200 cdi, piristystä+teoriaa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja joskami »

Yarppa kirjoitti:Sellanen tarkennus vielä, että kun tuota turboa tässä metsästän, niin olihan kysymyksessä W211 320CDI turbo eli 204hv konnesta? eikä tuosta W210 vajaa 200 heppasesta vehkeestä? Vai onko niissä kenties sama?
Etsi tuon w210 tai w220 korisen turboa...
Omani on muistaakseni A 6130960499 tyyppinen jolloin pakoputki käy suoraan kiinni turboon. Ainoastaan ahtoputken kiinnitys pitää tehdä uusiksi.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Yarppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 23.02.2006 14:07
Paikkakunta: Uurainen

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Yarppa »

Okei, tuolta saksan ebaystähän noita tuntuu löytyvän enemmänkin. Niinkun tuossa aikasemmin mainitsin niin itse en (ainakaan tässä vaiheessa vielä) mitään noista/niiden asentamisesta ymmärrä, niin voiko joku suositella Keski-Suomen alueelta osaavaa asentajaa, ja ehkä jos samalla onnistus tuo mapin vaihto sekä ohjelman muutos?
MB E280 CDI A -06
JiPe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 21.02.2011 18:34

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja JiPe »

En nyt ihan koko aluetta jaksanut lukea läpi kun alko mennät silmät jo ihan ristiin. :problem:
Autona on siis W210 220CDI -02

Jos siihen nyt vähän isompaa ahdinta haluais, niin ilmeisesti tuo 270CDI mallin ahdin olis sopiva? Mitäs muuta tämä turbo haluaa vaihdettavan? Uusi ohjelma nyt varmaan ainakin.
Entäs onko tähän mahdollista saada dumppi? Ei mitenkään, että siitä hyötyä olisi, mutta se ääni. :roll:
Jos joku asiasta tietävä voisi laittaa listaa mitä kyseinen rojekti vaatii ja mistähän niitä saisi. Tuntuu kaikilla muilla tuo google löytävän osia paremmin kuin minulla :eh:
W124 320ce sportline -93
W204 200cdi -08
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
270cdi,n ahtimelle ei mitään asennusohjeita tarvi, laittaa kiinni vaan, kunhan se on samanikäiseeen autoon tarkoitettu.imen koti on.
Mitään ylimääräisiä venttiileitä ei kannata laitella.
Ebayssä se ahtimen koti on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
JiPe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 21.02.2011 18:34

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja JiPe »

tuikku kirjoitti:.
Mitään ylimääräisiä venttiileitä ei kannata laitella.
Tarkottaa tämä nyt että ei saa vai että sinun mielestä kuulostaa tyhmältä suhahdus? :eh:
W124 320ce sportline -93
W204 200cdi -08
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JiPe kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Mitään ylimääräisiä venttiileitä ei kannata laitella.
Tarkottaa tämä nyt että ei saa vai että sinun mielestä kuulostaa tyhmältä suhahdus? :eh:
Ei kannata ainakaan tehon lisäys mielessä(mitä "lastutus" jutussa suurimaksi osaksi
Käsitellään)
Tehoon voi olla jopa alentavaa vaikutusta(äkinäisiä paineen muutoksia, niitä sitten ohjelmasta koitaa tasoitella)
Bensa vekotimissa/semoisissa missä on koko imusarjan sulkeva läppä on asia on hiukan toisenlainen

Jokaine toki tekee(saa/eisaa) autolleen mitä haluaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JiPe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 21.02.2011 18:34

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja JiPe »

CDI203 kirjoitti:
Ei kannata ainakaan tehon lisäys mielessä(mitä "lastutus" jutussa suurimaksi osaksi
Käsitellään)
Tehoon voi olla jopa alentavaa vaikutusta(äkinäisiä paineen muutoksia, niitä sitten ohjelmasta koitaa tasoitella)
Bensa vekotimissa/semoisissa missä on koko imusarjan sulkeva läppä on asia on hiukan toisenlainen

Jokaine toki tekee(saa/eisaa) autolleen mitä haluaa
Lähinnä sitä juuri kyselin, että miten auto tuommoiseen reagoi (ilmamassamittarit yms). En ole mitään tehonlisäystä sillä hakemassa, ihan vain semmosta tsuhahdusta kun vaihtaa vaihdetta.
W124 320ce sportline -93
W204 200cdi -08
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Riittävän herkälle säädetty ja kookkaampi VNT turbo tuo kanssa noita ääniä. Ja vieläpä dieseliin kuuluvia ääniä eikä mitään riisikuppi/luisukohellin suhinoita. Kunnon fiufiufiu sakkaus sen olla pitää :twisted:
diipa daapa...
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vnt ahdin ja dumppi ei kuulu missään tapauksessa samaan kokoonpanoon
dumppi deletoisi vnt ahtimen tarkoituksen
JiPe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 21.02.2011 18:34

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja JiPe »

hatemi kirjoitti:Riittävän herkälle säädetty ja kookkaampi VNT turbo tuo kanssa noita ääniä. Ja vieläpä dieseliin kuuluvia ääniä eikä mitään riisikuppi/luisukohellin suhinoita. Kunnon fiufiufiu sakkaus sen olla pitää :twisted:
Onkos VNT - turbon kanssa sitten jotain muita ongelmia, vai ihan "plug and play"
W124 320ce sportline -93
W204 200cdi -08
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lähinnä moottorin tietokoneella on ongelmia jos se luulee pellin alla olevan hukkaporttiahdin ja siellä luuraakin VNT ahdin, siitä ei oikein silloin tule yhtään mitään :crazy:

Eikä sitä nyt tarvitse hukkaporttia vnt:ksi vaihtaa äänen vuoksi, kyllä sitä ääntä tulee hukkaportillisestakin :twisted:

Äääntä enemmän panostaisin vääntömomenttiin ja tehoon :clap:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

Pakko taas kysellä tyhmiä täällä välissä taas :D osaisiko kukaan kertoa kuinka heittmällä garretin gt35 kävis 220 cdi:hin ? tai sitten holsetin turbot ? jälkimmäisen en khyl usko käyvän ihan lähellekkään ilman laipan vaihtoa :D kun ois eerittäin halvalla nuo molemmat tiedossa :D
Diiiiiiiissseli
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Katsastuksen moottorin ulkonäyllä ei sitten ole merkitystä vai ?

Mä luulen että kaikki tarvittava on jo kirjoitettu tähän topiikkin mitä sinne kannattaa vaihtaa :wtf:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

tietääkö kukaan saako Garrett GT 2056 V:hen mistään sähkömoottoria erikseen ? kun löysin nettivaraosasta sähkömoottori vikaisen tuollaisen niin tuon vois ostaakin itelle jos tuollaisen löytää jostain
Diiiiiiiissseli
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei saa, mutta ei sillä mitään teekkään. Tarvii askarrella vaan painekellon siihen niinku vanhemmissa vnt ahtimissa. En tiedä saako sitä sähkömoottorikikkulaa edes toimimaan siinä. Ainakaan kovin helposti. Mistäs mallista tuo ahdin on kotoisin?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

käsittääkseni kyseessä on 320 cdi:in ahdin ei tuo herra tekstissä mallia mainihde, tosiaan ilmeisesti ei sitä sähkö motukkaa tarvihde kun ei tuossa itellä näy vastaavaa mötykkää :D joten tuosta saattaisi saada hyvän ahtimen halvalla ajettu tuolla turbolla on 133 tuhatta tai ainakin näin väittää

tässä linkki kyseisestä ahtimesta -> http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1144527" onclick="window.open(this.href);return false;
Diiiiiiiissseli
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

oiskohan tuo painekello homma hankala askarrella ?
Diiiiiiiissseli
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

eipä tuo taidakkaan käydä kun näyttäis olevan tuo alkupää erillainen -.-
Diiiiiiiissseli
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, kattele 270cdin:in ahdin. Rivi6 320:cdinkin käy mutta 270:pin herää paremmin
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

eihän sen ihan pakko ole olla cdi:in ahdin kun sais appiukon pajalla väsäiltyä aika hyvin uusiksi tuon putkiston yms kuhan se passaa muilta osin niin on aika jees :P
Diiiiiiiissseli
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei, mutta ainoastaan cdi koneitten turboissa on tuon mallinen laippa
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

mie saisin tekastua ite sen laipan siin appiukon pajalla ku sillä on semmonen ihme laitos johon syötetään vain muodot niin se poltto leikkaa sen sitten haluttuun muotoon ja saa tehtyä aika paksustakin jos haluaa :) aattelin että ostas varulta tuon putkiston alku pätkän vaikka raptec:ilta niin ois vara mennä pieleenkin että saa alkuperäset palikat paikoilleen jos tarvis :)
Diiiiiiiissseli
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Siis se laippa millä turbo kiinnitetään pakosarjaan. Eli vaatii uuden pakosarjan tai sitten välipalan pakosarjan ja turbon väliin
S124 300TE
S211 E500
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

No järki käteen, ei tommosissa ole mitään ihmetelemistä mutta ihmette sitten katsastusmiehenn kanssa onko hienot saumat :mrgreen:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

khyllähän siel katsatus asemalla kaikki tunteen isännän ja sitä kautta minut :D ja ei ne ees kunnolla kahtele autoa täällä päin jostakin syystä :D parinkin kaverin autot on menny heittämällä läpi vaikka on ollu tiedossa sellaisia vikoja jonka takia ei pitäs mennä :wtf: ja riippuu aika paljon millä tuulella sattuu katsastus mies olemaan, ja pelkästä tekemisen halusta mie tätä aattelin rueta virittää :)
Diiiiiiiissseli
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuommonen on perseestä, sitten täällä nysvätään jotain ***tun sumuvalon lasin halkeamaa tai moottorista puuttuvaa jakohihnankotelon suojusta tai jopa sitä että dieseli kiertää 50 rpm liikaa :evil:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, mitään toiminnallista estettä minkänlaiselle ahtimelle ei kyllä käsittääkseni ole.
Jos on edes sinnepäin se koko ja varmasti ehjä osa, niin luulisin saavani ohjelman ihan ok pelaamaan.
Ja yllättävän hyvin nuo cdi,tkin näyttää hukkaportillisillakin ahtimilla pelaavan.
Osien ominaisuudet ja tekninen toteutus ne toiminnalliset rajat asettaa, ei se ohjelma.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

veskola kirjoitti:Tuommonen on perseestä, sitten täällä nysvätään jotain ***tun sumuvalon lasin halkeamaa tai moottorista puuttuvaa jakohihnankotelon suojusta tai jopa sitä että dieseli kiertää 50 rpm liikaa :evil:
:D kaverilla kerran sattu civic:in kanssa silleen kun siinä oli vuotava stefa niin katsastus mies nosti auton meni alle ja samassa tipahti öljy tippa silmään katsastus mies oli lievästi hermostunu tästä ja alkanu huutaa: hylätty ! hylätty !!, ja auto ajokieltoon :D

ja asiasta kolmanteen tuli tännään hommattua itelle turbo tutulta joka on ilmeisesti vähän isompi kuin 320 CDI:in o.O turbo joka ois tarkotus rueta upottamaan tuohon omaan meseen "pienien" muutosten kautta :D ja tarkotus ois hommata tuo 3 mappi ens viikon aikana, isompi kuuleri olisi kans hakusessa ja miettityttää mistä mie kytkimen tempasisin tuohon meseen, menisköhän sprintterin kytkin tuohon?? ois vaan automaatti tuo oma niin helpottais jonkun verran tuon kytkimen hommaamista :/ oisko kellään ehotuksia tuon kytkimen suhteen ?
Diiiiiiiissseli
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

No on se vuotavan stefan kirouskin osunut kohdalle, katsastusmies rupesi huutamaan mistä helvetistä tuo öljylähde tuohon tuli ja onko palokunnan öljynimeytysauto jo paikalla, sitten se leimasi hylätyn arvosanan :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, Tämän C,n suhteen olen "palaamassa" takaisin 320cdi,n ahtimeen.
Ahdin on jo tilattukkin, (vakio) pakosarja tulee Akilta.

"Audileiristä" palaan siis "alkuperäisosien pariin takaisin". :mrgreen:
Ei se audin 2260 mitenkään huono ole, mutta antaa lisää juuri sellaiselle alueelle, eli heräämiseen, mihin tässä mersussa ei sitä tarvi.
Pienempi pakosiipi/pakopesä/pakoaukko aiheuttaa sitten vaan korkeamman ahtopainetarpeen samalle ilman määrälle.
Vähän pienenlainen viritysahdin hyvin virtaavaan kanteen.

Pyrin siis panostamaan nyt paineen sijasta virtaukseen.
Aikaisemmat kokemukset oli hyviä, 2bar ahtopaine antaa saman pakopaineen neljässä tonnissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin