Kummajainen M115.972

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Kummajainen M115.972

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tutkiskelin moottorimarkkinoita ja kerkesin jo kotvan innostua, kun löysin edullisesti Saksasta 25 v. varastossa seisseen peruskunnostetun moottorin, josta myyjäorganisaatio ei enää osaa sanoa mitä moottorille on tehty:

Kuva

..mutta voi: tuo 1977-1982 mallistossa ollutta moottoria on valmistettu Mercedes-Benz TN 208 ja 3008:sia, eli paketti- ja matkailuautoja varten.

Ja tuo kaasarikone M115.972 on 2 307 cc kokoinen, mutta ilmeisesti puristussuhde niin löperö, että tehoa on 9 hevosvoimaa vähemmän kuin pystärin peruspensakoneessa 2 000 cc M115.923:ssa vuodelta 1968! Mit helvete: M-B TN 208 omamassa 2 800 kiloa ja M-B TN 308 3 500 kg..86 hevosvoimaa, ei turboa ja surkea vääntömomentti.

Hymerin omistajat ovat vaihtaneet tuota moottoria rivakampaan, kun ei tuolla kuulemma ole menemistä vähän mäkisempään maastoon. :shock:

Kierroskone.. :P ..mikähän tämän moottorin logiikka oikein on ollut?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Kummajainen M115.972

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kehitysmaaversio matalaoktaaniselle polttoaineelle?
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Kummajainen M115.972

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

^Voiko olla parempi yhteensopivuus LNG:n eli kaasun kanssa?

Noita Hymereitä kun näyttää olevan bensa/kaasu -versioina, liekö kaasuoptio original vai jälkiasennettu..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Vastaa Viestiin