500SL 1990

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

slsl77 kirjoitti: Su 18.02.2024 06:50 Yleensä autoissa kulkee putki syylärin sisällä ja tämä on paljon isompi tilavuudeltaan kuin alkuperäinen. Ainakin minun mielestä on riittävän kokoinen.
Kiitos vastauksesta :)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Itse olisin laittanut isommman jäähdyttimen koska tilaa riittää. Haydenin RapidCool sarjasta esim.

Ei sitä öljyä kesäkäytössä kannata lämmittää.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

MouTine kirjoitti: Su 18.02.2024 13:09 Itse olisin laittanut isommman jäähdyttimen koska tilaa riittää. Haydenin RapidCool sarjasta esim.

Ei sitä öljyä kesäkäytössä kannata lämmittää.
Ahaa,eli onko turha laittaa tuota minkä olen ostanut? Ei pysy öljyt viileämpänä tuolla kuin että kiertää orkkistavalla jäähyttäjän läpi?
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja MouTine »

pasi84 kirjoitti: Su 18.02.2024 17:08
MouTine kirjoitti: Su 18.02.2024 13:09 Itse olisin laittanut isommman jäähdyttimen koska tilaa riittää. Haydenin RapidCool sarjasta esim.

Ei sitä öljyä kesäkäytössä kannata lämmittää.
Ahaa,eli onko turha laittaa tuota minkä olen ostanut? Ei pysy öljyt viileämpänä tuolla kuin että kiertää orkkistavalla jäähyttäjän läpi?
Ei, en minä sitä tarkoittanut. Lähinnä vaan piikiksi lihaan näille ikuisesti tehtaan suunnittelun luomuksia vaaliville. Kyllähän tuo kenno paremmin jäähdyttää kuin lämmönvaihdin jäähdyttäjän päädyssä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

MouTine kirjoitti: Su 18.02.2024 18:13
pasi84 kirjoitti: Su 18.02.2024 17:08
MouTine kirjoitti: Su 18.02.2024 13:09 Itse olisin laittanut isommman jäähdyttimen koska tilaa riittää. Haydenin RapidCool sarjasta esim.

Ei sitä öljyä kesäkäytössä kannata lämmittää.
Ahaa,eli onko turha laittaa tuota minkä olen ostanut? Ei pysy öljyt viileämpänä tuolla kuin että kiertää orkkistavalla jäähyttäjän läpi?
Ei, en minä sitä tarkoittanut. Lähinnä vaan piikiksi lihaan näille ikuisesti tehtaan suunnittelun luomuksia vaaliville. Kyllähän tuo kenno paremmin jäähdyttää kuin lämmönvaihdin jäähdyttäjän päädyssä.
:D :D En määkään kyllä orkkisratkasuja suosittele jos on jotain parempaa saatavilla.. muuten en ois tehnyt uusiks pyyhkijän ohjausta eikä myöskään vilkkujen :D
Mietin jos pystyis jotenkin mittaan öljyjen lämmöt laatikosta, jos mittaa vaikka öljypohjasta ir-mittarilla kun on orkkisjärjestelmällä ja sen jälkeen kytken orkkisjärjestelmän pois ja mittaan uudestaan kun on tuo erillinen jäähytin.. :roll:
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Tai sitten kytket lämpömittarin laatikkoon? Seuraat sillä ensin vanhaa systeemiä ja sitten kytket uuden käyttöön niin on seuranta jo valmiina. Näkyykö laatikon öljynlämpö jo obd väylässä näissä?
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Orlov kirjoitti: Ma 19.02.2024 14:41 Tai sitten kytket lämpömittarin laatikkoon? Seuraat sillä ensin vanhaa systeemiä ja sitten kytket uuden käyttöön niin on seuranta jo valmiina. Näkyykö laatikon öljynlämpö jo obd väylässä näissä?
ei tässä ole obd väylää :lol: laatikon öljylämpöä ei nää millään testerillä koska sellaista anturia ei edes ole laatikossa..
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

pasi84 kirjoitti: Ma 19.02.2024 20:37
Orlov kirjoitti: Ma 19.02.2024 14:41 Tai sitten kytket lämpömittarin laatikkoon? Seuraat sillä ensin vanhaa systeemiä ja sitten kytket uuden käyttöön niin on seuranta jo valmiina. Näkyykö laatikon öljynlämpö jo obd väylässä näissä?
ei tässä ole obd väylää :lol: laatikon öljylämpöä ei nää millään testerillä koska sellaista anturia ei edes ole laatikossa..
Niin vähän ajattelinkin :)

Sitten vaan anturi kiinni ja mittari perään, eivät ole kalliita.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Vähän tullut touhuttua tämän kanssa. Tilasin perjantaina uudet alatukivarret ja ne tulee huomena. Myös uudet pultit ja mutterit niille myös että saa hyvin säädettyä kulmat kohilleen sitten :)
Aloin ohjaussimpukkaa avaamaan ja taisin avata liian paljon, kuulat tippu ulos ja neulalaakerin rullat :mrgreen:
Kuva
Kuva

Taidan tilata toisen simpukan varalle jos en saa tätä enään kasattua.. just r129 ei näytä löytyvän ohjeita tämän suhteen mutta w124 löytyy mutta niissä on vähän erilaiset nämät..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Mitä vaihteistoöljyjä porukka käyttää tässä 722.3 laatikossa? Ite olen käyttänyt dexron 3, sehän pitäis riittää hyvin? Jostain ku lukee niin ei suositella synteettiöljyjä tämmöseen laatikkoon..
Avatar
Dallas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: La 04.01.2014 08:19

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Dallas »

Moi, minä olen käyttänyt viimeiset 10 vuotta pelkästään Mobil ATF220. Se on ollut käytössä kaikissa näissä:

W126, Volvo 960 ja jenkin TH350 laatikossa.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Dallas kirjoitti: Pe 01.03.2024 11:38 Moi, minä olen käyttänyt viimeiset 10 vuotta pelkästään Mobil ATF220. Se on ollut käytössä kaikissa näissä:

W126, Volvo 960 ja jenkin TH350 laatikossa.
Kiitos vinkistä, olin jo ehtinyt ostamaan öljyä..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Ostin 20litraa Agrol dexron 3 öljyä, litrahinnaks tuli noin 6euroa. Nyt mietin vielä tuota vaihteiston öljyn jäähytystä.. kun netiltä lukee niin monet kirjottaa että on hyvä että auton oma jäähytin on kytketty myös jäähytinsysteemiin koska se pitää öljyn lämmön tasaisempana. Öljy tarvii olla kuumaa että se tekee mitä sen pitää eikä myöskään liian kylmää. Monet meinaa just että erillisen jäähyttimen kanssa ei ole mitään aavistusta öljyn lämmöstä.

Nyt tuli semmonen "tänka på" tässä, en tiiä miten nyt sitten teen.. annanko olla niinkun orkkiksena(mitään en ole vielä katkaissut auton omista putkista).. Tosin se sisäinen öljyvuoto/glykolin vuoto aina on mielessä..
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Saahan siihen öljylinjaan termostaatin laitettua, jos motorsport linjalle lähtee. Tietty vaatii sen lämpömittarin seurantaa varten

Sama pätee, jos moottoriöljylle laitetaan oma jäähdytin

Jollainhan sitä öljynkiertoa jäähdyttimelle pitää rajoittaa, jotta saavutetaan ”oikea” käyttölämpötila kaikissa olosuhteissa
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Orlov kirjoitti: La 02.03.2024 12:34 Saahan siihen öljylinjaan termostaatin laitettua, jos motorsport linjalle lähtee. Tietty vaatii sen lämpömittarin seurantaa varten

Sama pätee, jos moottoriöljylle laitetaan oma jäähdytin

Jollainhan sitä öljynkiertoa jäähdyttimelle pitää rajoittaa, jotta saavutetaan ”oikea” käyttölämpötila kaikissa olosuhteissa
Nyt en ole ihan varma mutta luulen että tähän ei saa laittaa termostaattia linjalle.. jos toisen putkista rajoittaa termostaatilla öljynkiertoa niin laatikko ei tykkää siitä eikä toimi oikein. Näissä tarvii olla täys kierto koko ajan linjoissa eli ei saa rajoittaa sitä millään.
Näissä ei ole erillistä termostaattia sen takia linjoille koska se on laskettu että kun öljy kiertää jäähyttimen läpi niin se on tarpeeks tasattu lämmön suhteen.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Siinä se on nyt kytketty:
Kuva
Päädyin ratkasuun että auton orkkisjärjestelmään menee ensin kuuma öljy vaihteistolta, se jäähtyy siellä ja sen jälkeen menee extrajäähyttimelle ja sieltä takasin laatikkoon. Silloin pitäis lämmön pysyä vähän kurissa ainakin, ei jäähy liian paljon sitten koska menee myös jäähyttimen läpi öljyt. Näin netillä luki että se kannattaa laittaa..
Kuva
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Täytyy nyt (ansaitun) pussihousuleimankin uhalla todeta, että en ihan ymmärrä tätä lootaöljynjäähdytinkeskustelua. Minkä ongelman sellainen kampe ratkaisee, jos nyt ei puhuta mistään moottoriurheilusta?

Tämän sukupolven laatikko on kuitenkin täysin tyhmä kapistus, joka on suunniteltu toimimaan tietyssä lämpötilassa, jota se alkuperäinen jäähdytysratkaisu tukee (eli on myös lämmitysratkaisu). Uudemmissa kenties TCU osaa adaptoitua tilanteen mukaan, mutta näissä vanhemmissa ei ole sellaisia hienouksia. Ja samalla kuitenkin on tosiasia, varmaan myös siellä Ruotsissa, että joku kaunis kesäaamukin voi olla lähestulkoon pakkaskeli, joten "kesäauto" joutuu joskus töihin vähemmänkin kesäisissä oloissa. Ainakin oma rajallinen kokemus näistä 722.3-sukuisista laatikoista on, että ne kyllä tykkäävät olla lähellä suunniteltua käyttölämpötilaansa, ja kylmä kyyti sellaisella ei ole kellekään kivaa.

Loppuun vielä liudennuksena, että en tuomitse yhtään kenenkään tapaa harrastaa. Itsekin olen tehnyt varmasti kaikenlaista sellaista, mikä ei objektiivisesti ole "järkevää". Halusin nyt kuitenkin esittää toisenlaisen ajatuksen tähän keskusteluun noin yleisesti enkä mitenkään väheksyä Pasin hemmetin hienoa tekemistä.
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Kiva topikki ja mielenkiintoista tekemistä, tykkään kun tällaisia on luettavana. Laatikkoon liittyen täytyy tosin sanoa että juusmo vei sanat suustani.

Ja jos ajattelee auton mahdollista jälleenmyyntiä, niin itse ainakin passaan kaikki autot missä on tehty vastaavan kaltaisia parannuksia.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Olen samaa mieltä ko tapauksessa, ihan turha työntää rahaa järjestelyyn jossa vain menetetään toiminnallisesti :think:

Termostaatin toiminta säätää öljynkiertoa jäähdyttimelle, ei öljynkiertoa
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

juusmo kirjoitti: La 02.03.2024 17:11 Täytyy nyt (ansaitun) pussihousuleimankin uhalla todeta, että en ihan ymmärrä tätä lootaöljynjäähdytinkeskustelua. Minkä ongelman sellainen kampe ratkaisee, jos nyt ei puhuta mistään moottoriurheilusta?

Tämän sukupolven laatikko on kuitenkin täysin tyhmä kapistus, joka on suunniteltu toimimaan tietyssä lämpötilassa, jota se alkuperäinen jäähdytysratkaisu tukee (eli on myös lämmitysratkaisu). Uudemmissa kenties TCU osaa adaptoitua tilanteen mukaan, mutta näissä vanhemmissa ei ole sellaisia hienouksia. Ja samalla kuitenkin on tosiasia, varmaan myös siellä Ruotsissa, että joku kaunis kesäaamukin voi olla lähestulkoon pakkaskeli, joten "kesäauto" joutuu joskus töihin vähemmänkin kesäisissä oloissa. Ainakin oma rajallinen kokemus näistä 722.3-sukuisista laatikoista on, että ne kyllä tykkäävät olla lähellä suunniteltua käyttölämpötilaansa, ja kylmä kyyti sellaisella ei ole kellekään kivaa.

Loppuun vielä liudennuksena, että en tuomitse yhtään kenenkään tapaa harrastaa. Itsekin olen tehnyt varmasti kaikenlaista sellaista, mikä ei objektiivisesti ole "järkevää". Halusin nyt kuitenkin esittää toisenlaisen ajatuksen tähän keskusteluun noin yleisesti enkä mitenkään väheksyä Pasin hemmetin hienoa tekemistä.
Hei.Kiitos viestistäsi. Tämän topiikin suosituksien mukaan nimiä mainitsematta tein tämän homman. Vaikka täällä sitä suositeltiin niin että tuota orkkisjäähytintä ei ois käytetty ollenkaan. Tässä nyt kuitenkin on se homma että orkkisjäähytin jähyttää(tai lämmittää) ensin öljyn ja sen jälkeen extrajäähytin jäähyttää vähän lisää. Ei ole siis riskiä että jonoissa alkaa öljyt käymään liian kuumaks koska viskoflekti vetää tuon läpi myös ilmaa sitten.. no en tiiä sitten mikä tässä ois paras, kun kaikki sanoo erilailla samasta asiasta. Tosin tuon orkkisjäähyttimen haluan kuitenkin pitää tuossa linjassa koska se kuitenkin tasottaa lämpöä hieman ja myös tarvittaessa pystyy lämmittään öljyä.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Häksä kirjoitti: La 02.03.2024 18:26 Kiva topikki ja mielenkiintoista tekemistä, tykkään kun tällaisia on luettavana. Laatikkoon liittyen täytyy tosin sanoa että juusmo vei sanat suustani.

Ja jos ajattelee auton mahdollista jälleenmyyntiä, niin itse ainakin passaan kaikki autot missä on tehty vastaavan kaltaisia parannuksia.
Joo kivaa juttua tästä tuli :D Tosin tämän ketjun suosituksien mukaan tein tuon homman, tuskin muuten oisin tehnytkään. Vaikka täällä sitä suositeltiin tekemään niin että orkkisjäähytin ei ois ollenkaan mukana kuviossa.
Jälleenmyyntiä ajatellen niin en usko että tällainen "parannus" vaikuttaa yhtään mihinkään, se mun mielestä näyttää vaan sen että autosta välitetään niin että ei haluta mitään hajoavan korkeiden öljyjen lämmöistä.

Sitten tämä on kyllä sellainen muutos että jos haluaa niin helposti pystyy laittaan ihan orkkikseen takasin. Sittenhän mun pitäis tuo alumiinijäähytinkin vaihtaa orkkisjäähyttimen :wink:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Orlov kirjoitti: La 02.03.2024 21:34 Olen samaa mieltä ko tapauksessa, ihan turha työntää rahaa järjestelyyn jossa vain menetetään toiminnallisesti :think:

Termostaatin toiminta säätää öljynkiertoa jäähdyttimelle, ei öljynkiertoa
Onneks ei oo mennyt paljon rahaa tähän turhaan muutokseen :mrgreen:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on orkkis vaihteiston raamikin, nyt kun saa orkkisnupin vielä tuon ruman tilalle :)
Kuva
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

pasi84 kirjoitti: La 02.03.2024 21:56
Orlov kirjoitti: La 02.03.2024 21:34 Olen samaa mieltä ko tapauksessa, ihan turha työntää rahaa järjestelyyn jossa vain menetetään toiminnallisesti :think:

Termostaatin toiminta säätää öljynkiertoa jäähdyttimelle, ei öljynkiertoa
Onneks ei oo mennyt paljon rahaa tähän turhaan muutokseen :mrgreen:
:D

Tuo nuppihan ei oikeastaan erotu ympäristöstä :think: varsinkin jos vertaa minun autossani olevaan :mrgreen:

Kuva

On sentään mersun oma kuitenkin :mrgreen:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Orlov kirjoitti: La 02.03.2024 23:01
pasi84 kirjoitti: La 02.03.2024 21:56
Orlov kirjoitti: La 02.03.2024 21:34 Olen samaa mieltä ko tapauksessa, ihan turha työntää rahaa järjestelyyn jossa vain menetetään toiminnallisesti :think:

Termostaatin toiminta säätää öljynkiertoa jäähdyttimelle, ei öljynkiertoa
Onneks ei oo mennyt paljon rahaa tähän turhaan muutokseen :mrgreen:
:D

Tuo nuppihan ei oikeastaan erotu ympäristöstä :think: varsinkin jos vertaa minun autossani olevaan :mrgreen:

Kuva

On sentään mersun oma kuitenkin :mrgreen:
Tulee mun mielestä liian paljon puuta kun nuppikin on puuta ja paneelit puuta.. sais vähän eritäyttyä toisistaan :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tuli ruostesuojattua uudet tukivarret sisäpuolelta, vaikka tällä ei talvella ajetakkaan :D
Kuva
Kuva

Seuraavaksi ootan että saan toisen ohjaussimpukan, sen pitäis tulla huomena.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tuli "uus" ohjaussimpukka viikolla mutta siinä olikin väljyyttä, kyselin sitä sitten myyjältä ja vastas että myyntiilmoituksessa oli maininta siitä. Katoin sitten ilmotusta ja niinhän siinä luki, oli jäänyt huomaamatta :think: Sitten aloin miettiin että mitäs nyt tehään.. ei muutakuin se vanha nippuun sitten, ja yli tunnin yrityksien kanssa niitten kuulien suhteen niin onnistu.
Nyt on uudet tiivisteet, toivottavasti ei vuoda enään..
Kuva

Kuva

Kuva

Tarkotus on saada paikalleen viikonloppuna ja sitten kokeilla :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on auto taas renkaitten päällä :) Vaihteisto toimii nyt ja kytkin öljyjäähytyksen pois moottorin jäähyttimestä koska en halua ottaa riskiä että menee glykolit vaihteistoon. Nyt on vielä kerran ei orkkisjäähytin niin en oikein luota siihen kestävyyteen :lol:
Laitan vaihteiston öljypohjaan lämpöanturin jolla sitten seuraan lämpöä kun otan auton ajoon ettei nouse lämmöt liikaa. Jos pysyy hyvin lämmöt siellä kurissa niin sitten vaan anturi ja mittari pois :)

Seuraavaks vaihan kaikki jarruletkut koska huomasin tuossa etupäätä laittaessa että oikeassa etujarruletkussa oli halkeema joten kaikki letkut vaihtoon varmuuden vuoksi. Sen jälkeen sitten vaihan öljyfiltterin kotelon ja lohkon väliin tiivisteen koska pikkusen tiputtaa öljyä sieltä.
Sen jälkeen sitten laitan bose basson takapenkin alle joka näissä oli lisävarusteena.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Vaihoin kaikki jarruletkut uusiin koska oikeassa etuletkussa oli halkeema..
Kuva
vasen taka uus letku:
Kuva
vasen etu uus letku:
Kuva

Seuraavaks jarrujen ilmaus Jonnan(vaimon) kanssa :)
Sen jälkeen sitten stereon rassausta ja muuta pientä, sitten pitäis olla pikkuhiljaa valmis kesää varten ja voin alkaa jatkaan mun w123 projektia :)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Jotta niin tuota :) eikös sulla ole pesuria käytössä? Tämmönen reipas kysymys tuli mieleen, kun näitä kuvia katselee? Auton alle löytyy hyviä tuotteita, joilla saa elinikää lisää.

Toivottavasti ei mene ihon alle :lol:
Vastaa Viestiin