Ennustan Mersulle selvän laskun taksimarkkinoilla
Ennustan Mersulle selvän laskun taksimarkkinoilla
Perustelut:
1) Ulkomaantuonti sekoittanut(huonontanut) mersujen jälleenmyyntiarvon
2) Monissa autoissa riittää tilaa ja ominaisuuksia taksikäyttöön pienemmin kuluin vaikka auton vaihtaisi useimmin kuin kolmen vuoden välein.
3) E-sarja kallis/huono jälleenmyyntiarvo, C-malli pienehkö
4) A-sarja on aivan marginaali taksiautona/pari helsingissä
5)B-sarja, en ole vakuuttunut takakontin tiloista, näitä tosin myyty taksiin jo 30 kpl. Oppiiko/haluaako vanhat taksarit B-mallin-onko se vielä mersu (etuveto,korkeus,mikä mahtaa olla jälleenmyyntiarvo) Ei ainakaan C-mallin veroinen
6) Suuri notkahdus mersun markkinaosuudelle tapahtuu sen jälkeen kun toyota avensikseen saa automaatin.
7) Vanhat taksiyrittäjät jää eläkkeelle ja uudet yrittäjät katsovat tarkasti mikä auto kannattaa taloudellisesti hankkia.
8) Taksimyynti oli jakelua 80-90-luvulla-ei mersuja taksiin tarvinnut myydä. Silloin kilpailu ei ollut kovaa, koska mersulla oli kestävimmät ja sivistyneimmät dieselit-eri dieselien välillä oli suuri ero-mersu oli kunkku.
9)Ajat muuttuu-mikään ei ole pysyvää-mersun valtakausi taksikunkkuna on jäämässä taakse ennustukseni mukaan.
1) Ulkomaantuonti sekoittanut(huonontanut) mersujen jälleenmyyntiarvon
2) Monissa autoissa riittää tilaa ja ominaisuuksia taksikäyttöön pienemmin kuluin vaikka auton vaihtaisi useimmin kuin kolmen vuoden välein.
3) E-sarja kallis/huono jälleenmyyntiarvo, C-malli pienehkö
4) A-sarja on aivan marginaali taksiautona/pari helsingissä
5)B-sarja, en ole vakuuttunut takakontin tiloista, näitä tosin myyty taksiin jo 30 kpl. Oppiiko/haluaako vanhat taksarit B-mallin-onko se vielä mersu (etuveto,korkeus,mikä mahtaa olla jälleenmyyntiarvo) Ei ainakaan C-mallin veroinen
6) Suuri notkahdus mersun markkinaosuudelle tapahtuu sen jälkeen kun toyota avensikseen saa automaatin.
7) Vanhat taksiyrittäjät jää eläkkeelle ja uudet yrittäjät katsovat tarkasti mikä auto kannattaa taloudellisesti hankkia.
8) Taksimyynti oli jakelua 80-90-luvulla-ei mersuja taksiin tarvinnut myydä. Silloin kilpailu ei ollut kovaa, koska mersulla oli kestävimmät ja sivistyneimmät dieselit-eri dieselien välillä oli suuri ero-mersu oli kunkku.
9)Ajat muuttuu-mikään ei ole pysyvää-mersun valtakausi taksikunkkuna on jäämässä taakse ennustukseni mukaan.
Hyvä vaan, ei mersun tarvitse taksina ollakaan.
Olin mielissäni, kun uusi eemeli tuli, ja ennustettiin että nyt mersut häviää taksitolpalta. Ei se mikään eliittiautojen paikka olekaan ympäri vuorokauden ajella suolavisvassa juoppoja kyyditen.
Ajelen mieluummin sellaisella mersulla, joka ei ole koko kansan käytössä
Olin mielissäni, kun uusi eemeli tuli, ja ennustettiin että nyt mersut häviää taksitolpalta. Ei se mikään eliittiautojen paikka olekaan ympäri vuorokauden ajella suolavisvassa juoppoja kyyditen.
Ajelen mieluummin sellaisella mersulla, joka ei ole koko kansan käytössä

124.023
Minä olen kuullut yhtenä Mersun taksipalvelun plussana olevan huoltopalvelun. Mitä tämä "taksihuolto" pitää sisällään? Pääseekö jonon ohi tms., edullisia sopimuksia...?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ja ymmärtäähän ton kun w124 jälkeen ei oo mersui tehty
ihan vaan mielipiteenä...

ihan vaan mielipiteenä...
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
Muutamat taksi-isännät/-kuskit ovat minulle sanoneet, että Mersuun on mennyt hermo. Useimmiten ovat ajaneet W210:llä. Tiedän, kyllä, ettei tällainen satunnaisotanta ole mistään kotoisin. W211:llä ajavia kuljettajia en ole päässyt jututtamaan (heidän onnekseen
), mikä johtunee siitä, etten taksilla paljoa kulje.
Joka tapauksessa tuon satunnaisotannan tueksi voidaan ottaa katukuvan & taksitolppien muutokset. Huomaahan sen jo puolen tunnin kävelyllä Helsingin keskustassa, että monia muita merkkejä löytyy takseina huomattavan paljon verrattuna muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen. Varsinkin Toyota on saavuttanut jonkinlaisen suosion isäntien keskuudessa. Tarinat ovat kuitenkin kertoneet, etteivät Toyotien sisustat kestä taksikäyttöä (tiedä häntä?). Volvoilla lienee kautta aikain ollut oma käyttäjäkunta takseissa. Lisäksi on täysin uusia merkkejä tullut: on mm. Hyundaita, huh.
Tuli vaan ihan offtopicina mieleen, että olen joskus 1990-luvun alussa istunut marginaalitaksin kyydissä: nimittäin Lancia. Ikää ei tuolloin kauheasti ollut (eikä muuten vieläkään
), mutta mieleen tuo kokemus on jäänyt.
EDIT: Lisäys OT:n lisäksi. Tajunnanvirtaa.

Joka tapauksessa tuon satunnaisotannan tueksi voidaan ottaa katukuvan & taksitolppien muutokset. Huomaahan sen jo puolen tunnin kävelyllä Helsingin keskustassa, että monia muita merkkejä löytyy takseina huomattavan paljon verrattuna muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen. Varsinkin Toyota on saavuttanut jonkinlaisen suosion isäntien keskuudessa. Tarinat ovat kuitenkin kertoneet, etteivät Toyotien sisustat kestä taksikäyttöä (tiedä häntä?). Volvoilla lienee kautta aikain ollut oma käyttäjäkunta takseissa. Lisäksi on täysin uusia merkkejä tullut: on mm. Hyundaita, huh.
Tuli vaan ihan offtopicina mieleen, että olen joskus 1990-luvun alussa istunut marginaalitaksin kyydissä: nimittäin Lancia. Ikää ei tuolloin kauheasti ollut (eikä muuten vieläkään

EDIT: Lisäys OT:n lisäksi. Tajunnanvirtaa.
Re: Ennustan Mersulle selvän laskun taksimarkkinoilla
Se niistä muidenkin autojen ominaisuuksista, mikä oli vuosi kun mersuun ei "vielä" saanut automaattilaatikkoa? 1960 ?kardaani kirjoitti:6) Suuri notkahdus mersun markkinaosuudelle tapahtuu sen jälkeen kun toyota avensikseen saa automaatin.
Kyllähän kaikki saadaan kestämään, kun tehdään siitä yksikertainen. Naulapyssy on useammin rikki kuin vasara, ja molemmille kyllä löytyy käyttökohteet.
Jos toyotaan ei vielä saa automaattilaatikkoa, niin kyllä ovat kehityksestä 40 vuotta jäljessä.
Eiköhän mersunkin kannattaisi alkaa valmistamaan jotain mallia ihan täysin työkäyttöön, josta puuttuisi nuo ylimääräiset härpäkkeet ja jota ei edes myytäisi ykstyisliikenteeseen.
Tyhmää rakentaa rakentaa auton ominaisuudet ja turvavarusteet 250 km/h nopeuksiin, kun taksilla harvemmin ajetaan yli 80 km/h. Voisivat ne markkinat ja ostajat löytyä niille pelkistetyillekkin mersuille.
Ehkä hyvinkin paikkaansa pitävä tieto, kyllähän ne enemmän ajetut Toyotat ovat sisältä varsin elähtäneen ja rähjäisen oloisia. Sellainen yleinen nuhruisuus ja kuluneisuus on havaittavissa, joka MB:ssa vaatii vielä paljon pidemmän ajon ja/tai huolettomamman käytön.Miika H. kirjoitti:Varsinkin Toyota on saavuttanut jonkinlaisen suosion isäntien keskuudessa. Tarinat ovat kuitenkin kertoneet, etteivät Toyotien sisustat kestä taksikäyttöä .
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Kannattaa muistaa, että Mersu on edelleen Suomen suosituin taksimerkki vaikka W210 tuli jo kymmenen vuotta sitten. Ei sen huono laatu (mikä ihmeen huono laatu?) ole tilannetta muuttanut yhtään mihinkään.
Ihan oikeasti jos mulla tulisi kilometrejä yli 100 000km vuodessa, niin ei tarvitsisi kauaa miettiä ajanko nuo kilometrit mielummin uuden karhealla E-Mersulla vai Avensiksella.
Rengille voisi sen Toyotan sitten ostaa koska tavoitehan on mahdollisimman pienet kulut.
Vaikka nyt suurimmalle osalle taksikäyttäjistä kelpaa mikä tahansa merkki, niin on myös se pieni osa joka vaatii takseiltakin laadukasta kyytiä. Ja mikään ei taida taksimiehille olla ärsyttävämpää kuin se että asiakas menee ja ottaakin jonosta keskimmäisen taksin (E-Mersu) ensimmäisen (Avensis) sijaan.
En usko että tilanne tulee paljoa muuttumaan - ehkä tasoittumaan, mutta kyllä Mersu edelleen ykköspaikalla pysyy.
Ihan oikeasti jos mulla tulisi kilometrejä yli 100 000km vuodessa, niin ei tarvitsisi kauaa miettiä ajanko nuo kilometrit mielummin uuden karhealla E-Mersulla vai Avensiksella.

Vaikka nyt suurimmalle osalle taksikäyttäjistä kelpaa mikä tahansa merkki, niin on myös se pieni osa joka vaatii takseiltakin laadukasta kyytiä. Ja mikään ei taida taksimiehille olla ärsyttävämpää kuin se että asiakas menee ja ottaakin jonosta keskimmäisen taksin (E-Mersu) ensimmäisen (Avensis) sijaan.
En usko että tilanne tulee paljoa muuttumaan - ehkä tasoittumaan, mutta kyllä Mersu edelleen ykköspaikalla pysyy.
Isäni on ajanut taksia reilut kolmekymmentä vuotta ja muistaa kertoa, että se ei ihan uusi ilmiö ole tämä "Mersut loppuu taksista, ne on liian kalliita." Kuulemma jenkkien tullessa sitä höpötettiin jo, että liian kallis ja pieni ja muut korvaa jne... Aina vaan silti on ollut eniten myyty lajissaan.
Itsekin muistan nämä samat litaniat W210 tullessa ja ensimmäisissä esittelyissä ja tarjouksissa, samaten W211, mutta aina sieltä on ajan kuluttua tullut ne inhimillisekin tarjoukset eikä mitään "heittoja."
Tokihan tilanne saattaa tulevaisuudessa muuttua, eihän mikään ole historiaan ikuisesti sidottua... Eikä minun egoani ainakaan häiritse ajaa autolla, joka on taksin suosituin merkki. Ehkä se kertoo käyttäjästä enemmän jos pitää ostaa BMW 550iA 500 E:n sijaan "ettei se näytä taksilta?"
Itsekin muistan nämä samat litaniat W210 tullessa ja ensimmäisissä esittelyissä ja tarjouksissa, samaten W211, mutta aina sieltä on ajan kuluttua tullut ne inhimillisekin tarjoukset eikä mitään "heittoja."
Tokihan tilanne saattaa tulevaisuudessa muuttua, eihän mikään ole historiaan ikuisesti sidottua... Eikä minun egoani ainakaan häiritse ajaa autolla, joka on taksin suosituin merkki. Ehkä se kertoo käyttäjästä enemmän jos pitää ostaa BMW 550iA 500 E:n sijaan "ettei se näytä taksilta?"
Tiedät paikan, kokeile
Ja paljon kuulee myös sitä että kun taksia pyydetään, ja sitte sieltä tulee mersu, nii kaverit sanoo että "myöhän ei mersun kyytiin tulla"... EI voi ymmärtää tälläsiä ihmisiä, mutta kärsikööt omassa kurjuudessaanJoniA kirjoitti:Vaikka nyt suurimmalle osalle taksikäyttäjistä kelpaa mikä tahansa merkki, niin on myös se pieni osa joka vaatii takseiltakin laadukasta kyytiä. Ja mikään ei taida taksimiehille olla ärsyttävämpää kuin se että asiakas menee ja ottaakin jonosta keskimmäisen taksin (E-Mersu) ensimmäisen (Avensis) sijaan.

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mersu ja jenkki on oikeat taksit en mene tojotaan vaikka olisi 20 pakkasta odotan tolpalla mersua myös yöllä jenkki kelpaa jos on sedan ja takaveto samoin bmv ja popeda jos vain on meen heti.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Kyl ite olen ollu ihan tyytyväinen tuohon omaan 211 mallin farkkuun mikä on jo toinen käytössäni.Mielestäni omassa käytössä ainut oikea vaihtoehto on mersu taksiin varsinkin meillä Vantaalla kun tohon munkin autoon tulee kilsoja melkeen 200tuhatta kilsaa vuodessa ni eipä taida esim.avensis hirveän kauan moisia kilsoja kestää??Niin ja kyl noita toyotia saa tomaattinakin mutta niitä ei tuoda suomeen...
Siis diisseleihinkin,bensoihinhan niitä saa suomesta kyllä...Mutta jokainen tekee niinkuin itse haluaa mutta kyllä ite haluan että työkalun pitää olla viimeisen päälle niin on se työntekokin sitten paljon mielekkäämpää... 


MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Muistan 10 vuoden takaa keskustelun maaseutu taksiautoilijan kanssa,joka kännipäissään itkua tuhersi ja tuntui olevan häpeissään ettei hänellä ollut varaa laittaa uutta mersua vaan oli joutunu laittaan volvon.
Paikallisilla kovasti suosiossa myös nuo toyotan mullibussit (hiacet):x tympäsee kun tulee hakeen tommonen. Sen verran tyyristä kyytiä, että mieluiten istun mersun takapenkillä. Taisin kerran jurrissa sanoakin puhelimeen, että mullibussia ei sitte tarvi lähettää
Onneksi näyttävät vähentyneen.
Paikallisilla kovasti suosiossa myös nuo toyotan mullibussit (hiacet):x tympäsee kun tulee hakeen tommonen. Sen verran tyyristä kyytiä, että mieluiten istun mersun takapenkillä. Taisin kerran jurrissa sanoakin puhelimeen, että mullibussia ei sitte tarvi lähettää

200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Kiinteähintainen kk-maksu, pitää sisällään "kaiken muun" paitsi polttoaineet. Muihin merkkeihin ei kuulemma enää ole saatavissa.Timo L. kirjoitti:Minä olen kuullut yhtenä Mersun taksipalvelun plussana olevan huoltopalvelun. Mitä tämä "taksihuolto" pitää sisällään? Pääseekö jonon ohi tms., edullisia sopimuksia...?
230 C 1978
Pilkunviilauksena se, ettei renkaat kuulu sopimukseen. Muuten hinnat olisivat jokseenkin edulliset - Vehosta sentään puhutaan.Marko M kirjoitti: Kiinteähintainen kk-maksu, pitää sisällään "kaiken muun" paitsi polttoaineet. Muihin merkkeihin ei kuulemma enää ole saatavissa.

EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: Ennustan Mersulle selvän laskun taksimarkkinoilla
Muistelen että tämä ns. Adenauer kori oli ensimmäinen, johon Mercedes ymppäsi automaattiaskin. Kyllähän se eksakti tieto minulla jossain on...mutta en jaksa nyt ruveta kaivelemaan.Timo J kirjoitti:Se niistä muidenkin autojen ominaisuuksista, mikä oli vuosi kun mersuun ei "vielä" saanut automaattilaatikkoa? 1960 ?kardaani kirjoitti:6) Suuri notkahdus mersun markkinaosuudelle tapahtuu sen jälkeen kun toyota avensikseen saa automaatin.
TimoL:ltä tai Ralelta löytyy varmasti ko. vuosi ihan ilman etsimisiäkin.

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Takseista tuli mieleen muutamia "poikkeustapauksia":
- Lempäälässä on taksina tojota korolla...
oli ihan paikallislehdessä juttua...
- Tukholmassa on kuulemma jollain tolpalla muutamia Maptun-viritettyjä turbo-saabeja odottelemassa erittäin kiireisiä asiakkaita, jotka on menossa lentokentälle. Näillä asiakkailla on kuulemma niin kiire, että mittaria ei laiteta päälle, ja perillä ne ovat melko kalpeita...
Viimeksi kun tulin emännän kanssa kaupungilta tuonne korpeen taksilla, niin koetettiin kytätä mersua jonosta, mutta kartano-volvoon joutui tyytymään.
oli meno juuri sitä, mitä olettikin; toinen takapyörä jumputti, kone piti hirveen mekkalan, ja lisäksi viima suhisi jossain tiivisteessä ikävästi, ja volvossa oli mittarissa 36000 km 
- Lempäälässä on taksina tojota korolla...

- Tukholmassa on kuulemma jollain tolpalla muutamia Maptun-viritettyjä turbo-saabeja odottelemassa erittäin kiireisiä asiakkaita, jotka on menossa lentokentälle. Näillä asiakkailla on kuulemma niin kiire, että mittaria ei laiteta päälle, ja perillä ne ovat melko kalpeita...

Viimeksi kun tulin emännän kanssa kaupungilta tuonne korpeen taksilla, niin koetettiin kytätä mersua jonosta, mutta kartano-volvoon joutui tyytymään.


Re: Ennustan Mersulle selvän laskun taksimarkkinoilla
10/1955 alkaen sai malliin 300 (c?) 3-vaihteisen Borg-Warnerin lisävarusteena.Mesedesi kirjoitti:Muistelen että tämä ns. Adenauer kori oli ensimmäinen, johon Mercedes ymppäsi automaattiaskin. Kyllähän se eksakti tieto minulla jossain on...mutta en jaksa nyt ruveta kaivelemaan.Timo J kirjoitti: Se niistä muidenkin autojen ominaisuuksista, mikä oli vuosi kun mersuun ei "vielä" saanut automaattilaatikkoa? 1960 ?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Huomioitavaa on myös se, että mersusta sai saman hinnan tai vähän enemmän kun oli ensin ajanut 3 vuotta-näin siis 70-luvulla. Ei sillä autolla monellekkaan asiakkaalle ole väliä-ei ne monet asiakkaat edes tiedä mikä merkki on kyseessä. Ne vaan siirtyy paikasta toiseen-ei kukaan välitä volvon tuulen suhinoista vaikka ne selvästi kuuluu sisälle. Kyllähän mersufoorumilaiset tietty haluaa sen mersun. Minusta on tärkeämpää miten autossa viihtyy kuljettaja. Minä viihdyn mersussa tai bemarissa. Kun aloitin taksia ajamaan, niin mulle tarjottiin hommia monesta paikasta. Ne jotka kertoivat kaluston olevan esim. avensis, niin sellaisen tarjouksen hylkäsin. Jos saa saman palkan ajamalla volkkaria tai mersua, niin tottakai ajan mersulla.
Olen vain huomannut monen vaihtaneen mersun johonkin muuhun merkkiin. Omakin isäntä otti toiseksi autoksi volvon puolitoista vuotta sitten väyrysen tilalle. Ei väyrysessä ollut yhtään seisontapäiviä, mutta uusi W211 oli liian kallis ja C-mersun hinnalla sai tilavamman ja enemmän varusteita, tehoa ym. Mutta minä ajan mielummin mersulla. Nyt sitten nähdään mitä taphtuu, kun volvoa ja mersua viedään vaihtoon reilun vuoden päästä. Mitä niistä hyvitetään, mikä kannatti ja mikä ei. Kummassakaan ei ole huolenpitosopimusta (volvoon ei edes saanut ja takuu 2 vuotta).
Toivon että mersuja olisi edelleen takseina, mutta Veho ei saa olla liian ylimielinen toiminnassaan. Nyt ei mersujen jakelu ole itsestäänselvyys.
Olen vain huomannut monen vaihtaneen mersun johonkin muuhun merkkiin. Omakin isäntä otti toiseksi autoksi volvon puolitoista vuotta sitten väyrysen tilalle. Ei väyrysessä ollut yhtään seisontapäiviä, mutta uusi W211 oli liian kallis ja C-mersun hinnalla sai tilavamman ja enemmän varusteita, tehoa ym. Mutta minä ajan mielummin mersulla. Nyt sitten nähdään mitä taphtuu, kun volvoa ja mersua viedään vaihtoon reilun vuoden päästä. Mitä niistä hyvitetään, mikä kannatti ja mikä ei. Kummassakaan ei ole huolenpitosopimusta (volvoon ei edes saanut ja takuu 2 vuotta).
Toivon että mersuja olisi edelleen takseina, mutta Veho ei saa olla liian ylimielinen toiminnassaan. Nyt ei mersujen jakelu ole itsestäänselvyys.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti 09.03.2004 23:40
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Mersujen markkinaosuus taksissa on jo romahtanut. Sitä ei siis tarvitse enää odotella. Tampereella Mersun markkinaosuus on noin 20%(lähde:Veho), muistelkaapa 80- lukua, valehtelematta puolet taisi olla Mersuja. Ja oli niitä silloin meilläkin, oli vielä viime kesänäkin.
Avausviestissä tuli jo lueteltua aika kattavasti noita syitä Mersun katoamiseen tolpilta. Itse kuitenkin uskon uuteen B-malliin enemmän kuin ketjun aloittaja. Tampereella niitä ovat tilanneet vanhemmatkin pirssi-isännät, joille Veho on haistattanut pitkät tolkuttomilla W210->W211 välirahoilla. Muuten mm. Mondeo, C5, Avensis, Corolla Verso, Primera, Passat, Touran yms. ovat vauhdilla syrjäyttäneet Mersuja jo usean vuoden ajan.
Valitettavasti E- ja C-mallit eivät kestä yhtään sen paremmin, jos senkään vertaa, kuin puolta halvemmat kilpailijansa. E-Mersuilla ehkä ajetaan suuria kilometrimääriä, mutta meillä ainakaan W210 ei oikeastaan ikinä ollut mikään huoleton auto; jumalattomasti erilaisia sähkövikoja, automaattilaatikko temppuili, ABS-jarrut sökönä juuri sopivasti takuun umpeutumisen jälkeen, laturi mosahti 2½ vuotiaana jne. Pelkästään tuon auton korjauskustannuksilla olisi jo ostanut taksiin sopivan auton. C taasen on taksiin liian pieni, B-malli korvannee sen hyvin nopeasti tolpilla.
Mielelläänhän sitä vielä Mersuilla ajaisi, mutta niin ne illuusiot romuttuvat. Vielä viime talvena ajelin sekä siviilissä että työssä Mersulla. Nyt ne on korvattu toisen konsernin tuotteilla. Silti pidän esim. 70- ja 80- lukujen Mersuja helvetin kauniina ja hyvinä autoina ja joskus vielä vanha Mersu harrasteautona löytyy. Työajoon otan vasta kun laatu- ja luotettavuusongelmat on saatu korjattua ja hinta on kohdallaan.
Taksit muuten taitavat mennä kaikilla merkeillä huoltojonoissa tavisten ohi, ainakin jos liikkeellä on mitään mielenkiintoa myydä autoja taksiin, jatkossakin.
Avausviestissä tuli jo lueteltua aika kattavasti noita syitä Mersun katoamiseen tolpilta. Itse kuitenkin uskon uuteen B-malliin enemmän kuin ketjun aloittaja. Tampereella niitä ovat tilanneet vanhemmatkin pirssi-isännät, joille Veho on haistattanut pitkät tolkuttomilla W210->W211 välirahoilla. Muuten mm. Mondeo, C5, Avensis, Corolla Verso, Primera, Passat, Touran yms. ovat vauhdilla syrjäyttäneet Mersuja jo usean vuoden ajan.
Valitettavasti E- ja C-mallit eivät kestä yhtään sen paremmin, jos senkään vertaa, kuin puolta halvemmat kilpailijansa. E-Mersuilla ehkä ajetaan suuria kilometrimääriä, mutta meillä ainakaan W210 ei oikeastaan ikinä ollut mikään huoleton auto; jumalattomasti erilaisia sähkövikoja, automaattilaatikko temppuili, ABS-jarrut sökönä juuri sopivasti takuun umpeutumisen jälkeen, laturi mosahti 2½ vuotiaana jne. Pelkästään tuon auton korjauskustannuksilla olisi jo ostanut taksiin sopivan auton. C taasen on taksiin liian pieni, B-malli korvannee sen hyvin nopeasti tolpilla.
Mielelläänhän sitä vielä Mersuilla ajaisi, mutta niin ne illuusiot romuttuvat. Vielä viime talvena ajelin sekä siviilissä että työssä Mersulla. Nyt ne on korvattu toisen konsernin tuotteilla. Silti pidän esim. 70- ja 80- lukujen Mersuja helvetin kauniina ja hyvinä autoina ja joskus vielä vanha Mersu harrasteautona löytyy. Työajoon otan vasta kun laatu- ja luotettavuusongelmat on saatu korjattua ja hinta on kohdallaan.
Taksit muuten taitavat mennä kaikilla merkeillä huoltojonoissa tavisten ohi, ainakin jos liikkeellä on mitään mielenkiintoa myydä autoja taksiin, jatkossakin.
Tää ny om mutua, mutta ainaki musta tuntuu, että Raimler-Hyrsler on unehuttanu taksikäytön pahanpäiväsesti, kun se on uusia mallejaan markkinoille tuonut. Taksin kun pitäis olla luotettava, yksinkertainen rakenteeltaan, edullinen ylläpidettävä, kestävä ja pestävä
Ja tietysti tilava tarttis olla sekä ulkomitoiltaan kohtuullinen.
Britithän on aiheesta tehneet ehkä parhaan tutkielman, London Cab on helposti tunnistettava, yksinkertainen ja tilava. Jälkimarkkinat sillä taitaa olla hieman rajoitetut, mutta käsittääkseni ne korit ajetaan loppuun, tekniikkaa vaan vaihdetaan tarpeen mukaan..

Britithän on aiheesta tehneet ehkä parhaan tutkielman, London Cab on helposti tunnistettava, yksinkertainen ja tilava. Jälkimarkkinat sillä taitaa olla hieman rajoitetut, mutta käsittääkseni ne korit ajetaan loppuun, tekniikkaa vaan vaihdetaan tarpeen mukaan..
Itse kanssa tässä sammakkoprofessoroin ja ennustan, että B-sarjalainen tulee näyttämään suuntaa tulevien vuosien Mercedes-taksiosuuksille.Kilgore Trout kirjoitti:Mersujen markkinaosuus taksissa on jo romahtanut. Sitä ei siis tarvitse enää odotella. Tampereella Mersun markkinaosuus on noin 20%(lähde:Veho), muistelkaapa 80- lukua, valehtelematta puolet taisi olla Mersuja. Ja oli niitä silloin meilläkin, oli vielä viime kesänäkin.
Avausviestissä tuli jo lueteltua aika kattavasti noita syitä Mersun katoamiseen tolpilta. Itse kuitenkin uskon uuteen B-malliin enemmän kuin ketjun aloittaja. Tampereella niitä ovat tilanneet vanhemmatkin pirssi-isännät, joille Veho on haistattanut pitkät tolkuttomilla W210->W211 välirahoilla.
Epäonnistuneet tai epäonnistuneet-leiman lunastaneet W210&W211 ovat kuitenkin jo karkottaneet varsin paljon käyttäjäkuntaa.
C-mallista on haettu vaihtoehtoa, mutta varsinkin nykyinen W203 on pieni kun vertaa totuttuihin E-sarjalaisiin.
Kivastihan tuota T245:sta eli B-sarjalaista onkin jo ilmestynyt Pääkaupunkiseudun taksikuvaan ja talven jälkeen alkaa varmaan olemaan ensimmäinen käyttövuoden kokemuksiakin kuultavissa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
B-sarjaa oli pitäjänmäeltä myyty n. 30 kpl:tta. Yhdellä ajettu jo 60 tkm. on toistaseksi kestänyt. Tärkeää B-sarjan kannalta on tuleva jälleenmyyntiarvo-sitä ei tiedä pirukaan. Ajoin itse muutama viikko sitten B-mallia, suuntavakaa ihan ok hiljainen poislukien rengasmelu. Malli oli B200 CDI eli 140 hv ja autotronic. Autotronicilla vääntö on rajattu 280 nm, muuten se on 300 nm. Vaihtokohtia ei huomaa lainkaan. Käsin voi hämmentää 7:ää virtuaalivaihdetta. Kierroksia kone ottaa vain 1800 kun vauhti on 120 km/h. C-mallin 200 cdi automaatti ottaa samat kierrokset 90 km/h nopeudessa.
B200CDI kiihtyy sataan 9,6 sekunnissa vaikkei se oikein siltä tunnu. Ihan ok peli, mutta istumakorkeus ja ohjauksen keveys vaativat totuttelua.
B200CDI kiihtyy sataan 9,6 sekunnissa vaikkei se oikein siltä tunnu. Ihan ok peli, mutta istumakorkeus ja ohjauksen keveys vaativat totuttelua.
vähenemään päin
Kyllähän ne mersut tulee taksikäytössä vähenemään.
Syyt tähän ovat minun mielestäni :
-Jälleenmyyntiarvo tuntuu olevan aika mitätön, kun kilometrejä kertyy kohtuullisen paljon. Viimeisin minulle tehty tarjous oli 28 tuhatta väliä uuteen vastaavaan. Auton ikä 2 vuotta ja 280 tuhatta kilometriä. Vähän huono yhtälö, kun edes vuositulo ei ole tuon välirahan vertaa. Ihan vaan vertailuksi voin mainita, että 5 vuotta sitten minun ensimmäinen taksini maksoi 55 tuhatta markkaa.
-Auton kestävyys/laatu ei ole mitenkään kilpailijoita parempi. Osia on vaihdettu reilusti ja aina on jotain pientä laittamista. Suhteessa sijoitettuun rahamäärään luulisi, että laatutaso olisi edes hitusen parempi kuin puolet halvemmissa laitteissa.
-Huolto ja korjauspalvelut eivät ole kaikkialla Suomessa mitenkään kovin hyvällä tasolla. Pitää vaan rukoilla, että mitään semmoista teknistä vikaa ei satu, että se ajamisen estää. Esimerkiksi omasta autostani petti tässä vajaa puoli vuotta sitten jousituksen ilmapalje takaa. Ensimmäiseksi oltiin tarjoamassa korjausaikaa KAHDEN VIIKON PÄÄHÄN.
Näyttää vähän siltä, että jos mersulla meinaa taksia ajaa, niin käytetty tuontiauto on ainoa vähänkään taloudellinen vaihtoehto.
Kaipa tuolla nykyisellä pitää vielä ajaa vuosi ja sitten miettiä mitä sille tekee.
Kaverin Toyotalla olen muutaman kerran ajanut ja täytyy myöntää että ei se kyllä ole missään suhteessa sellainen auto, minkä ratissa meikäläinen viitsisi istua 10-14 tuntiin päivässä 5-6 päivää viikossa.
Lopettaisivat tuon pelleilyn autoveroasiassa, niin tuontiauto olisi entistäkin kannattavampi vaihtoehto. Laskisivat sen veron määrän edes autoliikeiden hyvityshinnoista eikä niistä pyynneistä.
Syyt tähän ovat minun mielestäni :
-Jälleenmyyntiarvo tuntuu olevan aika mitätön, kun kilometrejä kertyy kohtuullisen paljon. Viimeisin minulle tehty tarjous oli 28 tuhatta väliä uuteen vastaavaan. Auton ikä 2 vuotta ja 280 tuhatta kilometriä. Vähän huono yhtälö, kun edes vuositulo ei ole tuon välirahan vertaa. Ihan vaan vertailuksi voin mainita, että 5 vuotta sitten minun ensimmäinen taksini maksoi 55 tuhatta markkaa.
-Auton kestävyys/laatu ei ole mitenkään kilpailijoita parempi. Osia on vaihdettu reilusti ja aina on jotain pientä laittamista. Suhteessa sijoitettuun rahamäärään luulisi, että laatutaso olisi edes hitusen parempi kuin puolet halvemmissa laitteissa.
-Huolto ja korjauspalvelut eivät ole kaikkialla Suomessa mitenkään kovin hyvällä tasolla. Pitää vaan rukoilla, että mitään semmoista teknistä vikaa ei satu, että se ajamisen estää. Esimerkiksi omasta autostani petti tässä vajaa puoli vuotta sitten jousituksen ilmapalje takaa. Ensimmäiseksi oltiin tarjoamassa korjausaikaa KAHDEN VIIKON PÄÄHÄN.
Näyttää vähän siltä, että jos mersulla meinaa taksia ajaa, niin käytetty tuontiauto on ainoa vähänkään taloudellinen vaihtoehto.
Kaipa tuolla nykyisellä pitää vielä ajaa vuosi ja sitten miettiä mitä sille tekee.
Kaverin Toyotalla olen muutaman kerran ajanut ja täytyy myöntää että ei se kyllä ole missään suhteessa sellainen auto, minkä ratissa meikäläinen viitsisi istua 10-14 tuntiin päivässä 5-6 päivää viikossa.
Lopettaisivat tuon pelleilyn autoveroasiassa, niin tuontiauto olisi entistäkin kannattavampi vaihtoehto. Laskisivat sen veron määrän edes autoliikeiden hyvityshinnoista eikä niistä pyynneistä.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti 09.03.2004 23:40
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
no siksi
Ei kai tuohon mitään absoluuttisen "järkevää" selvitystä ole olemassa, kuten ei varmaan muutenkaan uuden mersun ostamiselle taksikäyttöön.kardaani kirjoitti:Miksi sulla on 320 CDI taksikäytössä? Perustele ensin se ja puhutaan sitten vasta välirahoista.
Omat perusteluni ovat :
-Edellinen W211-korinen mersuni meni vaihtoon 140 tuhatta ajettuna ja sain silloin hyvän tarjouksen tähän nykyiseen autoon.
-Tehokkaalla autolla on mukava ajaa. Koska minä kuitenkin joka tapauksessa istun siinä autossa kohtuullisen isoja tuntimääriä vuodessa, niin yritän pitää mukavuustason niin hyvänä kuin se vaan taloudellisesti on mahdollista. Yleensä ne autoilijat ketkä ajattaa paljon kuskilla eivät panosta näihin seikkoihin juuri lainkaan. Minulla ei ole kuin yksi vakituinen kuljettaja ja ei hänkään pane mitenkään pahakseen mukavaa autoa.
Jos nyt joku sitten on sitä mieltä, että 320 cdi on liian hyvä / kallis auto taksiin, niin näyttää ainakin tämän hetkisessä tilanteessa olevan oikeassa. En minä vaan oikein ymmärrä, olisiko hinnan alennus yksityisen auton käyttäjän mielestä yhtään sen miellyttävämpi asia?
Yleinen käsitys kuitenkin tuntuu olevan, että mersu pitää hintansa hyvin paljonkin ajettuna. Taitaa olla menneen talven lumia tuokin käsitys.
Jos nyt olet sitä mieltä, että tässä vaan taksimies köyhyyttään ruikuttaa, niin älä huoli, ei tässä valittaminen ole pääasia, mutta uskon että tämäkin tieto voi olla jollekin muulle auton hankintaa suunnittelevalle ihan hyödyllistä.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
ei ole
Ei ole kuin kaksi kättä ja auto.Kilgore Trout kirjoitti:Kaverilla on ns. metsää? Tosihan on, ettei taksiin ole mitään järkeä taloudellisessa mielessä 320 CDI:tä hankkia.kardaani kirjoitti:Miksi sulla on 320 CDI taksikäytössä? Perustele ensin se ja puhutaan sitten vasta välirahoista.
Taoudellisessa mielessä ei tosiaan näytä olevan järkevää, mutta jos pitäisi hintansa edes kohtuullisesti niin ei tuo kiinni sidottu pääoma minua niin haittaisi. Ei ole elätettäviä( paitsi ilmeisesti automyyjä

kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"