W211 pelastus koivun alta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

ensi viikolla olisi tulossa pihaan alustavasti tuollainen 430tkm ajettu -07 320cdi 4matikki farkku, jossa 5 vaihteinen automaatti. puoli vuotta seissyt hylättynä takapihalla, mutta ajatellut jos sen voisi pelastaa sieltä koivun alta. kirjaimellisesti.

lumesta ja koivunlehdistä puhdistettu, koodit otettu ja kaikki toimii kattoluukkua myöten, laatikko antaa koodia, mutta en tullut tietenkään kysyneeksi, mikä koodi siinä on... uusi akku pitää laittaa kun alkuperäinen oli kuollut ja vanhalla 124:n akulla kokeiltin käyntiin, lähtee mutta kaikki valot palaa, virtaa kaipaa lisää, koodit otettiin sitten kun oli laturissa ja paikoillaan.. käyntikin tasaantui kun oli aikansa rutkuttanut ja ryskännyt kuten olisi moottorin tyynyt risana..

keppi menee alas asti deelle ja siitä nousee vapaalle ännään, mutta pakki ja parkki, sinne ei enää nousekaan. pitää käyttää se kepin juuressa, edessä vasemmalla oleva pieni virtajohtoliitin irti niin toimii taas. kuulemma ei ihan joka päiväinen proseduuri, mutta kyllähän tuo joskus pitää kuntoon laittaa. ei martta ainakaan ala sellaista viritystä katsomaan pitkään.

onko tuttu ongelma, mikähän noista menee ja millainen korjata? yksi firma meinasi että kuntoon saadaan, joku pieni sähköosa luultavasti mikä menee. 350-500 hinta-arvio. kova hinta nippelille, töineen toki.
käytettyä keppiä katsonut, osa oli niissäkin 250e kappale. ja voihan se sama vika olla niissäkin valmiina..

kerran vissiin keppiyksikkö jo vaihdettu ja jarrupolkimeen tunnistin. onko sitte ollu käytetty keppi..

foorumia koittanut penkoa, muttei suoranaisesti muuten ole tullut vastaavaa vastaan. keppijumia kylläkin, muttei että ei ylöspäin nousisi.

onko tuo laatikko muuten miten kestävä ja alkaako renkkaamaan miten ja millä kilometreillä? 2020 vuodelta oli kuitti, öljyt vaihdettu 4kpl, onko sitte ollu litran vaiko kahden purkkeja, mutta ainakin yritetty on..

koeajoa ei vielä päässyt tekemään. pitänee hommata uusi agm takakonttiin ja sillä kokeilla. jos huomenna yrittäisi päästä paikalle. seisonut auto lämpimässä tallissa pari päivää, niin onpahan sulanut ainakin kokonaan. saa loputkin koivunlehdet ehkä irti, siemeniä riittää ainakin vuodeksi.

öljynlauhdutin/jäähdytin on jo moottoriin vaihdettu ja läpät kuulemma poistettu, niin pari vikaa olisi heti poissa silmistä. ainakin hetkeksi. egr.. en tiedä.

jos tuosta kokeilusta nyt ei muuta käteen jää, niin ainakin uusi agm-akku nykyiseen 124:een, jos kauppoja ei tehdä. toki ei se ylihinnoiteltu ole, niin tekisi mieli ostaa joka tapauksessa talteen ja jatkaa ihmettelyä..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omassa oli keppiyksikkö rikki ja samat oireet eli ei mennyt P/R asentoihin ajoittain, mutta auttoi kun käytti moottoria sammuksissa.
Käytetty keppiyksikkö oli helppo vaihtaa ja maksoi kai parisataa. Ei vika niin yleinen ole että sitä pelätä tarvitsee käytetyssä osassa ja tuohon käy melko laajalti sama osa 722.6/722.9 ja eri korimalleistakin, että purkuosaa kyllä saa.
Vaihteisto kestää paljon kilometrejä, toki huollot on syytä tehdä.

Vaan miksi auto on hylätty takapihalle ? Jos tuon keppivaivan vuoksi, niin toki mietityttää mitä kaikkea on tehty ja jäänyt tekemättä, jos sellaisen takia jätetään pois ajosta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

ihmetyttää vaan kun kerran jo keppi vaihdettu, että onko vaan ollu niin huonoa tuuria senkin kanssa sitte. ellei kahvit kaatunut sinne taikka muuta vahinkoa ole tullut.

tullut uusi auto tilalle, jäänyt joutilaaksi.. ajossa ollut siihen asti, kun tuli toinen tilalle.

ruostetta parissa kohdassa on toki pinnallista, muttei niin paljon ettei niitä raaskisi kiinni ottaa ammattilaisella. sisustakin ihan ok minusta, kuskin penkissä normi kohta toki. varusteitakin enemmän kuin tarttee.

purkuosissa näyttää pelkkä keppi maksavan keskimäärin 350e. hyvin näyttää pysyvän hinnat kohdallaan. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja jysi »

Nähtävästi noita joku osaa korjatakin. 215€, vuoden takuu ja 50€ hyvitys vanhasta:
https://www.ebay.de/itm/256255695960?ep ... BM0tLmpO9i
(jos on tämä osa, en ole tarkistellut numeroita enkä luonnossa nähnyt mitä W211 kulissin alla piileksii)
Viimeksi muokannut jysi, To 09.11.2023 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

pittää tutkia niitä kepin numeroita. sitähän ei tiedä onko sama numero kuin alkuperäinen ollut, jos jo kerran vaihdettu toiseen..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

http://www.catcar.info/mercedes/?lang=e ... dlNzA9PS0x

vinnin mukaan keppi olisi A 2112673724, ilmeisesti korvaavana myöhemmin A 2112675924
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Koeajoa vajaa 100km. Laatikko toimii mutta pissapoika ei työnnä nestettä. Ääni kyllä kuuluu. Tuskin jäässäkään pitäis olla kun saatiin talliin sisälle ja akku vaihdettu uusi vartan agm. Sillä käynnistyi heti ja ei vikavalot pala enää. Etuvilkku ja edessä oikean puolen kaukovalo pimeänä.

Ekana listalle tuo pissapoika. Alkaa tutkimaan. Ja kannatinlaakeri pitää vähän meteliä.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Parisataa kilometriä ajettu ja reilu 7 litraa kulutus vakkari päällä. Kaasua kun antaa niin lähtee.

Pissapoika heitti taas toimimasta. Pitää saada talliin ja tutkia vuotaako tyhjäksi jostain. Vähän ku kaasua niin lähtee..

Mittaristo pitää tutkia kun ei taustavalot toimi. Digitaalinen näyttö kyllä sanoo mitä auto kulkee. Joko sanoin että kyllä lähtee..?

Jäällä esp kyllä kiusaa kun polkaisee, mutta eipä tule ongelmia kun ei ala leikkimään..

Mutta eihän tuo huono auto tunnu olevan. Tuttu kyllä sanoi että sähköt ja ruuttien rikat tullee tutuksi. Katsotaan nyt..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuttujen kommenteilla ei kannata antaa minkäänlaista painoarvoa.
Kulutus on eri asia kuin kulutusnäytön lukema.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Kulutus lasketaan mittarilla pankkikortti kädessä.
Moottoriöljyt menee vaihtoon luultavasti ensimmäisenä. Huoltovihkoa ei tietenkään ole vielä löytynyt, nettiä tutkinut ja tuntuu olevan montaa laatua mitä porukka tunkenut tuohon malliin. Pitänee käydä vaikka mb-osa kysymässä mitä tuohon pitää laittaa ellei löydy käyttöopasta.

Laitoin mailia sercapille mittaristosta kun täällä jossain oli mainintaa, että niillä onnistuu. Ei ole vielä tullut vastausta.

Kunhan saa tallia siivottua että tuo mahtuu sisälle lämpimään, niin katsoa onko tuulilasinpesuneste vain jäässä vaiko tulee lätäkkö auton alle jos vuotaa. Ei kyllä ole ollut puhetta etteikö se olisi toiminut aiemmin. Toisaalta kuka nyt pelkkää vettä sinne tunkee. No ei tällä iällä enää mikään yllätä..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 427
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja moska »

Onkohan tuossakin pissapojanpumppu, joka suuntaa vaihtamalla pumppaa takalasille? Ilmeisesti ainakin s204 on ollut jonkin verran vikoja siinä
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja mpower »

:D :D Kirjoitan oman HIRMUISEN OT;n aiheesta! Huumorilla sitten suhtaudutte! Nimimerkkini mukaisesti, mpower entisiä bemariharrastajia oli veljeni kanssa! 80-lukua oli, ja mei innokkaita jääratajuttuihin. Noh, sitten mei huomattiin, tunnetulla BMW-harrastajalla, Ossi Lepistöllä BMW 2002 koppa myynnissä! :)

Soiteltiin sitten, sopiikos tulla kattomaan!? Juu, tulkaa vaan, sanoi Ossi! Siellä se oli puiden alla, vihertyneenä kuin Emma Kari! Zoomailtiin veljeni kanssa, ratalevikkeet oli, mutta homeessa koko auto! :shock:

Kyseltiin sitten kai enemminkin,kai! Ehkä? Jotain tarjottiin kopasta! Ossi otti nokkiinsa, sanoen, teillä pojilla ei tuu koskaan olemaan niin paljon rahaa jotta teille myisin! Se oli siis Ossin rakkaus, vihertyneenä puiden alle! :shock:

En tiedä, oliko Ossi jotain sillä voittanut? Rakas kuitenkin? Huumorimies oli Ossi kyllä, hänellä sponsori Sultan kondomit, ja semmosen kuvan oon nähnyt, missä vanhojen Sultan kondomien paketin turbaanipäähine Ossillakin aikoinaan oli! :D

Sorry TÄYSIN OT, mutku muistelua ja kirjoitutti! :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tänään selvisi sen verran, että mobil 3000 xe1 5w30 on kuulemma se öljy jota tuohon pitäisi laittaa. 8 litraa menee.

Mittaristosta mahdollisesti sercap ottaa haasteen jossain vaiheessa. Kuulosti siltä. Laittaa ensin sen kuntoon ja sitte vaihdekeppi kun ehtii. Taashan se on toiminut. Asentotunnistinta veikkasi yksi paikka tänään.

Yksi kohta kerrallaan, kun vauhtiin pääsee. Jos siivoamaan tallia niin saa tuon sisälle sulamaan. Ei ole sitte naapurit niin kateellisia, kun ei pihalla seiso koko ajan. 8)
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laitoin mailia sercapille mittaristosta kun täällä jossain oli mainintaa, että niillä onnistuu. Ei ole vielä tullut vastausta.
Ei kannata tavoitella puhelimellakaan. Asiakaspalveluun ei kuulu heillä vastaaminen kyselyihin mitään kautta.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja noroljan »

dealer kirjoitti: Ke 01.11.2023 18:43
Laitoin mailia sercapille mittaristosta kun täällä jossain oli mainintaa, että niillä onnistuu. Ei ole vielä tullut vastausta.
Ei kannata tavoitella puhelimellakaan. Asiakaspalveluun ei kuulu heillä vastaaminen kyselyihin mitään kautta.
Foorumin sponsori MB-Lab taitaa kuulua tähän samaan kategoriaan. Ei mitään vastausta kun kyselin kesällä rattilukon korjausta ja olisin tarvinnut myös toisen avaimen Sprinteriin. Eipä siinä, jos hommia on muutenkin, mutta empä kysele toista kertaa mitään.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Ei nyt juuri ole ehtinyt ihmeempiä, mutta pissapojat toimii edessä. Lasi ja valot. Oli vissiin aivan jäässä. Muutama litra ehtaa ainetta niin hyvin pukkaa läpi. Oliko joku sinne sitte vettä työntänyt. Täytin aivan täyteen eikä yön aikana pinta laskenut, mikä hyvä homma.

Katsotaan eteneekö mikään tällä viikolla..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Taustavalosta, se numerokehä vai tietokonenäyttö ei loista? Mulla on yksi varaosamittari hyllyssä, jossa oli numerokehä palanut. Sehän on joku luminenssinäyttö ja on kallis. Bensamallin taustan löysin, mutten Dieseliin.

Vaihekeppejä on tullut nyt muutama korjattua, ihan ohut nokkasella kolvilla ja fluxilla. Ite asiasa oon vaan lämmäyttänyt niitä optojen jalkoja enkä juurikaan muihin juotoksiin ole puuttunut. Ollu vaan hyvä tuuri, kun on onnistunu.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Numerokehä siinä on pimeänä. Näyttö toimii ok. toistaiseksi.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Luin jostain, jotta saattas olla se sähkönsyöttö numerokehälle hapettunut tai syöpynyt. Silloin vois olla korjattavissa. Tuossa mun tapauksessa oli kuitenkin tullut ooppelivika ja lyönyt sata salamaa kehässä. Huomasi hyvin mustia läpilyöntikohtia pitkin kehää.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tänään pitäis yrittää saada leima tuolle vehkeelle, katsotaan miten käy..

Öljyjä olen tutkinut. Mb-liike sanoi tosiaan että pitää laittaa mobil 3000 xe1 5w30. Edellinen omistaja sanoo että syöttänyt sille teboilin diamond dieseliä 5-40. Sehän on 229.51. Moottorin päällä taas lukee 229.31 ja 228.51.

Käsikirjaa ei tosiaankaan ole näkynyt. Ja sitte ku menee kuuklettamaan niin vain taivas rajana.. :lol:

Jos tuo nyt läpi menee niin seuraavaksi öljyostoksille, kunhan miettii mitä hankkii. Ja kunnon suodatin ja sille oikea avain jostain...
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja noroljan »

juha1 kirjoitti: To 09.11.2023 10:43 Tänään pitäis yrittää saada leima tuolle vehkeelle, katsotaan miten käy..

Öljyjä olen tutkinut. Mb-liike sanoi tosiaan että pitää laittaa mobil 3000 xe1 5w30. Edellinen omistaja sanoo että syöttänyt sille teboilin diamond dieseliä 5-40. Sehän on 229.51. Moottorin päällä taas lukee 229.31 ja 228.51.

Käsikirjaa ei tosiaankaan ole näkynyt. Ja sitte ku menee kuuklettamaan niin vain taivas rajana.. :lol:

Jos tuo nyt läpi menee niin seuraavaksi öljyostoksille, kunhan miettii mitä hankkii. Ja kunnon suodatin ja sille oikea avain jostain...
229.51 luokitusta ei ole taidettu keksiä vielä kun tuokin auto on valmistettu, myöhemmin se korvannut nuo vanhemmat. Kaikki noista siis käy, mutta yleisin on nykyään tuo 229.51. Se laittaako 0/5W - 30/40 on maku asia, kaikkia viskositeettejä löytyy virallisesti hyväksytyistä 229.51 öljyistä. Jos autossa on hitupönttö laittaisin tuota 229.51 (tai 229.31) hyväksyttyä tavaraa.

Tästä ihan merkki ja malleittain varmasti sopivia:
https://operatingfluids.mercedes-benz.com/sheet/229.51
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

jysi kirjoitti: Su 29.10.2023 09:21 Nähtävästi noita joku osaa korjatakin. 215€, vuoden takuu ja 50% hyvitys vanhasta:
https://www.ebay.de/itm/256255695960?ep ... BM0tLmpO9i
(jos on tämä osa, en ole tarkistellut numeroita enkä luonnossa nähnyt mitä W211 kulissin alla piileksii)
Tuolta ostin omani, korjattu 5v takuulla. Jos lähettää rikkinäisen sinne, niin saa 50€ hyvityksen(ei 50%), niin yhtä tyhjän kanssa, kun maksaa se lähettäminenkin. Varmaan pelkkä optojen juotoksien läpikäynti kolvilla auttaa useasti(voisi ehkä ajatella niiden olevan ainoat kikkareet koko piirilevyssä, jotka joutuvat mekaaniselle rasitukselle) ja tietty jos tarkastelun perusteella jotain muutakin kolvia vaativaa löytyy. Omasta löytyi uunissa paistettu piirilevy, oli ylikypsäksi paistettu :lol: toimi kuitenkin 2,5 kesää ihan hyvin
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 408
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Hmm, jos sen verran saa potkia vielä kuollutta hevosta että eikös optohaarukoiden pointti ole juuri se ettei niihin kohdistu mekaanista rasitusta :)
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Kiitos taas näistäkin.

Leima tuli tänään. Päivä ajeltu mutta kakkosnelosella huomenna töihin. Koiranluu takana menee vaihtoon ja edessä molemmat sisäpuolen suojakumit. Paikallinen tarvike sanoi ettei löydy suomesta ja mb-osa sanoo ettei edes saksan tukun varastossa ole. No netti löyti merteililtä.molemmat kumit tilaukseen. Turhaa ajella ja sotkea enempää niveliä.

Edelleen ravistaa kun kiihdyttää, mutta en usko että nivelet olis menny vielä ja syynä. Vaihtaa kumit ensin ja rasvaa täyteen. Ja tarkistaa kannatinlaakerin ja sen asennuksen. Näytti katsastuksessa että se olisi vaihdettu aika vasta. Toki onhan niissäkin maanantaikappaleita ollu itselläkin tuossa nelosessa..

Menee pitkälle ensi viikkoon osien saanti, niin antaa levätä tallissa. Jossain vaiheessa alkaa katsomaan ilmansuodatinta ja samallahan se raitisilmakin menisi. Sen mitä tutkinut ilmansuodatinta, niin ei sekään vaihdu niin nopeasti ku lankussa. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

racer123 kirjoitti: To 09.11.2023 22:18 Hmm, jos sen verran saa potkia vielä kuollutta hevosta että eikös optohaarukoiden pointti ole juuri se ettei niihin kohdistu mekaanista rasitusta :)
Hyvin sanottu :thumbup: :lol:
Ja silti
os62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ti 23.02.2016 09:17

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja os62 »

Tulee niihin haarukoiden juotoksiin rasitus itse osan ravistuksesta ajaessa.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Onko kukaan katsonut tuota rakennetta? Rasitus tulee kepin siirtelystä, vai mistä tässä nyt puhutaan?
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Meneekö tuossakin etuvedon akseli öljypohjan läpi? Yrittänyt etsiä kuvia muttei ole vielä sellaista löytynyt. Joku tukilaakeri siellä toki näyttää olevan välissä mutta jos se hajoaa, niin ei välttämättä mene öljypohja?

Inssin kanssa tutkittiin ja vaikutti, ettei se mene pohjan läpi mutta tavaraahan siellä on edestä vaikka ja kuinka kun yrittää katsoa..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Lienee välipohjan läpi kuitenkin? Tuskin öljypohjan läpi kuitenkaan. Vai menikö 124 jopa öljypohja läpi?
Ihan mutuna heitän tämän
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

No lähinnä jos menee laakeri niin meneekö samalla öljypohja uusintaan..sitte kannattaa ennakkoon vaihtaa se laakeri vaikka satasen välein.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Vastaa Viestiin