Sivu 1/2
Mielipiteitä Motonetistä??
Lähetetty: Pe 12.09.2003 10:08
Kirjoittaja Daimler
Laittakaapas kokemuksianne Motonetistä. Itselläni ei ole kuin hyvää sanottavaa,toimitukset tulevat nopsaan,yhtään hutia ei ole tullut itselleni ja tavara on ollut hintansa väärtiä = halpaa.Tyytyväinen asiakas.

Lähetetty: Ti 16.09.2003 11:06
Kirjoittaja Antti N
Jep.. Hyvin on osat toimitettu (kerran joutui tilaamaan kun oli loppu) ja aina asiallista palvelua myöskin. Onhan tässä kesän aikana jo 500 eskolla osaa haettukin tuolta...

Lähetetty: Ti 16.09.2003 11:19
Kirjoittaja raul
Aluksi vältin motonetiä luullen sitä yhtä turhaksi kuin joku biltema. Mutta tosiaan, hyllyssä on välillä myös mersun alkuperäisosaa. Ja hinnat pysyvät kautta linjan melko alhaisina! Eli, kai siellä voi hyvin käydä "shoppailemassa".
Lähetetty: Ti 16.09.2003 12:22
Kirjoittaja Aapo.T
Motonetista saa ihan hyvää tavaraa, mutta on seassa huonompaakin tavaraa, mitta eihän niitä ole pakko ostaa .)
Lähetetty: Ti 16.09.2003 13:11
Kirjoittaja epk
samat täältä:
alkuperäis tavaraa siellä myydään, tosin kannattaa itse hakea paikan päältä, varaosien toimittajat kun vaihtelevat silloin tällöin=
tänään kun haet, saat esim. lemfjörderiä ja kun huomenna haet saatkin febi-bilstein kamaa, joka on hivenen laaduttomampaa mitä tuo lemfjörder (samaa tavaraa mitä saat kun haet esim. vehosta/kl-varaosat/merteil)....
viimeksi hain tuulilasinpyyhkijän moottorin, bosch , maksoi 93€
Takuu
Lähetetty: Ti 16.09.2003 13:25
Kirjoittaja dieselflosse
Terve!
'Muffler' tuossa jo kirjoittikin, että valikoimassa on niin merkki- kuin velivenäläisenkin tekemää kamaa. Kannattaa siis ennen kassalle menoa katsoa, mistä maksaa.
Tuosta takuusta piti kirjoittaman. Ostin kesällä ässän etukurakaaret ja kotona huomasin toisen olevan vekillä etuvilkun alle tulevasta peltiliuskasta. Ilmeisesti lokkari oli pudonnut kuormasta tms.
Palautin kamppeen ja sain uuden tilalle ilman nutinoita (odotin tiukkaa väittelyä siitä, että olen itse vääntänyt lokasuojan).
Tuossa keväällä ostin automaattivaihdelaatikon öljyn suodattimen ja siinä oli hieman sanomista. Toinen kiinnitysruuvin reijistä oli hieman sivussa. En jaksanut ajella palautuskeikalle, joten työstin suodattimen sopivaksi.
Viimeviikon visiittini oli kokemus sinäänsä. Menin hakemaan rekisterikilven alustoja ässään ja ajattelin siin samatta katsastaa teleskooppiantennivalikoiman.
Kilpien aluset (ne muoviset näkymättömät) oli loppu kuten myös teleskooppiantennit. Tuli ihan hutikeikka lukuunottamatta paria heräteosotosta (polttimoita ässälle ja linkkari meidän tytölle).
Motonetista saa jopa rakentajan nauloja

Lähetetty: Ti 16.09.2003 13:29
Kirjoittaja epk
netistä (
www.motonet.fi ) saa melko reaaliajassa katsottua onko tarvitsemasi varaosa hyllyssä, säästyy hukkareissu, kun netistä katsoo tilanteen ennen kuin lähtee

Lähetetty: Ke 17.09.2003 11:19
Kirjoittaja dieselflosse
epk kirjoitti:netistä (
www.motonet.fi ) saa melko reaaliajassa katsottua onko tarvitsemasi varaosa hyllyssä, säästyy hukkareissu, kun netistä katsoo tilanteen ennen kuin lähtee

Varaosat kyllä, tarvikkeet nojaa... Ja varauksiahan ei voi tehdä sen paremmin netistä kuin puhelimellakaan.
PS. Teleskooppiantennin (ei siis varaosa) löysin heidän hakutoiminteensa kautta, mutten keksi millä nimellä rekkarikilven taustaa pitäisi hakea.
Tämä on aika yleinen ongelma tietokantahauissa. Ei hajuakaan, mitä hakee

hmm
Lähetetty: Ke 17.09.2003 12:03
Kirjoittaja Mauri H.
Itse en ainakaan perusta Motonetista yhtään, esim. termarit kaikki ollet viallisia, tulpanjohtoja kun olen hakenut niin kolmannella tilauskerralla tulee vasta oikeat, kiertovesipumppu muka alkuperäinen, sanotaan tiskillä ja kun menen asetamaan niin liittimet pitäisi tehdä uusiksi jne.
No Motonetistä on hyvä ostaa sulakkeita, lamppuja, pyyhkimiä ja sen sellaista vakiotavaraa, ja tietty jos sattuu alkuperäinen varaosa kohdalleen niin sitten hyvä.
.
Lähetetty: Ke 17.09.2003 20:05
Kirjoittaja tupis
onhan silläkin ihan hyvää tavaraakin tarjolla.
..
Lähetetty: Ke 17.09.2003 22:25
Kirjoittaja jarski
Pari kertaa olen sieltä tilannut tavaraa, viimeksi w123.een etuylätukivarren ja kaikki moottorin tukikumit. Nuo kumit olivat Febi- Bilstein merkkiset eli ihan laatukamaa. Tuli muuten tuo nippu postikuluineenkin halvemmaksi kuin KL-stä suoraan ostettuna.
Viime keväänä ostin KL:stä takajarrukilven w123:een. Oli kait alkuperäinen, kun kilvessä oli sini-valko-musta tarra ja siinä MB:n varaosanro. Vielä tähtikin oli painettu kilpeen. Mutta kuinka ollakaan, kaksi pientä kiinnitys reikää oli sentin sivussa.

Porasin uudet reiät oikeille kohdille ja kilpi kiinni.
Lähetetty: Ke 17.09.2003 22:34
Kirjoittaja Aapo.T
Ostin tänään noita tukivarsia ja lätkäisivät kouraan 2kpl tukivarsia jotka olivat eri valmistajan tekemiä. Molemmat olivat Made in germany joten ostin ne. Ainoa silmiinpistävä ero oli että toinen on mattamusta ja toinen kiiltävän musta.
Lähetetty: La 17.04.2004 22:12
Kirjoittaja GSA
Omakohtaiset kokemukset ainakin yhden ranskalais valmisteen (citroen)erittäin negatiivisia,ylä ja ala pallo setti(4kpl) kesti tasan viikon ja puoti levitteli käsiään ja myöskin jarrupaloja en osta jos ei lue feredo(kesti 2 kuukautta no name merkkiset) siis nämä ranskattareen ei mesenaattiin.
Lähetetty: Su 18.04.2004 07:18
Kirjoittaja dealer
Joo ei Motonet oikein laadukasta tavaraa kuulemma aina myy.
(Kirjoitti Dealer joka mm. myy työkseen KL-varaosia...)

Lähetetty: Su 18.04.2004 11:26
Kirjoittaja Tommi
Kyllä se nyt niin on että näin on!Ei vaan...
Joskus kun Volvosta meni etuvilkku+parkkikupu yhdistelmä paskaksi,niin Volvon alkuperäisosa merkkiliikkessä olisi maksanut 115 euroa ja kappas vaan,Motonetistä sai 25 eurolla!Ja saman merkkiset vielä!
Mitähän kautta se Volvon maahantuoja tuo niitä varaosia,kun hinta noin paljon nousee....

Lähetetty: To 30.09.2004 18:58
Kirjoittaja Andrew
Positiivisiä kokemuksia on ollut kaikki Motonetin kautta tehdyt ostot.
Tänään vaihdoin juuri Mersuun valoviiksen ja kappasvaan mersun originaali osahan se oli. Tähti oli vain pyyhkäisty pois osasta.
Jos tilattu osa ei ole sopinut, se on vaihtunut sopivaan tai rahat on palautettu nopeasti ilman ongelmia.
Pisteet Motonetille.
Lähetetty: To 30.09.2004 19:28
Kirjoittaja Ari66
Öljyt, hyvälaatuiset suodattimet, polttimot, sulat eli sanottaisiinko tarvikkeet ?
Ne tulee hankittua Motonetistä.
Mutta esim. W123:n kaasuvaijeri oli ilmeisesti johonkin 280 -mersuun tms. tarkoitettu, ei sopinut paikalleen viilaamatta laatikon pään sovitetta.
Liian pitkäkin oli, mutta pyörihän se pitkäkin siinä missä lyhyt.
W123:n apusimpukka kesti 350 km.
Alkuperäinen tilalle niin johan pelasi taas.
Ohjausiskunvaimennin taas puolestaan oli ihan ok Motonet -hankintanakin.
Ostin Mondeoonkin pyöränmutterit, mutta pitihän se yksi olla tietenkin eri kokoa
Ja taas vaihtamaan
Jotain kohtuulaatuista rihkamaa tulee sieltä ostettua myös.
Esimerkkinä vaikkapa maadoitetut pinta-asenteiset pistorasiat, nippusiteitä yms.
Olisi varmaan ihan hyvä vaihtoehto merkkiosille, jos varaosavastaavuus olisi kertakäynnillä kunnossa.
Tarjoilin kyllä kantakorttia ja alustanumeroa, mutta tiskillä niistä ei ymmärretty mitään.
S210:aan en ole vielä uskaltanut hankkia sieltä muuta kuin ajovalopolttimot.
Lähetetty: To 30.09.2004 19:31
Kirjoittaja Ari66
Andrew kirjoitti:Jos tilattu osa ei ole sopinut, se on vaihtunut sopivaan tai rahat on palautettu nopeasti ilman ongelmia.
Jos tuo ei ole ongelma, niin hyvä.
Mutta jos minun kaupunkioloissa pitää käyttää pakon edessä korjaamoa, niin osan vaihto saattaa maksaa turhia työpalkkoja jo satoja euroja.
Siinä ei paljon lämmitä, jos korjauslasku on vaikkapa 500e ja saat vaihdettua 20e osan sopivaan.
Lisäksi tulee oma ajankäyttö, jolle valitettavasti on nykypäivänä laskettava realistinen arvo.
Oma arvoni on ns. "virka-aikana" 125e + alv /tunti, vapaa-aika onkin sitten jo huomattavasti kalliimpaa.
Lähetetty: Su 17.10.2004 16:25
Kirjoittaja Classic
Kävin juuri perjantaina ostamassa omaan C-sarjaani tulpat ja suodattimet Motonetista.
Ja kaikki olivat todella laatutavaraa ja ero Vehon hintoihin on julmettu , samojen Bosch-tulppien hintaero on jopa melkein kuusinkertainen ( 3e >>17,20e ? ).
Samoin suodattimissa kerroin on käsittämätön, esim. laadukas C-Mersun ilmansuodatin maksaa Motonetissa 8,90e ja Veholla 31,80e. Öljynsuodattimessa ei hintaeroa ollut noin älyttömästi, prikulleen sama Bosch suodatin Motonetissä 7,40e ja Veholla 10,60e. Hintaeroa yllättäen siis vain 30%.
Jokatapauksessa noita hintaeroja ei kyllä järjellä voi selittää ja täytyy todeta vaan Gigantin sanoilla " on se vaan tyhmää maksaa liikaa".
Ts. ainakin kaikki suodattimet, tulpat jne. ilman muuta Motonetista. Niiden suhteen ei rahojaan kannata Vehoon kantaa.
Lähetetty: To 21.10.2004 09:48
Kirjoittaja Heba
Takuuasioissa Motonetti on yksi viholaisen paikka. Palautustiskillä ensimmäisenä epäillään kovaäänisesti että olet itse tärvellyt tavaran ja kun olet osoittanut että paskan möivät niin yrittävät vieläkin vängätä etteihän tämä voi toimia kun se on tämmöinen ja antavat uuden samanlaisen yhtä huonon tilalle. Tähän kaikkeen he tuhlasivat aikaani tunnin verran, tosin löysin myymälästä asiakaspalveluhenkisenkin myyjän jonka avustuksella pääsin testaamaan uuden tavaran ja epäkelvoksi senkin todettuamme sain rahani pois.
Edellinen vuodatus perustuu kahteen eri takuutapahtumaan. Kyseessä ei ollut autonosia.
Autonosista vaihtojarrusatulassa jonka ostin Motonetistä oli li ilmausruuvin reikä melko väljä, ruuvi kiristyi kuitenkin vuotamattomaksi. Muutoin olen ostellut Motonetistä milloin mitäkin, mutta tuon palautustiskin suunsoiton takia olen pitäytynyt viime aikoina ainoastaan pomminvarmoissa tuotteissa, joiden haku muualta olisi hankalaa.
Lähetetty: To 21.10.2004 18:41
Kirjoittaja Jani
Heba kirjoitti:Takuuasioissa Motonetti on yksi viholaisen paikka. Palautustiskillä ensimmäisenä epäillään kovaäänisesti että olet itse tärvellyt tavaran ja kun olet osoittanut että paskan möivät niin yrittävät vieläkin vängätä etteihän tämä voi toimia kun se on tämmöinen ja antavat uuden samanlaisen yhtä huonon tilalle. Tähän kaikkeen he tuhlasivat aikaani tunnin verran, tosin löysin myymälästä asiakaspalveluhenkisenkin myyjän jonka avustuksella pääsin testaamaan uuden tavaran ja epäkelvoksi senkin todettuamme sain rahani pois.
Edellinen vuodatus perustuu kahteen eri takuutapahtumaan. Kyseessä ei ollut autonosia.
Autonosista vaihtojarrusatulassa jonka ostin Motonetistä oli li ilmausruuvin reikä melko väljä, ruuvi kiristyi kuitenkin vuotamattomaksi. Muutoin olen ostellut Motonetistä milloin mitäkin, mutta tuon palautustiskin suunsoiton takia olen pitäytynyt viime aikoina ainoastaan pomminvarmoissa tuotteissa, joiden haku muualta olisi hankalaa.
Melko paljon on tullut osia haettua eri vehkeisiin motonetista.
Tampereella ei ole koskaan ollut mitään ongelmia takuiden/vaihtojen kanssa- ainakaan mulla.
On riittänyt kun osa on myyntikelpoinen palauttaessa ja kuitti tallessa.
Rahat on tullut takaisin ilman mitään vastaväitteitä tai mutinoita
Välillä jos on ollut esim. jossain osassa kaksi eri vaihtoehtoa, niin molemmat mukaan ja sopimaton/tarpeeton osa myöhemmin takaisin.
Ja paljon on originaaliosia joukossa, esim. moottorin kumeista löytyi mb-tähti.
Ainoa haittapuoli on tuo, että ei ole varmaa minkä merkkisiä osia kulloinkin on saatavilla.
Toisaalta, jos joskus tarjoavat meseen jotain kiinalaista osaa, jätän ostamati ja haen KL:stä tai veholta.
Veholta ei kyllä montaa osaa vielä ole tarvinnut hakea, pyyhkijän sulan ja tulpanjohtojen suojuksen ostin sieltä.
Bosch:in orig. sulka 24€, motonet 22€.
Sopivuus on ihan eri luokkaa, vaikka onkin sama valmistaja.
Ei kaikki osat kuitenkaan ole vehossa kalliita
Lienee paikkakuntakohtaista palvelu ko. liikkeessä.
Itse olen ainakin ollut tyytyväinen Treen myymälän asiakaspalveluun.
Lähetetty: Pe 10.12.2004 11:41
Kirjoittaja BrFC
Suuret plussa motonetille täältä
Tavara oli prosenteissa yli 40% halvempi kuin Veholla. Lisäksi kävi niin että osa on täysin sama mitä myyvät veholla eli originaali osa. Toimitus turusta Ouluun kahdessa päivässä.
Ei voi kuin kehua

Lähetetty: Pe 10.12.2004 12:00
Kirjoittaja MM124
Itse olen kyllä tyytyväinen motonetin palveluihin. Muutama viikko sitten kävin ostamassa lämppärinmoottorin joka on boshin tuote ja maksoi 74e. Muualta kun kyseli hintoja niin kyllä siinä naftarahat tienasi, vaikka hakumatkaa tuli n.140km.
Lähetetty: Pe 10.12.2004 17:09
Kirjoittaja Dieselpower
Osan merkistä kannattaa ottaa selvää ennenkuin ostaa! ja muuten merkkiliikkeessä ainakin jotkut osat ovat jopa halvempia kuin harakirit ja Mauri jo kertoi olen kanssa yhden viallisen termostaatin ostanu motonetista,. Lämmöt vaelteli 123 ihan oudosti laitoin alkuperäisen ni alko pysymään reilu 80 astetta!!!!!!!!
Lähetetty: La 11.12.2004 15:28
Kirjoittaja Frankie
Katselin Motonetistä koiraluuta ja merkkinä oli KYS, onko tuttu merkki?
Lähetetty: Ma 13.12.2004 14:09
Kirjoittaja BrFC
Minä itte kirjoitin:
Suuret plussa motonetille täältä
Tavara oli prosenteissa yli 40% halvempi kuin Veholla. Lisäksi kävi niin että osa on täysin sama mitä myyvät veholla eli originaali osa. Toimitus turusta Ouluun kahdessa päivässä.
Ei voi kuin kehua
Pakko pientä palautetta antaa että osa (vaikka pussissa lukikin että on alkuperäinen ja oli MB logot ja muut) ei mennyt heittämällä paikalleen. Ehkä johtuu siitä että on tullut osaan (joka muuten on monitoimiviiksi) on tullut vuosien varrella muutoksia sen verran....no ei mitään suurta jutskaa, eri kokoiset ruuvit piti vain laittaa, muuten OK.
Lähetetty: Ma 13.12.2004 14:23
Kirjoittaja Aku P
BrFC kirjoitti: Ehkä johtuu siitä että on tullut osaan (joka muuten on monitoimiviiksi) on tullut vuosien varrella muutoksia sen verran....no ei mitään suurta jutskaa, eri kokoiset ruuvit piti vain laittaa, muuten OK.
Justiinsa tuossa Veho on kyllä varma; sen kun viet valmistenumeron sinne, nin näkevät koneelta mitä "evoluutioastetta" autosi ko. osa on...
Motonetista osto vaatii hiukan harrastusta.
Yksi mainio puoli siinä on kyllä se, että sieltä saa pirun kattavasti tavaraa, ainakin Salossa sitä valikoimaa on kottikärryistä kumimattoihin ja apurungoista avaruushuopiin, eikä ihan sutta ole vielä meille tullut.
Lähetetty: Ma 13.12.2004 21:37
Kirjoittaja Henri Junkkala
Kai se on hiukka onnenkauppaa että mitä sattuu löytymään.
Koneellahan niillä on useisiin osiin kaksi vaihtoehtoa joista toinen on hyvä ja toinen halpa. Jostakin syystä yrittävät aina defaulttina tyrkyttää sitä halvempaa kysymättä asiakkaan mielipidettä vaikkei hintaeroa olisi kuin euro.
Ei ole kerran eikä kaksi kun menet hakemaan jotakin palikkaa ja tiskille kiikutetaan vingvong tai nimetön. Siinä kun sitä katsot kuin halpaa makkaraa ja ihmettelet että ei nyt kyllä tuommoinen ollut kuin Lemförderin valmistama niin eikös ala löytymään haluttua orggisvalmistajan palikkaakin...
Annan plussaa siitä että firmasta löytyi BMW 750i:n V12-myllyyn Bugattin valmistama vesipumppu. Varastosta. Joskus löytyy Mersuunkin orggisosaa mutta samalla tuotenumerolla voi saada ihan muuta ensi kerralla.
Miinusta halpistyökaluista. Jos työkalussa lukee "professional quality, heavy duty" niin sen nyt pitäisi edes KERRAN kestää käyttää.
Miinusta omituisista palautuskäytännöistä: missä muualla toimii joku "80% rahoista takaisin" -vedätys?
Henkka
Lähetetty: Ti 14.12.2004 13:34
Kirjoittaja BrFC
Henri Junkkala kirjoitti:
Koneellahan niillä on useisiin osiin kaksi vaihtoehtoa joista toinen on hyvä ja toinen halpa. Jostakin syystä yrittävät aina defaulttina tyrkyttää sitä halvempaa kysymättä asiakkaan mielipidettä vaikkei hintaeroa olisi kuin euro.
Tais käydä sitten meikällä tuuri kun lähettivät tänne peräpohjolaan alkuperäisen osan

...
Lähetetty: To 10.02.2005 13:02
Kirjoittaja Kestotähti
Menin viime kesänä ostamaan Motonetista harmaata maalia W126:n takapuskurin maalaukseen. Ei saatu myyjän kanssa selville mistä kilvestä löytyy auton puskurien värikoodi (eri väri kuin muu maalipinta). Myyjä tuli kyllä pihalle katsomaan jos värikoodi löytyisi, se oli hyvää palvelua. No kun koodia ei löydetty, niin pyysin lainaksi värikarttaa, jota voisi verrata puskuriin ja valita oikean värin. Se olikin jo hankalampi homma. Kuulin kun myyjä meni kysymään värikarttaa esimieheltään. Karttoja oli pomon pöydällä 2 kpl, mutta pomo määräsi ettei niitä lainata asiakkaille. Myyjä tuli ja kertoi, että värikarttoja on mutta ei lainata. Yritin saada myyjän ymmärtämään ettei kysymys ole sen suuremmasta lainaamisesta, kun käyn pihalla katsomassa oikean värin. Myyjä meni taas kysymään pomolta lupaa ja pomo vastasi äkäisesti, että viidenkymmenen euron panttia vastaan saa värikarttaa lainata. Tarjosin myyjälle viittäkymppiä ja naureskelin, että jo on tyhmä homma. Myyjä tajusi sen itsekin ja tuli värikartan kanssa pihalle, ettei minun tarvinnut maksella pantteja. Siitä sitten valittiin oikea väri, ja kaupat tuli kaikesta huolimatta.
Palvelu pelaa niissä mitoissa, mihin pomo antaa mahdollisuuden. Yrittäjän arki näyttää joskus olevan tiukkaa.