A-mersun w168 rengastus, vanteet, ET:stä ym... (*kuvia*)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

A-mersun w168 rengastus, vanteet, ET:stä ym... (*kuvia*)

Viesti Kirjoittaja AvanT »

Ostinpa tuossa uudet kesägummit:O.Z Record 17x7 ET 48 + Toyo Proxes T1R 205/45-16.

ET:stä sen verran, että vaikka netissä kehutaankin marsuun mahtuvan 7,5 -8" vanteet jopa ET:llä 35, niin kyllä tuo minun setup on aikalailla "kaarella". Taakse mahtuisi hieman leveämpi/pienemmän ET:n vanne, mutta en halunnut sekavanteita. Lisäksi minulle oli tärkeää ainoastaan ajo-ominaisuudet ja laatu - ei niinkään ulkonäköseikat.

Sen opin, että ensi kerralla renkaat vaihdetaan päivänvalossa. Käsikopelolla toissayönä vaihdetut renkaat johtivat (hämärien kuvien lisäksi) mm. seuraavaan. Eilen kun ajoin Helsinkiin niin renkaat täristivät yli 80km/h nopeuksissa. Ajattelin että rengastyöt tehnyt Tekno-Rengas (Espoo/Suomenoja) on ryssinyt tasapainotuksen ja päätin viedä auton heille checkattavaksi. Renkaat olivat tasapainossa, mutta vanteiden ja napojen välissä oli reilusti hilseruostetta. Kaverit harjasivat navat puhtaaksi teräsharjalla ja tärinät häipyivät. Kertoi rengasmies, että olivat joskus kokeilleet laittaa tasapainotuskoneella käyntikortin vanteen reunan alle ==> oli vaikuttanut 20g painon verran vanteella(!!!). Propsit Tekno-Renkaalle - olivat jo toiset Ozit sieltä ja todnäk eivät viimeiset.

Tyytyväinen olen! Renkaat ja vanteet ovat huippulaatua ja hintaa tuli hieman rontti 900 EUR. Kiekot tilasin saksasta reifenversandilta (caveat emptor). Tuossa muutama kuva:

KuvaKuvaKuvaKuva
Eturenkaat
KuvaKuva
Takana tilaa riittää:
KuvaKuva

Voilá!
KuvaKuva
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

harva rengasliike poistaa tuon ruosteen levyn ympäriltä !

ite tykkkään aina teräsharjalla ottaa ruosteet laikasta pois, ja pienen pieni öljytippa pulteille.
maxpower05
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
Paikkakunta: Alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower05 »

mimmonen alusta sulla on tossa?
mitkä jouset, iskarit?
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja AvanT »

Parasta :lol:

Bilsteinin Sportit: BE3-2745 B6 (taka) ja VN2-4409 B6 (etu)
ja Eibachin Pro-Kit Lang 10-25-006-01-22

Alusta on speksien mukaan 20 mm matalampi kuin orggis. Lähtökohta kun oli se, että takajouset olivat molemmat poikki niin todellista korkeuseroa en tiedä.

Nyt on hjuva ajaa :D
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kun tämmönen ketju kerran on tehty, niin laitetaanpas oman A:nkin rengastusta hieman esille. Elikkäs alkuperäset AMG:t et:llä 45/49, 17 tuumaa ja BF Goodrichin geforce profilerit 205/40/17.

Tossa muutama kuva, parempia vois ottaa ku jaksaa.

http://koti.mbnet.fi/~masaf1/filuja/kuv ... 240004.JPG
http://koti.mbnet.fi/~masaf1/filuja/kuv ... 240005.JPG
http://koti.mbnet.fi/~masaf1/filuja/kuv ... 240006.JPG
http://koti.mbnet.fi/~masaf1/filuja/kuv ... 240012.JPG
http://koti.mbnet.fi/~masaf1/filuja/kuv ... 240013.JPG
http://koti.mbnet.fi/~masaf1/filuja/kuv ... 240015.JPG

Pito hiekalla on naurettavan huono, muuten ihan ok ajella nuo renkaat.
maxpower05
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
Paikkakunta: Alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower05 »

millais mahtaa käydä, kun kaveri tyrkyttää
vanhoja 17" vanteitaan, 8x17" et 35 ja päällä 215/45 kumit...
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja AvanT »

Sanoisin, että melkovarmasti ei, ulkoreuna tulee nimittäin tuuman verran ulommas kun noissa minun kuvissani. Noita muovisiipiä kun ei rullailla :wink:
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

maxpower05 kirjoitti:millais mahtaa käydä, kun kaveri tyrkyttää
vanhoja 17" vanteitaan, 8x17" et 35 ja päällä 215/45 kumit...
Ei kirveelläkään. ET-luku ihan päin persettä, ehdottoman laiton koska raideleveys kasvaa ihan liikaa ja todellakin pistää silmään. Sitä paitsi, halkaisija alkuperäiseen 195/50/15-renkaseen muuttuu ~50 mm eli mittarin näyttäessä 100 km/h ajaisit 110 km/h. 600 mm on aikalailla maksimi ulkohalkaisija aakkoseen (noissa 625 mm). Parempi unohtaa samantien, ellet halua muokata lokareitas, saada sakkoja tai pahimmassa tapauksessa ajaessa metsään maksaa koko lystiä tällöin itse, koska vakuutustarkastaja kiinnittää noin härskeihin juttuihin varmasti huomiota romuja tutkiessa.
MJK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MJK »

Jassoo, aakkonenhan on hieman muuttunut sitten viimenäkemän. Mahtaa olla nykyään ihan ajettava peli tuolla alustalla?

(Sitten muuna OT:nä, onkos tullut mitään yllätyksiä tuon kyseisen yksilön kanssa? ilmeisesti alustassa oli jotain.Vantaalla nimittäin ei tuon värisiä 70tkm ajettuja A-sarjalaisia ollu ainakaan kovin montaa vuodenvaihteessa myynnissä.Toivon mukaan on edes jossain määrin ollut hintansaväärti.)
"Muista piestä vaimo ja koira kerran viikossa, ne kuitenkin pettää tai suunnittelee jotain"
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja AvanT »

Alustan ongelmat havaitsin jo koeajolla (nostettiin TSI-hallissa ylös) - eli takavieterit olivat molemmat poikki. Jarruremppa on edessä - satulat ovat to-del-la likaiset ja jumittavat jonkin verran.

Tuolla on ajettu nyt jotain 18tkm ja minulla auto on ollut 6kk.
Viimeksi muokannut AvanT, Ma 02.10.2006 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
MJK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MJK »

Auto oli ainakin meillä ollessa alkuperäinen, eli lastutettu ei ole. Tuo syönti kummastuttaa, kuitenkin auton edellinen käyttäjä(Eli minun äitini, olin siis se kossi mukana kun kävit koeajolla.) ajoi alle 5l/100km matka-ajossa, ja nurkkapyörittelyssä alle 6l. Jarruissa on varmaankin se että etuset kuluu tuossa mallissa korkean painopisteen ja lyhyen akselivälin takia todella nopeasti. Joten jarrupölyä riittää, se lienee noihin jarruihin osasyyllinen.

Kannattaa kysellä joltain tietäjältä oisko tuo suuri syönti jotenkin yhteydessä CDI koneen tyyppivikoihin, ellen täysin väärässä ole niin jotain suutinvikoja ja imusarjavikoja on joissain ollut. En tiedä päteekö mitenkään sitten A-sarjaan. Tuli kyllä yksi hullu päähänpisto mieleen, ettei olisi katti menossa pikkuhiljaa tukkoon. Eli kulkeeko se niinkuin sen pitäisi ?

(ps, yv:llä voidaan jatkaa jos jotain vielä on kyseltävää.)
"Muista piestä vaimo ja koira kerran viikossa, ne kuitenkin pettää tai suunnittelee jotain"
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja AvanT »

Auton kulkupuoli on kunnossa ja luulen että imusarjan ja katin mömmöt loistavat poissaolollaan - autolla ajetaan kahden tunnin siivuissa 1000 km viikossa tasaiset 3000 rpm mittarissa :) Auto ei savuta lainkaan. Olisi vain aikaa viedä se pajalle... :cry:

n. 130km/h nopeudessa ilmanvastus on melkomoinen ja oletan että normaalikulutus olisi jokatapauksessa yli 6l/100km.

Auto on tosi äkäinen - kotiäidin auton diskreetti ulkonäkö ja pirteä kulku tekevät matkanteosta "sujuvaa".

Jarrut laitetaan kesällä kuntoon samoin kuin kulutuskin.
Viimeksi muokannut AvanT, Ma 02.10.2006 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Tässäpä nyt parempia kuvia aakkosestani 17" AMG-orkkisvanteilla:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ulkonäöllisesti 20 mm madallus vois olla poikaa, mutta ei viitsi kyllä enää tuosta tehdä kovemmaksi alustaa. Ei nuo 205/40/17 gummitkaan niin hirveän joustavat enää ole, vaikka tuhat kertaa parempi A on niillä ajaa kuin 15-tuumaisilla (paitsi mukulakivillä). Ei sitä olis uskonut, että miten paljo voi auto muuttua kun laittaa kunnon rengastukset. 2,7 barin paineilla olen nuo gummit täyttänyt. Mitäs Avantti käyttää rengaspaineina? Ihme kyllä, mutta ei noilla rengastuksilla kulutuskaan ole juuri noussut.
Fredo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 25.10.2006 14:25

Viesti Kirjoittaja Fredo »

Eli voisiko joku nyt vielä kertoa että mikä on maksimi koko vanteissa & renkaissa jotka sopivat A:n alle? 17 * 7,5 ET 35 ovat kai vähän liian isot?
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

ET pitäis kyllä olla minimissään 42 ainakin mun mielestä. Leveys maksimissaan 7,25. 7,5 voi olla todella nippa nappa.
Vastaa Viestiin