poikki
(selviää menemällä auton alle ja mittaamalla suoraan solenoidista johto irroitettuna,jos silloin on arvo kohdallaan niin johto on poikki).

Jos edellä mainitut asiat ovat kunnossa niin veikkaisin relevikaa...
MB W201 2.5 TURBO
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Jonkun sulakkeen takanahan tuo kd taitaa olla kanssa, eli nekin kannattaa tarkistaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin