OM 651 tehot puolittuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hanhikki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 20.01.2024 01:43

OM 651 tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja hanhikki »

250 cdi -13 W203.204 400000km OM 651.911
tämä on oikea mallisarja C(204)/204.203,kopsasin vehon starin raportista

tehot puolittuu kiihdytettäessä,kun nopus on n.80kmh.Tehot takasin kun käyttää virtoja poissa.Rauhallisessa ajossa kaupunkialueella ja kehäteillä
kaikki toimii kunnolla.Kun tehot puolittuu,moottorivalo syttyy,automaatti vaihtaa vähä korkeammilla kierroksilla,moottori ottaa vain n.3000rpm.starin mukaan (P025218) "määränsäätöventtiilin(polttoineen) lähtöliitännässä on toimintahäiriö.Virran raja-arvo on alittunut.
ja toinen starin viesti:P008791 Polttoainepaine järjestelmässä on liian alhainen.Parametri ei ole sallituisa rajoissa.
Olisko määränsäätöventtiilin sähköliittimessä jotaki??
Viimeksi muokannut hanhikki, Ke 14.02.2024 23:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tässä nyt ei varsinaista kysymystä ollut, mutta käy lukemassa vikakoodit, niin selviää mikä sen vikatilan aiheuttaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
JAFI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 23.05.2021 22:30

Re: tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja JAFI »

Oma veikkaukseni ahtopaineensäädin, anturit, ahtoputki / cooleri halki tai EGR jumissa. Mutta vikakoodin luvulla ei tarvitse arvailla.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

hanhikki kirjoitti: Ke 14.02.2024 17:12 250 cdi -13 W203.204 400000km OM 651.911
tehot puolittuu kiihdytettäessä,kun nopus on n.80kmh.Tehot takasin kun käyttää virtoja poissa.Rauhallisessa ajossa kaupunkialueella ja kehäteillä
kaikki toimii kunnolla.Kun tehot puolittuu,moottorivalo syttyy,automaatti vaihtaa vähä korkeammilla kierroksilla,moottori ottaa vain n.3000rpm.
hanhikki kirjoitti: Ke 24.01.2024 22:38 huohotin jumittunut aukiasentoon,ainakin minulla.selviää viikonloppuna,vaihdetaan kokoventtiilikopan kansi.
Minulla tehot loppuu kiihdytettäessä kun nopeus on n,80-100km/h.tehot tulee takas ku sammuttaa auton.
Onkos tuo remonti jo tehty ?
ja jos on niin mitä testeri nyt kertoo viaksi ?
tosin viesti oli 205 otsikon alla
mutta tässäkin aloitus viestissä on joku malli sekannus
W203 mallia ei ole tehty 250cdi meriknällä ja valmistuskin loppui paljon ennen vuotta 2013
jos et ole auton mallista varma niin se on helppo varmistaa
vin numeron(valmiste numero) perustella, löytyy yleensä helposti
esim hantin puolen ovipilarista tarrasta,
rek otteesta, vakuuts lapuista
jos esim kysessää on w203 niin se alkaa w203
Mökkillä
'
hanhikki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 20.01.2024 01:43

Re: tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja hanhikki »

huohotin on nyt ok,700euro
hanhikki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 20.01.2024 01:43

Re: tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja hanhikki »

polttoinemääränsäätöventtiili on uusittu
korjailin tuota minun alustuskirjoitusta tuolla ylhäällä..
JAFI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 23.05.2021 22:30

Re: OM 651 tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja JAFI »

viewtopic.php?t=212471&sid=b7abc3fc41f3 ... 03224fc78d
joskus pohdittu samaa asiaa ja silloin vaihdettu vuotavat suuttimet uusiin.
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 530
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: OM 651 tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Jos polttoainepaine liian alhainen, pitäisi tutkia onko se oikeasti liian pieni paine vai anturi vika. Kun mååränsäätöventtiili on jo uusittu.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM 651 tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

hanhikki kirjoitti: Ke 14.02.2024 17:12 250 cdi -13 W203.204 400000km OM 651.911
tämä on oikea mallisarja C(204)/204.203,kopsasin vehon starin raportista

tehot puolittuu kiihdytettäessä,kun nopus on n.80kmh.Tehot takasin kun käyttää virtoja poissa.Rauhallisessa ajossa kaupunkialueella ja kehäteillä
kaikki toimii kunnolla.Kun tehot puolittuu,moottorivalo syttyy,automaatti vaihtaa vähä korkeammilla kierroksilla,moottori ottaa vain n.3000rpm.starin mukaan (P025218) "määränsäätöventtiilin(polttoineen) lähtöliitännässä on toimintahäiriö.Virran raja-arvo on alittunut.
ja toinen starin viesti:P008791 Polttoainepaine järjestelmässä on liian alhainen.Parametri ei ole sallituisa rajoissa.
Olisko määränsäätöventtiilin sähköliittimessä jotaki??
Siis tuo P008791 löytyy nyt sieltä ? aina vikavalon syttymisen jälkeen ?
mitä testeri antaa ohjatun tarkistuksen tulokseksi ? enen tarkistusten tekemistä ei kantta vaihdella osia summassa,
määrän säätö venttili siis vaihdettu uutteen ?
polttoaineen painetta säädettän myös paineen säätö ventillillä
Mökkillä
'
hanhikki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 20.01.2024 01:43

Re: OM 651 tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja hanhikki »

yksi alipaineletku oli halki,nyt korjattu
ahtopaineanturi vaihdettu,häiriöt nollattu auton aivoissa
sama häiriö jaatkuu....
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM 651 tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

hanhikki kirjoitti: To 15.02.2024 18:37 yksi alipaineletku oli halki,nyt korjattu
ahtopaineanturi vaihdettu,häiriöt nollattu auton aivoissa
sama häiriö jaatkuu....
Ja vastukset esitettyihin kysymyksiin on ?
Mökkillä
'
marsupilami88
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 22.02.2024 08:44

Re: OM 651 tehot puolittuu

Viesti Kirjoittaja marsupilami88 »

aloitappa ihan ekana tutkimalla autosta jännitteet.

om651.925 oireili samalla tavalla. sit vedättäessä tuntui kuin olisi ahdin pudonnut pelistä pois..
-luistonesto järjestelmä tökki ja tuntui että jarrut makaa kokoajan päällä...
-vaihteen päälle laitot (P/R/N/D) olivat todella äänekkäitä ja auto pyrki heti lähtemään liikkeelle.
-kiihdyttäessä tuntui, että meinaa sammua tai alkaa ns pätkimään noin 80kmh//110kmh ja noin 125kmh jälkeen olisi voinnut verrata vapaastihengittävään dieseliin.
-kävi epätasaisesti tai siis todella laiskasti.
luistonesto ei toiminut kunnolla/ hakkasi abs jos vähänkin liukasta
(nastakumit alla)
-avustimet päällä, pyörän pyörähtäessä tyhjää jarrutti koko autoa ja ei päässyt mihinkään

-hold toiminto ei jokakerta kytkeytynyt päälle.
-eco tila sammui kokonaan, eikä lähtenyt napista päälle
-kääntyvät valot ei toimineet
-penkinlämmittimet todella hitaat
-hipaisuvilkku vilkutti oikealle 1kerran ja vasemmalle 3.
-sisätilan puhaltimen teho katosi/aaltoili.
-automaatiset pyyhkiät kävi todella hitaalla/ei välttämättä pyyhkinyt ollenkaan vaikka lasista ei meinannu ulos nähdä/ pakko ohjaus toimi (3asento viiksessä)

-musiikin voluumin korotus ajonopeuden mukaa lakkasi toimimasta.
-automaattiset pitkät lakkasi toimimasta.
-startatessa himmeni mittariston valot/kun virrat putos 10.6volttiin.
-vebasto sammuili omia aikojaan, eikä puhaltanut auton siaälle ilmaa vaikka hurisi päällä.

käynnistäessä voltit kävi 14.6-14.8 sit tippu melkee heti 14.0-14.2 ja lataus amppeerit putos 0.03-1a
siis auto käynnistyi pikkuakulla ja laturi piti "hengissä".
-isoakku ei lopulta ottanut virtaa vastaan, niin ei järjestelmä tästäkään antanut mitään varoituksia..
lopulta ilmoitti että jännitekatkennut ja liian alhainen teho/määrittämätön määrä.
kyse oli jännitteensäätäjästä 😅

..
Vastaa Viestiin