MB 190 (W201?) 1.8 - 2.0 E, mitä zekata?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

MB 190 (W201?) 1.8 - 2.0 E, mitä zekata?

Viesti Kirjoittaja taky »

Perheen kauppakassi - Fiesta - alkaa olla päivitystä vaille ja kustannuksia laskeskellessa kiinnitti huomio mm vakuutusmaksuihin jotka on MB 190 kohdalla käytännön tasolla samat kuin Fiestassa, siis miksipä se nostaa
kulkieen laatutasoa käyttökustannusten pysyessä kokolailla samana.....

Uskoisin että 190 on jotain muuta kuin saman ikäinen hoppa... ;-)

Aatos on kesäkaudella piipahtaa Saksassa ja siellä noita 190:ä mobilen perusteella riittää valittavaksi pilvin pimein.

Sen verta korvien väliin kertynyt että 1.8 tai 2.0 E sen pitää olla, polttoaineenkulutus kohdallaan ilman E:tä olevaan.
Manuaali on hakusessa, samasta syystä kuin edellä, ei automaatti muuten ole "hyllyllä".

Jotta projekti voisi edetä olisi hyvä selvitellä mihin 1990-1992 vuosimallisen 190:sen ollessa kysessä tulee kiinnittää huomioita.

"Legendan" mukaan mersuissa, niin kuin muissakin on kohtansa mistä päätellä onko kysessä todella 150 tkm vai 300 tkm ajettu yksilö, mutta mitä ne on 190 kohdalla?

Siis mistä vm. 1990-1992 190 E poikii jos on poikiakseen?
Mikä on kallis remointti, ja mikä on järjellisesti hoidettavissa omatoimisesti?
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Elikkäs.. Niistä 1,8/2,0 E vikoja.. Kannattaa kuunnella käyntiä.. Ruiskuissa (KE) jonku verran ongelmia.. Anturit yleensä aika kalliita.. ja venttiilin nostimet alkaa nakuttan... Mutta muuten kyllä hyviä vehkeitä mun mielestä. Yleensä penkistä ratista ja koe laudasta näkee vähä minkä verran kilometrejä mutta koskaan ei voi olla varma ku pysyvät aika hyvin kuosissa noi 190:set... Itellä ois myytävänä kyllä tommonen 190 1,8E -90 230tkm ajettu.. ku piti siirtyä diesel aikakauteen...
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Viesti Kirjoittaja taky »

jaa220 kirjoitti:Elikkäs.. Niistä 1,8/2,0 E vikoja.. Kannattaa kuunnella käyntiä.. Ruiskuissa (KE) jonku verran ongelmia.. Anturit yleensä aika kalliita..
Kuinka ko ongelmat ilmenee?
Onko viat hahmotettavissa koeajolla?
jaa220 kirjoitti: ja venttiilin nostimet alkaa nakuttan...
Onko koneissa hudrauliset tasaimet?
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Yleensä ruisku viat huomaa kyllä helposti (nykiminen, tyhjäkäynnin epätasaisuus yms.).. Ja ne nostimet on tosiaan hydrauliset.. Eivät kylläkään kallita nuo osat.. Muistaakseni n.13€ kappale. Nuoki kuulee kyllä selvästi jos nakuttaa...
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Viesti Kirjoittaja taky »

jaa220 kirjoitti:Yleensä ruisku viat huomaa kyllä helposti (nykiminen, tyhjäkäynnin epätasaisuus yms.)..
Miten "herkiä" ko koneet on katsastus mielessä, vaikea saada päästöt
sallituihin rajoihin?
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Hydrauliikka venttiilin säätimiin tuli w201 kösiin -86

Moottorin kahinoita ja raksutuksia jotka oireilevat esim, löysästä nokkaketjusta ja kuluneesta nokka-akselista, käyntihäiriöitä ruiskun pielessä olevista säädöistä ja viallisista komponenteista.

Ääntääkö ohjaustehostin pahasti käännettäessä ääriasentoihin, normaalina voidaan pitää pientä kohinaa.

Uiko laturin hihna syvällä hihnapyörässä, jos ui, on hihnapyörä kulunut, sopii olettaa että autolla ajettu ainakin reilusti yli 200 tonnia, tai hihna on ollut niin kireällä että oheislaitteet ovat joutuneet kovalle rasitukselle,

Vialliset alustan tukivarret ja puslat tuntuvat ajossa keinumisena ja perän "liiraamisena" ja vaelteluna. Vetopyörästössä ulinaa ja väljyyttä, vaihteiston pää-akselin laakeri ääntää voimakkaana kohinana kun kytkimen nostaa ylös, tai luistaako / vaihtaako automaatti oikein.

Kuljettajan penkki ei kulu puhki vasemmalta puolelta jos autolla on ajettu 200 tonnia (poikkeuksiakin on)

Kuljettajan oven saranoiden ja rajoittajien kunto, onko vaihdettu (yleensä näkee), ovea nostaessa päädystä, onko väljää.

Takkuaako virtalukko, Mersun perus vikoja paljon käytettynä,

Monitoimikatkaisijan viiksi ja valokatkisija, onko merkinnät kuluneet puhki,

Tuossa muutama kohta joita kannattaa katsoa, ja joista voi jotakin päätellä, mutta autohan on ostettava kokonaisuutena, ja vaikka olisi kuinka paljon ajettu, mutta hyvin huollettu ja kuluvia osia vaihdettu, niin ainahan se on kotiin päin, vai kuinka :?:

Kaiken kaikkiaan w201 on erittäin kestävä ja hyvä auto, suosittelen kokemuksesta.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kannattaa katsella ovista alareunan tiivisteen alle onko ruostetta, samoin vararenkaan alta saattaa ruostetta löytyä.

Kumipuslia (alusta) on jokapaikka täynnä, niiden kunto.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

ruosteesta vielä sen verran,että tunkin reikien ympäristö kannattaa tutkia :shock:
Vastaa Viestiin