M104 turbotus kannen plaanaus ?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
AatuV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 25.05.2018 16:00

M104 turbotus kannen plaanaus ?

Viesti Kirjoittaja AatuV »

Hei onko kellään kokemusta että meneekö näissä m104 kannet kieroksi. Eli ei ole kansipahvi mennyt rikki, mutta tarkoitus olisi turbottaa tässä talven aikana ja näistähän aika usein menee kansipahvi jo vaparinakin. Niin onko kokemuksia pitääkö plaanata ? Ja moottori on 3.2L
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: M104 turbotus kannen plaanaus ?

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

..omien selvittelyjen mukaan vakio pahvikin kestää mukavasti painetta, tarvii vaan paremmat pultit, että voi kiriä enemmän. Tuo M104 kannentiiviste rapistuu aikaansa, eikä ala vuotaa palotiloista, vaan vesi ja öljy sekoittuvat massa osan vanhettua. Ilmeisesti kiertokanget ovat turhan pehmeät ne kannattaa vaihtaa, jos isosti virittää. Kansi kannattaa koneistamolla tarkastuttaa, jos sen irti ottaa ja omasta mielestä näin vanhat moottoritkin kannattaa kansi tasosta plaanata, voi olla korroosiota ja sitten pääsee uudestaa tiivistettä vaihtaa. Kokeilemalla selviää, jos ei kantta aio irroittaa :clap:
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
AatuV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 25.05.2018 16:00

Re: M104 turbotus kannen plaanaus ?

Viesti Kirjoittaja AatuV »

Ookoo käytän ainakin kannen sitten tarkastettava. H-profiilit olisi hyllyssä toiseen m104 menossa mutta neekin saisi samalla vaihdettua ja kampiakselin tasapainoitettua. No täytyy varmaan koko motti ottaa pois jos tässä lähikuukausina löytyisi joku järkevä 722.6 loota. Täytyy varmaan pyytää palkan korotusta :lol:
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: M104 turbotus kannen plaanaus ?

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Näissä moniventtiilisissä kannattaa juurikumit uusia, jos kansi irti ja pelkkien kumien vaihto on lyhyt ilo pitää myös jotain ohjainholkkeja, tai mitä olivatkaan, vaihtaa muuten vuotaa hetken päästä yhtä lailla. Tästä oma kokemus, hommattuun tiiviste sarjaan ne ei kuuluneet joten ei osannu edes kysellä. Nyt käynnisteltäessä kaunis sininen savu täyttää pihan, vaikka 60tkm sitten vaihdetut kumit. Asia vielä varmistui, kun imusarja oli irti ja sormeilin kanavaa :shock: oli siellä puhdasta moottori öljyä.
Varmaankin tiedät tarkastaa männänrenkaiden välykset sopivaksi turboiluun, jos kerran moottorin avaat. Oem renkaat ja männät on kaiketi lujia, mutta päittäisvälykseksikö sitä sanotaan, on syytä miettiä käyttöön sopivaksi, muuten hajoaa.
Yks olikohan ruottalainen driftaaja kertoo puuhistaan youtubessa tämän moottorin kanssa, löytyy varmaa 'team lovetap' ku hakee..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
AatuV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 25.05.2018 16:00

Re: M104 turbotus kannen plaanaus ?

Viesti Kirjoittaja AatuV »

Juu täysi tiiviste sarja löytyy jo valmiina, ja huomenna olisi moottori tarkoitus irtoittaa. Onko ketään tehnyt 124 irtoitettavaa lukkopeltiä ? helpottaisi luultavasti moottorin ja vaihteiston poistoa huomattavasti. Tiedän että tenava mersuissa ainakin sellaisia ollut jopa alkuperäisenä.

Ja onko täällä foorumilla muuten jotain paikkaa jossa ihmiset jakaa dxf tiedostoja/mallinnus kuvia laipoista yms ? itseltä löytyy m104 uudenmallin imusarjan malli ja myös pakosarja niin voisin
Mielellään jakaa ja myös m10x/60x vaihteiston pulttijako löytyy johon tarkoitus mallintaa bmw 8hp70/n63-n73 pulttijako päälle niin saisi mersujen moottoreiden perään vähän modernimpaa vaihteistoa. :lol: :lol:
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: M104 turbotus kannen plaanaus ?

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Mä luulen että tarkoottaa venttiilinvarren kummeja ja ohjureita. Ei taira olla tiivistesarjoos sellaasia eikä niistä kyllä kauhian useen vuora. Eikai se lukkopelli oo ku porata pois ja pultit tilalle. Vähä epäälen että valmiiksi hyvin sisäänajetuulla hiluulla ei tartte männänrenkaatten välyksistä huolehtia mutta jos kerta kanget vaihtaa nii miksei
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Vastaa Viestiin