250d 87 käy kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
JarnoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.04.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

250d 87 käy kylmänä

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

elikkäs mersus ei nouse lämmöt ko reiluun viiteenkymmeneen asteeseen!! termostaatti on uusi! "tarvike" pahvia on syylärin edessä ja visko toimii normaalisti!! voisko johtua siitä et autos ei oo pohjapanssaria ollenkaa? jos se jäähdyttäis moottoria niin paljo ettei lämpeä kunnolla?
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1630
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Pohjapanssarilla ei merkitystä lämpöihin. Oliko moottori kylmä myös vanhalla termostaatilla? Jos oli niin toimiikohan lämpötila-anturi/mittari? Moottorin lämpötila on 50 asteisena aivan liian kylmä. Moottorin lämpö pitäisi mitata toisella mittarilla.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Ei pohjapanssarin puuttuminen moista aiheuta,uusikaan termari ei tarkoita toimivaa termaria :lol: .Mutta miks vaihdoit termarin,olikos ennen vaihtoo samat liian alhaset lämmöt?Ja tuleekos kabiinin kunnolla lämpöstä huolimatta mittarin näyttämästä 50 asteesta?
aina vaan fixataan :) 230te -86
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Laitoitkos alkuperäsien termostaatin vai tarvike roskaa! Palstalla on ollut juttua, että tarvike termostaattia ei kannata laittaa! Alkuperäinen maksaa vajaa 20€.

Itse vaihdoin juuri termostaatin ja lämmöt nousee hyvin reilut +80ºC ja alkuperäinen termostaatti ja termarin lämpöarvo on +85ºC.
Niin ja Autoni on MB w124 250D-89 ja ei ole pohjapanssaria.
Avatar
JarnoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.04.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

uskoisin mittarin näyttävän oikein ko sisälle tuleva ilma ei oo kovinkaa lämmintä!! varmaanki tarvii hakea sit alkuperäinen termari tuohon jos auttais :D alunperin vaihdoin sen ko se oli jumittunut täysin auki ja ei lämmennyt ollenkkaa!!
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

onhan järjestelmässä tarpeeksi vettä ?

Eihän järjestelmässä ole ilmalukkoa, joka estäisi veden kunnollisen kierron?

Kyllä minä luottaisin tarviketermostaattiin, voithan testata sen keittämällä sitä kattilassa, jos vehjes naksahtaa vasta veden lähes kiehuessa, niin homma pelittää. vajaa 40 astetta on vasta käden lämpö..
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

koitas antaa auton lämmetä paikallaan jonkin aikaa. nyt kovilla pakkasilla voi mennä vähän kauemminkin aikaa, mutta kannattaa kokeilla. laitat auton käyntiin ja säädät puhaltimet pois käytöstä. annat vähän kierroksia, jotain 2500. annat käydä siinä ja katot nouseeko lämmöt. pitäs paikallaan nousta, vaikka ois mikä termari, ku antaa vähän kaasua. sit jos ei nouse, niin luulisin mittarin näyttävän väärin. ja kannattaa vielä mitata jollain toisella mittarilla. käsi on aika hyvä, se ei kestä oikeen yli 60 lämpötiloja ollenkaan. jos lämmöt esim. 55 astetta, niin pitäs pystyä pitään kättä lohkossa kiinni, esim venttiilinkopan päällä. niin, oon kans kuullu, et tarvike termaria on joutunu vaihtaan kolmekin kertaa, enne kuin on alkanu toimiin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JarnoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.04.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

joo on tarpeeksi nestettä ja en usko että on ilmalukkoa ko eilen illalla kokeilin paikallaan käyttää ja aika kauan sai käyttää mut lämmöt nousi kahdeksaankymppiin ja puhalsi sit kuumaa hyttiinki! :) et taidan seuraavaksi koittaa vaihtaa ton termostaatin alkuperäiseen!!
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Lähteekö Mersuista mahdolliset ilmalukot jäähdytysjärjestelmästä, jos antaa käydä kunnolla kuumaksi paisuntasäiliön korkki auki?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

hyvä vihje on puristella ylävesiletkua täytön aikana, ja vielä käydessäkin. kyl mersu sillai ilmaantuu. lämmityksen vipu/säätopyörä täysille ettei jää ilmalukkoo.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

hyvä vihje on puristella ylävesiletkua täytön aikana, ja vielä käydessäkin. kyl mersu sillai ilmaantuu. lämmityksen vipu/säätopyörä täysille ettei jää ilmalukkoo. käy vaihtamassa uus termari liikkeessä.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Ei ne tarviketermarit oo sen kummempia kun "alkuperäisetkään",hyvässä lykyssä tulevat samasta tehtaasta,vai luuletteko tosiaan ,että mersu tekee kaikki osat itse,on sitte varmaan väärää tietoa.mopo
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

juu saman termarin hain varaosa liikkeestä minkä toi kl-varaosakin myy....
Itse tein ja säästin
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Laitetaan täältäkin ääni tarviketermostaatille. Wahler jo yhden talven toiminut kuin pitääkin. Toinen juttu miten kauan kestää verrattuna alkuperäiseen...
Avatar
JarnoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.04.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

no nyt mersu lämpee kuumaks ja tosi nopeesti ja mitä tein?? kävin aamulla ostamas pohjapanssarin vaihdelaatikolle saakka ko kumpikin puuttu ja sillä kyseinen ongelma korjaantu!! :D et vaikuttaa se panssarin puuttuminen sittenki lämpöihin einakin tässä tapauksessa!! :) olivat muuten ihmeen halvat vaikka olivat täysin ehjät!! likaset kylläkin mut se ongelma poistu pesurilla ja pinelinellä!! 40 egee makso kumpikin yhteensä! luulin et maksavat käytetyt ehjät enemmän :o
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Täh? Siis että ilman pohjapanssaria lämmöt pyöri 50 asteen kohilla ja kun laitoit panssarin ni sitten normaali +80 astetta?
Sori nyt suora kommentti, mutta en usko! Jotain muutakin on tapahtunut... Ilmaa ollu systeemissä? Tjn...
Vaihdoitko loppujen lopuksi sitä termaria?
Sanokaa mitä sanotta, mutta ei pohjapanssari tuomosia vaikuta! :o

Vastaväitteitä saa esittää...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Joo ei vaikuta panssari koneen lämpöihin näillä pakkasilla. Monta vuotta olen ajellut ilman panssaria ja lämmöt nousee ihan normaalisti ylös. Ei edes keulaa peitetty mitenkään.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1630
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ei vaikuta ainakaan mottorin alla oleva pohjamuovi systeemi. Faijallani on W124 300 D ja siinä ei ole pidetty pohjamuovia ollenkaan ja lämmöt nousee normaalisti. Sulla on tapahtunut tosiaankin muuta-ilma poistunut tai saithan sen jo edellisenä päivänä lämpiämääm 80 asteeseen.
Avatar
JarnoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.04.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

herrat osaakin varmaan sitte selttää että miksei oo mahdollista? jos panssari pitää moottorin tuottaman lämmön moottorin lähellä eikä tilalle tule alta kylmää ajoviimaa ja ilmaa ni miksei moottori sit vois käydä lämpösempänä? se ilmalukko sit varmaan tipautti öljynpaineetkin kolmesta vähä reiluun kahteen?? en oikein usko tota! ja se että jonku isällä lämpee ihan normaalisti ilmanpanssaria ni ei mua kyllä lämmittänyt yhtään!! termostaatti on sama edelleen ja mitään muuta ei o tehty ko muovit laitettu ja luulis et jos ilmalukko on ja vesi ei kierrä kunnolla ni moottori ylikuumenee?
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Ainoot ajoviima jäähdytteiset mitä tiedän on mopedit ja pappa sellanen puhallin jäähduytteinen,mutta onhan niitä ilmajäähdytteisiä autoja kyllä joku 600 fiatti ja muitakin pikku koneisia mutta ei sitä nestettä ja syyläriä huvikseen oo keksitty.On se aika varmaa että pohjapanssarin vaikutus jää alle viiden asteen ja sekin vaikutus on lämpöanturiin suoraan eikä jäähdytysnesteen lämpöön :lol: On nimittäin kokemusta autosta jossa ihkaoikeet lämmöt pysy normaalina mutta ajoviima veti mittarin näyttämän talvella 50 astetta alemmas :shock:

Jaa selitykset meinas unohtua :roll:
ensikseen tasasessa moottorin pinnassa ei ole pinta-alaa tarpeeksi luovuttaa lämpöä tarpeeksi ulospäin ja toiseksi konetilaan ilma tulee syylärin läpi ja poistuu alakautta,ei se sieltä alhaalta mitään nimekskään puhalla oli niitä panssareita tai ei :wink:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei ole kerta tai kaksi, kun on jouduttu uusi Wahlerkin vaihtamaan toiseen päivän-parin kuluttua, koska uusikin termostaatti on ollut viallinen.
Termostaattivialta siis kuulostaa.

Täällähän on vastaavanlainen tapaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31356
Ollaan jo pahveja virittelemässä näillä keleillä :shock:

Itse olen huomannut lukuisten traktoreiden, puimureiden ja autojen kanssa touhutessa, että uutena kunnossakaan ollut termostaatti ei toimi enää kuin uusi esim. kolmen vuoden kuluttua.
Nykyisessä ajokissa (avattaressa) on samaa oireilevaa vikaa eli termostaatin vaihto lähiaikoina edessä.

Olen bensiini- ja dieselmoottoreilla ajellut kylmissäkin olosuhteissa pohjoisessa (esim. -42 ºC) ja sanottava on, että pahveja ei tarvita jos termostaatti toimii ok.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Seuraava tarinointi ei liity aiheeseen, mutta...:
Mulla ainoa ongelma on että tyhjäkäynnillä vaikka pakkasta ei olisi ku muutama aste niin komentosillalle ei tahdo puhaltaa lämmintä. Moottorin lämmöt kyllä pysyy suunnilleen siellä tontilla vaikka pakkasta olis miljoona, mutta tyhjäkäynnillä ei hyttiin oikeen riitä lämmintä. Kun on vähän kierroksia niin johan alko lämmintä tulemaan. Eli kun koneen lämmöt näyttäs pysyvän ok, niin termostaattivikaan en kallistu.

Ainoa selitys minkä olen keksinyt (lue: forumilta oppinut :oops: ) on tämä "ylimääräinen" kiertovesipumppu. Tai siis sen puute.
Noh, tuolla on keittiön pöydällä :lol: jostakin ransportterista kotoisin oleva pumppu. Hiilten vaihto vähän keskessä... Jonkunlaista tellinkiä sille vielä mallata!
Mitä sanotte, alkaako hytissä tarkenemaan?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
JarnoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.04.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

sit täytyy ihmetellä et minkätakia moottorin kohdalla oli ilman panssaria sulanut kohta ko auto kävi hetken paikallaan jos kerran moottori ei luovuta lämpöä? entä se öljynpaineiden tippuminen? nyt ku käy lämpimänä ni öljyt on notkeemmat ko kylmänä siitä johtuu alhaisemmat paineet? vai väljistykö mun moottori tos samalla ko moottoria kylmentävä vesilukko hävis?? heh heh varmaan samalla tuli käteenki joku vika ko luulen niin et räppänöistä tulee kuumaa :D
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

JarnoH kirjoitti:herrat osaakin varmaan sitte selttää että miksei oo mahdollista? jos panssari pitää moottorin tuottaman lämmön moottorin lähellä eikä tilalle tule alta kylmää ajoviimaa ja ilmaa ni miksei moottori sit vois käydä lämpösempänä? se ilmalukko sit varmaan tipautti öljynpaineetkin kolmesta vähä reiluun kahteen?? en oikein usko tota! ja se että jonku isällä lämpee ihan normaalisti ilmanpanssaria ni ei mua kyllä lämmittänyt yhtään!! termostaatti on sama edelleen ja mitään muuta ei o tehty ko muovit laitettu ja luulis et jos ilmalukko on ja vesi ei kierrä kunnolla ni moottori ylikuumenee?
Selitys voi olla siinä että sulla on edelleen viallinen termostaatti joka jää auki osittain. Nyt kun panssarit tukkii ilman läpivirtausta ei kone pääse jähtymään niin paljoa.
Itse kirjoitan vain omista kokemuksistani tuolla automallilla, Monta talvea ilman panssareita eikä maskia ole tarvinnut tukkia.
Termostaatin olen ostanut aina Veholta.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Petri K kirjoitti:
JarnoH kirjoitti:herrat osaakin varmaan sitte selttää että miksei oo mahdollista? jos panssari pitää moottorin tuottaman lämmön moottorin lähellä eikä tilalle tule alta kylmää ajoviimaa ja ilmaa ni miksei moottori sit vois käydä lämpösempänä? se ilmalukko sit varmaan tipautti öljynpaineetkin kolmesta vähä reiluun kahteen?? en oikein usko tota! ja se että jonku isällä lämpee ihan normaalisti ilmanpanssaria ni ei mua kyllä lämmittänyt yhtään!! termostaatti on sama edelleen ja mitään muuta ei o tehty ko muovit laitettu ja luulis et jos ilmalukko on ja vesi ei kierrä kunnolla ni moottori ylikuumenee?
Selitys voi olla siinä että sulla on edelleen viallinen termostaatti joka jää auki osittain. Nyt kun panssarit tukkii ilman läpivirtausta ei kone pääse jähtymään niin paljoa.
Itse kirjoitan vain omista kokemuksistani tuolla automallilla, Monta talvea ilman panssareita eikä maskia ole tarvinnut tukkia.
Termostaatin olen ostanut aina Veholta.
:roll: Terve kaikille! Laitanpahan minäkin juttuni, kylläkin CDI:n tähän termostaatti soppaan :lol: Viime kesänäkään autoni C220 CDI ei lämmennyt pitkänkään ajon jälkeen yli 60C. No minä tohkeissani veholta uuden termarin ja vaihdoin. Alkoi lämpiämään normaalisti :lol: Halusin kuitenkin keittämällä ja lämp. mittarilla varustautuneena tutkia vanhan, epäluuloinen kun olen 8) Näytti toimivan normaalisti= ainakin CDI:n termarissa on niin olematon ehkä n. milliä leveä olake tiivistyspintana, että vuoti siitä läpi :twisted:
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Mulla on samanlainen ongelma kuin Tenutähdellä.
Moottorin lämpötila on normaali n.82 silti sisälle ei tule lämmintä.
Otin pistokkeen pois akun etupuolella olevista " pässinkiveksistä" ja sama juttu, vilpoista tulee.

Letkut jotka lähtevät termostaatti kopasta lämppärille ei lämpene.
Mikähän neuvoksi :?: :?:
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

jartuo kirjoitti:Mulla on samanlainen ongelma kuin Tenutähdellä.
Moottorin lämpötila on normaali n.82 silti sisälle ei tule lämmintä.
Otin pistokkeen pois akun etupuolella olevista " pässinkiveksistä" ja sama juttu, vilpoista tulee.

Letkut jotka lähtevät termostaatti kopasta lämppärille ei lämpene.
Mikähän neuvoksi :?: :?:
Vielä neljä yötä ennen ku pukki tulee!

Sulla on vissiin joku isompi ku W201? Koska mulla ei ainakaan niitä kuuluisia kiveksiä... siis kyllä mulla taitaa olla, mutta autossa! Onko sulla sitä kiertovesipumppua? Siinä jossain pissapojan säiliön lähellä... Tulee letku varsinaiselta vesipumpulta ja lähtee eteenpäin lämppärin kennolle. En oo vielä kokeillu mitä pumppu vaikuttaa, mutta herrat viisaammat on sanonu että pitäis auttaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

[quote="Pietu71"]Ainoot ajoviima jäähdytteiset mitä tiedän on mopedit ja pappa sellanen puhallin jäähduytteinen,mutta onhan niitä ilmajäähdytteisiä autoja kyllä joku 600 fiatti ja muitakin pikku koneisia mutta ei sitä nestettä ja syyläriä huvikseen oo keksitty.

Just meinasin kirjailla,ettei Fiat 600 ole ilmajäähdytteinen,mutta tarkistin kuiteskin http://www.fiat-abarth.net/fiat600.html ja kappas vaan on sellainen prototyyppi ollut olemassa.
Pohja"panssari" voi kyllä vähän vaikuttaa pakkasilla,muttei mitenkään dramaattisesti,kyllähän ajoviima öljypohjaa jäähdyttää ja pahvia vaan jäähdyttimenkin eteen,ei kuiteskaan tukkoon vaan ehkäpä 1/3 näkyviin,niin eiköhän se siitä,123/115:sen tiisseli rautapata kestää kyllä peittää enemmänkin,muut ei oikein.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

JarnoH kirjoitti:sit täytyy ihmetellä et minkätakia moottorin kohdalla oli ilman panssaria sulanut kohta ko auto kävi hetken paikallaan jos kerran moottori ei luovuta lämpöä? entä se öljynpaineiden tippuminen? nyt ku käy lämpimänä ni öljyt on notkeemmat ko kylmänä siitä johtuu alhaisemmat paineet?

Jaa että hiusten halkomista,tottakai se luovuttaa lämpöö,kyse on määrästä,jos ei luovuttais niin ei se edes käteen tuntus lämpöseltä. :oops:
Ja öljynpaineiden tippumisen suhteen olet itse oikeassa :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

JarnoH kirjoitti:sit täytyy ihmetellä et minkätakia moottorin kohdalla oli ilman panssaria sulanut kohta ko auto kävi hetken paikallaan jos kerran moottori ei luovuta lämpöä? entä se öljynpaineiden tippuminen? nyt ku käy lämpimänä ni öljyt on notkeemmat ko kylmänä siitä johtuu alhaisemmat paineet?

Jaa että hiusten halkomista,tottakai se luovuttaa lämpöö,kyse on määrästä,jos ei luovuttais niin ei se edes käteen tuntus lämpöseltä. :oops:
Ja öljynpaineiden tippumisen suhteen olet itse oikeassa :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Vastaa Viestiin