turbo väljä w211 2004

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ajaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 03.01.2024 22:07

turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja ajaja »

Autona om646, nii turbo pitäs uusia nii saako tonne bolt on om647 turbo ja siihen sen oma servo? vai pitääkö ostaa uus om646 pitäs olla bolt on. Koska vien laitettavaksi omat taidot ei riitä ja ei ole kaveripiirissä kaveria ketä osaisi auttaa.

https://turbokorjaus.fi/kunnostettu-tur ... 463-5001rs tuolta saisi näköjään sopuhintaan.

https://www.turbotukku.com/tuotteet.htm ... 175/491526 tuolta saisi ja tohon tilaa samalla sille sopivan servon? meneekö näin helposti?
Avatar
damion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 27.09.2023 09:09

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja damion »

Koita kysyä professional motor mitä niillä tarjolla, sieltä aikoinaan sain poistomyynnistä garretin niin ei tarvinnu sotkeentua näihin uudelleen kasattuihin
ajaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 03.01.2024 22:07

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja ajaja »

Kiitos kysäsen! mutta onko tuo bolt on tolla 647 ahtimella ja sen servolla? että pystyy viemää huoltoo ja sanoo että kiinni kiitos.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

w211E kirjoitti: Ti 07.11.2023 16:03
vie bläcksmokelle
:roll:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja dealer »

poistoon :D
oulaistenliikenne.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

dealer kirjoitti: Su 11.02.2024 08:36poistoon :D
Mitenkä mulle tuli sama mieleen :lol:
ajaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 03.01.2024 22:07

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja ajaja »

Kiitos yhteydenotosta.
Moottorimalleista meillä ei tarkkaa tietoa järjestelmissä ole, mutta
ilmeisesti tarkoita 270cdi ahdinta?
Olemme kuulleet että tämä olisi mahdollisesti ristiin vaihdettavissa ilman
että tarvitsee säätimiä vaihdella, eli mahdollisesti ihan bolt on ratkaisu.
Emme tätä kuitenkaan voi taata ja se sinun pitäsi varmistaa hyvin ennen kun
teet päätöksen ostosta.

Tollanen vastaus tuli Professional Motor Oy:stä. Elikkäs meneekö tuo mun servo tuon kanssa?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

ajaja kirjoitti: Ke 14.02.2024 13:47
Emme tätä kuitenkaan voi taata ja se sinun pitäsi varmistaa hyvin ennen kun
teet päätöksen ostosta.

Tollanen vastaus tuli Professional Motor Oy:stä. Elikkäs meneekö tuo mun servo tuon kanssa?
Tuossahan se on hyvin selkeästi sanottu, jos haluat kokeilla jonkun muun mallin varaosaa niin mikään ei sitä estä mutta ei siihen kukaan takuuta anna.

a) se turbo sopii hyvin ja toimii moitteettomasti

b) se aiheuttaa jotakin epäsopivuutta ja harmeja

Miksi siihen ei voi ostaa varmasti sopivaa turboa? Eihän ne kunnostetut kalliita ole.
ajaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 03.01.2024 22:07

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja ajaja »

E200kompressor kirjoitti: Ke 14.02.2024 20:36
ajaja kirjoitti: Ke 14.02.2024 13:47
Emme tätä kuitenkaan voi taata ja se sinun pitäsi varmistaa hyvin ennen kun
teet päätöksen ostosta.

Tollanen vastaus tuli Professional Motor Oy:stä. Elikkäs meneekö tuo mun servo tuon kanssa?
Tuossahan se on hyvin selkeästi sanottu, jos haluat kokeilla jonkun muun mallin varaosaa niin mikään ei sitä estä mutta ei siihen kukaan takuuta anna.

a) se turbo sopii hyvin ja toimii moitteettomasti

b) se aiheuttaa jotakin epäsopivuutta ja harmeja

Miksi siihen ei voi ostaa varmasti sopivaa turboa? Eihän ne kunnostetut kalliita ole.
miks ei voisi kerralla laittaa isompaa ku joutuu ja samaa rahaa saa? eikös tossa ole jo aika paljon kannattavuutta?
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Jos yritän tätä kännykkämurretta ymmärtää oikein niin sellainen perusasiahan kannattaisi sisäistää että aina jos muutat jotain alkuperäisestä, niin luotettavuus ei ainakaan parane. Lukuunottamatta jotain yksittäisiä poikkeuksia saastelaitteisiin liittyen.

Mutta kun muutat jotain (virität) niin keskimäärin jotain harrastamista tulee lisää. Jos voimaa otetaan enempi niin aina suurin osa paikoista on kovemmalla. Ei yksin voimansiirto. Ja se taas ei ainakaan vähennä sitä harrastamista. Lisäksi pa-kulutus nousee, jos sillä on merkitystä

En todellakaan ole itsekään mikään äidinkielenopettaja mutta olisiko se aivan liikaa pyydetty että jonkunlaiseen oikeinkirjoitukseen koitettaisi kiinnittää huomiota? Edes tällaisella foorumilla? Isolla osalla täällä kirjoittelevista kasvaa jo karvat… facebookit sun muut toktokit erikseen.
Minusta se on jo jonkunlaista lukijan kunnioittamista että edes yrittää…
Ja tämä on vain minun mielipide, mielipiteitä on loputtomasti muitakin ja ne kaikki ovat aivan yhtä oikeita.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

ajaja kirjoitti: To 15.02.2024 02:57
miks ei voisi kerralla laittaa isompaa ku joutuu ja samaa rahaa saa? eikös tossa ole jo aika paljon kannattavuutta?
Ahaa eli siihen autoon tulee tehoa lisää kun laittaa isomman turbon? Eikä mitään muuta tarvita?

Se tehonlisäys mikä vakioturbolla voi ohjelmallisesti saada ei riitä vaan tähdätään heti suurempia lukemia?

Jos sen turbon lisäksi asennutat siihen jonkinlaisen viriohjelman niin ei senkään jälkeen mikään varaosatoimittaja anna sopivuustakuita. Plus ne muut sivuvaikutukset jotka tuossa yllä jo mainittiin.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

ajaja kirjoitti: To 15.02.2024 02:57 miks ei voisi kerralla laittaa isompaa ku joutuu ja samaa rahaa saa?
eikös tossa ole jo aika paljon kannattavuutta?
Jos ei mittän mutta tee kuin vaihtaa isoman turbon,
siitä ei ole kuin haittaa, vikatiloja, laiskempi herääminen

viritys mielessä turbo ei ole se mikä ensimäisenä loppuu
ja vaikka sille turbolle sopivan ohjelman tekisi että toimii niin
sekään ei auta saaman niitä isomman turbon hyötyjä verrtuna siihen
että autossa vakio osat ja autoon tehty ohjelma

ajatellaan vaikka näin että tuolla isompi ahdin samalla rahalla ajatuksen takan on
tarkoitus lisät viritys varaa
(sitähän ei ole kerrottu että miksi isoman ahtimen samalla rahalla ajatellan olevan kanttavaa)
isompi turbo paikaan ilman muutoksia auto ei toimi pitää tehdä ohjelman muutos että toimii
(turbon koosta riipuen saa heräämän lähes vaikon tahtiin,
mutta ei pääse käyttämään isoman turbon todelisia hyötyjä)
sitten hajooa suutin, vaihdettaan samantien ne isompiin kun samalla rahalla saa,
jälleen varutuen isompaan viritämiseen jällen tarvittaan ohjelma muutos että auto toimii kunnolla ja tätä samaa kavaa jatekettan kunnes on saatu kaiikk hyöty siitä isomasat ahtimesta
monikertiset ohjelmointi kulut, aluksi jopa ilmam minkään moist hyöty siitä isomasta ahtimesta,
auto toimi kunnolla tarkoitta tässä sitä että se todaellakin toimii kuten kuullu ilman mitään järkytäviä savuja, osien vaihdosta johtuvia vikatiloja tms häriöitä

no jokainen tekee omillan mitä haluaa ja kanttavimaksi näkee omast näkökulmastaan
Mökkillä
'
ajaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 03.01.2024 22:07

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja ajaja »

FinlandMerceds kirjoitti: To 15.02.2024 11:12
ajaja kirjoitti: To 15.02.2024 02:57 miks ei voisi kerralla laittaa isompaa ku joutuu ja samaa rahaa saa?
eikös tossa ole jo aika paljon kannattavuutta?
Jos ei mittän mutta tee kuin vaihtaa isoman turbon,
siitä ei ole kuin haittaa, vikatiloja, laiskempi herääminen

viritys mielessä turbo ei ole se mikä ensimäisenä loppuu
ja vaikka sille turbolle sopivan ohjelman tekisi että toimii niin
sekään ei auta saaman niitä isomman turbon hyötyjä verrtuna siihen
että autossa vakio osat ja autoon tehty ohjelma

ajatellaan vaikka näin että tuolla isompi ahdin samalla rahalla ajatuksen takan on
tarkoitus lisät viritys varaa
(sitähän ei ole kerrottu että miksi isoman ahtimen samalla rahalla ajatellan olevan kanttavaa)
isompi turbo paikaan ilman muutoksia auto ei toimi pitää tehdä ohjelman muutos että toimii
(turbon koosta riipuen saa heräämän lähes vaikon tahtiin,
mutta ei pääse käyttämään isoman turbon todelisia hyötyjä)
sitten hajooa suutin, vaihdettaan samantien ne isompiin kun samalla rahalla saa,
jälleen varutuen isompaan viritämiseen jällen tarvittaan ohjelma muutos että auto toimii kunnolla ja tätä samaa kavaa jatekettan kunnes on saatu kaiikk hyöty siitä isomasat ahtimesta
monikertiset ohjelmointi kulut, aluksi jopa ilmam minkään moist hyöty siitä isomasta ahtimesta,
auto toimi kunnolla tarkoitta tässä sitä että se todaellakin toimii kuten kuullu ilman mitään järkytäviä savuja, osien vaihdosta johtuvia vikatiloja tms häriöitä


Sieltähän tuli. Turbotohtorille viety ahdin muokkaa isompaa, kevättä odotellessa.
no jokainen tekee omillan mitä haluaa ja kanttavimaksi näkee omast näkökulmastaan
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3920
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Suosittelen opettelemaan moottorinohjaimen ohjelmointia, kun lähtee sille linjalle että isompi ahdin saatava ensiksi.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: turbo väljä w211 2004

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

FinlandMerceds kirjoitti: To 15.02.2024 11:12
ajaja kirjoitti: To 15.02.2024 02:57 miks ei voisi kerralla laittaa isompaa ku joutuu ja samaa rahaa saa?
eikös tossa ole jo aika paljon kannattavuutta?
Jos ei mittän mutta tee kuin vaihtaa isoman turbon,
siitä ei ole kuin haittaa, vikatiloja, laiskempi herääminen

viritys mielessä turbo ei ole se mikä ensimäisenä loppuu
ja vaikka sille turbolle sopivan ohjelman tekisi että toimii niin
sekään ei auta saaman niitä isomman turbon hyötyjä verrtuna siihen
että autossa vakio osat ja autoon tehty ohjelma

ajatellaan vaikka näin että tuolla isompi ahdin samalla rahalla ajatuksen takan on
tarkoitus lisät viritys varaa
(sitähän ei ole kerrottu että miksi isoman ahtimen samalla rahalla ajatellan olevan kanttavaa)
isompi turbo paikaan ilman muutoksia auto ei toimi pitää tehdä ohjelman muutos että toimii
(turbon koosta riipuen saa heräämän lähes vaikon tahtiin,
mutta ei pääse käyttämään isoman turbon todelisia hyötyjä)
sitten hajooa suutin, vaihdettaan samantien ne isompiin kun samalla rahalla saa,
jälleen varutuen isompaan viritämiseen jällen tarvittaan ohjelma muutos että auto toimii kunnolla ja tätä samaa kavaa jatekettan kunnes on saatu kaiikk hyöty siitä isomasat ahtimesta
monikertiset ohjelmointi kulut, aluksi jopa ilmam minkään moist hyöty siitä isomasta ahtimesta,
auto toimi kunnolla tarkoitta tässä sitä että se todaellakin toimii kuten kuullu ilman mitään järkytäviä savuja, osien vaihdosta johtuvia vikatiloja tms häriöitä

no jokainen tekee omillan mitä haluaa ja kanttavimaksi näkee omast näkökulmastaan
ajaja kirjoitti: Pe 16.02.2024 17:39 Sieltähän tuli. Turbotohtorille viety ahdin muokkaa isompaa, kevättä odotellessa.
Kun kysytiin,
Lainaukset järjestykseen
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin