ettei vaa ois ittensä kusettamista ettiä vanhaa alle 300tkm ajettua diisselimersua...RRustler kirjoitti:On ostamassa diesel mersua.
Diesel mersua ostamassa
- peteracing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
Diesel mersua ostamassa
power is nothing without control...
Niin, mullakin mittarilukema 578 tkm ja mittari jämähtäny siihen... vielä jakselee just kävin katsastamassa... Päästöt 1.26, saa olla 3.00
Siihen on vaihdettu pumpun elementit ja paineet 0.9 kyllä lähtee, ei savuta ja hyvin kehrää. Öljyä vuotaa pikkusen kannen tiivisteen välistä mutta tiivisteen vaihtamalla siitäkin selviää. Kori on kaikista kiikastavin aihe...
Kyllä näillä kiisseleillä pääsee miljoonan yli kunhan muistaa välistä kurkkia sinne pellin alle
Siihen on vaihdettu pumpun elementit ja paineet 0.9 kyllä lähtee, ei savuta ja hyvin kehrää. Öljyä vuotaa pikkusen kannen tiivisteen välistä mutta tiivisteen vaihtamalla siitäkin selviää. Kori on kaikista kiikastavin aihe...
Kyllä näillä kiisseleillä pääsee miljoonan yli kunhan muistaa välistä kurkkia sinne pellin alle
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Siksihän tässä ollaan mersua ostamassakinLP kirjoitti:Niin, mullakin mittarilukema 578 tkm ja mittari jämähtäny siihen... vielä jakselee just kävin katsastamassa... Päästöt 1.26, saa olla 3.00
Siihen on vaihdettu pumpun elementit ja paineet 0.9 kyllä lähtee, ei savuta ja hyvin kehrää. Öljyä vuotaa pikkusen kannen tiivisteen välistä mutta tiivisteen vaihtamalla siitäkin selviää. Kori on kaikista kiikastavin aihe...
Kyllä näillä kiisseleillä pääsee miljoonan yli kunhan muistaa välistä kurkkia sinne pellin alle
Siksi lähinnä tuo kilometriraja koska jos edellinen ei tosiaan ole sinne pellin alle viitsiny kurkkia niin voipi tulla sanomista suht nopeasti sitten..
Mutta lisätään nyt, että saa tarjota myös vähän reilummin ajettuja, hinnan tulee vaan sitten olla sen mukainen. Eli 200d 450tkm ajettuna EI maksa 5000€ eikä lähellekkään. Jos jollain on eri käsitys hinnasta niin hyvä, pidä se omana tietonasi..
"w115/230.4 1973.Dot."
Osto ilmoituksiahan ei saisi kommentoida, mutta tämä herätti aika paljon mielipiteitä...
Mittarilukema on kuitenkin ehkä se kaikkeia vähiten olennainen asia mersua ostaessa, ottaen huomioon, että ne eivät pidä paikkaasa juuri koskaan, riippumatta siitä oliko lukema 280 vai 780tkm
-Vuotaako kannentiiviste öljyä pakosarjan puolelta?
-Säksättääkö venttiilin nostajat?
-Jos manuaali, niin kytkin akselin laakeri huutaa aika usein.
-Jos automaatti niin vaihdot osa ja täyskaasulla.
-Vollaako perä?
-Onko taka-akselin puslat lopussa? (Kulkeeko suoraan? Lonksahtaako perä vaihtaessa?)
-Jyristääkö kardaani? (Rättinivelet usein loppu ja ovat aika kalliitakin.)
-Penkit usein täysin pa**kat!
-Usein lähestulkoon irtiruostuneet jousikupit edessä, ja muutenkin noissa vanhoissa pohjat monesti aika onnettomassa kunnossa. Vesi menee kumitulppien kohdista massan alle ja siellä kun kosteus ja rapa muhii niin
Voi näyttää silmällä suht ehjältä, mutta todellisuus voi olla jotain ihan muuta.
-Onko ohjauksessa klappia? (Voi kiristää, ellei ole jo varat lopussa.)
-Onko ohjaustehostajan pumppu suorassa? (Alumiini usein murtunut)
-Toimiiko lämmönsäätimet? (Kylmälle/kuumalle?)
Tässäpä ois pikkulista "Tyyppivioista"
Tai siis "tyyppihuolloista"
Jos näistä asioista edes suurin osa on kunnossa, niin luultavasti saat taittaa taivalta melko pitkään ilman suurempaa "huoltoa"...
Toki ymmärrän, että onhan se mukavampi jos mittarissa on alle 300tkm kuin, että jos olisi yli 600tkm!
Mersun hinta määräytyy auton kunnon mukaan! Hyviäkin muovihelmaisia 124:sia saa ~5000€ hintahaitariin!
Mullakin ois tuossa myynnissä 377tkm "ajettu" 190D, mutta sanoisinko, että saattaisit pettyä jos tulisit katsomaan ikäisekseen vähänajettua autoa
Mittarilukema on kuitenkin ehkä se kaikkeia vähiten olennainen asia mersua ostaessa, ottaen huomioon, että ne eivät pidä paikkaasa juuri koskaan, riippumatta siitä oliko lukema 280 vai 780tkm
En tiedä oletko jo kokenut mersukonkari vai ensimmäistä 124:lkkua ostamassa oleva, mutta mittarilukeman sijaan käyttäisin seuraavia valinkriteereitä auton ostossa, allamainituilla tarkastuksilla voit selvittää onko sinne pellin alle kurkittu:Siksi lähinnä tuo kilometriraja koska jos edellinen ei tosiaan ole sinne pellin alle viitsiny kurkkia niin voipi tulla sanomista suht nopeasti sitten..
-Vuotaako kannentiiviste öljyä pakosarjan puolelta?
-Säksättääkö venttiilin nostajat?
-Jos manuaali, niin kytkin akselin laakeri huutaa aika usein.
-Jos automaatti niin vaihdot osa ja täyskaasulla.
-Vollaako perä?
-Onko taka-akselin puslat lopussa? (Kulkeeko suoraan? Lonksahtaako perä vaihtaessa?)
-Jyristääkö kardaani? (Rättinivelet usein loppu ja ovat aika kalliitakin.)
-Penkit usein täysin pa**kat!
-Usein lähestulkoon irtiruostuneet jousikupit edessä, ja muutenkin noissa vanhoissa pohjat monesti aika onnettomassa kunnossa. Vesi menee kumitulppien kohdista massan alle ja siellä kun kosteus ja rapa muhii niin
-Onko ohjauksessa klappia? (Voi kiristää, ellei ole jo varat lopussa.)
-Onko ohjaustehostajan pumppu suorassa? (Alumiini usein murtunut)
-Toimiiko lämmönsäätimet? (Kylmälle/kuumalle?)
Tässäpä ois pikkulista "Tyyppivioista"
Jos näistä asioista edes suurin osa on kunnossa, niin luultavasti saat taittaa taivalta melko pitkään ilman suurempaa "huoltoa"...
Toki ymmärrän, että onhan se mukavampi jos mittarissa on alle 300tkm kuin, että jos olisi yli 600tkm!
Mersun hinta määräytyy auton kunnon mukaan! Hyviäkin muovihelmaisia 124:sia saa ~5000€ hintahaitariin!
Mullakin ois tuossa myynnissä 377tkm "ajettu" 190D, mutta sanoisinko, että saattaisit pettyä jos tulisit katsomaan ikäisekseen vähänajettua autoa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mulla ois ylimääräsenä toi kun näyttää venyvän toi kauppa soita jos kiinnostaa http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... search=Hae PS.myös rattikumit vaihdettu, kytkin rempattu ,perä ja laatikko ei äänä. Varmasti hyvä vaihtoehto?!
Täältä saa hakea Hyvän -89 250D:n Faceliftillä ja hinta varusteista riippuen 5th molemmin. Kaupan päälle laitan vartissa mittarilukemaksi vielä vaikka syntymäpäiväsi mikäli niin haluat.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Vaikka voin vaikuttaa ihan idiootilta, en sitä tunnusta olevani. Eli en usko kuitenkaan ihan noin vaan kilsoja jotka mittariin on hilattu, mutta jos väärennät huoltokirjan samaan rahaan niin tehdään kauppojaMeesu kirjoitti:Täältä saa hakea Hyvän -89 250D:n Faceliftillä ja hinta varusteista riippuen 5th molemmin. Kaupan päälle laitan vartissa mittarilukemaksi vielä vaikka syntymäpäiväsi mikäli niin haluat.
"w115/230.4 1973.Dot."
Mitenpä ilmenee tuo kytkinakselin laakerin ulina, siis vedossa vai paikallaan ilman kytkimen polkemista? Siis onko eri kuin painelaakeri? Minulla ulinaa paikallaan ilman kytkimen polkemista, jos painaa pohjaan niin hiljenee mutta ajossa varsinkin viitosella mutta myös nelosella kuuluu pikku ujellus. Voimakkaasti riippuvainen koneen/laatikon lämpötilasta.
Mikähän voisi olla jos ja kun kolahtaa liikkeellelähdössä kylmänä melko pahasti mutta kun vähän lämpenee niin ei enää kolahtele lainkaan, ilmiesesti perä mutta voi hyvinkin olla jokin ihan muukin?
300d/91/manuaali on siis tuo kärry ja kilometrejä on takana useita jollei jopa paljon.
Mikähän voisi olla jos ja kun kolahtaa liikkeellelähdössä kylmänä melko pahasti mutta kun vähän lämpenee niin ei enää kolahtele lainkaan, ilmiesesti perä mutta voi hyvinkin olla jokin ihan muukin?
300d/91/manuaali on siis tuo kärry ja kilometrejä on takana useita jollei jopa paljon.



