W/S214
W/S214
Nyt kun nykyinen "Eemeli" (213) alkaa olla elinkaarensa ehtoopuolella, voisi pikkuhiljaa jo ryhtyä spekuloimaan tulevalla sukupolvella. Melko luotettavana pitämäni sivuston mukaan 6-sylinterinen diesel OM 656 tulee saamaan samankaltaisen M(modifiziert)-päivityksen kuin pikkuveli OM 654, jonka myötää teho noussee 360 hv:aan:
https://mbpassion.de/2023/03/erlkoenig- ... r-tarnung/
https://mbpassion.de/2023/03/erlkoenig- ... r-tarnung/
Re: W/S214
Kyllä me ainakin käydään tarjous kysyyn uudesta 300de farkusta kunhan tulee.
S213 E300de -20
Re: W/S214
Teaser:
Re: W/S214
Pitkissä kantimissa on nuo mersun uutuudet,kun esim,c63amg ,joka esiteltiin jo yli puoli vuotta sitten,niin vieläkään ei ole saksan konfigaattorissa saatavana.
Re: W/S214
Aloitusmoottorit
https://de.motor1.com/news/663979/merce ... w214-2023/
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W/S214
Onhan se hieno. Varsinkin perinteisellä tähdellä ja maskilla oleva on paremman näköinen kuin "avarimaskilla".
Hinnat kyllä kiinnostaa. Hyperscreen-näytöt varmaan sen hintaiset ettei kovin yleisiä tule olemaan.
Hinnat kyllä kiinnostaa. Hyperscreen-näytöt varmaan sen hintaiset ettei kovin yleisiä tule olemaan.
w213, w124
Re: W/S214
"Etuakselilla pyöräntuenta on vaihtunut edeltäjän kolmesta tukivarresta (alhaalla erilliset tukivarret, ylhäällä perinteinen kolmiotuki) erillisiin ylä- ja alatukivarsipareihin. Perusmalleissa on kierrejouset, mutta tarjolla on myös ilmajousitus, säätyvä iskunvaimennus ja nelipyöräohjaus. Takapyörät kääntyvät 4,5 astetta."
https://tekniikanmaailma.fi/jos-kuvitte ... e-sarjaan/
https://tekniikanmaailma.fi/jos-kuvitte ... e-sarjaan/
Re: W/S214
"Pohjois-Amerikassa tarjolle tuleekin jo heti E 450 ahdetulla 3,0-litraisella rivi-6:lla."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mer ... nen-hetki/
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mer ... nen-hetki/
-
- Mersumies
- Viestit: 2764
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W/S214
Olikos joskus juttua, että tästä ei enään farkkua tule?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W/S214
"Salakuvaajat ovat napsineet jo ensimmäiset kuvat tulevan E-sarjan farmarimallista, mutta siitä odotetaan pitkien perinteiden viimeistä. E-sarjan T-mallin uskotaan kantavan vuoteen 2030 asti."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 9528d0772e
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 9528d0772e
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: W/S214
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: W/S214
Näänkö väärin vai onko tässäkin nyt otettu askel päin persettä kun fyysiset napit on hävinny lähes kokonaan? Nykyisessä sentään lämpötilan ja persgrillin saa vielä napeista säädettyä.
S213 E300de -20
Re: W/S214
"Kilparadalla kaikki tapahtuu nopeasti, mutta toisaalta autoja on radalla rajallinen määrä, ja kaikki kuljettajat ovat ammattilaisia, joiden tekemisiä voi aika suurella varmuudella ennakoida. Radalla ei ole risteyksiä, suojateitä, polkupyöräilijöitä, nopeusrajoituksia, tietöitä tai muita normaaliin liikenteeseen liittyviä asioita. Kilpailuja ei myöskään ajeta pimeällä tai talviolosuhteissa.
Siitä huolimatta F1-auton toimintoja ei hallita kosketusnäytöstä vaan fyysisillä katkaisimilla, joita kierretään tai painetaan ja joiden sijainnin niihin perehtynyt kuljettaja löytää katsomattakin.
TAVALLISTEN AUTOJEN toiminnot ovat siirtyneet yhä enemmän kosketusnäyttöihin. Se on täysin ymmärrettävää ”kakkoskategorian” toimintojen osalta, jotka eivät suoraan liity ajamiseen. Tietysti myös ilmastoinnin, auton asetusten, navigoinnin tai musiikkilaitteiston käyttämisenkin pitäisi olla niin sujuvaa, että katsetta ei tarvitsisi liian pitkäksi aikaa siirtää pois liikenteen seuraamisesta."
https://tekniikanmaailma.fi/asiakkaat-v ... ytkimista/
Siitä huolimatta F1-auton toimintoja ei hallita kosketusnäytöstä vaan fyysisillä katkaisimilla, joita kierretään tai painetaan ja joiden sijainnin niihin perehtynyt kuljettaja löytää katsomattakin.
TAVALLISTEN AUTOJEN toiminnot ovat siirtyneet yhä enemmän kosketusnäyttöihin. Se on täysin ymmärrettävää ”kakkoskategorian” toimintojen osalta, jotka eivät suoraan liity ajamiseen. Tietysti myös ilmastoinnin, auton asetusten, navigoinnin tai musiikkilaitteiston käyttämisenkin pitäisi olla niin sujuvaa, että katsetta ei tarvitsisi liian pitkäksi aikaa siirtää pois liikenteen seuraamisesta."
https://tekniikanmaailma.fi/asiakkaat-v ... ytkimista/
Re: W/S214
Mallisto laajenee jo kesäkuussa farmarilla. Sedanien hinnat saadaan heinäkuussa ja farmarien syyskuussa. Syyskuussa odotetaan myös ensimmäisiä sedaneita maahan, ja farmarit saapuvat loppuvuodesta.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ke 26.04.2023 14:02 Olikos joskus juttua, että tästä ei enään farkkua tule?
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/9b-20 ... n-e-sarja/
Re: W/S214
Huhujen mukaan tulevan E-sarjan huippumalli tulee E63:n sijaan olemaan 6-sylinterinen E53 (vaikka C-sarjasta löytyy 4-sylinterinen C63?):
https://mbpassion-de.translate.goog/202 ... _tr_pto=sc
https://mbpassion-de.translate.goog/202 ... _tr_pto=sc
Re: W/S214
Saksassa saataville 17. tätäkuuta:
https://mbpassion.de/2023/08/neue-e-kla ... estellbar/
https://mbpassion.de/2023/08/neue-e-kla ... estellbar/
Re: W/S214
Taksitolpan kingi ei luovu kruunustaan:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/a ... 1692590552
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/a ... 1692590552
Re: W/S214
Hinnastot julkaistu tänään. E-sarja sedan (W214)
E 220 d 4MATIC A Kevythybridi /diesel 1993 145+17 (197+23) 440 - 130 4,9 60 900,- 7 445,76 68 345,76
E 300 e A Ladatt. hybr. / bens. 1999 150+95 (204+129) 320+440 106 12 0,5 72 350,- 2 034,47 74 384,47
E 300 e 4MATIC A Ladatt. hybr. / bens. 1999 150+95 (204+129) 320+440 102 14 0,6 75 200,- 2 114,93 77 314,93
E 400 e MATIC A Ladatt. hybr. /bens. 1999 185+95 (252+129) 400+440 102 14 0,6 79 150,- 2 226,39 81 376,39
vakiona ainakin 239 DISTRONIC-etäisyysvakionopeussäädin ja vanne koko kasvanut
R09 Kevytmetallivanteet, 19-tuumaiset, 10-puolaiset (PHEV)
R31 Kevytmetallivanteet, 18-tuumaiset, 5-kaksoispuolaiset (diesel)
Phev samoissa hinnoissa kuin GLC.
E 220 d 4MATIC A Kevythybridi /diesel 1993 145+17 (197+23) 440 - 130 4,9 60 900,- 7 445,76 68 345,76
E 300 e A Ladatt. hybr. / bens. 1999 150+95 (204+129) 320+440 106 12 0,5 72 350,- 2 034,47 74 384,47
E 300 e 4MATIC A Ladatt. hybr. / bens. 1999 150+95 (204+129) 320+440 102 14 0,6 75 200,- 2 114,93 77 314,93
E 400 e MATIC A Ladatt. hybr. /bens. 1999 185+95 (252+129) 400+440 102 14 0,6 79 150,- 2 226,39 81 376,39
vakiona ainakin 239 DISTRONIC-etäisyysvakionopeussäädin ja vanne koko kasvanut
R09 Kevytmetallivanteet, 19-tuumaiset, 10-puolaiset (PHEV)
R31 Kevytmetallivanteet, 18-tuumaiset, 5-kaksoispuolaiset (diesel)
Phev samoissa hinnoissa kuin GLC.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W/S214
Eikö nelosdieselistä ole nykyään tehokkaampaa versiota? Kuutosta ei ole vielä Saksassakaan hinnoiteltu.manonyymi kirjoitti: ↑To 31.08.2023 16:00 Hinnastot julkaistu tänään. E-sarja sedan (W214)
E 220 d 4MATIC A Kevythybridi /diesel 1993 145+17 (197+23) 440 - 130 4,9 60 900,- 7 445,76 68 345,76
E 300 e A Ladatt. hybr. / bens. 1999 150+95 (204+129) 320+440 106 12 0,5 72 350,- 2 034,47 74 384,47
E 300 e 4MATIC A Ladatt. hybr. / bens. 1999 150+95 (204+129) 320+440 102 14 0,6 75 200,- 2 114,93 77 314,93
E 400 e MATIC A Ladatt. hybr. /bens. 1999 185+95 (252+129) 400+440 102 14 0,6 79 150,- 2 226,39 81 376,39
vakiona ainakin 239 DISTRONIC-etäisyysvakionopeussäädin ja vanne koko kasvanut
R09 Kevytmetallivanteet, 19-tuumaiset, 10-puolaiset (PHEV)
R31 Kevytmetallivanteet, 18-tuumaiset, 5-kaksoispuolaiset (diesel)
Phev samoissa hinnoissa kuin GLC.