Jatketaanpa vielä vähän aiheesta vaikkei suoraan suuttimiin enää liitykään. Suuttimien korjausarvot ovat nyt pysyneet hyvinä, ja käynnin huojunta korjautui määränsäätimen vaihdolla. Autoa kuitenkin vaivaa vielä ajoittainen väännön ja tehon puute erityisesti alakierroksilla, eli välillä puhtia ei ihan selvästi ole niin paljoa kuin kuuluisi olla. Toisinaan taas vetää ihan yllättävänkin mukavasti.
Käytin mielenkiinnosta EGR:n irti, ja se vaikuttaa aika kuluneelta. Venttiilin ollessa kiinni-asennossa päivä paistaa hieman läpi välistä (ks. kuva), mutta en tiedä kuinka tiivis tuon kuuluisi edes olla. Voiko tuo aiheuttaa ongelmia? Näyttää olevan uusi EGR niin kallis, ettei viitsi kokeeksi ostaa. Myös venttiilin varsi on väljä runkoon, eli venttiilin ollessa auki se heiluu millin-pari sivusuunnassa.
Tuossa vielä video, mistä näkyy hyvin venttiilin välys
https://streamable.com/0z0hlb
Sitkeä ongelma W11 E320 CDI suuttimessa
Re: Sitkeä ongelma W11 E320 CDI suuttimessa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mercedes-Benz E320 CDI (W211, vm. 2003)
Re: Sitkeä ongelma W11 E320 CDI suuttimessa
Kiinni se kuuluu olla eikä saisi päivä paistaa välistä.
Alkaa olla aika kulunut jos varsi heiluu millin tai pari.
Löytyisikö jostain ehjempi käytetty sopivaan hintaan?
Alkaa olla aika kulunut jos varsi heiluu millin tai pari.
Löytyisikö jostain ehjempi käytetty sopivaan hintaan?
Re: Sitkeä ongelma W11 E320 CDI suuttimessa
Täytyy etsiskellä, käytettyä vähän riski ostaa kun saattaa olla ihan yhtä väljä mutta toisaalta uuden hinnassa ei ole mitään järkeä.
Tuosta videonpätkästä tosiaan näkee, minkä verran heiluu.
Jos jollain on joutilaana kohtuulliseen hintaan tuollainen om648 sopiva EGR, niin voisin ostaa pois kuleksimasta.
Mercedes-Benz E320 CDI (W211, vm. 2003)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sitkeä ongelma W11 E320 CDI suuttimessa
Jumita kiinni/tiiviksi asentoon ja ohjelman muutoksella pois käytöstärkhvrnen kirjoitti: ↑To 08.06.2023 19:16 Jatketaanpa vielä vähän aiheesta vaikkei suoraan suuttimiin enää liitykään. Suuttimien korjausarvot ovat nyt pysyneet hyvinä, ja käynnin huojunta korjautui määränsäätimen vaihdolla. Autoa kuitenkin vaivaa vielä ajoittainen väännön ja tehon puute erityisesti alakierroksilla, eli välillä puhtia ei ihan selvästi ole niin paljoa kuin kuuluisi olla. Toisinaan taas vetää ihan yllättävänkin mukavasti.
Käytin mielenkiinnosta EGR:n irti, ja se vaikuttaa aika kuluneelta. Venttiilin ollessa kiinni-asennossa päivä paistaa hieman läpi välistä (ks. kuva), mutta en tiedä kuinka tiivis tuon kuuluisi edes olla. Voiko tuo aiheuttaa ongelmia? Näyttää olevan uusi EGR niin kallis, ettei viitsi kokeeksi ostaa. Myös venttiilin varsi on väljä runkoon, eli venttiilin ollessa auki se heiluu millin-pari sivusuunnassa.
1686240014219.jpg
Tuossa vielä video, mistä näkyy hyvin venttiilin välys
VID_20230608_182716.mp4
https://streamable.com/0z0hlb
Mökkillä
'
'