w124 jarruista kysymys!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

w124 jarruista kysymys!

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Onko 260 tai 300 bensassa samat jarrut kun 300tdt ?
Pitäis saada joku verrattava auto että saa coolerin ja isomman turbon 162hv dynolapulla muutoskatsastettua.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei kai sitä tartte muutoskatsastaa. jos on turpo auto, niin on turpo auto. sama kai se on mikä turpo siä pyärii. vai lukeeko sun rekisteriotteessa, että garrer jotain? ja siitä coolerista voi sanoo, että se on ilmastoinnin jäähdytin, tai jotain muuta mukavaa. toi oli vaan ehdotus.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1588
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: w124 jarruista kysymys!

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

juk3 kirjoitti:Onko 260 tai 300 bensassa samat jarrut kun 300tdt ?
Pitäis saada joku verrattava auto että saa coolerin ja isomman turbon 162hv dynolapulla muutoskatsastettua.
Samat jarrut on.
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

pera8x kirjoitti:ei kai sitä tartte muutoskatsastaa. jos on turpo auto, niin on turpo auto. sama kai se on mikä turpo siä pyärii. vai lukeeko sun rekisteriotteessa, että garrer jotain? ja siitä coolerista voi sanoo, että se on ilmastoinnin jäähdytin, tai jotain muuta mukavaa. toi oli vaan ehdotus.

katsastus äijä kattelit et ompa iso turbo ja sit katto koneelta mikä tossa on vakiona eikä ollu sama :(
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Mut ne kyl pitäis saada muutettua jos on dynolaput ja samat jarrut kun vastaavan tehosessa.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juk3 kirjoitti:Mut ne kyl pitäis saada muutettua jos on dynolaput ja samat jarrut kun vastaavan tehosessa.
jep, ei muuta kuin leimaa hakee.
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

^^ mitä inssit meinas kun hoksasivat tuon isomman turbon?
oliko meininki "hyvä" ? vai tyylin ei , ei et ikinä saa leimaa,joo ei todellakaan..
nimimerk.. vähän samaa..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

pera8x kirjoitti:ei kai sitä tartte muutoskatsastaa. jos on turpo auto, niin on turpo auto. sama kai se on mikä turpo siä pyärii. vai lukeeko sun rekisteriotteessa, että garrer jotain? ja siitä coolerista voi sanoo, että se on ilmastoinnin jäähdytin, tai jotain muuta mukavaa. toi oli vaan ehdotus.
Kyllä katsastusmiehet huomaa pään kokoiset Holsetit...Itsensä siellä munaa, jos alkaa höpisemään jotain satuja. Ovat varmasti nähneet konttoreilla välijäähdyttimiä ennenkin.

Kannattaa vaan rehellisesti muutoskatsastaa osat sopivalla dynolapulla, ja esittää dokumentit jarruista ja jousistuksesta samantehoisesta vastaavasta bensa-autosta. Vähäpäästöisyys muuttaa vielä tilannetta huomattavasti hankalammaksi.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

juk3 kirjoitti:Mut ne kyl pitäis saada muutettua jos on dynolaput ja samat jarrut kun vastaavan tehosessa.
300TE vertailuautoksi niin pääset helpoimmalla ja muistaakseni 188hp max - tähän ei sovelleta sitä +20% sääntöä. 300TE-24 saat enemmän tehoja mutta joutuu vaihtaan ne "huonommat" alatukivarret yms. eli paljon menee tavaraa vaihtoon. Kannattaa ottaa vaikka EPC:stä printit joilla osoittaa vastaavuuden 300TDT - 300TE välillä.

Suosittelen kuitenkin ennen mitään muista tunauksia parempia jarruja ainakin eteen sekä alustaremonttia. Eteen käy ainakin 9/92 saakka W129:n satulat sekä ainakin jotkut W124 E500:n jarruista. Sitten on ihan kokonaisia tuning-jarrusettejä hintaluokkaa 2000-3000€ :lol:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kuinka paljon orggista paremmat / tehokkaammat on Zimmermanin rei´itetyt levyt ja vaikkapa EBC:n Greenstuff-palat?

Tiedä vaikka laittais tohon omaan ruoskaan sitten kun jarruremppa on taas ajankohtainen. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

PM kirjoitti:Kuinka paljon orggista paremmat / tehokkaammat on Zimmermanin rei´itetyt levyt ja vaikkapa EBC:n Greenstuff-palat?

Tiedä vaikka laittais tohon omaan ruoskaan sitten kun jarruremppa on taas ajankohtainen. :lol:
Zimmermannin levyt on ainakin hyvät ja kestävät :roll: Mulla on Ferodon palat ja vaikka ne kuluukin hiukan normipalaa paremmin niin kyllä toppaakin. Vaikka olis pitempikin yhtäjaksoinen jarrutus kovemmasta vauhdista niin palan kitkakerroin ei heikkene vaan pysyttelee vakio alueella 0.42 koko ajan. Ferodolla on myös normipaloja kitkakertoimilla 0.40 ja alle. Niissä kerroin heikkenee hiukan pidemmässä jarrutuksessa mutta pito ei kuitenkaan häviä. Greenstuffeista ei ole kokemuksia.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Zimmermannit ollu edessä kaksi vuotta eikä oikeastaan vieläkään tunnu et olis kuluneet. Ja joskus on jarruteltu vähän kovemmistakin nopeuksista :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

juuh nyt on rekisteriotteessa garret gt 40 ja välijäähdytin !!! :lol:
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Vastaa Viestiin