250d 87 käy kylmänä
250d 87 käy kylmänä
elikkäs mersus ei nouse lämmöt ko reiluun viiteenkymmeneen asteeseen!! termostaatti on uusi! "tarvike" pahvia on syylärin edessä ja visko toimii normaalisti!! voisko johtua siitä et autos ei oo pohjapanssaria ollenkaa? jos se jäähdyttäis moottoria niin paljo ettei lämpeä kunnolla?
Laitoitkos alkuperäsien termostaatin vai tarvike roskaa! Palstalla on ollut juttua, että tarvike termostaattia ei kannata laittaa! Alkuperäinen maksaa vajaa 20€.
Itse vaihdoin juuri termostaatin ja lämmöt nousee hyvin reilut +80ºC ja alkuperäinen termostaatti ja termarin lämpöarvo on +85ºC.
Niin ja Autoni on MB w124 250D-89 ja ei ole pohjapanssaria.
Itse vaihdoin juuri termostaatin ja lämmöt nousee hyvin reilut +80ºC ja alkuperäinen termostaatti ja termarin lämpöarvo on +85ºC.
Niin ja Autoni on MB w124 250D-89 ja ei ole pohjapanssaria.
onhan järjestelmässä tarpeeksi vettä ?
Eihän järjestelmässä ole ilmalukkoa, joka estäisi veden kunnollisen kierron?
Kyllä minä luottaisin tarviketermostaattiin, voithan testata sen keittämällä sitä kattilassa, jos vehjes naksahtaa vasta veden lähes kiehuessa, niin homma pelittää. vajaa 40 astetta on vasta käden lämpö..
Eihän järjestelmässä ole ilmalukkoa, joka estäisi veden kunnollisen kierron?
Kyllä minä luottaisin tarviketermostaattiin, voithan testata sen keittämällä sitä kattilassa, jos vehjes naksahtaa vasta veden lähes kiehuessa, niin homma pelittää. vajaa 40 astetta on vasta käden lämpö..
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
koitas antaa auton lämmetä paikallaan jonkin aikaa. nyt kovilla pakkasilla voi mennä vähän kauemminkin aikaa, mutta kannattaa kokeilla. laitat auton käyntiin ja säädät puhaltimet pois käytöstä. annat vähän kierroksia, jotain 2500. annat käydä siinä ja katot nouseeko lämmöt. pitäs paikallaan nousta, vaikka ois mikä termari, ku antaa vähän kaasua. sit jos ei nouse, niin luulisin mittarin näyttävän väärin. ja kannattaa vielä mitata jollain toisella mittarilla. käsi on aika hyvä, se ei kestä oikeen yli 60 lämpötiloja ollenkaan. jos lämmöt esim. 55 astetta, niin pitäs pystyä pitään kättä lohkossa kiinni, esim venttiilinkopan päällä. niin, oon kans kuullu, et tarvike termaria on joutunu vaihtaan kolmekin kertaa, enne kuin on alkanu toimiin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
no nyt mersu lämpee kuumaks ja tosi nopeesti ja mitä tein?? kävin aamulla ostamas pohjapanssarin vaihdelaatikolle saakka ko kumpikin puuttu ja sillä kyseinen ongelma korjaantu!! et vaikuttaa se panssarin puuttuminen sittenki lämpöihin einakin tässä tapauksessa!! olivat muuten ihmeen halvat vaikka olivat täysin ehjät!! likaset kylläkin mut se ongelma poistu pesurilla ja pinelinellä!! 40 egee makso kumpikin yhteensä! luulin et maksavat käytetyt ehjät enemmän
Täh? Siis että ilman pohjapanssaria lämmöt pyöri 50 asteen kohilla ja kun laitoit panssarin ni sitten normaali +80 astetta?
Sori nyt suora kommentti, mutta en usko! Jotain muutakin on tapahtunut... Ilmaa ollu systeemissä? Tjn...
Vaihdoitko loppujen lopuksi sitä termaria?
Sanokaa mitä sanotta, mutta ei pohjapanssari tuomosia vaikuta!
Vastaväitteitä saa esittää...
Sori nyt suora kommentti, mutta en usko! Jotain muutakin on tapahtunut... Ilmaa ollu systeemissä? Tjn...
Vaihdoitko loppujen lopuksi sitä termaria?
Sanokaa mitä sanotta, mutta ei pohjapanssari tuomosia vaikuta!
Vastaväitteitä saa esittää...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
herrat osaakin varmaan sitte selttää että miksei oo mahdollista? jos panssari pitää moottorin tuottaman lämmön moottorin lähellä eikä tilalle tule alta kylmää ajoviimaa ja ilmaa ni miksei moottori sit vois käydä lämpösempänä? se ilmalukko sit varmaan tipautti öljynpaineetkin kolmesta vähä reiluun kahteen?? en oikein usko tota! ja se että jonku isällä lämpee ihan normaalisti ilmanpanssaria ni ei mua kyllä lämmittänyt yhtään!! termostaatti on sama edelleen ja mitään muuta ei o tehty ko muovit laitettu ja luulis et jos ilmalukko on ja vesi ei kierrä kunnolla ni moottori ylikuumenee?
Ainoot ajoviima jäähdytteiset mitä tiedän on mopedit ja pappa sellanen puhallin jäähduytteinen,mutta onhan niitä ilmajäähdytteisiä autoja kyllä joku 600 fiatti ja muitakin pikku koneisia mutta ei sitä nestettä ja syyläriä huvikseen oo keksitty.On se aika varmaa että pohjapanssarin vaikutus jää alle viiden asteen ja sekin vaikutus on lämpöanturiin suoraan eikä jäähdytysnesteen lämpöön On nimittäin kokemusta autosta jossa ihkaoikeet lämmöt pysy normaalina mutta ajoviima veti mittarin näyttämän talvella 50 astetta alemmas
Jaa selitykset meinas unohtua
ensikseen tasasessa moottorin pinnassa ei ole pinta-alaa tarpeeksi luovuttaa lämpöä tarpeeksi ulospäin ja toiseksi konetilaan ilma tulee syylärin läpi ja poistuu alakautta,ei se sieltä alhaalta mitään nimekskään puhalla oli niitä panssareita tai ei
Jaa selitykset meinas unohtua
ensikseen tasasessa moottorin pinnassa ei ole pinta-alaa tarpeeksi luovuttaa lämpöä tarpeeksi ulospäin ja toiseksi konetilaan ilma tulee syylärin läpi ja poistuu alakautta,ei se sieltä alhaalta mitään nimekskään puhalla oli niitä panssareita tai ei
aina vaan fixataan :) 230te -86
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei ole kerta tai kaksi, kun on jouduttu uusi Wahlerkin vaihtamaan toiseen päivän-parin kuluttua, koska uusikin termostaatti on ollut viallinen.
Termostaattivialta siis kuulostaa.
Täällähän on vastaavanlainen tapaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31356
Ollaan jo pahveja virittelemässä näillä keleillä
Itse olen huomannut lukuisten traktoreiden, puimureiden ja autojen kanssa touhutessa, että uutena kunnossakaan ollut termostaatti ei toimi enää kuin uusi esim. kolmen vuoden kuluttua.
Nykyisessä ajokissa (avattaressa) on samaa oireilevaa vikaa eli termostaatin vaihto lähiaikoina edessä.
Olen bensiini- ja dieselmoottoreilla ajellut kylmissäkin olosuhteissa pohjoisessa (esim. -42 ºC) ja sanottava on, että pahveja ei tarvita jos termostaatti toimii ok.
Termostaattivialta siis kuulostaa.
Täällähän on vastaavanlainen tapaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31356
Ollaan jo pahveja virittelemässä näillä keleillä
Itse olen huomannut lukuisten traktoreiden, puimureiden ja autojen kanssa touhutessa, että uutena kunnossakaan ollut termostaatti ei toimi enää kuin uusi esim. kolmen vuoden kuluttua.
Nykyisessä ajokissa (avattaressa) on samaa oireilevaa vikaa eli termostaatin vaihto lähiaikoina edessä.
Olen bensiini- ja dieselmoottoreilla ajellut kylmissäkin olosuhteissa pohjoisessa (esim. -42 ºC) ja sanottava on, että pahveja ei tarvita jos termostaatti toimii ok.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Seuraava tarinointi ei liity aiheeseen, mutta...:
Mulla ainoa ongelma on että tyhjäkäynnillä vaikka pakkasta ei olisi ku muutama aste niin komentosillalle ei tahdo puhaltaa lämmintä. Moottorin lämmöt kyllä pysyy suunnilleen siellä tontilla vaikka pakkasta olis miljoona, mutta tyhjäkäynnillä ei hyttiin oikeen riitä lämmintä. Kun on vähän kierroksia niin johan alko lämmintä tulemaan. Eli kun koneen lämmöt näyttäs pysyvän ok, niin termostaattivikaan en kallistu.
Ainoa selitys minkä olen keksinyt (lue: forumilta oppinut ) on tämä "ylimääräinen" kiertovesipumppu. Tai siis sen puute.
Noh, tuolla on keittiön pöydällä jostakin ransportterista kotoisin oleva pumppu. Hiilten vaihto vähän keskessä... Jonkunlaista tellinkiä sille vielä mallata!
Mitä sanotte, alkaako hytissä tarkenemaan?
Mulla ainoa ongelma on että tyhjäkäynnillä vaikka pakkasta ei olisi ku muutama aste niin komentosillalle ei tahdo puhaltaa lämmintä. Moottorin lämmöt kyllä pysyy suunnilleen siellä tontilla vaikka pakkasta olis miljoona, mutta tyhjäkäynnillä ei hyttiin oikeen riitä lämmintä. Kun on vähän kierroksia niin johan alko lämmintä tulemaan. Eli kun koneen lämmöt näyttäs pysyvän ok, niin termostaattivikaan en kallistu.
Ainoa selitys minkä olen keksinyt (lue: forumilta oppinut ) on tämä "ylimääräinen" kiertovesipumppu. Tai siis sen puute.
Noh, tuolla on keittiön pöydällä jostakin ransportterista kotoisin oleva pumppu. Hiilten vaihto vähän keskessä... Jonkunlaista tellinkiä sille vielä mallata!
Mitä sanotte, alkaako hytissä tarkenemaan?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
sit täytyy ihmetellä et minkätakia moottorin kohdalla oli ilman panssaria sulanut kohta ko auto kävi hetken paikallaan jos kerran moottori ei luovuta lämpöä? entä se öljynpaineiden tippuminen? nyt ku käy lämpimänä ni öljyt on notkeemmat ko kylmänä siitä johtuu alhaisemmat paineet? vai väljistykö mun moottori tos samalla ko moottoria kylmentävä vesilukko hävis?? heh heh varmaan samalla tuli käteenki joku vika ko luulen niin et räppänöistä tulee kuumaa
Selitys voi olla siinä että sulla on edelleen viallinen termostaatti joka jää auki osittain. Nyt kun panssarit tukkii ilman läpivirtausta ei kone pääse jähtymään niin paljoa.JarnoH kirjoitti:herrat osaakin varmaan sitte selttää että miksei oo mahdollista? jos panssari pitää moottorin tuottaman lämmön moottorin lähellä eikä tilalle tule alta kylmää ajoviimaa ja ilmaa ni miksei moottori sit vois käydä lämpösempänä? se ilmalukko sit varmaan tipautti öljynpaineetkin kolmesta vähä reiluun kahteen?? en oikein usko tota! ja se että jonku isällä lämpee ihan normaalisti ilmanpanssaria ni ei mua kyllä lämmittänyt yhtään!! termostaatti on sama edelleen ja mitään muuta ei o tehty ko muovit laitettu ja luulis et jos ilmalukko on ja vesi ei kierrä kunnolla ni moottori ylikuumenee?
Itse kirjoitan vain omista kokemuksistani tuolla automallilla, Monta talvea ilman panssareita eikä maskia ole tarvinnut tukkia.
Termostaatin olen ostanut aina Veholta.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Terve kaikille! Laitanpahan minäkin juttuni, kylläkin CDI:n tähän termostaatti soppaan Viime kesänäkään autoni C220 CDI ei lämmennyt pitkänkään ajon jälkeen yli 60C. No minä tohkeissani veholta uuden termarin ja vaihdoin. Alkoi lämpiämään normaalisti Halusin kuitenkin keittämällä ja lämp. mittarilla varustautuneena tutkia vanhan, epäluuloinen kun olen Näytti toimivan normaalisti= ainakin CDI:n termarissa on niin olematon ehkä n. milliä leveä olake tiivistyspintana, että vuoti siitä läpiPetri K kirjoitti:Selitys voi olla siinä että sulla on edelleen viallinen termostaatti joka jää auki osittain. Nyt kun panssarit tukkii ilman läpivirtausta ei kone pääse jähtymään niin paljoa.JarnoH kirjoitti:herrat osaakin varmaan sitte selttää että miksei oo mahdollista? jos panssari pitää moottorin tuottaman lämmön moottorin lähellä eikä tilalle tule alta kylmää ajoviimaa ja ilmaa ni miksei moottori sit vois käydä lämpösempänä? se ilmalukko sit varmaan tipautti öljynpaineetkin kolmesta vähä reiluun kahteen?? en oikein usko tota! ja se että jonku isällä lämpee ihan normaalisti ilmanpanssaria ni ei mua kyllä lämmittänyt yhtään!! termostaatti on sama edelleen ja mitään muuta ei o tehty ko muovit laitettu ja luulis et jos ilmalukko on ja vesi ei kierrä kunnolla ni moottori ylikuumenee?
Itse kirjoitan vain omista kokemuksistani tuolla automallilla, Monta talvea ilman panssareita eikä maskia ole tarvinnut tukkia.
Termostaatin olen ostanut aina Veholta.
Vielä neljä yötä ennen ku pukki tulee!jartuo kirjoitti:Mulla on samanlainen ongelma kuin Tenutähdellä.
Moottorin lämpötila on normaali n.82 silti sisälle ei tule lämmintä.
Otin pistokkeen pois akun etupuolella olevista " pässinkiveksistä" ja sama juttu, vilpoista tulee.
Letkut jotka lähtevät termostaatti kopasta lämppärille ei lämpene.
Mikähän neuvoksi
Sulla on vissiin joku isompi ku W201? Koska mulla ei ainakaan niitä kuuluisia kiveksiä... siis kyllä mulla taitaa olla, mutta autossa! Onko sulla sitä kiertovesipumppua? Siinä jossain pissapojan säiliön lähellä... Tulee letku varsinaiselta vesipumpulta ja lähtee eteenpäin lämppärin kennolle. En oo vielä kokeillu mitä pumppu vaikuttaa, mutta herrat viisaammat on sanonu että pitäis auttaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
[quote="Pietu71"]Ainoot ajoviima jäähdytteiset mitä tiedän on mopedit ja pappa sellanen puhallin jäähduytteinen,mutta onhan niitä ilmajäähdytteisiä autoja kyllä joku 600 fiatti ja muitakin pikku koneisia mutta ei sitä nestettä ja syyläriä huvikseen oo keksitty.
Just meinasin kirjailla,ettei Fiat 600 ole ilmajäähdytteinen,mutta tarkistin kuiteskin http://www.fiat-abarth.net/fiat600.html ja kappas vaan on sellainen prototyyppi ollut olemassa.
Pohja"panssari" voi kyllä vähän vaikuttaa pakkasilla,muttei mitenkään dramaattisesti,kyllähän ajoviima öljypohjaa jäähdyttää ja pahvia vaan jäähdyttimenkin eteen,ei kuiteskaan tukkoon vaan ehkäpä 1/3 näkyviin,niin eiköhän se siitä,123/115:sen tiisseli rautapata kestää kyllä peittää enemmänkin,muut ei oikein.
Just meinasin kirjailla,ettei Fiat 600 ole ilmajäähdytteinen,mutta tarkistin kuiteskin http://www.fiat-abarth.net/fiat600.html ja kappas vaan on sellainen prototyyppi ollut olemassa.
Pohja"panssari" voi kyllä vähän vaikuttaa pakkasilla,muttei mitenkään dramaattisesti,kyllähän ajoviima öljypohjaa jäähdyttää ja pahvia vaan jäähdyttimenkin eteen,ei kuiteskaan tukkoon vaan ehkäpä 1/3 näkyviin,niin eiköhän se siitä,123/115:sen tiisseli rautapata kestää kyllä peittää enemmänkin,muut ei oikein.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
JarnoH kirjoitti:sit täytyy ihmetellä et minkätakia moottorin kohdalla oli ilman panssaria sulanut kohta ko auto kävi hetken paikallaan jos kerran moottori ei luovuta lämpöä? entä se öljynpaineiden tippuminen? nyt ku käy lämpimänä ni öljyt on notkeemmat ko kylmänä siitä johtuu alhaisemmat paineet?
Jaa että hiusten halkomista,tottakai se luovuttaa lämpöö,kyse on määrästä,jos ei luovuttais niin ei se edes käteen tuntus lämpöseltä.
Ja öljynpaineiden tippumisen suhteen olet itse oikeassa
aina vaan fixataan :) 230te -86
JarnoH kirjoitti:sit täytyy ihmetellä et minkätakia moottorin kohdalla oli ilman panssaria sulanut kohta ko auto kävi hetken paikallaan jos kerran moottori ei luovuta lämpöä? entä se öljynpaineiden tippuminen? nyt ku käy lämpimänä ni öljyt on notkeemmat ko kylmänä siitä johtuu alhaisemmat paineet?
Jaa että hiusten halkomista,tottakai se luovuttaa lämpöö,kyse on määrästä,jos ei luovuttais niin ei se edes käteen tuntus lämpöseltä.
Ja öljynpaineiden tippumisen suhteen olet itse oikeassa
aina vaan fixataan :) 230te -86