W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 18.05.2019 00:47
W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku
Elikkä olisko saatavilla ohjeita ja onnistuuko ns autotallissa automaattivaihteiston öljynlauhduttimen letkut vaihtaa. Kyseessä on siis w211 270cdi vm 2003. Toinen letkuista ruostunut puhki, eli vuotaa öljyä pihalle kun käynnistää auton. Toinenkin letkuista ruostuneen näköinen, joten aattelin vaihtaa samalla senkin.
Tai oisko vaihtoehtoisesti etelä-pohjanmaalla joku joka homman tekis, tietenkin korvausta vastaan. Osat tulee huomenna (15.12). Autolla pystyy siis vielä ajamaan kun lisää öljyä lootaan.
Tai oisko vaihtoehtoisesti etelä-pohjanmaalla joku joka homman tekis, tietenkin korvausta vastaan. Osat tulee huomenna (15.12). Autolla pystyy siis vielä ajamaan kun lisää öljyä lootaan.
Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku
Itse olisin ehkä vaan yhdistänyt rautaputket kumiletkulla, ellei autolla vedellä kesäkuumalla isompia kärryjä. Sen verran "kaukaa" rautaputket katkaisten että vuotokohdat jää pois.
Ei ne kovin hankalat tainneet olla vaihtaa uudetkaan. Haasteena voi olla liittimen saaminen irti syyläristä 20 vuoden jälkeen.
Ei ne kovin hankalat tainneet olla vaihtaa uudetkaan. Haasteena voi olla liittimen saaminen irti syyläristä 20 vuoden jälkeen.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 18.05.2019 00:47
Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku
Ei tosiaan tullu mieleen yhdistää ja jostain syystä en aikaisemmin löytänyt tuota vastausta, mutta nyt on homma suoritettu. Laitan tähän vielä myöhemmin työvaiheita kuinka homman itse tein.
Mutta nyt en jostain syystä osaa ilmeisesti laittaa öljyn tasoa oikeaksi, kun vika koodit uusii koko ajan ja pitää laatikkkoa vikatilassa. Koodit: p0715 ja p2225. Itsellä siis halppis testeri ja antaa kyllä nollata mutta heti tulee takaisin.
Mutta nyt en jostain syystä osaa ilmeisesti laittaa öljyn tasoa oikeaksi, kun vika koodit uusii koko ajan ja pitää laatikkkoa vikatilassa. Koodit: p0715 ja p2225. Itsellä siis halppis testeri ja antaa kyllä nollata mutta heti tulee takaisin.
Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku
Ja mitähän ne koodit tarkoittaa? Vai muistatko itse ulkoa ne?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 18.05.2019 00:47
Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku
Noin just, eka ehkä laatikosta johdinlevy mahdollisesti, toista ei koko autossa edes ole.
Käyppä luettamassa ne koodit starilla jollain harrastajalla tai jotain. Apua löytyy star ketjusta kun vähän etsii.
Noi pilipali lukijat antaa puutaheinää mersusta.
Käyppä luettamassa ne koodit starilla jollain harrastajalla tai jotain. Apua löytyy star ketjusta kun vähän etsii.
Noi pilipali lukijat antaa puutaheinää mersusta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 18.05.2019 00:47
Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku
Johdinlevy, kyb venttiili, suodatin ja tiiviste on kyllä jo hommattuna, kun luulin että vika olis sielä, mutta sitten kurkkaus auton alle ja huomattiin reiluhko öljyvuoto putkessa, joten ajattelin vian olevan siinä eikä muualla. Ja tosiaan aikasemmin en mitään öljyvuotoa ole huomannut ennen vikaa. Pitää tosiaan starin nokkaan päästä josko selvyyttä tulis...
Voisko silti öljyn vähyydestä johtua nuo vikakoodit? Mitenkä sitä öljytikkua luetaan, kun tuntuu olevan aika hankala tulkita missä menee öljyn raja?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 18.05.2019 00:47
Re: W211 270 cdi 03 vaihteiston öljynjäähdytys letku
Tässä lupaamiani työvaiheita remontista:
Konepellin alta keulasta, syylärin yläpuolelta rauta irti, muovit syylärin edestä irti, ilmaputki irti, auto tunkilla ylös, pohjamuovi edestä irti, syylärin alakulmasta nesteet pois tyhjennyspropusta, vesiletkut irti, tuuletin/flekti irti(molemmin puolin metalliset klipsit jotka nostetaan esim meisselillä ja johto irti), alapuolelta putket auki toinen 19 ja vastakappale 17, alhaalla ilmastoinnin coolerista 2 ruuvia irti ja ruuvien alapuolelta myös ne muovi pidikkeet irti, nosta syyläriä pikkuisen ja "siirrä" hieman koneeseen päin, irrota välijäähdytin vai mikä onkaan sielä syylärin alhaalla syyläristä( molemmissa alakulmissa muovisey klipsiit jotks sas esim meisselillä painettua ja samalla vetää ulos päin) huomio takaisin laitto vaiheessa että vei aikaa keksiä kuinka sen saa siihen takas. No sain sen niin että taivuttaa yläreunaa tasaisesti vaaka tasossa syyläriin päin ja menee sieltä oikeisiin hahloihin ja sitten alareunasta klipsit painaa paikalleen.... Syylärin puolelta putken päistä sokat irti, nitkuttaa ja vetää ulospäin(itse käytin raakaa voimaa ja väänsin putken poikki papukaija piheillä, oli helpompi saaha nippa ulos) itellä toinen oli jumittunut syylärin päässä olevaan vastakappaleeseen joten jouduin ruuvaaman vastakappaleen irti ja käytin pajalla jossa irroitti vanhan nipan. Vastakappaleet kannattaa ruuvata molemmat irti ja putsata( lähtee ja saa kiinni kuusiokolo avaimella). Kasaus vastakkaisessa järjestyksessä. HUOM TÄMÄ OLI OMA KOKEMUKSENI ENKÄ OLE MEKAANIKKO, JOTEN SAATOIN TEHDÄ JONKUN VÄÄRIN JA TYÖVAIHEITA SAATTAA PYSTYÄ "OIKOMAAN". Ja saattoi jotain myös tässä unohtuakin.
Konepellin alta keulasta, syylärin yläpuolelta rauta irti, muovit syylärin edestä irti, ilmaputki irti, auto tunkilla ylös, pohjamuovi edestä irti, syylärin alakulmasta nesteet pois tyhjennyspropusta, vesiletkut irti, tuuletin/flekti irti(molemmin puolin metalliset klipsit jotka nostetaan esim meisselillä ja johto irti), alapuolelta putket auki toinen 19 ja vastakappale 17, alhaalla ilmastoinnin coolerista 2 ruuvia irti ja ruuvien alapuolelta myös ne muovi pidikkeet irti, nosta syyläriä pikkuisen ja "siirrä" hieman koneeseen päin, irrota välijäähdytin vai mikä onkaan sielä syylärin alhaalla syyläristä( molemmissa alakulmissa muovisey klipsiit jotks sas esim meisselillä painettua ja samalla vetää ulos päin) huomio takaisin laitto vaiheessa että vei aikaa keksiä kuinka sen saa siihen takas. No sain sen niin että taivuttaa yläreunaa tasaisesti vaaka tasossa syyläriin päin ja menee sieltä oikeisiin hahloihin ja sitten alareunasta klipsit painaa paikalleen.... Syylärin puolelta putken päistä sokat irti, nitkuttaa ja vetää ulospäin(itse käytin raakaa voimaa ja väänsin putken poikki papukaija piheillä, oli helpompi saaha nippa ulos) itellä toinen oli jumittunut syylärin päässä olevaan vastakappaleeseen joten jouduin ruuvaaman vastakappaleen irti ja käytin pajalla jossa irroitti vanhan nipan. Vastakappaleet kannattaa ruuvata molemmat irti ja putsata( lähtee ja saa kiinni kuusiokolo avaimella). Kasaus vastakkaisessa järjestyksessä. HUOM TÄMÄ OLI OMA KOKEMUKSENI ENKÄ OLE MEKAANIKKO, JOTEN SAATOIN TEHDÄ JONKUN VÄÄRIN JA TYÖVAIHEITA SAATTAA PYSTYÄ "OIKOMAAN". Ja saattoi jotain myös tässä unohtuakin.