500SL 1990

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Orlov kirjoitti: To 21.03.2024 17:13 Jotta niin tuota :) eikös sulla ole pesuria käytössä? Tämmönen reipas kysymys tuli mieleen, kun näitä kuvia katselee? Auton alle löytyy hyviä tuotteita, joilla saa elinikää lisää.

Toivottavasti ei mene ihon alle :lol:
Pesuri ei auta kun on niin matala niin ei pääse tuonne lokareihin kunnolla. Pesurilla otan kyllä niin paljon kun pystyn mutta renkaat/vanteet on eessä. Tässä on niin paljon ruostesuojamönjää että ei mene kyllä miksään tuosta. Joku aikasempi omistaja ruostesuojanut vähän liikaakiin, jarruletkutkin oli mönjän peitossa..En kuitenkaan ala renkaita irrotteleen tuon takia joka kerta :mrgreen: Siitä hankala kun asuu hiekkatien varrella.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

pasi84 kirjoitti: To 21.03.2024 21:08
Orlov kirjoitti: To 21.03.2024 17:13 Jotta niin tuota :) eikös sulla ole pesuria käytössä? Tämmönen reipas kysymys tuli mieleen, kun näitä kuvia katselee? Auton alle löytyy hyviä tuotteita, joilla saa elinikää lisää.

Toivottavasti ei mene ihon alle :lol:
Pesuri ei auta kun on niin matala niin ei pääse tuonne lokareihin kunnolla. Pesurilla otan kyllä niin paljon kun pystyn mutta renkaat/vanteet on eessä. Tässä on niin paljon ruostesuojamönjää että ei mene kyllä miksään tuosta. Joku aikasempi omistaja ruostesuojanut vähän liikaakiin, jarruletkutkin oli mönjän peitossa..En kuitenkaan ala renkaita irrotteleen tuon takia joka kerta :mrgreen: Siitä hankala kun asuu hiekkatien varrella.
Jeps, ei sitä kovin usein jaksa hieroa :D Toki pesen kun jotain tekee, on mukavampi niin :) en ole koskaan ymmärtänyt tuota ”ruosteenesto” tapaa, jotta roiskitaan kaikki paikat mönjällä, ettei näe ruostetta :lol:

Viimeksi kun jarruja laittelin, niin omassa näytti tältä, ihan vaan vertailun vuoksi, eikä mitään ole hierottu, ihan vaan pesurilla huuhdeltu
Ostin jo aikoja sitten bilthamberin atom x suojaa, tuolla se purnukka edelleen avaamattomana on :lol: Jlevyt pitää eteen tänä vuonna vaihtaa, niin vois jopa sitä roiskia suojaksi, jos vaan muistaisi :think:

Kuva
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja karra »

Orlov kirjoitti: To 21.03.2024 22:02

Toki pesen kun jotain tekee, on mukavampi niin :) en ole koskaan ymmärtänyt tuota ”ruosteenesto” tapaa, jotta roiskitaan kaikki paikat mönjällä, ettei näe ruostetta :lol:
Täällä sitä kutsutaan ruosteensuojaukseksi. Eli suojataan ruosteet ettei se näy :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Orlov kirjoitti: To 21.03.2024 22:02
pasi84 kirjoitti: To 21.03.2024 21:08
Orlov kirjoitti: To 21.03.2024 17:13 Jotta niin tuota :) eikös sulla ole pesuria käytössä? Tämmönen reipas kysymys tuli mieleen, kun näitä kuvia katselee? Auton alle löytyy hyviä tuotteita, joilla saa elinikää lisää.

Toivottavasti ei mene ihon alle :lol:
Pesuri ei auta kun on niin matala niin ei pääse tuonne lokareihin kunnolla. Pesurilla otan kyllä niin paljon kun pystyn mutta renkaat/vanteet on eessä. Tässä on niin paljon ruostesuojamönjää että ei mene kyllä miksään tuosta. Joku aikasempi omistaja ruostesuojanut vähän liikaakiin, jarruletkutkin oli mönjän peitossa..En kuitenkaan ala renkaita irrotteleen tuon takia joka kerta :mrgreen: Siitä hankala kun asuu hiekkatien varrella.
Jeps, ei sitä kovin usein jaksa hieroa :D Toki pesen kun jotain tekee, on mukavampi niin :) en ole koskaan ymmärtänyt tuota ”ruosteenesto” tapaa, jotta roiskitaan kaikki paikat mönjällä, ettei näe ruostetta :lol:

Viimeksi kun jarruja laittelin, niin omassa näytti tältä, ihan vaan vertailun vuoksi, eikä mitään ole hierottu, ihan vaan pesurilla huuhdeltu
Ostin jo aikoja sitten bilthamberin atom x suojaa, tuolla se purnukka edelleen avaamattomana on :lol: Jlevyt pitää eteen tänä vuonna vaihtaa, niin vois jopa sitä roiskia suojaksi, jos vaan muistaisi :think:

Kuva
Joo tuon näköinen toimii paremmin että ei ole paksua ruosyesuojamassaa joka paikassa koska siihen ne kurat vasta tarttuukin.. Löysin että tähän mun painepesuriin saa ostettua 90asteen vinkkelisuuttimen joka on tarkotettu rengaskoteloitten ja alustan huuhteluun. Täytyy tilata sellainen ja kokeilla :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

karra kirjoitti: Pe 22.03.2024 08:52
Orlov kirjoitti: To 21.03.2024 22:02

Toki pesen kun jotain tekee, on mukavampi niin :) en ole koskaan ymmärtänyt tuota ”ruosteenesto” tapaa, jotta roiskitaan kaikki paikat mönjällä, ettei näe ruostetta :lol:
Täällä sitä kutsutaan ruosteensuojaukseksi. Eli suojataan ruosteet ettei se näy :P .
Hahah joo, pitää tietää mitä tekee ja miten ennekuin alkaa sotkemaan tuolla.. jarruputketkin on mönjän peitossa tässä :shock:
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Jos pesurin kahvaan vaan sopii, dr dirt magic wand on hyvä lisälaite. Vaikka tuo nimi lähinnä kuullostaa joltain seksilelulta :lol:

Voisi kutsua täsmäaseeksi, suuttimia vaihtamalla saa sopimaan erilaisiin tarkoituksiin. On erittäin tehokas ja vaatii kyllä tutustumista malttia, muuten saa paljon vahinkoa aikaan!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Orlov kirjoitti: Su 24.03.2024 14:44 Jos pesurin kahvaan vaan sopii, dr dirt magic wand on hyvä lisälaite. Vaikka tuo nimi lähinnä kuullostaa joltain seksilelulta :lol:

Voisi kutsua täsmäaseeksi, suuttimia vaihtamalla saa sopimaan erilaisiin tarkoituksiin. On erittäin tehokas ja vaatii kyllä tutustumista malttia, muuten saa paljon vahinkoa aikaan!
Kiitos vinkistä, tilasin sellaisen G3 mallin justiin :wink:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on 8-reikäset alla uusilla renkailla :)
Kuva
Rengaskoko näissä on 225/55-16. Mukava sitten kokeilla että minkälainen kyyti on niillä 18 tuumasiin verrattuna. 18 tuumaset on myynnissä jos jotain kiinnostaa :)

Nyt ootan että öljynpaineen anturi tulee ja myös vasemman puolen venttiilikopan tiiviste. Öljynpaineen anturi vuoti öljyä ja vasemman puoleinen venttiilikopan tiiviste vuoti myös vaikka olin vaihtanut sen. Siinä oli sisäpuolella halkeema, en tiiä sitten onko tullu asennuksessa vai oliko jo rikki kun olen laittanut sen paikalleen.

Akun alla oleva aluslevy on mulla ruostekorjauksen alla ja huomena maalaan sen. Sitten alkaakin olla kesää vaille valmis tältä osin :)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ompas tuoreen näköinen katto, muista suojata.
Hyvät on vanteet, jos vanteen leveys antaa armoa, niin ehkäpä johonkin väliin sit hieman pullavampaa rengastusta, onko tosiaan 55 sarjan renkaat nuihin tarkoitettu? Leveyttä hieman huutaisi :think: :)

Mikä tuo vannekoko on edessä/takana?
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Orlov kirjoitti: Ti 26.03.2024 22:25 Ompas tuoreen näköinen katto, muista suojata.
Hyvät on vanteet, jos vanteen leveys antaa armoa, niin ehkäpä johonkin väliin sit hieman pullavampaa rengastusta, onko tosiaan 55 sarjan renkaat nuihin tarkoitettu? Leveyttä hieman huutaisi :think: :)

Mikä tuo vannekoko on edessä/takana?
Orkkisgummi on 225/55R16 ja vanne 16x8 ET34.

Hyvältä näyttää, itselläkin samat vanteet ja renkaat SL:ssä talvikäytössä. Mukavuus on ihan toista maata 18" verrattuna. Ainoa mikä vähän harmittaa tässä alkuperäisessä 16" vanne- ja rengaskoossa on se, miten syvällä kaaren sisällä takarenkaat istuvat. Jotenkin omituinen ratkaisu, mutta päätökset on varmaan 80-luvulla tehty toisin perustein kuin nyt...
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

juusmo kirjoitti: Ke 27.03.2024 09:47
Orlov kirjoitti: Ti 26.03.2024 22:25 Ompas tuoreen näköinen katto, muista suojata.
Hyvät on vanteet, jos vanteen leveys antaa armoa, niin ehkäpä johonkin väliin sit hieman pullavampaa rengastusta, onko tosiaan 55 sarjan renkaat nuihin tarkoitettu? Leveyttä hieman huutaisi :think: :)

Mikä tuo vannekoko on edessä/takana?
Orkkisgummi on 225/55R16 ja vanne 16x8 ET34.

Hyvältä näyttää, itselläkin samat vanteet ja renkaat SL:ssä talvikäytössä. Mukavuus on ihan toista maata 18" verrattuna. Ainoa mikä vähän harmittaa tässä alkuperäisessä 16" vanne- ja rengaskoossa on se, miten syvällä kaaren sisällä takarenkaat istuvat. Jotenkin omituinen ratkaisu, mutta päätökset on varmaan 80-luvulla tehty toisin perustein kuin nyt...
Just näin :) Mulle vaan hyvä (ja autolle) että renkaat on kunnolla kaaren sisällä kun asutaan soratien varrella :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: 500SL 1990

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tuli akkuhylly maalattua, ei ole ainakaan ruosteinen enään..
Kuva
sulakkeet vaihdoin myös uusiin ja laitoin kontaktirasvaa niihin jonka pitäis estää hapettumaa.
Kuva
3/5 on aurauskulmien säätö joten sitä odottelen nyt, auto muuten valmis nyt sesongille..
Vastaa Viestiin