ML 270 cdi nesteongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17242
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ML 270 cdi nesteongelma

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva
Kuva

Kuvat benzworld.org
wiimax.fi
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: ML 270 cdi nesteongelma

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

No löytyihän se sulake viimein tai ainakin yksi 10 A palanut sulake. Mutta ei ollut kuvan mukaisessa paikassa vaan alimmassa kuvassa näkyvässä jatkokotelossa, ihan vasemmassa laidassa tuon sinivalkoisen pistokkeen? vieressä noin 5-7 senttiä syvällä. Ei ihan helppo paikka löytää. No täytyy nyt vaan kiltisti koota imusarja paikoilleen ja kokeilla uudella sulakkeella. Samalla kuitenkin yritän paikallistaa öljyvuodon tai ainakin siivota sen aiheuttaman sotkun ja laitella johtoja vähän siistimmin nippuun.
Kannattaisiko avata läppämoottorin kotelo, sieltäkin oletettavasti löytyy jonkinlainen piirilevy, jossa juotoksia poikki. Entä tuo olettamani pakokaasun "pistoraide", voisiko siellä olla jotain puhdistettavaa tai ihmeteltävää. Vai kertääkö siellä vain lämmitysvesi.

Kiitoksia neuvoista.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ML 270 cdi nesteongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Mersumatti kirjoitti: Pe 12.04.2024 14:35 No löytyihän se sulake viimein tai ainakin yksi 10 A palanut sulake. Mutta ei ollut kuvan mukaisessa paikassa vaan alimmassa kuvassa näkyvässä jatkokotelossa, ihan vasemmassa laidassa tuon sinivalkoisen pistokkeen? vieressä noin 5-7 senttiä syvällä. Ei ihan helppo paikka löytää. No täytyy nyt vaan kiltisti koota imusarja paikoilleen ja kokeilla uudella sulakkeella. Samalla kuitenkin yritän paikallistaa öljyvuodon tai ainakin siivota sen aiheuttaman sotkun ja laitella johtoja vähän siistimmin nippuun.
Kannattaisiko avata läppämoottorin kotelo, sieltäkin oletettavasti löytyy jonkinlainen piirilevy, jossa juotoksia poikki. Entä tuo olettamani pakokaasun "pistoraide", voisiko siellä olla jotain puhdistettavaa tai ihmeteltävää. Vai kertääkö siellä vain lämmitysvesi.

Kiitoksia neuvoista.
Sivuraide oletattavasti egr kanava jos niin sisimpänä menee pakokaasu paska mosaka ja ulompana moottorin jäähdytysneste,

ilman imusarjaakin voi kokeilla(kunhan on tarkka että mitään ylimääräistä ei pääse minnekään vaikapa nestettä) palako sulkeita, johdot kiiniin ja virta päällee jos ei vielä pala niin sitten hetkeksi käymään
Mökkillä
'
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

Re: ML 270 cdi nesteongelma

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Nyt on vihdoin imusarja paikallaan. Varsinainen vika oli huohotusputken anturin pistoke, josta johtojen kuoret olivat rikki niin, että johdot meni oikosulkuun. Minun autossa vian rikkoma sulake oli aika hyvin piilotettu, mutta löytyihän se lopulta. Tämän yhden sulakkeen vaihtaminen korjasi seuraavat viat:
- jäähdytysveden nestepinnan varoitusvalo sammui
- seuraavat vikakoodit poistuivat:
P1636-008 Electric suction fan. Open circuit.
P0100-001 B2/5 (Hot film MAF sensor) The signal voltage is too low
P1403-008 Exhaust gas recirculation. Open circuit.
P1470-008 Charge pressure control. Open circuit.
P1189-008 Inlet port shutoff. Open circuit.

Kiitokset kaikille auttamiseen osallistuneille. Nyt sitten katsastukseen, niin pääsee testailemaan, onko nesteongelma edelleen olemassa. Pikkusen on helmoissa ruostevikaa, mutta kun on rungollinen auto, ei kait katsastusmiehellä ole mitään sanomista.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: ML 270 cdi nesteongelma

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Mersumatti kirjoitti: Su 05.05.2024 19:47 Nyt on vihdoin imusarja paikallaan. Varsinainen vika oli huohotusputken anturin pistoke, josta johtojen kuoret olivat rikki niin, että johdot meni oikosulkuun. Minun autossa vian rikkoma sulake oli aika hyvin piilotettu, mutta löytyihän se lopulta. Tämän yhden sulakkeen vaihtaminen korjasi seuraavat viat:
- jäähdytysveden nestepinnan varoitusvalo sammui
- seuraavat vikakoodit poistuivat:
P1636-008 Electric suction fan. Open circuit.
P0100-001 B2/5 (Hot film MAF sensor) The signal voltage is too low
P1403-008 Exhaust gas recirculation. Open circuit.
P1470-008 Charge pressure control. Open circuit.
P1189-008 Inlet port shutoff. Open circuit.

Kiitokset kaikille auttamiseen osallistuneille. Nyt sitten katsastukseen, niin pääsee testailemaan, onko nesteongelma edelleen olemassa. Pikkusen on helmoissa ruostevikaa, mutta kun on rungollinen auto, ei kait katsastusmiehellä ole mitään sanomista.
Paloiko se sulake sitten aina uudelleen, kun anturi oli oikosulussa vai löytyikö nyt vasta oikea sulake ylipäätään (oliko se lopulta tuo kuvissa oleva kuitenkin?)

Katsastukseen liittyen, niin kyllä vaan juuri helmat laittoi hitsattavaksi katsastusmies tuosta omasta ML 270 CDI:stä. On kuulemma tullut tähän muutoksia ja nyt tarkempia asian suhteen. Ei ole kuulemma väliä enää onko rungollinen vai ei, niin reikiä ei saa olla. Katsuri väänsi taltalla sinne jonnekkin helmamuovien väliin ja kun tuntui pehmeältä, laittoi hylyn ja jälkinäyttö pitää suorittaa ilman muoveja paikoillaan, että varmasti näkee mitä tehty :wtf:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: ML 270 cdi nesteongelma

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tuohon katsastukseen liittyen: jo yli 10 vuota sitten sain sanomista kun rungollista autoa olin katsastamassa ja helmassa oli reikä. Inssi kysyi että auttaako se runko tuolla keskemmällä autoa jos joku ajaa kylkeen ja kyljessä ei ole peltiä ruosteen takia.
Vain korjauskehotus tuli silloin, mutta oikeassahan hän oli ja täytyihän se reikä hitsata.
Vastaa Viestiin