MB w204 2013

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rautaukko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 05.04.2023 18:08

MB w204 2013

Viesti Kirjoittaja Rautaukko »

Mikä mahtaa olla, auto toimii normaalisti noin 40km matkan sen jälkeen vikatilaan jonka jälkeen ei vaihda vaihteita ja jumittuu 2-vaihteelle ja kun laittaa vaihteen päälle auto nykäisee aikas rajusti.
P0798 antoi lukija koodin näemmä jokin paineensäädön magneettiventtiili? onkohan paha homma vaihtaa itse vai pitääkö käydä jossain liikkeessä näyttämässä? onko kokemuksia? tai voisiko tämä johtua jostain muusta?
Viimeksi muokannut Rautaukko, To 06.04.2023 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13201
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB w203 2013

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei kai se auto ole W203 2013, laitatko rekkarin/runkonumeron?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: MB w203 2013

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Rautaukko kirjoitti: Ke 05.04.2023 22:43 Mikä mahtaa olla, auto toimii normaalisti noin 40km matkan sen jälkeen vikatilaan jonka jälkeen ei vaihda vaihteita ja jumittuu 2-vaihteelle ja kun laittaa vaihteen päälle auto nykäisee aikas rajusti.
P0798 antoi lukija koodin näemmä jokin paineensäädön magneettiventtiili? onkohan paha homma vaihtaa itse vai pitääkö käydä jossain liikkeessä näyttämässä? onko kokemuksia? tai voisiko tämä johtua jostain muusta? auto siis w203 200cdi 2013
Se mitä ensin kannatta tehdä on korjata tuo viesti siinä on väärin joko w203 tai vuosimalli
sen jälkeen jos se on mallia w203 tai joku muu missä 722.6xx vaihdelaatiko
(kaikki nuo selviää laittamalla nim DBFI jo mainitsema rek numero tai sitten auton valmiste numero vin näkyviin)
Halpotta avun saantia,
ihan ensimäisenän kanttaa hakeuttu
kunnolisen testeriin varmistaman että missän muulla ei ole mitään koodeja
arvataan että vuosimalli on väärin niin
"vaihtopaine" ventileitä menee harvoin yleensä vika on muualla huonossa öljyssä,
öljyn vuotamisessa johtoja pitkin tcuhn, mekanisessa viassa tms,
tcu löytyy hantin puoleta kun kääntää maton etureunan taakse sitten irrotta siellä näkyvän alumini pellin ja kääntä sen siihen hantin latialle niin tcu/egs on siinä kiinni, liitimet irti onko öljyiset, toinen tarkistus paikka on auton alla vaihteistön töpseli vaihteiston öljypohjan onko se öljyinen jos nämä on kuivata(eivät ole) ja johdot ehjät, öljy kunnolist ja varmasti oikea määrä,
ko vaihto painenventillin(solenoidin) hantin puolella on 4 solenoidia se on niistä
edestä päin toinen(y3/6y2) voi olla myös se ensmäinen(y3/6y1) sekin on (modulointi)paineventiili
mikä on helppo homma ja mikä ei kysyjälle, sitä ei muut voi tiettä
mutta jos on tunkki ruuvimeisseli, pari hylsyä ja muutama torx avain niin muita työkaluja
ei travitse sen irrotukseen
Mökkillä
'
Rautaukko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 05.04.2023 18:08

Re: MB w203 2013

Viesti Kirjoittaja Rautaukko »

FinlandMerceds kirjoitti: To 06.04.2023 09:48
Rautaukko kirjoitti: Ke 05.04.2023 22:43 Mikä mahtaa olla, auto toimii normaalisti noin 40km matkan sen jälkeen vikatilaan jonka jälkeen ei vaihda vaihteita ja jumittuu 2-vaihteelle ja kun laittaa vaihteen päälle auto nykäisee aikas rajusti.
P0798 antoi lukija koodin näemmä jokin paineensäädön magneettiventtiili? onkohan paha homma vaihtaa itse vai pitääkö käydä jossain liikkeessä näyttämässä? onko kokemuksia? tai voisiko tämä johtua jostain muusta? auto siis w203 200cdi 2013
Se mitä ensin kannatta tehdä on korjata tuo viesti siinä on väärin joko w203 tai vuosimalli
sen jälkeen jos se on mallia w203 tai joku muu missä 722.6xx vaihdelaatiko
(kaikki nuo selviää laittamalla nim DBFI jo mainitsema rek numero tai sitten auton valmiste numero vin näkyviin)
Halpotta avun saantia,
ihan ensimäisenän kanttaa hakeuttu
kunnolisen testeriin varmistaman että missän muulla ei ole mitään koodeja
arvataan että vuosimalli on väärin niin
"vaihtopaine" ventileitä menee harvoin yleensä vika on muualla huonossa öljyssä,
öljyn vuotamisessa johtoja pitkin tcuhn, mekanisessa viassa tms,
tcu löytyy hantin puoleta kun kääntää maton etureunan taakse sitten irrotta siellä näkyvän alumini pellin ja kääntä sen siihen hantin latialle niin tcu/egs on siinä kiinni, liitimet irti onko öljyiset, toinen tarkistus paikka on auton alla vaihteistön töpseli vaihteiston öljypohjan onko se öljyinen jos nämä on kuivata(eivät ole) ja johdot ehjät, öljy kunnolist ja varmasti oikea määrä,
ko vaihto painenventillin(solenoidin) hantin puolella on 4 solenoidia se on niistä
edestä päin toinen(y3/6y2) voi olla myös se ensmäinen(y3/6y1) sekin on (modulointi)paineventiili
mikä on helppo homma ja mikä ei kysyjälle, sitä ei muut voi tiettä
mutta jos on tunkki ruuvimeisseli, pari hylsyä ja muutama torx avain niin muita työkaluja
ei travitse sen irrotukseen
Joo w204 siis
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: MB w204 2013

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Neliveto ? 722.6 ? 722.9 ?

Jätin jo alkuun kyselemättä enempää....
Star
Rautaukko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 05.04.2023 18:08

Re: MB w204 2013

Viesti Kirjoittaja Rautaukko »

Bomber4 kirjoitti: La 08.04.2023 14:01 Neliveto ? 722.6 ? 722.9 ?

Jätin jo alkuun kyselemättä enempää....
Takaveto ja 722.9
Vastaa Viestiin