S123 240td -85
S123 240td -85
Tervehdys. Pitkän etsinnän jälkeen löytyi kohtuu hyväkuntoinen projekti. Olen yhden W123 sedanin entisöinyt ja pölijyyksissä myynyt. Tämmöinen Suomi farkku löytyi ja vieläpä lapinauto ollut siellä yhdellä omistajalla vuodesta 85-19 vuoteen. Automaatti oli kahtelussa, mutta kaikkia ei voi saada. Tarkoitus maalata yliasti, takakaaret joutuu vaihtamaan ja ovien alaosassa sisäpuolella ruostetta. Pohjasta hyväkuntoinen ja takaluukkukin ruosteeton. Oli semmonen visio että vaihtaisin tähän OM605 turbotekniikan ja automaattilaatikon, kun semmoinen W202 koppainen auto ois tuossa jouten. Täytyy kyllä miettiä vielä tekisikö kuitenki museoauton..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Ihan fiksun oloinen peli, onko lattiat ehjät? Manuaali 240d ei mitenkään ihmeellinen ole mutta toisaalta alkuperäisiä farmareita ei hirveästi ole. Voisin itse olla tekniikan vaihdon kannalla hyvällä maulla tehtynä ilman typeriä tuunauksia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240td -85
Ehkä tämä yksilö kannattaisi pitää alkuperäisenä eikä muutella tekniikkaa. Kattelin itsekin tätä nettiautossa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: S123 240td -85
Kyllä lattiat näytti ehyiltä, mitä nyt aamulla kerkesin vilkaseen, alkuperäiset äänieristeet paikoillaan eikä ollut halkeillut..
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Tulit vastaan eilen Oulun ja Kemin välillä. Kävin myös katsomassa tätä, ei ihan toivoton projekti ole.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S123 240td -85
Ehdottomasti kannattaa museoida! Hieno auto!
Re: S123 240td -85
Ääni museoinnin puolesta, koska hieno historia ja hyvä yksilö.
Re: S123 240td -85
Paskaako noita museoimaan jos tekniikan vaihto kiinnostaa. Museo vehkeet on vähän tylsiä, haisee mummolalle ja no vakio autoja ja ne on vähän tylsiä jos ei jotain Amg laitoksia ole.
Re: S123 240td -85
Jos kunto on sellainen että kohtuudella saa museoitua, niin mikä ettei. Farkkuja ei kai kovin paljon museorekisteröityinä ole (?)
Toisaalta itse en tunne minkäänlaista sääliä vaikka kuinka siisti 123 rakennellaan uudemmalle tekniikalle, ja vielä kun niinkin sopiva tekniikka on jo valmiina...no, seurataan mitä tapahtuu.
Hienot vanteet, jos nuo ei omistajan silmää jostain syystä miellytä niin voisin ostaa.
Edit; niinjuu, jos tekniikanvaihtoa lähdet tekemään niin vertailutodistuksen osalta pystyn auttamaan.
Toisaalta itse en tunne minkäänlaista sääliä vaikka kuinka siisti 123 rakennellaan uudemmalle tekniikalle, ja vielä kun niinkin sopiva tekniikka on jo valmiina...no, seurataan mitä tapahtuu.
Hienot vanteet, jos nuo ei omistajan silmää jostain syystä miellytä niin voisin ostaa.
Edit; niinjuu, jos tekniikanvaihtoa lähdet tekemään niin vertailutodistuksen osalta pystyn auttamaan.
Viimeksi muokannut dealer, La 01.10.2022 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: S123 240td -85
Nonii tänään vähän aloitin spurku hommia. Joo kahenvaiheilla vielä mitä tekee museoinnin kans. Kyllähän tuo tekniikan vaihto houkuttaa ja kun kaikki luukut otan irti ja koneen käytän kuitenki pois niin värin vaihtokin ois helppo tehdä, on jotenki niin arkinen tuo hopea. Jos sille tielle lähdetään niin tarkoitus tehdä ihan orkkiksen näköinen muuten, mieto madallus ja nuo tai sitte 15"barockit alle ja ehkä paremmat jarrut..eikä mitään superturboa tarkoitus tehdä korkeintaan 250hp. Itellä vaan ei oo mitään kokemusta tekniikan vaihdosta ja arvelen että täältä löytyy tietotaitoa siihen homman. Laitetaanpa siitä muutama kyssäri, elikkä mulla on kokonainen auto farkku 202 ja om605 ja 722.6 laatikolla, tuohan on mainio yhdistelmä mutta saako sitä toimimaan 123 sen yhtä hyvin, ilmeisesti pumppu vaihdettava mekaaniseen ja moottorinkorvakot tehdä, öljypohja muokkaus?mitä kaikkea muuta.. tietäjät tietää.
dealer pidetään mielessä jos myyn nämä
dealer pidetään mielessä jos myyn nämä
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Aika hyvälle näyttää, pidä alkuperäisenä. Mikä toi 124 takaluukku on?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240td -85
124 luukku tuli siihen vahingossa..enkä reppana osaa poistaa..
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Juu se joutaa pois 150€
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
uhattaNyt kun noita kuvia katsoo niin ehdottomasti museoautoksi tämä. Farkku S123 tehtiin reilut 200 tuhatta kpl joten niitä ei eneää hirveästi näy.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: S123 240td -85
Sitä suuremmalla syyllä hyvä sleepperi aihio.
Re: S123 240td -85
Ääni orkkiksena säilyttämisen puolesta. Jos haluaa vähän piristää niin on mahdollisuus asentaa STT-turbosarja joka sopii sen ajan henkeen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 240td -85
Termos. Pientä edistystä taas tullut niin laitetaan pari kuvaa
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: S123 240td -85
Kylläpä oot löytäny harvinaisen hyväkuntoisen klassikon.
Vaihdatpa sitten tekniikan eli et, mutta tuo koppa kannattaa pitää kunnossa. Rupeaa olemaan kymmenen vuoden päästä arvokas auto.
Vaihdatpa sitten tekniikan eli et, mutta tuo koppa kannattaa pitää kunnossa. Rupeaa olemaan kymmenen vuoden päästä arvokas auto.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: S123 240td -85
Tästä tuli itelläki kauppaa väännettyä vähästä jäi kiinni ja nyt kun näitä kuvia kahtonu niin voi sanoa että on vähän kaduttanu etten hakenu. Näitä ostatellesa joutunu vaan monesti pettymään siihen todelliseen kuntoon kun on menny paikanpäälle kahtoon ja turhia reissuja joutunu tekemään mutta tämä ois kyllä itellekki tarttunu varmasti matkaan jos ois kerenny paikanpäälle kahtomaan vaan sun käsissä siitä tullee kyllä komia pirssi
Re: S123 240td -85
hyvät yksilöt ovat nykyään harvassa joten kannattaa miettiä mitä tekee.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S123 240td -85
Moro. Pientä edistystä tullut, takakontin sivuikkunan pielen korjasin toiselta puolen..siitä pari kuvaa. Ollut kaikenlaista muuta, nii ei ole Mersun kimppuun kerennyt..nooh on kuitenki talvi aikaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Seuraavaksi takakaarien kimppuun. Onko ehdotuksia miten kannattaa tehdä..Puskusauma tieten ois paras, vetelee vaan herkästi. Tallista löytyy kyllä peltipokkari, jos pokkais ja hitsais läpiasti..onko se kuitenkaan hyvä.Suoralle pinnalle teen kuitenki niin, helpompi kitata..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
GLK 220CDI-12
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
S123 240TD - 85 (projekti)
exät
S211 220CDI-09
S202 250TDT-97
S124 E200-93
S211 320CDI-03
W210 300DT-98
W123 250-83
W124 300DT-94
Re: S123 240td -85
Yhtenäisellä saumalla reunat vastakkain se paras tulee. Kaaren sovittaminen ja heftailu pitää vaan tehdä rauhassa ja ajan kanssa että sen saa pysymään oikeassa muodossa, se tahtoo väkisin sauman kohdalta ruveta painumaan kuopalle ja menee vaan enemmän ja enemmän ellei sitä alkuvaiheessa saa lähtemään suoraan. Onko hiilipuikon käyttö tuttua?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S123 240td -85
oma näkemys on että jos korjauspalasta tekee niin sitä ei ainakaan kannata kokonaan vaihtaa jos ei oo pakko. Ite vaihtanu vaan tarvittavat palaset mitä tarvii ja säilyttäny mahdollisimman paljon alkuperäistä.
Re: S123 240td -85
Näin minäkin teen tuohon omaan farmariin kun kerkeän ja oon tehnyt muihinkin autoihin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: S123 240td -85
Ensin leikataan ulkokaarta pois vain sen verran, kun tarvii. Sitten sisäkaaren korjaus ja maalaus. Sen jälkeen ulkokaaren pala leikataan jonkin verran isommaksi kuin mitä tarvii. Muutamalla pisteellä heftiin kylkeen kiinni ja leikkaa millisellä laikalla molemmista pelleistä läpi. Sitten onkin sopiva pala millisellä raolla hitsattavaksi kiinni. Sitten hartaasti pisteillä koko matkalta umpeen. Lopuksi hionta ja kaari on ehjä. Kuvassa on ulompi kaari hitsausta vaille kiinni. Sopiva rako näkyy kuvassa. Olen vaihtanut vain sen verran mitä tarvii ja tuossa kohdassa oleva sauma vähentää vetelyä, kun sitä ei turhaan uloteta suoralle osalle,
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!