Shatterin W108 250S -67
Shatterin W108 250S -67
Jokin kesä/projektiauto ollut silleen puolitosissaan hakusessa silloin tällöin, enkä kyllä mersua ajatellutkaan. Joku nettiauton surffailukerta keksin sitten lähialueilta katsoa myytävät kotterot vanhin vuosimalli ensin ja sattui tämmöinen helmi silmään naapurikylällä. Erehdyin vielä paremmalle puoliskolle vitsillä näyttämään ja tuntui että innostui kovastikin vanhasta rouvasta, vaikka yleensä ei kyllä omiin autoharrastuksiin ota kantaa yhtään
Sitähän piti sitten käydä kopistelemassa ihan paikan päällä sopivan ilta-ajan löydyttyä ja olihan sitä tämmönen vannoutunut dieseleiden suurkuluttuja täysin myyty kun kaasarikutonen hörähti tulille ja bensa kärysi niin että silmiä kirveli.
Nuorempana autoilua tuli aloiteltua W124/202/210/211 merkeissä ja mese.fi puolella pyörittyä, tuli sitten syystä x hypättyä BMW leiriin harrastelemaan ja siellä on viihdytty tiiviisti. Näin 7 vuoden jälkeen edellisestä mersusta, uskaltaa varmaankin tämmöisen avulla palata merkin pariin huoletta.
Historiaa tiedossa aika laihasti toistaiseksi hankinnasta, mutta uutena on myyty Ruotsiin ja tullut sieltä Suomeen -97, autosta tehty kuvakansio 2003 ja silloinen omistaja yrittänyt museokatsastaa. Joistain ruosteenaluista ym pienestä pompannut, jonka johdosta mennyt motivaatio ja auto on seissyt siitä asti kylmässä tallissa 20v. -23 syksyllä kaivettu esille samalla vaihtaen omistajaa ja haettu 2v leima pelkällä jarruletkun vaihdolla. Ehta latolöytö?
On niin tuore hankinta ettei ole vielä kerennyt edes perehtymään itse autoon/kuntoon/puutteisiin taikka historiaan, eiköhän se tässä selviä aikanaan kun saa talliin tilaa!
Perimätiedon mukaan ylimaalattu joskus 90-luvulla ja nyt pitkän seisonnan jälkeen ns. sään armoilla kylmässä melkeimpä jokaisesta paneelista on alkanut lohkeileen pohjatyöt niin vaatisi uuden ylimaalauksen. On kuitenkin suht siisti liki 60v kamppeeksi, joten ajatus olisi laitella tekniikka/sisusta kuntoon ja katsoa maalauksia myöhemmin. Patinaa pitää olla.
Osapuutteita ei juurikaan ole, siellä täällä pientä fixattavaa kuten asiaan kuuluukin. Äkkiseltään vertailin kuvia netistä niin helmojen kromilistat näkyy puuttuvan.
Ensimmäisenä olisi ajatus tutkia hieman koria/puhdistaa/suojata, kaasareihin korjaussarjat, uudet sytkäosat ja e-spark moduuli kärkien tilalle.
Tulppiin tulikin jo vinkkiä Boschin 4-kärkisistä?
Hiljattain tapahtunut auton haku 50km päästä ajamalla, -27C pakkasessa, lämppäri mykkänä ja kuskin ikkuna raollaan rikkinäisen hissin takia loi kyllä heti tunnelmaa, loppumatkasta vielä alkoi kaasaritkin jäätymään niin oli melkoista herkuttelua perille pääsy.
Tankilla piti pikaisesti pysähtyä matkan alussa niin löytyihän sieltä heti useampi vanhempi herrasmies ihmettelemään vanhaa tuttua bensan käryä.
Sitähän piti sitten käydä kopistelemassa ihan paikan päällä sopivan ilta-ajan löydyttyä ja olihan sitä tämmönen vannoutunut dieseleiden suurkuluttuja täysin myyty kun kaasarikutonen hörähti tulille ja bensa kärysi niin että silmiä kirveli.
Nuorempana autoilua tuli aloiteltua W124/202/210/211 merkeissä ja mese.fi puolella pyörittyä, tuli sitten syystä x hypättyä BMW leiriin harrastelemaan ja siellä on viihdytty tiiviisti. Näin 7 vuoden jälkeen edellisestä mersusta, uskaltaa varmaankin tämmöisen avulla palata merkin pariin huoletta.
Historiaa tiedossa aika laihasti toistaiseksi hankinnasta, mutta uutena on myyty Ruotsiin ja tullut sieltä Suomeen -97, autosta tehty kuvakansio 2003 ja silloinen omistaja yrittänyt museokatsastaa. Joistain ruosteenaluista ym pienestä pompannut, jonka johdosta mennyt motivaatio ja auto on seissyt siitä asti kylmässä tallissa 20v. -23 syksyllä kaivettu esille samalla vaihtaen omistajaa ja haettu 2v leima pelkällä jarruletkun vaihdolla. Ehta latolöytö?
On niin tuore hankinta ettei ole vielä kerennyt edes perehtymään itse autoon/kuntoon/puutteisiin taikka historiaan, eiköhän se tässä selviä aikanaan kun saa talliin tilaa!
Perimätiedon mukaan ylimaalattu joskus 90-luvulla ja nyt pitkän seisonnan jälkeen ns. sään armoilla kylmässä melkeimpä jokaisesta paneelista on alkanut lohkeileen pohjatyöt niin vaatisi uuden ylimaalauksen. On kuitenkin suht siisti liki 60v kamppeeksi, joten ajatus olisi laitella tekniikka/sisusta kuntoon ja katsoa maalauksia myöhemmin. Patinaa pitää olla.
Osapuutteita ei juurikaan ole, siellä täällä pientä fixattavaa kuten asiaan kuuluukin. Äkkiseltään vertailin kuvia netistä niin helmojen kromilistat näkyy puuttuvan.
Ensimmäisenä olisi ajatus tutkia hieman koria/puhdistaa/suojata, kaasareihin korjaussarjat, uudet sytkäosat ja e-spark moduuli kärkien tilalle.
Tulppiin tulikin jo vinkkiä Boschin 4-kärkisistä?
Hiljattain tapahtunut auton haku 50km päästä ajamalla, -27C pakkasessa, lämppäri mykkänä ja kuskin ikkuna raollaan rikkinäisen hissin takia loi kyllä heti tunnelmaa, loppumatkasta vielä alkoi kaasaritkin jäätymään niin oli melkoista herkuttelua perille pääsy.
Tankilla piti pikaisesti pysähtyä matkan alussa niin löytyihän sieltä heti useampi vanhempi herrasmies ihmettelemään vanhaa tuttua bensan käryä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Onnittelut hienosta hankinnasta ja tervetuloa Oldtimers-porukkaan, laitahan tarinaa pirssin konnostustöiden etenemisestä kun tuntuu tuo tekstikin soljuvan noin hienosti.
Re: Shatterin W108 250S -67
Tervetuloa! Onpa hyvännäköinen sisus!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Shatterin W108 250S -67
Hieno on,ihan kademieli nostaa päätään.Tsemppiä kunnostuksiin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Shatterin W108 250S -67
Kiitoksia, perinteiseen tapaan kuvat antavat napsun paremman yleisvaikutelman todellisuudesta.
Sisustassa häiritsee eniten kojelaudan koristelistat kun ovat melkein kaikki eri sävyisiä, en tiedä onko joskus korvattu rikkoontuneita vai voiko vain aika tehdä tepposia. Muita puutteita/epäkohtia on sitten sisustan mattoja, lämppärin nupit, ovipahvien yläreunassa olevat erilliset peitelistat rikki 2kpl, ratin keskimerkki säröillä, aurinkolipat aaltoilee, kattoverhoilu värjäytynyt reunoista, kosteutta? Kattoverhoilua ei taida saada ulos ilman tuulilasin irroitusta?
Mittaristossa koneen lämpömittari, kello ja osa taustavaloista mykkänä.
Vaihdekeppi on kauhea puurokauha, ihan tuurissaan saada 1. tai pakki silmään kun ei ole mitään tuntoa, keppi myös heiluu joka suuntaan hervottomasti vaihde silmässäkin kuin olisi vapaalla. Tähän näytti vivuston puslasarjaa olevan markkinoilla, mutta olisi mukava tietää kuinka tarkka kepin pitäisi olla toimiessaan?
Kaasareissa ei kylmäkäynti toimi, ihan rajamailla sammuuko kylmänä ilman kaasua ja keskialueella puutuu/nykii. Kaasareihin tulossa korjaussarjat joten säätöhommia täytyy katsoa myöhemmin. Zenithin dokumentteja jo netin syövereistä löytyikin jonkin verran.
Muuta laitettavaa näin alkuun mm. kromilistojen uudelleenkiinnitystä, helmojen kromilistat puuttuu, tunkkausreikien suojat puuttuu, vänkärinoven lukkohaka rikki, kuskin ikkunahissi rikki, vasemman takaoven aukaisunappi ei toimi kunnolla, öljypohja vuotaa, venttiilikoppa vuotaa, mekaaninen bensapumppu vuotaa, perä kostea ja viheltää yli 80kmh, reiluhko tärinä yli 60kmh ajaessa, lämppärin moottori pyörii mutta ei tule ilmaa sisälle (tukossa?)
E: vasemmalta puolelta on näköjään etutunkkausreikä poistettu kokonaan kun on ummessa helma siitä kohtaa, muut 3kpl ovat tallella.
E2: kuskinpuolen takajalkotila täynnä vettä kun seissyt ulkona ja käynyt plussalla keli..
Paljon pientä laitettavaa jotka kyllä nopeasti laittelee osien löytyessä!
Tilasin alfamerin korjausoppaankin ko. malliin, ei vain tainnut olla enää hyllytavaraa toimitusajan ollessa useamman viikon.
Sisustassa häiritsee eniten kojelaudan koristelistat kun ovat melkein kaikki eri sävyisiä, en tiedä onko joskus korvattu rikkoontuneita vai voiko vain aika tehdä tepposia. Muita puutteita/epäkohtia on sitten sisustan mattoja, lämppärin nupit, ovipahvien yläreunassa olevat erilliset peitelistat rikki 2kpl, ratin keskimerkki säröillä, aurinkolipat aaltoilee, kattoverhoilu värjäytynyt reunoista, kosteutta? Kattoverhoilua ei taida saada ulos ilman tuulilasin irroitusta?
Mittaristossa koneen lämpömittari, kello ja osa taustavaloista mykkänä.
Vaihdekeppi on kauhea puurokauha, ihan tuurissaan saada 1. tai pakki silmään kun ei ole mitään tuntoa, keppi myös heiluu joka suuntaan hervottomasti vaihde silmässäkin kuin olisi vapaalla. Tähän näytti vivuston puslasarjaa olevan markkinoilla, mutta olisi mukava tietää kuinka tarkka kepin pitäisi olla toimiessaan?
Kaasareissa ei kylmäkäynti toimi, ihan rajamailla sammuuko kylmänä ilman kaasua ja keskialueella puutuu/nykii. Kaasareihin tulossa korjaussarjat joten säätöhommia täytyy katsoa myöhemmin. Zenithin dokumentteja jo netin syövereistä löytyikin jonkin verran.
Muuta laitettavaa näin alkuun mm. kromilistojen uudelleenkiinnitystä, helmojen kromilistat puuttuu, tunkkausreikien suojat puuttuu, vänkärinoven lukkohaka rikki, kuskin ikkunahissi rikki, vasemman takaoven aukaisunappi ei toimi kunnolla, öljypohja vuotaa, venttiilikoppa vuotaa, mekaaninen bensapumppu vuotaa, perä kostea ja viheltää yli 80kmh, reiluhko tärinä yli 60kmh ajaessa, lämppärin moottori pyörii mutta ei tule ilmaa sisälle (tukossa?)
E: vasemmalta puolelta on näköjään etutunkkausreikä poistettu kokonaan kun on ummessa helma siitä kohtaa, muut 3kpl ovat tallella.
E2: kuskinpuolen takajalkotila täynnä vettä kun seissyt ulkona ja käynyt plussalla keli..
Paljon pientä laitettavaa jotka kyllä nopeasti laittelee osien löytyessä!
Tilasin alfamerin korjausoppaankin ko. malliin, ei vain tainnut olla enää hyllytavaraa toimitusajan ollessa useamman viikon.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Auto saatu vihdoin talliin kuivamaan ja aloteltu paikkojen tutkiminen. Sisustaa purettu ja ovia käyty läpi. Ovet on nyt puhdistettu sisältä kaikesta moskasta kun oli vuotoreiät tukossa sekä samalla rasvattu mekanismit.
Ikkunaveivit pelasi tosi raskaasti, iso apu tuli kun suihki silikonisprayta tiivisteisiin sekä rasvasi ikkunahissit. Onko näihin ikkunan kangastiivisteisiin jokin hyväksi todettu hoitoaine vai mennäänkö silikonilla?
Ikkunoiden tiivisteet on todella huonossa hapessa, vänkärin etuovessa ei ole tiivistettä enää ollenkaan oven sisällä. Täytyy uusia kaikki.
Molempiin etuoviin tarvitsee hyvät lukkojen vastakappaleet koriin, prässäykset pettäneet ja irtoaa.
Kasatessa tarkoitus myös asentaa uudet höyrynsulkumuovit, vanhoja ei ollut.
Kuskinpenkin ulompi takakiinnitys on hitsattu aika komealla ratsupaikalla lattiapeltiin sekä penkkien irroituksen yhteydessä lattialla seistessä vänkärin lattiapelti rapsahti irti poikkituesta, näytti aika rapsakalta lampulla sisään katsoessa.
Tuuletusikkunat säädetty timmeiksi, lähtötilanne oli se että lasit oli melkein sentin auki yläreunasta kiinni asennossa. Vänkärin lasista tuli hyvä, mutta kuskin ikkunaa on kohdeltu kaltoin kun on jotenkin muodoton sekä ulkopuolella oleva pieni saranatappi on korvattu kierretangon pätkällä. Vaatii uuden tuuletusikkunan.
Ovitiivisteet on kohtuulliset, vasemmassa takaovessa tiiviste on katkennut yläreunasta.
Ovien alareunoissa alkavaa ruostetta, pitää jonkin tason käsittely tehdä sekä kotelosuoja-aine ovien sisään.
Takaluukussa ei isompaa sanottavaa, bensatankin höyryjen poistoon pitää uusia kumiletkut kun hikoilee.
Koteloiden pohjalta löytyi pienehköt reiät ruosteen puhdistuksen jälkeen. Mersun merkki oli löysällä ja kierre katkesi kokonaan hapettumisen takia.
Kuvassa 50km ajetut tulpat, kumma kun ei oikein tahdo käydä.
Toinen kaasareista tulvii, oli bensaa jo ilmansuodattimessakin.
Virranjakajaan tilasin e-sparkilta kärkien tilalle elektronisen moduulin ja uuden puolan. Uusi sarja kaapeleita vielä tilattavana, tulpiksi hommasin NGK BP7ES.
Kaasareihin näyttää löytyvän hyvin korjaussarjoja, jokaisessa sisältö hieman erilainen vaikka ovat listattuna w108 250s malliin. Taidan purkaa ensin kaasarit ja katsoa mitä oikeasti tarvii. Onko näissä mitään sen ihmeempiä jippoja mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vivustossa väljää vähän joka nivelessä.
Puristuspainemittarinkin ostin ihan vain itseä kiusatakseni.
Konehuoneeseen siiryttäessä olisi tarkoitus tarkistaa samalla välykset. Huolto-ohjeessa oli myös kansipulttien kireyden tarkastus kuumana, onko kuinka tarpeellinen operaatio?
Ikkunaveivit pelasi tosi raskaasti, iso apu tuli kun suihki silikonisprayta tiivisteisiin sekä rasvasi ikkunahissit. Onko näihin ikkunan kangastiivisteisiin jokin hyväksi todettu hoitoaine vai mennäänkö silikonilla?
Ikkunoiden tiivisteet on todella huonossa hapessa, vänkärin etuovessa ei ole tiivistettä enää ollenkaan oven sisällä. Täytyy uusia kaikki.
Molempiin etuoviin tarvitsee hyvät lukkojen vastakappaleet koriin, prässäykset pettäneet ja irtoaa.
Kasatessa tarkoitus myös asentaa uudet höyrynsulkumuovit, vanhoja ei ollut.
Kuskinpenkin ulompi takakiinnitys on hitsattu aika komealla ratsupaikalla lattiapeltiin sekä penkkien irroituksen yhteydessä lattialla seistessä vänkärin lattiapelti rapsahti irti poikkituesta, näytti aika rapsakalta lampulla sisään katsoessa.
Tuuletusikkunat säädetty timmeiksi, lähtötilanne oli se että lasit oli melkein sentin auki yläreunasta kiinni asennossa. Vänkärin lasista tuli hyvä, mutta kuskin ikkunaa on kohdeltu kaltoin kun on jotenkin muodoton sekä ulkopuolella oleva pieni saranatappi on korvattu kierretangon pätkällä. Vaatii uuden tuuletusikkunan.
Ovitiivisteet on kohtuulliset, vasemmassa takaovessa tiiviste on katkennut yläreunasta.
Ovien alareunoissa alkavaa ruostetta, pitää jonkin tason käsittely tehdä sekä kotelosuoja-aine ovien sisään.
Takaluukussa ei isompaa sanottavaa, bensatankin höyryjen poistoon pitää uusia kumiletkut kun hikoilee.
Koteloiden pohjalta löytyi pienehköt reiät ruosteen puhdistuksen jälkeen. Mersun merkki oli löysällä ja kierre katkesi kokonaan hapettumisen takia.
Kuvassa 50km ajetut tulpat, kumma kun ei oikein tahdo käydä.
Toinen kaasareista tulvii, oli bensaa jo ilmansuodattimessakin.
Virranjakajaan tilasin e-sparkilta kärkien tilalle elektronisen moduulin ja uuden puolan. Uusi sarja kaapeleita vielä tilattavana, tulpiksi hommasin NGK BP7ES.
Kaasareihin näyttää löytyvän hyvin korjaussarjoja, jokaisessa sisältö hieman erilainen vaikka ovat listattuna w108 250s malliin. Taidan purkaa ensin kaasarit ja katsoa mitä oikeasti tarvii. Onko näissä mitään sen ihmeempiä jippoja mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vivustossa väljää vähän joka nivelessä.
Puristuspainemittarinkin ostin ihan vain itseä kiusatakseni.
Konehuoneeseen siiryttäessä olisi tarkoitus tarkistaa samalla välykset. Huolto-ohjeessa oli myös kansipulttien kireyden tarkastus kuumana, onko kuinka tarpeellinen operaatio?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Hieno W108!
www.mbclassics.de on hyvä paikka tilata osia tuohon W108. Myös https://www.niemoeller.de/ on myös hyvä, mutta kallis!
www.mbclassics.de on hyvä paikka tilata osia tuohon W108. Myös https://www.niemoeller.de/ on myös hyvä, mutta kallis!
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Shatterin W108 250S -67
Kaasareiden purkua aloiteltu. Fuel return valven tappi on jumissa, kalvot vähän pykineitä, kiihdytyspumpun kalvo entinen sekä osa liitoksista oli liimattu silikonilla yhteen molemmissa kaasareissa. Suuttimissa luki Solex?
Räjäytyskuva talteen
Ruostehommiakin löytyi rintapellistä, juuri tuossa ruosteen kohdalla oli paksu kerros havuja/moskaa sulloutunut pellin ja eristeen väliin. Olipa tuohon jotain alustamassaakin josku pyyhitty muka päälle. Pois silmistä, pois mielestä. Muita paikkoja on helmojen etureunat ja lattiat ristituen alta + vanhat ratsupaikat.
Muutamia saumoja rapsutellut läpi niin näyttää olevan ennen puhdasta peltiä jotain valkoista sauma-ainetta, vähän kuin pakkelia mutta aavistuksen notkeaa. Takakontissa oli myös, onkohan jotain tehtaan tiivistyksiä vai joku muu sotkenut?
Ehkä tekisi hitusen mieli aukoa tuota kuskin etuhelmaakin samalla että minkälaista sotkua sieltä löytyy, kun ei ole enää alkuperäistä tunkkausreikää.
Yllättävän vähällä hitsaamisella tässä selviää jos ei muuta löydy.
Räjäytyskuva talteen
Ruostehommiakin löytyi rintapellistä, juuri tuossa ruosteen kohdalla oli paksu kerros havuja/moskaa sulloutunut pellin ja eristeen väliin. Olipa tuohon jotain alustamassaakin josku pyyhitty muka päälle. Pois silmistä, pois mielestä. Muita paikkoja on helmojen etureunat ja lattiat ristituen alta + vanhat ratsupaikat.
Muutamia saumoja rapsutellut läpi niin näyttää olevan ennen puhdasta peltiä jotain valkoista sauma-ainetta, vähän kuin pakkelia mutta aavistuksen notkeaa. Takakontissa oli myös, onkohan jotain tehtaan tiivistyksiä vai joku muu sotkenut?
Ehkä tekisi hitusen mieli aukoa tuota kuskin etuhelmaakin samalla että minkälaista sotkua sieltä löytyy, kun ei ole enää alkuperäistä tunkkausreikää.
Yllättävän vähällä hitsaamisella tässä selviää jos ei muuta löydy.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Pitää mehustella tulevia juttuja niin ei masenna ruostehommat liikaa. Tässä nuo puskurit on ruosteessa aika hyvin, about 30% pinta-alasta sekä parit lommot päälle niin tuli vastaan kiillotetusta ruostumattomasta tehdyt. Valikoimasta löytyy alkuperäiset ja sitten kustomoidut niin että puskurin kumilistat on jätetty pois kokonaan.
Istuisi varmasti aika nätisti täyskiiltävät mustan kopan kanssa, mitä muut mieltä?
Hinta setille ~1300usd + tullit, mutta ei ne hyvät orkkiksetkaan tietty ilmaisia ole ja etsimisen vaiva päälle. Jos sattuu jostain löytymään järkevään hintaan orkkikset hyvässä kunnossa niin tottakai sellaiset, mutta nuo kustomit kyllä kiinnostaa kovasti.
Istuisi varmasti aika nätisti täyskiiltävät mustan kopan kanssa, mitä muut mieltä?
Hinta setille ~1300usd + tullit, mutta ei ne hyvät orkkiksetkaan tietty ilmaisia ole ja etsimisen vaiva päälle. Jos sattuu jostain löytymään järkevään hintaan orkkikset hyvässä kunnossa niin tottakai sellaiset, mutta nuo kustomit kyllä kiinnostaa kovasti.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Täyskiiltävät voisi olla hienot. Tuossa ylemmässä kuvassa myös jotain muuta kivaa, suosittelen sitäkin
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Shatterin W108 250S -67
Ehkä joskus vielä..
Kukas osaa kertoa tarkemmin tästä Zenithin sielunelämästä, ihmettelin tuota varaosasarjoissa tulevan rikastuskalvon paikkaa ja tässä omassani sitä ei ole ollenkaan, pelkkä tyhjä paikka.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Taaemman kaasuttimen kohokammion tuuletusventtiili tuntui oudolta paikallaan painellessa, irroitus ja sieltähän oli jousi kadonnut johtaen siihen että on raollaan kokoajan. Näissä näkyi olevan säätöohje että täytyy sulkeutua kokonaan 2000rpm tienoilla.
Bauhausissa oli myynnissä joitain hajakokoja irtojousia, ei tietenkään sopivaa jotta voisi tehdä originellin näköisen. Hieman virityshän tuosta tuli kun sovelsi mustekynän jousta ja pientä ruostumatonta prikkaa, liikkuvuus ja liikkeen pituus aikalailla sama alkuperäisen kanssa. Uusi venttiili 129e niin ihan tyytyväinen saa olla "ilmaiseen" korjaukseen.
Edit: Puuilosta löytyi jousilajitelma niin sai päivitettyä tuuletusventtiilin hieman paremmaksi:
Venttiilien välykset säädetty, yhteen ei tarvinnut koskea mutta muuten oli noin 0.10mm yläkanttiin, isoin oli 5. pytyn imuventtiilissä 0.25mm.
Säädetty imu 0.08mm ja pako 0.18mm, haynesin mukaan.
Bauhausissa oli myynnissä joitain hajakokoja irtojousia, ei tietenkään sopivaa jotta voisi tehdä originellin näköisen. Hieman virityshän tuosta tuli kun sovelsi mustekynän jousta ja pientä ruostumatonta prikkaa, liikkuvuus ja liikkeen pituus aikalailla sama alkuperäisen kanssa. Uusi venttiili 129e niin ihan tyytyväinen saa olla "ilmaiseen" korjaukseen.
Edit: Puuilosta löytyi jousilajitelma niin sai päivitettyä tuuletusventtiilin hieman paremmaksi:
Venttiilien välykset säädetty, yhteen ei tarvinnut koskea mutta muuten oli noin 0.10mm yläkanttiin, isoin oli 5. pytyn imuventtiilissä 0.25mm.
Säädetty imu 0.08mm ja pako 0.18mm, haynesin mukaan.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Pako- ja imusarja käyty läpi, putki piti heti ensimmäisenä katkaista puukkosahalla kuten oli jo aiemminkin tehty sillä tiivistyskartiot oli jumissa. Kaikki piti käyttää punahehkussa pilleillä purkaessa, pinnapultit ja pakoputken kartiotkin lähti lopulta irti mitään särkemättä.
Toisessa pakosarjassa halkeamat pinnapulttien ympärillä.
Pakoputkien kartiot oli kasattu joskus pakoputkitahnalla ja oli aika karseassa kunnossa, pyöräytin sorvissa uuden pinnan. Tigillä nokat takaisin alkupätkään niin säästyy pakoputkikin.
Imusarjan lämmitysläpät oli ruostuneet jumiin noin puoliväliin, pirrasin hitsit pois niin että sai läpät pyörimään akselilla ja hitsasin ne takaisin kiinni-asentoon, näistä pakosarjoista on jo kaikki ulkoiset tapit kadonneet mihin nuo läppien jouset ja rajoittimet tulee joten ei ole järkevää alkaa näitä kunnostamaan + kesäautohan tästä tulee joten toimivuuden kannalta ei mitään merkitystä. Perfektionistin vikaa kun on niin hieman harmittaa ettei saa alkuperäistä järjestelmää toimintaan, täytyy katsoa jos joskus innostuu vaihtamaan paremmat pakosarjat jotka voi kunnostaa.
Toisessa pakosarjassa halkeamat pinnapulttien ympärillä.
Pakoputkien kartiot oli kasattu joskus pakoputkitahnalla ja oli aika karseassa kunnossa, pyöräytin sorvissa uuden pinnan. Tigillä nokat takaisin alkupätkään niin säästyy pakoputkikin.
Imusarjan lämmitysläpät oli ruostuneet jumiin noin puoliväliin, pirrasin hitsit pois niin että sai läpät pyörimään akselilla ja hitsasin ne takaisin kiinni-asentoon, näistä pakosarjoista on jo kaikki ulkoiset tapit kadonneet mihin nuo läppien jouset ja rajoittimet tulee joten ei ole järkevää alkaa näitä kunnostamaan + kesäautohan tästä tulee joten toimivuuden kannalta ei mitään merkitystä. Perfektionistin vikaa kun on niin hieman harmittaa ettei saa alkuperäistä järjestelmää toimintaan, täytyy katsoa jos joskus innostuu vaihtamaan paremmat pakosarjat jotka voi kunnostaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Mittariston kelloa kokeilin herätellä kun sattui netissä tulemaan kuva vanhasta lehtiartikkelista liittyen kelloon sisältäen vaihtoehtoisen korjauksen alkuperäisen lämpösulakkeen tilalle, joka on käytännössä pelkkä 90asteessa sulava tinaklöntti.
Koskematon kello vuodelta -66, tehtaan sinetti vielä paikallaan yhdessä kuoren mutterissa.
Kiinnostaisi kyllä kuinka monta vuosikymmentä kello on ollut jo mykkänä.
Alkuperäinen lämpösulakehan siellä oli poikki, hyvin kävelee mekaanisesti vedettäessä.
Artikkelin ohje kertoo vaihtoehtoiseen korjaukseen tarpeiksi 15v/5w zener diodin ja 1uf 35v tantaalikondensaattorin.
Löytyy tarpeet vielä kahteen korjaukseen, jos jollain tarvista!
Tuumasta toimeen..
Testipenkki, hyvin alkoi sähkölläkin käveleen! Automaattinen viritys tuntuu olevan vain aika lyhyt, vetää aina uudelleen ~30sek kohdalla.
Kenelläkään tietoa pitäisikö olla pitempi jaksotus?
Raksutelkoot pöydällä niin näkee oliko vain hetken ilo tämä korjaus ja tarviiko hienosäätöä vai pysyykö ajassa.
Koskematon kello vuodelta -66, tehtaan sinetti vielä paikallaan yhdessä kuoren mutterissa.
Kiinnostaisi kyllä kuinka monta vuosikymmentä kello on ollut jo mykkänä.
Alkuperäinen lämpösulakehan siellä oli poikki, hyvin kävelee mekaanisesti vedettäessä.
Artikkelin ohje kertoo vaihtoehtoiseen korjaukseen tarpeiksi 15v/5w zener diodin ja 1uf 35v tantaalikondensaattorin.
Löytyy tarpeet vielä kahteen korjaukseen, jos jollain tarvista!
Tuumasta toimeen..
Testipenkki, hyvin alkoi sähkölläkin käveleen! Automaattinen viritys tuntuu olevan vain aika lyhyt, vetää aina uudelleen ~30sek kohdalla.
Kenelläkään tietoa pitäisikö olla pitempi jaksotus?
Raksutelkoot pöydällä niin näkee oliko vain hetken ilo tämä korjaus ja tarviiko hienosäätöä vai pysyykö ajassa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Kello on tikitellyt pöydällä ja alkaa kohta olemaan ajassa. Ensimmäisen säädön jo tein sillä 12h aikana jätti noin 5min.
Nyt säädön jälkeen 16h takana ja jäljessä 2min. Uudelleenveto tapahtuu edelleen ~40sek välein.
Säätöohje oli 1/8 kierrosta vastaa noin 5min/vuorokaudessa. Myötäpäivään hidastuu ja vastakarvaan nopeutuu.
Kaasareihin saapui kohtuu kattavat Walkerin korjaussarjat nro 159011 saksasta FGT Shop verkkokaupasta. Hintaa tuli postitettuna kahdelle sarjalle 170e.
Kiihdytyspumppuihin täytyi vaihtaa uudet kalvot niin tässäpä näkyy konstruktio
Perussäätöjen tekemiset vielä opiskelun alla ja toiseen vivustoon tarvitsee hommata uudet holkit väljien tilalle.
Nyt säädön jälkeen 16h takana ja jäljessä 2min. Uudelleenveto tapahtuu edelleen ~40sek välein.
Säätöohje oli 1/8 kierrosta vastaa noin 5min/vuorokaudessa. Myötäpäivään hidastuu ja vastakarvaan nopeutuu.
Kaasareihin saapui kohtuu kattavat Walkerin korjaussarjat nro 159011 saksasta FGT Shop verkkokaupasta. Hintaa tuli postitettuna kahdelle sarjalle 170e.
Kiihdytyspumppuihin täytyi vaihtaa uudet kalvot niin tässäpä näkyy konstruktio
Perussäätöjen tekemiset vielä opiskelun alla ja toiseen vivustoon tarvitsee hommata uudet holkit väljien tilalle.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Hieno auto - kerropas mikä runkonumero; omani on myös vuosimallia 1967 ja 12-023519
Laitatko minulle sähköpostisi, niin laitan suomenkielisen korjaamokirjan skannatut sivut tulemaan.
Voisin myös ostaa sinulta nuo kellon upgrade-osat..
Laitatko minulle sähköpostisi, niin laitan suomenkielisen korjaamokirjan skannatut sivut tulemaan.
Voisin myös ostaa sinulta nuo kellon upgrade-osat..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
https://www.dbdepot.de upea palvelu ja nopea toimitus.Pontus kirjoitti: ↑To 01.02.2024 20:55 Hieno W108!
www.mbclassics.de on hyvä paikka tilata osia tuohon W108. Myös https://www.niemoeller.de/ on myös hyvä, mutta kallis!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Shatterin W108 250S -67
Kiitos! tämä on 10-021187. Laitoin yvtä.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ma 26.02.2024 21:50 Hieno auto - kerropas mikä runkonumero; omani on myös vuosimallia 1967 ja 12-023519
Laitatko minulle sähköpostisi, niin laitan suomenkielisen korjaamokirjan skannatut sivut tulemaan.
Voisin myös ostaa sinulta nuo kellon upgrade-osat..
Edellä mainitut varaosasivut jo itseltä löytyykin kirjanmerkeistä ja kovasti on selattu valikoimaa, muutama muukin sivu taitaa olla ylhäällä jotka voisin listata kun pöytäkoneelle pääsee.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Alkuperäinen "nopea" siistiminen käyttökuntoon hieman eskaloitui ja vehkeet on ihan rempallaan, voiko näitä oikein muuten tehdäkään?
Etulokarit oli oikein laadukkaasti joskus korjattu, vanhat alareunan kiinnitysruuvitkin on vielä paikallaan helmassa mutta päälle oli vedetty sentin kerros pakkelia ja hitsattu lappu peltiä päälle niin että lokari ja helma on yhtä.
Tässä ei helmojen kromilistoja ollut ja pienellä tutkimisella näyttäisi että helmassa olevat kiinnitysreiät on vain pakkeloitu umpeen sillä on haljennut maali ympäriltä ja näkyvät selvästi + tämä etulokari fiasko.
Etulokareiden alareunat saattaisi saada ihan neliöpellistä naputtelemalla vielä pelastettua, näytti noihin toki saavan myös korjauspaloja.
Vielä akselistot ja loput luukut irti niin saa korigrilliin..
Tekisi kovasti mieli puhaltaa koko koppa pl. pintapeltejä ennen ruostehommien aloitusta, tuntuu vain olevan hieman tekijät hakusessa Oulun seudulla.
Leipähommissa olisi mahdolliset puitteet puhallella, mutta korin säilytykselle ei oikein ole muuta kuin piha ja iltahommina tehdessä ei taida ihan muutamassa päivässä onnistua niin ruostuu..
Mekaaninen putsaaminenkin tietty vaihtoehto, mutta on kyllä tympeää ja hidasta hommaa rälläkän kuppiharjalla.
Etulokarit oli oikein laadukkaasti joskus korjattu, vanhat alareunan kiinnitysruuvitkin on vielä paikallaan helmassa mutta päälle oli vedetty sentin kerros pakkelia ja hitsattu lappu peltiä päälle niin että lokari ja helma on yhtä.
Tässä ei helmojen kromilistoja ollut ja pienellä tutkimisella näyttäisi että helmassa olevat kiinnitysreiät on vain pakkeloitu umpeen sillä on haljennut maali ympäriltä ja näkyvät selvästi + tämä etulokari fiasko.
Etulokareiden alareunat saattaisi saada ihan neliöpellistä naputtelemalla vielä pelastettua, näytti noihin toki saavan myös korjauspaloja.
Vielä akselistot ja loput luukut irti niin saa korigrilliin..
Tekisi kovasti mieli puhaltaa koko koppa pl. pintapeltejä ennen ruostehommien aloitusta, tuntuu vain olevan hieman tekijät hakusessa Oulun seudulla.
Leipähommissa olisi mahdolliset puitteet puhallella, mutta korin säilytykselle ei oikein ole muuta kuin piha ja iltahommina tehdessä ei taida ihan muutamassa päivässä onnistua niin ruostuu..
Mekaaninen putsaaminenkin tietty vaihtoehto, mutta on kyllä tympeää ja hidasta hommaa rälläkän kuppiharjalla.
Viimeksi muokannut Shatter, Ma 04.03.2024 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Määpä kysäsen kaverilta, käytti Mantan puhalluksessa jossain tässä lähistöllä
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
..pahasti epäilen, että koko helmat uusiksi?
Onneksi tosiaan satasilla selviää.
Onneksi tosiaan satasilla selviää.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Shatterin W108 250S -67
Voipi olla, saa nähdä mitä sisältä löytyy kun kotelon etupäätkin on ruostuneet puhki epämääräisten korjauksien takia ja vuotaneet sisään. kuskin etummainen nostokorvakkokin on poistettu varmaan yhtä laadukkaasti kuin nuo etulokarien korjaukset...Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ma 04.03.2024 21:39 ..pahasti epäilen, että koko helmat uusiksi?
Onneksi tosiaan satasilla selviää.
Plussaa että ulommat helmat vielä näyttäisi saavan täydellisenä korjauspalana Niemölleriltä, ovat kylläkin 400e/kpl niin siihen rahaan jo mieluusti taivuttelee neliöpeltiä itsekin käyttäen jonku tunnin aikaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Meinasin tulla kehumaan mbclassics.de sivuja mutta niin vain näkyy muutamassa vuodessa kadonneen sieltäkin esim lokarin korjauspalaset.. Kun omaa 108:a korjasin niin en olis alkanu palasteleen jos olisin silloin tajunnu että korjausosia oli saatavilla, loksun alaosa oli 40€ mutta nyt ei näytä valikoimissa enää olevan
https://www.mbclassics.de/body-parts_1_s1
https://www.mbclassics.de/body-parts_1_s1
Re: Shatterin W108 250S -67
Oli niitä onneksi saatavilla ainakin oldtimer-ersatzteilellä 50e/kpl, tuntuu olevan hieman ripoteltuina osat myynnissä eri puljuissa.Lerssinen kirjoitti: ↑Ti 05.03.2024 21:56 Meinasin tulla kehumaan mbclassics.de sivuja mutta niin vain näkyy muutamassa vuodessa kadonneen sieltäkin esim lokarin korjauspalaset.. Kun omaa 108:a korjasin niin en olis alkanu palasteleen jos olisin silloin tajunnu että korjausosia oli saatavilla, loksun alaosa oli 40€ mutta nyt ei näytä valikoimissa enää olevan
https://www.mbclassics.de/body-parts_1_s1
W108 osalinkkejä itseltä:
MBClassics.de
Oldtimer-Ersatzteile24.de
Vornhagen Oldtimerservice
EPC
DPDepot.de
Niemöller
SLS Shop
Norjassa w108 purkuosia
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: Shatterin W108 250S -67
Kaasareihin tuli vielä pieni puuhasetti Kaasutinexpertiltä, iso kiitos sinne varaosista!
Eli tuuletusventtiileihin korjaussarjat, imuläpän vipu, kaasuvivuston ohjuritappi sekä paluuventtiilin kalvo.
Ohjuritappi on kuulemma jotain mersun INATin ensimmäistä versiota eli on paksumpi ja on sopivalla välyksellä suoraan vivustoon, uudemmassa ohjuritappi on hieman ohkasempi ja välissä on ptfe kulutusholkit.
Kaasareiden perussäädöt on tehty näiden ohjeiden ja arvojen mukaan. joutokäynti, kylmäkäynnistyksen korotus ja paluuventtiilin sulkeutuminen jää säädettäväksi sitten kun saa paikalleen. Kohon asennusmitaksi tuli 22mm paksuimmalla tiivisteellä.
Enää ei puutu kuin vivustoon muutamat uudet pallonivelet ja toiseen kaasariin ryypyn sähköjohtojen läpivienti teline.
Eli tuuletusventtiileihin korjaussarjat, imuläpän vipu, kaasuvivuston ohjuritappi sekä paluuventtiilin kalvo.
Ohjuritappi on kuulemma jotain mersun INATin ensimmäistä versiota eli on paksumpi ja on sopivalla välyksellä suoraan vivustoon, uudemmassa ohjuritappi on hieman ohkasempi ja välissä on ptfe kulutusholkit.
Kaasareiden perussäädöt on tehty näiden ohjeiden ja arvojen mukaan. joutokäynti, kylmäkäynnistyksen korotus ja paluuventtiilin sulkeutuminen jää säädettäväksi sitten kun saa paikalleen. Kohon asennusmitaksi tuli 22mm paksuimmalla tiivisteellä.
Enää ei puutu kuin vivustoon muutamat uudet pallonivelet ja toiseen kaasariin ryypyn sähköjohtojen läpivienti teline.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Jaha, ompas mielenkiintoista - mistäs kirjasta toi alempi käppyrä? Humanistina hieman ahdistaa.
Ostin omat kaasuttimeni valmiiksi kunnostettuina ja annoin vanhat vaihdossa. Uudet käy suoraan asennettuna noin, säädöt sitten ensi kesänä:
http://www.kamera-petteri.fi/surrur.MOV
Ostin omat kaasuttimeni valmiiksi kunnostettuina ja annoin vanhat vaihdossa. Uudet käy suoraan asennettuna noin, säädöt sitten ensi kesänä:
http://www.kamera-petteri.fi/surrur.MOV
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Shatterin W108 250S -67
Sattui löytymään BMW:n opetusmateriaalista zenithin ohjeita, jotka saa sovellettua tähänkinPetteri Kivimäki kirjoitti: ↑La 09.03.2024 22:12 Jaha, ompas mielenkiintoista - mistäs kirjasta toi alempi käppyrä? Humanistina hieman ahdistaa.
Ostin omat kaasuttimeni valmiiksi kunnostettuina ja annoin vanhat vaihdossa. Uudet käy suoraan asennettuna noin, säädöt sitten ensi kesänä:
http://www.kamera-petteri.fi/surrur.MOV
Varmasti hyvä vaihtoehto kunnostetutkin varsinkin aikaa säästämään, itselle mukavempi käydä omin käsin läpi niin tietää varmuudella mitä tehty ja oppii samalla sielunelämää, tietää sitten ketä syyttää kun ei vehkeet toimi..
Jotain pientä dokumentaation tynkää on kertynyt jo surffaillessa liittyen 250/280s malliin, isompi koneisten ohjeitakin oli mutta jätin ne pois sotkemasta sillä ei itsellä ole niille mitään käyttöä tämän lamamallin kanssa. Google Drive linkki tässä.
Sisältää mm. 1061 sivuisen korjaamokirjan jota näytetään kauppaavan joka puolella muutamalla kympillä pdf muodossa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Thanks, otin talteen.
Täytyykin lukea tarkkaan automaattilootan asennusohje tuosta jenkkiversiosta: suomenkielisessä on asennusohje sellaiselle laatikolle, jossa on 4-pulttinen hydraulinen kytkimen ja siinä kohdistusruuvi. Itselläni on 6-pulttinen hydraulinen kytkin, eikä kohdistusruuvia..
Täytyykin lukea tarkkaan automaattilootan asennusohje tuosta jenkkiversiosta: suomenkielisessä on asennusohje sellaiselle laatikolle, jossa on 4-pulttinen hydraulinen kytkimen ja siinä kohdistusruuvi. Itselläni on 6-pulttinen hydraulinen kytkin, eikä kohdistusruuvia..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Shatterin W108 250S -67
Huudatin tovin laikkakonetta ja esabbia niin sai tyhjän panttina pyörivä moottoripukkikin uuden elämän.
Korkeussäätö M16 kierretangolla, navan korkeus tasan metri alapalkista niin pitäisi tarvittaessa onnistua täyskierros.
Toivottavasti pystypätkässä riittää vara säätää keskipiste kohdalleen ettei tarvitse vielä irrottaa tukiputkea kun lonkalta täppäsin kiinni.
Vielä kun jaksaisi monistaa toisen samanlaisen takapäähän, hiljaa hyvä tulee..
Korkeussäätö M16 kierretangolla, navan korkeus tasan metri alapalkista niin pitäisi tarvittaessa onnistua täyskierros.
Toivottavasti pystypätkässä riittää vara säätää keskipiste kohdalleen ettei tarvitse vielä irrottaa tukiputkea kun lonkalta täppäsin kiinni.
Vielä kun jaksaisi monistaa toisen samanlaisen takapäähän, hiljaa hyvä tulee..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
.
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, To 14.03.2024 23:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967