1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Nyt sai levoton siuelu rauhan, 10 päivää kerkisi kärvistelemään kuukauden sairaslomasta eka viikko käsi kantositeessä ja punakolmiollisia tabuja vedellen. Kodeiini sumensi ajatusta sen verran että oltiin jo lähdössä ostaan Ruotsista veekasirodia, kun oli paluumatkalle oli tyhjä vaihtolava-auto. Vajaa viikko ennen lähtöä kaverini vei käytetyn traktorin Tuusulaan ja kappas sieltä tallista löytyi 1994 E 320 cabrio; jenkkimalli, ajettu 167 tmiles ja tuotu maahan viime elokuussa. Talli kävi nyt ahtaaksi ja onneksi kaverini osasi kysellä että mitä muuta siellä oli XK avon ja möhkökawan lisäksi.
Sain muutaman kuvan, ja rekisterin perusteella selvitin VIN numeron ja sitten jenkkisaiteilta löytyi lisää tietoa; auto oli huutokaupattu 2021 hintaan 14 900 USD ja jotain muuta tietoa kuten 5 omistajaa eikä kolareita siellä. Hierottiin sitten hinta kohdilleen ja viime keskiviikkona kävin katsomassa autoa, hieno oli.
Paluumatkalla Ruotsista kaveri koppasi sen sitten kyytiin eilen ja toi Lappeenrantaan. Alla nyt omia kuvia.
20230401_142546 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230401_142027 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230401_141833 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230401_141552 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230401_105746 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Yhdestä jenkkisaitista sain ladattua 25 kuvaa kun auto oli huutokaupattu 2021, tässä muutama:
Laitan tarinaa lisää kunhan ehdin perehtyä. Iso pinkka tuli huolto ja remonttikuitteja, mm kannentiiviste, mukaan
Sain muutaman kuvan, ja rekisterin perusteella selvitin VIN numeron ja sitten jenkkisaiteilta löytyi lisää tietoa; auto oli huutokaupattu 2021 hintaan 14 900 USD ja jotain muuta tietoa kuten 5 omistajaa eikä kolareita siellä. Hierottiin sitten hinta kohdilleen ja viime keskiviikkona kävin katsomassa autoa, hieno oli.
Paluumatkalla Ruotsista kaveri koppasi sen sitten kyytiin eilen ja toi Lappeenrantaan. Alla nyt omia kuvia.
20230401_142546 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230401_142027 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230401_141833 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230401_141552 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20230401_105746 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Yhdestä jenkkisaitista sain ladattua 25 kuvaa kun auto oli huutokaupattu 2021, tässä muutama:
Laitan tarinaa lisää kunhan ehdin perehtyä. Iso pinkka tuli huolto ja remonttikuitteja, mm kannentiiviste, mukaan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Viimeiset tiedot jenkkilästä carfax-tyyppiseltä saitilta oli että myyty vuosi sitten Los Angelesissa, CA ja myyty kaksi vuotta sitten Playa del Rayssa, CA. 2021 huutokauppa oli kesäkuussa ja ajomäärä 163 200 mailia.
Huoltokirja on 2005 asti jossa 140 tmiles, sitten 2014 oli remonttikuitissa ajomäärä 160 tmiles. Eli 2014-2021 oli ajettu vaan reilu 3 tuhatta mailia, kuittien mukaan.
Ajattelin ensin että Legends on joku urheilujoukkue kenties, mutta Googlen mukaan se on joku Berkeleyn yliopiston porukka taikka sitten konsulttiyritys?
Rättikaton hydrauliikka on korjattu jenkeissä ja Suomessa tähän on uusittu takaluukun kaasujouset, wtf?
Olen makustellut noita jenkkivalaisimia ja taidan antaa niiden olla mutta vanteet vaihtuu toisenvärisiin ja 16 tuumaisiin.
Ilmeisimmin auto on valmistunut 9/93 joten sen saisi ehkä MR kilpiin jo aiemminkin... Daimler Xentry antoin VIN numerolla mielelnkiintoisen tuloksen: The vehicle has been scrapped . Molemmilla VIN numeroilla! Auto on muuten maahantuontikatsastettu Lappeenrannassa viime kesänä, tutun miehen toimesta; hän vaikuttaa LA:n ja Lappeenrannan välillä.
Huoltokirja on 2005 asti jossa 140 tmiles, sitten 2014 oli remonttikuitissa ajomäärä 160 tmiles. Eli 2014-2021 oli ajettu vaan reilu 3 tuhatta mailia, kuittien mukaan.
Ajattelin ensin että Legends on joku urheilujoukkue kenties, mutta Googlen mukaan se on joku Berkeleyn yliopiston porukka taikka sitten konsulttiyritys?
Rättikaton hydrauliikka on korjattu jenkeissä ja Suomessa tähän on uusittu takaluukun kaasujouset, wtf?
Olen makustellut noita jenkkivalaisimia ja taidan antaa niiden olla mutta vanteet vaihtuu toisenvärisiin ja 16 tuumaisiin.
Ilmeisimmin auto on valmistunut 9/93 joten sen saisi ehkä MR kilpiin jo aiemminkin... Daimler Xentry antoin VIN numerolla mielelnkiintoisen tuloksen: The vehicle has been scrapped . Molemmilla VIN numeroilla! Auto on muuten maahantuontikatsastettu Lappeenrannassa viime kesänä, tutun miehen toimesta; hän vaikuttaa LA:n ja Lappeenrannan välillä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2760
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Hieno sininen nahka ja katto on valkoisessa just eikä melkein!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Seuraan kateellisena auton vaiheita eteenpäin ... erityisesti värin puolesta sopisi niiiiiin hyvin omaan pihaan farkun ja sedanin kanssa samaan riviin ...
wiimax.fi
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Onnea hankinnasta! Kivan isänmaallinen värimaailma. a124 on kiva auto. ajoin omallani aikoinaan yllättävän paljon...
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Kuitit plärätty ja mapitettu kronologiseen järjestykseen.
2008 kannentiiviste (2514,- USD), perän tiivistys (610,- USD), laatikon tiivistys (1408,- USD) ja öljynpinnan anturin uusinta (160,- USD) ja muuta sälää
2009 asennettu uusi rättikatto (1400,- USD)
2014 uusi antenni (110,- USD) ja penkkien säätökytkimet (318,- USD)
2015 venttiilikopan tiiviste (60,- USD) ja sytytysjohtosarja (169,- USD)
Matkan varrella ilmastoinnin täyttö, jarruhommaa ja kaikenlaisia antureita sekä OVP ja paljon muuta kuten kuskin aurinkolippa. Moottorin johtosarjasta ei merkintää, kenties uusittu ennen 2008 jolloin auto vaihtoi omistajaa ja uusi siis kerännyt kuitteja.
Mielenkiintoisimmat havainnot oli kyllä Warranty Bookletissa. Auto on otettu vastaan dealerilla 16.11.1993 ja myyty 3.12.1993 Dean Spanosille La Jollaan. Mistähän Traficom on keksinyt vuosimalliksi 1994, vai onko se otettu siitä kun auto on mallivuotta 1994 jo, se luki data cardissa.
1994 MERCEDES-BENZ 320 CE (124.066)
General Data
FIN WDB1240661C049160
VIN WDBEA66E8RC049160
Model Year 1994
Model 320 CE
Engine 104992 12 035018
Transmission 722369 03 917628
Paint code 149 Polar White
Upholstery 262 Leather Blue
Order Number 0 3 705 09922
Order Location UNITED STATES (USA)
Approx. Build Date 1993-09
Code Description
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
251 RADIO MB - EXQUISIT - USA
283 DRAFT DEFLECTOR
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
340 ADDITIONAL 3RD STOP LAMP
406 ORTHOPEDIC BACKREST LEFT AND RIGHT FRONT SEAT
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
443 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL), AND STEERING COLUMN, ELCTRICALLY ADJUSTABLE
461 INSTRUMENT WITH MILES IND. AND ENGLISH LEGEND
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
480 REAR LEVEL CONTROL
494 VERSION FOR USA
524 PAINTWORK - PRESERVATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
563 REINFORCED FRONT SEATS LEFT AND RIGHT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
639 ELIMINATION OF FIRST-AID BOX AND WARNING TRIANGLE
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
668 MODE OF PACKING VE III WITH STYROPOR BUMPER RAILS
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
804 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
814 ACTIVE BASS LOUDSPEAKER SYSTEM
862 WATER-BASED PAINT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
916 VEHICLES FOR HOT COUNTRIES - ADDITIONAL PARTS
Autossa vaikuttaa olevan tehdasasenteinen CD-vaihtaja takakontissa, jota yllä ei ole listattu.
Ja perhana, tämähän on 320 CE, vaikka on jo kolmossarjaa
2008 kannentiiviste (2514,- USD), perän tiivistys (610,- USD), laatikon tiivistys (1408,- USD) ja öljynpinnan anturin uusinta (160,- USD) ja muuta sälää
2009 asennettu uusi rättikatto (1400,- USD)
2014 uusi antenni (110,- USD) ja penkkien säätökytkimet (318,- USD)
2015 venttiilikopan tiiviste (60,- USD) ja sytytysjohtosarja (169,- USD)
Matkan varrella ilmastoinnin täyttö, jarruhommaa ja kaikenlaisia antureita sekä OVP ja paljon muuta kuten kuskin aurinkolippa. Moottorin johtosarjasta ei merkintää, kenties uusittu ennen 2008 jolloin auto vaihtoi omistajaa ja uusi siis kerännyt kuitteja.
Mielenkiintoisimmat havainnot oli kyllä Warranty Bookletissa. Auto on otettu vastaan dealerilla 16.11.1993 ja myyty 3.12.1993 Dean Spanosille La Jollaan. Mistähän Traficom on keksinyt vuosimalliksi 1994, vai onko se otettu siitä kun auto on mallivuotta 1994 jo, se luki data cardissa.
1994 MERCEDES-BENZ 320 CE (124.066)
General Data
FIN WDB1240661C049160
VIN WDBEA66E8RC049160
Model Year 1994
Model 320 CE
Engine 104992 12 035018
Transmission 722369 03 917628
Paint code 149 Polar White
Upholstery 262 Leather Blue
Order Number 0 3 705 09922
Order Location UNITED STATES (USA)
Approx. Build Date 1993-09
Code Description
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
251 RADIO MB - EXQUISIT - USA
283 DRAFT DEFLECTOR
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
340 ADDITIONAL 3RD STOP LAMP
406 ORTHOPEDIC BACKREST LEFT AND RIGHT FRONT SEAT
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
443 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL), AND STEERING COLUMN, ELCTRICALLY ADJUSTABLE
461 INSTRUMENT WITH MILES IND. AND ENGLISH LEGEND
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
480 REAR LEVEL CONTROL
494 VERSION FOR USA
524 PAINTWORK - PRESERVATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
563 REINFORCED FRONT SEATS LEFT AND RIGHT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
639 ELIMINATION OF FIRST-AID BOX AND WARNING TRIANGLE
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
668 MODE OF PACKING VE III WITH STYROPOR BUMPER RAILS
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
804 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
814 ACTIVE BASS LOUDSPEAKER SYSTEM
862 WATER-BASED PAINT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
916 VEHICLES FOR HOT COUNTRIES - ADDITIONAL PARTS
Autossa vaikuttaa olevan tehdasasenteinen CD-vaihtaja takakontissa, jota yllä ei ole listattu.
Ja perhana, tämähän on 320 CE, vaikka on jo kolmossarjaa
Viimeksi muokannut karra, Ma 10.07.2023 10:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Onnittelut täältäkin. Värimaailma on kyllä perverssi Jos pomarfinn on, no, mikä on, niin kyllä sininen nahka on, anteeksi kyllä vielä kamalampi. Pakko sanoa suoraa, anteeksi
Valkoinen kyllä on ihan piristävä. Miksikähän nämä jenkkiavot on tosiusein suorakiiltoväreillä, perus musta, perus punanen, valkonen jne?
Muutenhan auto vaikuttaa asialliselta! Minä heittäisin kaikki Us spec roippeet romukoppaan ja euroa tilalle. Puskurista täytepala pois ja taakse euromallin kilvensyvennys. Pääsisi eroon noista pikkukilvistä, mitä ei olisi koskaan saanut tuoda markkinoille. Jenkeissä ne jotenkin menee mutta jenkkimallin euroautossa ne on kyllä mulle todellinen eyesore.
Valkoinen kyllä on ihan piristävä. Miksikähän nämä jenkkiavot on tosiusein suorakiiltoväreillä, perus musta, perus punanen, valkonen jne?
Muutenhan auto vaikuttaa asialliselta! Minä heittäisin kaikki Us spec roippeet romukoppaan ja euroa tilalle. Puskurista täytepala pois ja taakse euromallin kilvensyvennys. Pääsisi eroon noista pikkukilvistä, mitä ei olisi koskaan saanut tuoda markkinoille. Jenkeissä ne jotenkin menee mutta jenkkimallin euroautossa ne on kyllä mulle todellinen eyesore.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Onnittelut Hieno auto
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Värimaailma on piristävä, ei aina mustaa nahkaa. Jännä, että tehtaan systeemi ei tunnista autoa. Lastvinin varustelistauksessa näkyy olevan toimitettu mustalla kangaskatolla. Lastvin ei näytä ulkoväriä ja sisustan värikoodia? Mallivuosi on 1994, kun on syksyn 1993 autoja. Olisi mukava päästä tehtaan systeemiin, josta selviäisi tarkka pvm. Kyllähän tuon museoon saa noilla takuukirjan merkinnöilläkin, iän puolesta nimittäin.
Museointimielessä kannattaa harkita askelmerkkejä. Jos käyt muuttamaan vain osittain euroksi niin lausunto voi olla hakusessa.
Museointimielessä kannattaa harkita askelmerkkejä. Jos käyt muuttamaan vain osittain euroksi niin lausunto voi olla hakusessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
EVO X kirjoitti: Värimaailma on kyllä perverssi Jos pomarfinn on, no, mikä on, niin kyllä sininen nahka on, anteeksi kyllä vielä kamalampi. Pakko sanoa suoraa, anteeksi
Minun mielestäni värikombo on upea, ja sininen ei autossa istuessa tökkää ei niin ollenkaan. Minulle ensin kerrottiin että sisustus on musta ja vähän olin että jaa vai niin, no ei se autoa pahenna, mutta tämä sininen kyllä parantaa.
Kunhan nyt makustelen autoa niin todennäköisesti pidän tuon jenkkivarustuksen pois lukien vanteet. Mittaristo olisi kiva saada kyllä kilsoiksi, pitää kysyä museotarkastajalta siitä . Ja Aku Ankka -kilvet sopii tuohon USA versioon kuin nenä päähän, herättääpä vähän huomiota, etenkin museoautossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
No makuja on monia, ei siitä sen enempää. Mielestäni sininen katto on tyylikäs. En usko että kukaan tavan sahk mies ymmärtää yhtään mitään onko vaihdettu osa us specistä euroksi vai ei. Sen verran kujalla on suurin osa tarkastajista. Ota Karra edes nuo perhanan kilvenkehykset hemmettiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Kyllä, ei kiistellä makuasoioista . Ajatus oli keskiviikkona kun auton näin, että kaikki veks, ja euromalliin. Mutta nyt on ajatus kypsynyt, kilvenalunen juu ei oikein sovi; katson miten kilven saisi kiinni taakse muutoin asiallisesti. Toisaalta, se korostaa nyt auton erilaisuutta ...EVO X kirjoitti: ↑Su 02.04.2023 22:10 No makuja on monia, ei siitä sen enempää. Mielestäni sininen katto on tyylikäs. En usko että kukaan tavan sahk mies ymmärtää yhtään mitään onko vaihdettu osa us specistä euroksi vai ei. Sen verran kujalla on suurin osa tarkastajista. Ota Karra edes nuo perhanan kilvenkehykset hemmettiin.
Kysyin jo radiota tuolta baltian pojilta, 2210 Special joka ohjaa CD vaihtajaa. Vanteetkin on jo kyselyssä, tutun tutulta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Varmasti hiano pirssi ja hankinta. Värikombosta en sano mitään ilman omin silmin näkemistä.
Hieman kuitenkin ihmettelen Karran ostosta, sillä olen tottunut tuntemaan 'puolivalmiiden' autojen tekijänä. MIelenkiinnolla odotan mitä duunia tästä löytyy...
Hieman kuitenkin ihmettelen Karran ostosta, sillä olen tottunut tuntemaan 'puolivalmiiden' autojen tekijänä. MIelenkiinnolla odotan mitä duunia tästä löytyy...
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
No joskus näinkin päin, ei wanha enää aina jaksa... tämä vaatii huollon, se on kivaa terapeuttista puuhaa. Edellistä edellinen omistaja Losissa oli suomalainen "harrastaja" ja nyt on mennyt kysely sinne mitä hän on tehnyt autolle siellä, toki normi huolto pitää minun tehdä. Ainakin oli uusinut katon hydrauliikan täysin, jos oikein ymmärsin niin kuusi hydraulisylinteriä on systeemissä.
Tilasin Becker Special 2210 soittimen eilen illalla ebaysta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Hieno on! En tiedä onko vain omassa silmässä, mutta kuvissa tuntuu kuin tuo värikombo vielä lisäisi vaikutelmaa että auto on tosi pitkä. Melkein kuin olisi avo-ässä, herraskaista kyytiä
Mikäs tässä siis ihmetyttää?
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
^Siellä ei varmaankaan ole kaasujousia, ainakaan sedanissa ja coupesssa ei ole.
Hieno hankinta!
Hieno hankinta!
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Ahaa. Voisko tarkoittaa takaluukulla sitä rättikaton lokeron kantta (tonneau cover). Siinä on ainakin R129:ssä muistaakseni yksi kaasujousi niiden hydraulisylinterien lisäksi.
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
A124 takaluukussa on toden totta kaasuiskarit mitä ei w/c ole.
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Visko on laiska. Kun termari aukeaa vajaassa 90 asteessa niin lämmöt silti nousee ja satasessa lähtee flektit päälle. Koeajossa flektit ei huutaneet kun oli ajoviimaa ja kylmä keli mutta parkkihallissa sen huomaa, tarkistin tänään asian laser lämpömittarilla. Auton lämpömittari näyttää oikein. Kuumana visko oli yhtä löysä kuin kylmänäkin.
Autodocilla on eri merkkisiä viskoja, mikähän olisi laadukas vai meneekö se hinnan mukaan. Etsin MB osanumerolla A1032000422. Hinnat on 44 - 214 euroa
Katselin sytytystulppia myös osanumerolla mutta Boschin tulppia ei ollut tarpeeksi montaa. Berua löytyy kyllä: BERU ULTRA Z100 Sytytystulppa 14 F-8 DU4
Autodocilla on eri merkkisiä viskoja, mikähän olisi laadukas vai meneekö se hinnan mukaan. Etsin MB osanumerolla A1032000422. Hinnat on 44 - 214 euroa
Katselin sytytystulppia myös osanumerolla mutta Boschin tulppia ei ollut tarpeeksi montaa. Berua löytyy kyllä: BERU ULTRA Z100 Sytytystulppa 14 F-8 DU4
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Niin unohtui tämä linkki laittaa tähän, ja pari kyssäriä. Viskoa voinee pitää kiinni siirtoleukapihdeillä taikka öljynsuodatinavaimella (jos saa vaan sinne, miten?) ellei ole sitä työkalua eli puikkoa joka menee jonnekin reikään viskon läpi. Sitten vaan 8 mm kuusiokoloruuvi auki lyhyellä hylsyllä tms.
https://www.youtube.com/watch?v=yBVBZadhg38
Tällainen kai on se avain jolla lukitaan visko ettei pyöri:
https://www.youtube.com/watch?v=yBVBZadhg38
Tällainen kai on se avain jolla lukitaan visko ettei pyöri:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
OM603 menee ainakin ihan tavallinen pieni kuusioavain vesipumpun hihanpyörän takana olevaan reikään ja viskon saa avattua sitten hyvin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Onnittelut! Hieno väriyhdistelmä, katto etenkin sopii tuohon kokonaisuuteen upeasti.
Varmaan jo nämä tiedätkin, mutta jos et jo tarkastanut, niin takapenkin alta ja tavaratilan maton alta kannattaa kurkistaa ettei näy katon käytön jälkeen hydraulinestettä, takaluukun johtosarja myös usein murtuu saranan kohdalla noilla maileilla.
Varmaan jo nämä tiedätkin, mutta jos et jo tarkastanut, niin takapenkin alta ja tavaratilan maton alta kannattaa kurkistaa ettei näy katon käytön jälkeen hydraulinestettä, takaluukun johtosarja myös usein murtuu saranan kohdalla noilla maileilla.
A124 E320 1995
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Kiitos. Jenkkiajoilta kuiteissa luki että vuotaa hydraulinestettä, ja siksi oli korjattu ne sylinterit, tosin vasta 2021-2022, odotan raporttia että mitä on tehty vuoden aikana ennen myyntiä tänne Suomeen. Pitää tutkia lattiat kumminkin.Siankarlo kirjoitti: ↑Ti 04.04.2023 08:24 Onnittelut! Hieno väriyhdistelmä, katto etenkin sopii tuohon kokonaisuuteen upeasti.
Varmaan jo nämä tiedätkin, mutta jos et jo tarkastanut, niin takapenkin alta ja tavaratilan maton alta kannattaa kurkistaa ettei näy katon käytön jälkeen hydraulinestettä, takaluukun johtosarja myös usein murtuu saranan kohdalla noilla maileilla.
Takaluukun johtosarja oli murtunut ja sekin on uusittu, kuittien mukaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Onnittelut täältäkin! Pidän värikomboa suorastaan mahtavana. Juuri siksi, että se tuo jotenkin mieleen 60-luvun cabrioiden värimaailman.
Minullakin oli kerran tuollaiset kromatut kasireikävanteet. Toiset tykkäs, toiset ei. Ei nuo tuohon kamalimmasta päästä ole, kunhan säilyttää us-specsit. Ja ne minä ehdottomasti säilyttäisin. Korkeintaan mittaristo vaihtoon.
Pitäkää dorkana, mutta tähän yksilöön luultavasti itse laittaisin tuon perusvärityksen takia ne vakiot kromireunaiset ufokapselit ja teräsvanteet. Ei ainakaan missään nimessä mitään "pimp my ride"-pelleilyä.
Entä rekisterikilpi? Oma silmä ei sulata noita kutistettuja kilpiä, ei sitten mitenkään. Ainoa oikea vaihtoehto olisi lyhyempi tunnus, mutta vakiokoon printillä. Nuo kutistetut näyttävät suorastaan kamalilta, kuin joltakin kotitekoisilta ja tilapäisiltä tarroilta.
Vielä kerran: hieno on auto!
Minullakin oli kerran tuollaiset kromatut kasireikävanteet. Toiset tykkäs, toiset ei. Ei nuo tuohon kamalimmasta päästä ole, kunhan säilyttää us-specsit. Ja ne minä ehdottomasti säilyttäisin. Korkeintaan mittaristo vaihtoon.
Pitäkää dorkana, mutta tähän yksilöön luultavasti itse laittaisin tuon perusvärityksen takia ne vakiot kromireunaiset ufokapselit ja teräsvanteet. Ei ainakaan missään nimessä mitään "pimp my ride"-pelleilyä.
Entä rekisterikilpi? Oma silmä ei sulata noita kutistettuja kilpiä, ei sitten mitenkään. Ainoa oikea vaihtoehto olisi lyhyempi tunnus, mutta vakiokoon printillä. Nuo kutistetut näyttävät suorastaan kamalilta, kuin joltakin kotitekoisilta ja tilapäisiltä tarroilta.
Vielä kerran: hieno on auto!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Kiitos! Tuo oli pirun hyvä idea nuo ufot ja teräsvanteet. 16 tuuman koossa löytyy esim ET42 (mutta 14 mm rei'illä) eli pitäisi etsiä väykän vanteet, ET37 vois nippa nappa mennä. Renkaiksi ajattelin 215/55 tai ehkä 205/55 jos vanteissa olisi ET37. Nyt on ET44 ja 195 rengas.Karel kirjoitti: ↑Ti 04.04.2023 10:08 Minullakin oli kerran tuollaiset kromatut kasireikävanteet. Toiset tykkäs, toiset ei. Ei nuo tuohon kamalimmasta päästä ole, kunhan säilyttää us-specsit. Ja ne minä ehdottomasti säilyttäisin. Korkeintaan mittaristo vaihtoon.
Pitäkää dorkana, mutta tähän yksilöön luultavasti itse laittaisin tuon perusvärityksen takia ne vakiot kromireunaiset ufokapselit ja teräsvanteet. Ei ainakaan missään nimessä mitään "pimp my ride"-pelleilyä.
Vielä kerran: hieno on auto!
Nyt etsinnässä on 7,5 x 16 ET41 kasireiät, niitäkin on, esim E420.
Itse vaihtaisin nopeusmittarin kyllä euroversioon, pa-mittarin alla on myös teksti UNLEADED FUEL ONLY, siihen löytyi omasta takaa uusi mittarikiekko, toki sen etuleuyn pelkästään voisi vaihtaa koska oma varamittaristo on dieselin. Pitääkin katsoa sen nopeus km-lukemat.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Avoon peltivanteet.. asia kunnossa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Onnittelut, hieno auto! Piti ihan Wikipediasta kattoa ja yllättyä, että eihän näitä avoja oo tosiaan tainnut saada V8 koneella. Ilmankos kutonen on "kelvannut" jenkkimarkkinoille.
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: 1994 E 320 Cabrio kesäautoksi
Kiitos Juha!
Veekasiahan on vaan sedanina, tämähän kuuluu jopa ns lyhyeen oppimäärään
Peltivannehomma taitaa tyrehtyä siihen että ei moni peltivanne tuohon sovi, sen verran on jarrusatuloilla kokoa. Olis ollu vaan tuohon jenkkilookkiin ne ufot kromireunalla olleet auton (mauttoman) tyylin mukaiset. Tiedossa olisi ET34 pellit ja möhkön pölärit mutta kasituumaisille vanteille vaaditaan jo leveä rengas joka on liian iso ja tulee liian ulos. Venykumit on mielestäni hirveät...
Metsästelen edelleen 16" aluja, kiire ei nyt ole, katsotaan mitä osuu kohdalle.
Viscoksi ajatelin Sachsin valmistamaa, ei ole kallein mutta ei ole halvinkaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224