Nox anturi vika, signaali epäkelpo, w212 220E-T

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Karmezee
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 17.11.2022 19:13

Nox anturi vika, signaali epäkelpo, w212 220E-T

Viesti Kirjoittaja Karmezee »

MOOTTORIHÄIRIÖN merkkivalo, testeri kertoi Nox signaali epäkelpo, ei kuittaantunut. Voiko autolla ajaa?
Tuleeko jossain vaiheessa rajoitus-ilmoitus? Onnistuuko nox anturin vaihto helposti.
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: Nox anturi vika, signaali epäkelpo, w212 220E-T

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

NOX-anturi vaihdetaan ohjainmodulin kanssa yhdessä ja sen jälkeen koodaus/sopeutus/ohjelmointi tai joku sellainen operaatio tehtävä...
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Nox anturi vika, signaali epäkelpo, w212 220E-T

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

Minulle tulee sama herja W447:ssa. Nollaan itse toistaiseksi koodia Bluetooth adapterin kautta kännykkäsoftalla muutaman sadan kilometrin välein. Adblue näyttää vähenevän tankissa joten oletan systeemin vielä toimivan. Ei itse adapterin vaihto näytä ihmeelliseltä hommalta jos vaikka youtubesta katsoo. Oikean anturin löytäminen edullisesti jolla välttää suuremman hässäkän onkin eri juttu.
Petri212
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 31.01.2023 11:51

Re: Nox anturi vika, signaali epäkelpo, w212 220E-T

Viesti Kirjoittaja Petri212 »

Ei tullut rajoitusta. Anturien saatavuuden ym. Sähläyksen vuoksi(jos taka Nox on todettu olevan rikki ja vaihdetaan kuitenkin etummainen ja sitä ilmeellään ja sopeutetaan jne.)ajettiin 8000km vikavalo taulussa. Ei se muuta tee kuin ketuttaa alkuun. Mutta kaikkeen tottuu.
Karmezee
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 17.11.2022 19:13

Re: Nox anturi vika, signaali epäkelpo, w212 220E-T

Viesti Kirjoittaja Karmezee »

Vein mezen Tampereen Vehoon, vaihtoivat molemmat Nox-anturit ilmaiseksi. Oli jokin tehtaan kamppanja. Meze oli sentään 6 vuotta vanha, joten ihmeitä tapahtuu.
Vastaa Viestiin