W211 pelastus koivun alta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: Ke 20.12.2023 07:35 Eli alin sokka ja normaali jousi niin nousee 30mm?
Edelleenkin sitä mieltä, että mittaat nykyisen korkeuden akselin keskipisteestä lokasuojan kaareen ja arvioit paljonko haluat sen nousevan. Tuon jälkeen uusien iskareiden asennus ja uusi mittaus. Säätö tarvittaessa.

Sellaista suoraa kaavaa varusteista/jousista riippuen tuskin on. Onnenkantamoinen jos sattuu kohdalle ekalla.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Toiseksi alin sokka. Perä pysyi samana. Keula aivan hirveä. :D

Viisi senttiä ehkä ilmaa edessä renkaan ja kaaren välissä. Pitää ajella pari viikkoa ja kattoa tasoittuuko yhtään. Jos ei niin miettiä mikä tekee.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Vajaa sata km ajoa. Edessä ilmaa 7cm renkaan ja kaaren välissä. Joko ajaa pari viikkoa ja katsoa tasaantuuko yhtään tai kierros pois uusista jousista ellei sitte vaan starilla nosta perää pari kolme senttiä. Sitte olis ok mutta onhan se vähän pappa sen jälkeen. Kolme senttiä kaaren välissä tyhjää olis aika ok. Pittää miettiä mitä tuon kans tekee. ketuttaa kun yrittää tehdä hyvin niin aina potkii perseelle väkisin...
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: Ke 20.12.2023 20:33 Vajaa sata km ajoa. Edessä ilmaa 7cm renkaan ja kaaren välissä. Joko ajaa pari viikkoa ja katsoa tasaantuuko yhtään tai kierros pois uusista jousista ellei sitte vaan starilla nosta perää pari kolme senttiä. Sitte olis ok mutta onhan se vähän pappa sen jälkeen. Kolme senttiä kaaren välissä tyhjää olis aika ok. Pittää miettiä mitä tuon kans tekee. ketuttaa kun yrittää tehdä hyvin niin aina potkii perseelle väkisin...
Toistaiseksi ehdottomasti huonoin vaihtoehto on katkoa jousia kun ehjiäkin saa hyvin halvalla. Paljonkos se mitta akselin keskipisteestä kaaren reunaan muuttui?
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

En osaa sanoa mittaa mutta puskuri nousi ainakin kymmenen senttiä. En mitannut ennen asennusta. Mutta samat renkaat alla ja aiemmin oli renkaan pinta pari senttiä kaaren sisällä. Eli kyllä se vajaa kymmenen senttiä minusta nousi.

Keskeltä kaareen nyt 39 cm. 7cm ilmaa välissä.

Joku muistikuva että olisiko ollu jotain 32cm aiemmin se mitta. Joskus mitannut mutta aikaa siitä on.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: Ke 20.12.2023 22:27 En osaa sanoa mittaa mutta puskuri nousi ainakin kymmenen senttiä. En mitannut ennen asennusta. Mutta samat renkaat alla ja aiemmin oli renkaan pinta pari senttiä kaaren sisällä. Eli kyllä se vajaa kymmenen senttiä minusta nousi.

Keskeltä kaareen nyt 39 cm. 7cm ilmaa välissä.

Joku muistikuva että olisiko ollu jotain 32cm aiemmin se mitta. Joskus mitannut mutta aikaa siitä on.
Tuosta syystä ehdotin sitä mittausta akselin keskipisteestä kaaren reunaan.

Ei ne madallusjouset sitten -30mm olleet tai ne nykyiset on jotakin muuta. Eihän niitä madallusjousiakaan -100mm ole?
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Itelle sattu, ku ostin 13.69€:n jousen Avantgardeniin, niin meni keula matalammalle kuin alkuperäisellä katkaistulla jousella. Jousen piti olla Avantgardeniin, mutta jostain syystä MaxGearin jousi ei toiminu. Nostin sokan toiseksi ylimpään, mutta siitä huolimatta pohjapanssari oli kentäsä kaikisa töyssyisä. Ja käännöksissä eturatas rohisi lokasuojaan. Tilasin sitte yli 17€ maksavat jouset. Edelleen Avantgardeniin, oikiat Magnum Technolgyt. Jousen mitta oli sama, mutta langan vahvuus 0,25mm vahvempi, 13,25mm. Aluksi sokka oli toiseksi ylimmäisesä, mutta Mersu oli kokoajan aivankuin nousukiidossa. Muutin sokan kolmanneksi alimpaan ja vieläki on aivastuksen verran korkeammalla kuin takana. Muistaakseni 36cm navasta kaareen. Taitaa olla noissa halvemmissa jousissa hyvinki tuurissa, minkälaiset ominaisuudet saa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jousi jutuissa on hyvä jos sattu korvatavissa näkymään vielä
väri merkinnät niin sitten wisisä oleva taulukko antaa suuntaa jäykyydestä
katsomalla mitä varusteita/mikä moottori auotosaa milläkin väri koodilla
(ainkin ennen antoi)
tai sitten mitaa sen nyt paikassa olevan jousen "jousivakion" ensin vapaan sitten joku tunetu paino vaikka ihminen sen päälle painoksi ja paljonkomittus painuin kasaan siitä laskee sitten kg/lbs
tosin tuokin on nykisin hanklampaa kun jousita ja iskun vaimentimista ei niitä myyvät enään ilmoita kuin että stage 1 stage 2 jne katu, rata, jne eli mitään hyödylistä tietoa
Mökkillä
'
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Muistaakseni punainen ja valkoinen ollu aikanaan, samanlaiset tilattiin uudet mutta sassin valmistamana.

Takapään jos säätää ensin että auto tulee suoraksi. Sillä tippuu puskurikin sitte varmaan pari senttiä. Sitte pitää miettiä kelpaako korkeampi nelivetotyyli vaiko ei. Mutta ei tarvitse sitte enää taivasta katsella ajaessa..

Toisaalta on tuo nyt helppo ajaa kun ei tarvitse hiljentää joka nyppyyn kuten ennen..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Mb-osassa kävin. Nostettiin perää muutama sentti. On suorassa mutta vähän maastoajoneuvo. Olkoon nyt tuossa jonkin aikaa ja katsoa elääkö tuo keula miten. Jossain vaiheessa säätää kulmat.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: Pe 22.12.2023 11:54 Mb-osassa kävin. Nostettiin perää muutama sentti. On suorassa mutta vähän maastoajoneuvo. Olkoon nyt tuossa jonkin aikaa ja katsoa elääkö tuo keula miten. Jossain vaiheessa säätää kulmat.
Avantgarde on lisämaksusta nimenomaan sporttisemmin varusteltu malli jossa on mm. matalampi ja jäykempi jousitus. Tuohon Avantgarde-malliin sai muistikuvani mukaan edelleen lisävarusteena korkeamman mukavuusalustan.

Sinulla voi olla siis lisävarusteltu Avantgarde korkeammalla alustalla.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Sehän se olisikin että on muka parempi vaikka välttämättä ei ole.. :D

Katsotaan miten silmä tuohon tottuu. Vertailukohtia ei ihan lähellä ole. Ja mittoja tuskin mistään löytyy.

Hetki ajoa ja sitte kulmien säätöön kun hieman keula hakenut paikkaansa.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Hikkei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 21.06.2023 11:10

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Hikkei »

juha1 kirjoitti: Ke 20.12.2023 22:27 En osaa sanoa mittaa mutta puskuri nousi ainakin kymmenen senttiä. En mitannut ennen asennusta. Mutta samat renkaat alla ja aiemmin oli renkaan pinta pari senttiä kaaren sisällä. Eli kyllä se vajaa kymmenen senttiä minusta nousi.

Keskeltä kaareen nyt 39 cm. 7cm ilmaa välissä.

Joku muistikuva että olisiko ollu jotain 32cm aiemmin se mitta. Joskus mitannut mutta aikaa siitä on.
Lueskelin koko tän ketjun läpi, niin tuolla aikaisemmin kerroit että 325 mm oli mitta.

Itsellä on -06 Avantgarde, mielenkiinnosta mittasin keskiöstä kaareen. Ei ole aivan tasaisella paikalla, niin vasemmalla on 360 mm ja oikealla 345 mm.
2006 face-lift S211 E280 Avantgarde
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Eli periaatteessa voisi olla sillä alla olleella -30mm madallusjousella ihan ok uusilla iskareilla. Ongelma vaan se että viitsiikö vielä jumpata uusiksi koko keulaa. Menee kuitenkin tunti per kulma akselien kanssa. Ajettu nyt yli 600km, eipä juuri ole keula laskeutunut tai hakenut paikkaansa..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: Ti 26.12.2023 15:55 Eli periaatteessa voisi olla sillä alla olleella -30mm madallusjousella ihan ok uusilla iskareilla. Ongelma vaan se että viitsiikö vielä jumpata uusiksi koko keulaa. Menee kuitenkin tunti per kulma akselien kanssa. Ajettu nyt yli 600km, eipä juuri ole keula laskeutunut tai hakenut paikkaansa..
Meillä on yhdessä autossa Eibachin Pro-Kit madalllusjousisarja joka on pysynyt samassa -30mm korkeudessa 130tkm. Hyvälaatuiset jouset eivät muuta korkeuttaan.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tänään ajaessa yhtäkkiä tuli sellainen kumma olo, että jotain tästä puuttuu. Se kiihdyttäessä tapahtunut tärinä ja vispaus puuttui kokonaan. Oliko sitte iskarit jo niin loppu, että kiihdyttäessä etupää alkoi pomppimaan ja siitä tuli moinen. No nyt uudet alla ja kaasu pohjaan, niin suoraan menee ilman turhuuksia. :thumbup:

Neljä tonnia nyt tullut mersuun ja tyytyväinen toistaiseksi kokonaisuutena.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja jackie »

juha1 kirjoitti: To 28.12.2023 22:16 Tänään ajaessa yhtäkkiä tuli sellainen kumma olo, että jotain tästä puuttuu. Se kiihdyttäessä tapahtunut tärinä ja vispaus puuttui kokonaan. Oliko sitte iskarit jo niin loppu, että kiihdyttäessä etupää alkoi pomppimaan ja siitä tuli moinen. No nyt uudet alla ja kaasu pohjaan, niin suoraan menee ilman turhuuksia. :thumbup:

Neljä tonnia nyt tullut mersuun ja tyytyväinen toistaiseksi kokonaisuutena.
Perhana, jääkö meillä nyt vetarikaupat tekemättä :mrgreen: Pyhien aikana ehin jo autuaasti unohtaa sen postittamisen, mut jos vika hävis näin, ni sehä o hyvä :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Ai se oot sinä. Yritin soittaa yks päivä. Jos minä oon luvannu ostaa, niin kyllä minä sanani pidän. Vasen vetari on jo hyllyssä valmiina varalla. Oli jotain kl:n eco varastoa ja kohtuullinen hinta. Mb-osan joku vanha sivu sanoi yhdelle vetarille 1800 hinnaksi. :D

Oikea puoli tuntu olevan vielä enemmän kulunut ku vasen. Eli vaihtoon joutaa. Toisaalta pyörii nyt aika ok. Vetoa on. Kolinaa ei. Vielä. Yritetty sievästi hakata irti että vaihtaa sisempi kumi, mutta ei lähde irti ku hakkaa, niin vissiin sama ku väkivaltaa ja irti. Ja uusi tilalle. Vasen lähti helposti, sokka oli vissiin vähän löysä. Pitäisi joku homma tehdä noihin että lähtee irti sitte ku taas tarvii. Löysätä sokkaa jotenkin valmiiksi?

Ei tunnu rahan meno loppuvan. Hiluxi ei menny leimasta läpi. Meinasi inssi vielä sanoa että edessä iskari pitää vaihtaa ku vähän väljä. Sanoin että et laita siitä paperille, jos hommaan uuden alustan koko autoon. Alkaa ottaa päähän ku niin jäykkää latia takana että potkii aina vastaan joka montussa. Jos panee omen alustan täydellisenä, niin toivottavasti loppuu sekin potkiminen..

No takana ei ollu jarruja ollenkaan. Ja alapallo väljä. Pitää tutkia saako alb painetta tarpeeksi. Säätää tankoa ylöspäin aluksi niin jos tulee enemmän painetta taakse.

Kesäksi pitää etsiä vanteet jostain, mielellään alkuperäiset. Ja suorat. Tarjottu jo 18" sport-mallia suhteellisen hyvillä renkailla. Pittää miettiä. Aika vähän torissa myynnissä mitään järkevää. Yhden samanlaiset 17" oli myynnissä 300e renkaineen mutta näytti jo menneen. Kaikkea viitsi kerralla hankkia ku koko ajan jotain tulee eteen.... :roll:

Alustaa tänään viimeksi katsonut ja sen korkeutta. Kyllä kai tuon kans voisi elää. Ei se sporttinen ole mutta kaikki nelostielle rekan alustasta pudonneet jäät on menny kyllä alta ilman osumia. Ja on mukava ajaa. Toki vähän outo näky ku korkea ja 17" alla.

Että miten sen nyt ottaa. Mukavuus vaiko ulkonäkö? En minäkään komea ole mutta on mulla ihan mukavaa muuten. Etenkin pikku päissään.. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

juha1 kirjoitti: To 28.12.2023 23:37 Oikea puoli tuntu olevan vielä enemmän kulunut ku vasen. Eli vaihtoon joutaa.
Veto puoli niin "kuuluukin" olla
Mökkillä
'
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Vaan ku ei akseli lähde sievästi irti. Ellei siihen ole joku jippo olemassa. Se sisin kumi pitää kuitenkin vaihtaa eikä tykkää lähteä irti.. eikä kunnon kohtaa mihin voi lyödä kunnolla. Ja jos väkivaltaa käyttää niin parempi olla uusi akseli vieressä varalle..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

juha1 kirjoitti: La 30.12.2023 12:26 Vaan ku ei akseli lähde sievästi irti. Ellei siihen ole joku jippo olemassa. Se sisin kumi pitää kuitenkin vaihtaa eikä tykkää lähteä irti.. eikä kunnon kohtaa mihin voi lyödä kunnolla. Ja jos väkivaltaa käyttää niin parempi olla uusi akseli vieressä varalle..
Kullosta hiukan että on metalli mujua sokan välissä
niitä on joutunt irottelemman perän "luukun" kautta
Mökkillä
'
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Nyt sitte alkoi tulla öljyä pihalle. Perkele jos se on se silmälasitiiviste. Turbon alta tulee. Toki kova pakkanen, mutta mahtaako kylmä vaikuttaa. Se on sitte tonnin paukku. Eräs mersun huoltaja kyllä sanoi että ne uudet tiivisteet ei vuoda, kun kerran vaihdettu alkuperäinen pois. No pakkohan se on laittaa kuntoon. Ellei ala kulkemaan töissä hiluxilla vaikka vanhalla lankulla.. tämä viikko vapaata, maanantaina taas yöksi töihin. Katsotaan miten etenee. Vati auton alla tallissa. Ei mennyt ihan luokitusten mukaista öljyä kylällä sisään mutta jos se tuon verran vuotaa niin eipä se kauan koneessa pyöri.

Uutta ongelmaa tulee, vaikka vanhatkin hoitamatta.. :oops:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

FinlandMerceds kirjoitti: Ti 02.01.2024 21:19
juha1 kirjoitti: La 30.12.2023 12:26 Vaan ku ei akseli lähde sievästi irti. Ellei siihen ole joku jippo olemassa. Se sisin kumi pitää kuitenkin vaihtaa eikä tykkää lähteä irti.. eikä kunnon kohtaa mihin voi lyödä kunnolla. Ja jos väkivaltaa käyttää niin parempi olla uusi akseli vieressä varalle..
Kullosta hiukan että on metalli mujua sokan välissä
niitä on joutunt irottelemman perän "luukun" kautta
Mistä löytyy moinen luukku? :?:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

juha1 kirjoitti: Ke 03.01.2024 18:33
FinlandMerceds kirjoitti: Ti 02.01.2024 21:19
juha1 kirjoitti: La 30.12.2023 12:26 Vaan ku ei akseli lähde sievästi irti. Ellei siihen ole joku jippo olemassa. Se sisin kumi pitää kuitenkin vaihtaa eikä tykkää lähteä irti.. eikä kunnon kohtaa mihin voi lyödä kunnolla. Ja jos väkivaltaa käyttää niin parempi olla uusi akseli vieressä varalle..
Kullosta hiukan että on metalli mujua sokan välissä
niitä on joutunt irottelemman perän "luukun" kautta
Mistä löytyy moinen luukku? :?:
Se on perämurikan kuoren takaosa
on jokusella pultilla kiinni
Mökkillä
'
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja sompio »

Onko nyt kysymyksessä etuvetari kun 4-matic?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

sompio kirjoitti: Ke 03.01.2024 21:01 Onko nyt kysymyksessä etuvetari kun 4-matic?
Joo, oikealla.

Tutkin öljyt, niin pari kolme litraa oli tullut ulos 30km matkalla. Jos se silmälasitiiviste olis menny niin ei kai se noin paljon voi vuotaa? Saati jos öljynjäähdytin olis rikki. Toisaalta mikäs sen yhtäkkiä olis rikkonut.

Eli aika kovalla paineella työntää öljyä ulos. Ja minusta sitä oli edessäkin joku tippa tullut kun abs-pumpun kyljessä oli vähän roiskeita. Vaan eipä tuonne mitään näe ilman että purkaa päältä. Pitäis melkein laittaa käyntiin, antaa kierroksia ja katsoa mistä valuu..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Vakuutusyhtiö oli sitä mieltä, että jos ei mersu käynnisty pakkasella niin ei hinata. Ollu nyt vähän kylmempää. Ikkuna pidetty kiinni. Toki olohuoneen nurkassa näytti olevan -10 yks päivä, että riippuu nyt mistä mittaa.. :D

Mutta kuulemma hinataan, kun on valunut öljyä pihaan asti kun kylältä ajanut. :clap:

Tiistaina haetaan pihasta ja viedään paikalliselle mersuprofessorille tutkintaan. Epäily on kuitenkin se lauhdutin. Vaihdettu 17tkm sitten. Tarvikeosa ilmeisesti. Kuittia ei ole mutta ei ole ostettu vehon eikä kl kautta. Eli tarvike vaikka huonolla tuurilla voisi olla vaikka käytetty laitettu paikoilleen. Turha kysyä kuittia kun vuoden takuu kuitenkin max.

Mutta antaa nyt repiä auki ja katsoa mikä on. Laatikon vasemmalta puolelta tulee kuitenkin alas öljy. Toinen epäilys on alipainepumppu ja sitte stefat. Huohotinta epäilin ensin mutta siinä ei ainakaan ole öljyä yhtään. Toki jos jäässä.. mutta tulisiko sitä sitten ulos 3 litraa per 30km? En jaksa uskoa.

Mutta toiveissa olisi ettei ole se lauhdutin, pahimpaan kuitenkin saa varautua. Olisi vaikka joku letku irti pakkasen seurauksena. Mutta ei jaksa olla niin optimistinen. Vaikka en asu puolangalla. :lol:

Jos siinä syy niin sitte pannaan alkuperäinen tilalle. Turha säästää reilua satasta. Onpa osalla sitte parin vuoden takuu. Työhän se maksaa enemmän, sehän se tässä ketuttaa. Mutta eipä mahda mitään. Ylimääräinen touhutonni tulee mutkaan projektiin. Ja just siksi ostin kun oli jo vaihdettu se osa ja yksi tyyppivika vähemmän.. :wtf:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alipainepumppu ? Ja öljy valuu vaihteiston kuljettajan puolelta ?

En usko öljynjäähdyttimenkään vuotamiseen, sen verran yksinkertainen palikka kyseessä että valmistusvirhe olisi ilmennyt 17 kilometrin eikä 17000 kilometrin ajon jälkeen. Mielenkiinnolla seurataan mistä vika löytyy.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tänään tutkittu. Vuotaa sieltä keskeltä. Alustavasti veikkaus öljynjäähdytin tai sen tiiviste. Pitää nyt miettiä laittaako samalla molemmat uutta vai miten tekee..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Lomaviikko. Hiluxilla on kuljettu töissä, aikaa odotella autoa. Tuossa mietin että kuinka moni pitää mersun kontissa pari kannua öljyä mukana koko ajan, jos noin kovaa vuotoa voi alkaa aivan yllättäen. Vai onko tuo nyt jotenkin epätyypillinen tapa alkaa vuotaa, että sitä tulee kerralla litroja ulos kun ajaa? Olin aina ajatellut, että se vuoto ilmenee hiljalleen ja merkkaa auto paikkaansa. En ajatellut että kerralla tulee sellainen 30cm lätäkkö..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Vastaa Viestiin