C 350e lisälämmitin

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1896
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

C 350e lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja tony »

Monta juttua foorumilla ja ilmeisesti nykään hybridiin saa asennettua, sekä säteilylämmittimen ja OEM Webaston ? Kuka näitä asentaa pk seudulla ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
webastoguru
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46

Re: C 350e lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja webastoguru »

Suosittelen ehdottomasti M-B OE W205 Webasto Thermo Top Evo 5,0 kW:n lisälämmittimen asennusta hybridimalleihin. Se toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä sekä pysäköintilämmittimenä, jolloin ajoakussa riittää toimintamatkaa talvella lähes saman verran kuin kesällä ajettaessa. Webaston ohjaukset tapahtuu lisälämmittimen kytkinpaneelista, multimedianäytöltä sekä Mercedes me sovelluksen kautta puhelimella.

Samalla kannattaa tehdä myös 4G -päivitys, eli vaihtaa vanha 3G UMTS -kommunikaatiomoduuli uudempaan 4G LTE -moduulin. Silloin auton etäohjaukset ym. ovat valittavissa Mercedes me kaupasta ja hätäpuhelinjärjestelmä toimii myös vuoden 2025 jälkeen.

Veho on kuulemma alkanut tehdä näitä 4G -päivityksiä siellä Etelä-Suomessa, joten kannattaa kysyä heiltä hyvää tarjousta koko paketista. Täällä päin Suomea tuo paketti maksaa noin 2400 € C -mallin hybrideihin asennettuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1896
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: C 350e lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja tony »

webastoguru kirjoitti: Ti 10.10.2023 22:15 Suosittelen ehdottomasti M-B OE W205 Webasto Thermo Top Evo 5,0 kW:n lisälämmittimen asennusta hybridimalleihin. Se toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä sekä pysäköintilämmittimenä, jolloin ajoakussa riittää toimintamatkaa talvella lähes saman verran kuin kesällä ajettaessa. Webaston ohjaukset tapahtuu lisälämmittimen kytkinpaneelista, multimedianäytöltä sekä Mercedes me sovelluksen kautta puhelimella.

Samalla kannattaa tehdä myös 4G -päivitys, eli vaihtaa vanha 3G UMTS -kommunikaatiomoduuli uudempaan 4G LTE -moduulin. Silloin auton etäohjaukset ym. ovat valittavissa Mercedes me kaupasta ja hätäpuhelinjärjestelmä toimii myös vuoden 2025 jälkeen.

Veho on kuulemma alkanut tehdä näitä 4G -päivityksiä siellä Etelä-Suomessa, joten kannattaa kysyä heiltä hyvää tarjousta koko paketista. Täällä päin Suomea tuo paketti maksaa noin 2400 € C -mallin hybrideihin asennettuna.
Terve ja kiitos vastauksesta. Tilanne on se että, poika vaihtoi autoa ja myynti-ilmossa luki lohkolämmitin sisähaaralla, mutta autossa oli ainoastaan Defan sisähaarasarja josta reklamoin myyjäliikettä ja lupa heltisi lohkon asennukseen. Nettiä selanneena olen ymmärtänyt, että letkulämmitin on se tehokaampi vs säteilylämmitin ? Onko webastogurulla, tai jollain mulla neuvoa mikä malli on tuohon sopiva ? Autossa nyt asennettuna tämä.

https://www.defa.com/fi/tuote/cabin-heater-kit-ev-1900/

Defa ehdottaa tätä. https://www.defa.com.ru/podogrevateli/1810.dfa

Käyköhän tämä ? https://www.defa.com/fi/tuote/moottorin ... 700-sarja/
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Mese_amg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 16.04.2017 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: C 350e lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja Mese_amg »


Nettiä selanneena olen ymmärtänyt, että letkulämmitin on se tehokaampi vs säteilylämmitin ? Onko webastogurulla, tai jollain mulla neuvoa mikä malli on tuohon sopiva ? Autossa nyt asennettuna tämä.
On tehokkaampi, mutta säteilykin tekee tehtävänsä.
Vaihtoehdot C350e ovat säteily taikka oem webasto. Letkulämmittimet saavat hybridin selaisin, foorumilla keskustelua ja tämän tiedoin sain myös Defalta sekä Calixilta.

Säteilylämmitin n.200€ +asennus ~2h. Webasto huomattavasti kalliimpi.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1896
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: C 350e lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja tony »

Mese_amg kirjoitti: Ke 11.10.2023 07:08

Nettiä selanneena olen ymmärtänyt, että letkulämmitin on se tehokaampi vs säteilylämmitin ? Onko webastogurulla, tai jollain mulla neuvoa mikä malli on tuohon sopiva ? Autossa nyt asennettuna tämä.
On tehokkaampi, mutta säteilykin tekee tehtävänsä.
Vaihtoehdot C350e ovat säteily taikka oem webasto. Letkulämmittimet saavat hybridin selaisin, foorumilla keskustelua ja tämän tiedoin sain myös Defalta sekä Calixilta.

Säteilylämmitin n.200€ +asennus ~2h. Webasto huomattavasti kalliimpi.
Ilmeisesti on letkulämmittimiä on asennettu. Kokemusta ei ketjussa kerrota, saako se Hybridin sekaisin. Ilmeisesti täytyy kertomaasi luottaa, jos olet sitä jo Defalta kysynyt. viewtopic.php?t=201475
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Vastaa Viestiin