Pitäjämäen Vehon huolto

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Pitäjämäen Vehon huolto

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Eli sattusi huollon aikaan sopivasti parin päivän kurssi ko. liikkeen naapuriin jolloin olisi helppo huollattaa auto siellä. Onko kokemuksia varsinaisesta huollosta. Pikahuolto ainakin toimi hyvin kun kävin ne keskikonsolin taustavalot ja takakontin avauskytkimen vaihdattamassa.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

huoltoa

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Pitskun Vehossa laitatin sivuvilkut tuontimersuun. Tuntiveloituksena käyttivät 85 EUR/h. Olikohan siinä jotain tuontiautolisää?

Samalla kertaa oli irronnut konepeltiä ylhäällä pitävä jousi lokasuojan sisältä. (Hyvin lähellä sivuvilkkuja :? )
Eivät millään myöntäneet että olisi huollon aikana tapahtunut, mutta korjasivat sitten kuitenkin veloituksetta kuntoon. Antoivat kyllä selkeästi ymmärtää että asiakas on väärässä ja tämän kerran nyt suostuvat tekemään tälläisen täysin ylimääräisen työn. Myös toinen ajovalo oli simahtanut samalla reissulla. Vähän jäi paskan maku suuhun käynnistä mutta toivottavasti tämä oli yksittäistapaus.

PS. Pitskun varaosapuolella Kurkinen on mestari. Suosittelen.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Pitskun Veho

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Varaosapuolta käytän, löytyy ammattitaitoa Seppo S.

Terveisin Jamppa
mersuja on
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: huoltoa

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

mattirot kirjoitti:Pitskun Vehossa laitatin sivuvilkut tuontimersuun. Tuntiveloituksena käyttivät 85 EUR/h. Olikohan siinä jotain tuontiautolisää?
Montako tuntia mahtoi mennä :wink:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: huoltoa

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Henry V. kirjoitti:
mattirot kirjoitti:Pitskun Vehossa laitatin sivuvilkut tuontimersuun. Tuntiveloituksena käyttivät 85 EUR/h. Olikohan siinä jotain tuontiautolisää?
Montako tuntia mahtoi mennä :wink:
Laskutettuja tunteja oli 2,5h. Paremmin asiaa tuntevat osannevat arvioida kuinka paljon hommaan oikeasti menee. Se reikä taitaa olla suorakaiteen muotoinen, eli ei mene ihan suoraan vaan poraamalla.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: huoltoa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

mattirot kirjoitti:Laskutettuja tunteja oli 2,5h. Paremmin asiaa tuntevat osannevat arvioida kuinka paljon hommaan oikeasti menee. Se reikä taitaa olla suorakaiteen muotoinen, eli ei mene ihan suoraan vaan poraamalla.
Ensin porataan n. 10mm reikä. Sen jälkeen otetaan ilmanpaineella toimiva pistosaha ('rautasahan' terä nytkyy edestakaisin vinhaa vauhtia). Reijän tekoon siis menee 10min/puoli.

Lisäksi reunat täytyy maalata/ruostesuojata ja kiskaista johdot etuvilkuille. (ainakin Motonetin sivuvilkuissa oli johdot liittimineen valmiina ja riitti, kun laittoi sivuvilkun etuvilkun johtojen 'väliin'). Etuvilkut toki täytyi tietysti irroittaa.

Siis, reikien teko + johdotus 15-20min/puoli. Loppuaika sitten kuluu ruosteen estoon :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Mulla on mennyt tunti/ per puoli ( maalauksineen), ja samalla olen putsaillut keskieuroopan pölyt sisälokasuojien kulmista ja ja suojaillut muutenkin, kun on kerran avattu. ( maalaus on pohjamaali + pintamaali ).

Olen käyttänyt Dremelin kiinalaista kopioita ( n. 20 EUR Citymarket ).
Olen porannut ensin kulmiin reiät, ja sitten tuolla mini-laikalla vetänyt
reiästä reikään.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Henry V. kirjoitti: Olen käyttänyt Dremelin kiinalaista kopioita ( n. 20 EUR Citymarket ).
Olen porannut ensin kulmiin reiät, ja sitten tuolla mini-laikalla vetänyt
reiästä reikään.
Niin, jäi kertomatta tuo oma työtapa. Tein melkein 'ammattimaiseen' tapaan, sillä erotuksella, että käytin tavallista sähkökäyttöistä pistosahaa. Ongelmana oli se, että sähköisessä pistosahassa on iso jalka, joka naarmuttaa maalia.

Minun tapauksessani noista naarmuista ei ollut haittaa, kun tein reiät irtolokasuojiin, jotka menivät operaation jälkeen maalaukseen...

PS. Hyvä kerros ilmastointiteippiä reikäkohdan ympärille, tarpeeksi laajalle alueelle, estänee kotityökalun tekemät naarmut.
Terveisin
Tero
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Aivan - tai maalareinteippiä. Sitä kannattaa laittaa vaan useampi kerros.
Helpottaa muuten reikienkin poraamista, niin ei poranterä vaeltele.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Vastaa Viestiin