Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Hiljaa hyvä tulee :)

Meinaan vaan ettet ole kiirettä pitänyt akun vaihdon osalta, onko webasto toiminut muuten tämän välin?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13194
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mpower kirjoitti: Pe 15.12.2023 22:04
Webasto sitten toiminnan heivas! Vilukissa kun olen, niin ei oo vanhan kuluneille jäsenille ollenkaan mukavaa kylmään autoon mennä! Jos mää apuvirtaa annan laturilla, ja annan auton huilata puolisen tuntia, niin eikös toi oo ihan jees sitten!? :D
Kerrotko saman suomeksi? Meinaatko että akkua ei tarviikaan vaihtaa jos laturiin laitat sen vai meinaatko että auto puoleksi tunniksi lepoon ja laturiin ja sitten akun vaihto? Miksi sählätä sen laturin kanssa? Siinä vaan kytkee helposti jännitteelliset pinnat maihin ja lopputulos pahempi kuin perinteiseen tapaan tehtynä (perinteet tuossa edellä kerroit tuntevasikin :) ).

Ei se pikkuakun vaihto mitenkään hankala homma ole. Ainoa että peräkonttiin pitää vähän kurkotella.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ja samalla nukutuksella menis molemmat akut :think:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13194
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Orlov kirjoitti: Pe 15.12.2023 22:26 Ja samalla nukutuksella menis molemmat akut :think:
Pikkuakku on joka kerta nukkumassa kun autosta on virrat pois (siis isolointireleellä erotettu).
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Joku siellä on kuitenkin toinen silmä auki :lol:

Mutta tosiaan, kuten dbfi sanoi, niin molemmat vaan kerralla täydessä latingissa vaihtoon
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

DBFI kirjoitti: Pe 15.12.2023 22:21
mpower kirjoitti: Pe 15.12.2023 22:04
Webasto sitten toiminnan heivas! Vilukissa kun olen, niin ei oo vanhan kuluneille jäsenille ollenkaan mukavaa kylmään autoon mennä! Jos mää apuvirtaa annan laturilla, ja annan auton huilata puolisen tuntia, niin eikös toi oo ihan jees sitten!? :D
Kerrotko saman suomeksi? Meinaatko että akkua ei tarviikaan vaihtaa jos laturiin laitat sen vai meinaatko että auto puoleksi tunniksi lepoon ja laturiin ja sitten akun vaihto? Miksi sählätä sen laturin kanssa? Siinä vaan kytkee helposti jännitteelliset pinnat maihin ja lopputulos pahempi kuin perinteiseen tapaan tehtynä (perinteet tuossa edellä kerroit tuntevasikin :) ).

Ei se pikkuakun vaihto mitenkään hankala homma ole. Ainoa että peräkonttiin pitää vähän kurkotella.
Niin tuota, tässä nyt on akun vaihto kyseessä laturilla apuvirtaa antaen.Onkos se väärin, vai vaihtaako voi muuten vaan?
Tietysti antaen auton "huilata" vaikka puolisen tuntia? Mitä apuvirrasta voi olla haittaa!?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

:D
Orlov kirjoitti: Pe 15.12.2023 22:18 Hiljaa hyvä tulee :)

Meinaan vaan ettet ole kiirettä pitänyt akun vaihdon osalta, onko webasto toiminut muuten tämän välin?
Webasto toiminyt syyskeleihin asti ihan jees! Nyt ilmoittelee satunnaisten ankarien arktisten olosuhteiden vallitessa alijännitteestä! Ei ole hyvä, akku on nyt finaalissa, se on diagnoosini! :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Jos jotain aikaisemmista kommenteista ymmärsin, niin Webasto on melko ymmärtäväinen alijännitteiden suhteen. Auton ei edes pitäisi niin pienellä jännitteellä toimia/lähteä käyntiin! Tosin tässä iässä saattaa olla hävikkiä oikolukemisen osalta :lol:
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Orlov kirjoitti: Pe 15.12.2023 23:11 Jos jotain aikaisemmista kommenteista ymmärsin, niin Webasto on melko ymmärtäväinen alijännitteiden suhteen. Auton ei edes pitäisi niin pienellä jännitteellä toimia/lähteä käyntiin! Tosin tässä iässä saattaa olla hävikkiä oikolukemisen osalta :lol:
Äläs nyt, auto ilmoitti tänään lisälämmittimen alijännitteestä. niin vain W222 lähti käymään kuin palmun alta. Edulliset ostokset sitten Lidlistä teinkin, ja syytä onkin, sillä köyhä eläkeläinen kun olen, niin tarkan euron paikka on juu! :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

No niin,tuo mun Molli-Kolli kissa sitten jo aamulla herätti! Juhla-Mokat keittelin ja runsaan aamupalan nautin. Lämpömittaria silmäilin, -3,4 oli. Jos valoisana aikana plussalle menee, niin suunnitelmien mukaan akun vaihto on. Pikkuakkua en nyt viitsi vaihtaa, kas kun ehjää ei ole syytä korjata. Ja kun tuossa juttua oli pikkuakun vaihdosta, pelkästään kurkottelemalla, niin videon mukaan hirmuisesti joutuu purkaamaan pahveja yms.pois! :o
https://www.youtube.com/watch?v=x49koz72CCM

Ei ole herkkua kylmässä kurkotella vanhan kipeytyneelle selälle, ei sitten niin mitenkään, ei! :)
Uteliaat varmaan seuraavat säätä Lohjalla ja saatan raportoida myöhemmin miten meni!
Päätänkin alustavasti raporttini entistä Ylen Washingtonin kirjeenvaihtajaa Aarne Tannista mukaillen!

Hänen legendaarinen sanontansa kun oli," täällä Aarne Tanninen, Washington"!

Täällä mpower, Lohja! :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13194
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mpower kirjoitti: Pe 15.12.2023 22:45
Niin tuota, tässä nyt on akun vaihto kyseessä laturilla apuvirtaa antaen.Onkos se väärin, vai vaihtaako voi muuten vaan?
Tietysti antaen auton "huilata" vaikka puolisen tuntia? Mitä apuvirrasta voi olla haittaa!?
Ei siitä apuvirran syöttämisestä ole haittaa jos sen tekee virtalähteellä joka pitää jännitteen oikeana myös ilman akun kuormaa (vanha akkulaturi voi olla arveluttava), antaa riittävästi virtaa (jos ei ovia availe tai aiheuta muuten virtapiikkiä niin paljoa ei tarvitse), kytkee sen niin että piuhat pysyy kiinni akun vaihdossa (akun johdoista pompsahtaa työn touhussa irti) eikä akkua irrottaessa sohi plus-johtoa maihin. Yllättävän yleistä tuo viimeinen.

Mitä hyötyä sitten on apuvirrasta? En ole varma 222:sta mutta ilmeisesti ei mitään. Aiemmin joutui ratin ohjauskulma-anturin kalibroimaan. Heitti ruudulle jos jonkinlaisia varoituksia ja siitä mersukuskit hätääntyneinä apuvirtaa antamaan akun vaihdossa. Ei olisi tarvinnut kuin kääntää rattia pari kertaa laidasta laitaan. Tämä 210-aikaan, uudemmat muistaa tuon asetuksen. Vähän uudemmissa joutui ikkunat ja kattoluukun kalibroimaan että one touch toimii. Avaus nappia painamalla loppuun asti ja vielä pari sekuntia liikkeen pysähdyttyä. Kaikille ikkunoille ja kattoluukulle molempiin suuntiin. Alle minuutin homma. Jossain väitettiin että 222-ikäinen auto muistaa jo nuo lasinnostimien normituksetkin.

Tietenkin sitten 210 ja vanhemmissa oli mankan varkauskoodi jonka kysely aktivoitui ja piti näpytellä uudelleen. Hankalaa jos koodilappu hukassa mutta ei koske 222:sta.
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Konehuoneen apuvirran syöttöpisteisiin akkulaturin laitan. Kyllä maar piuhat pysyy kiinni kun ei konehuoneeseen mitään asiaa ole takaluukussa olevan akun vaihdossa!? :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13194
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mpower kirjoitti: La 16.12.2023 09:36 Konehuoneen apuvirran syöttöpisteisiin akkulaturin laitan. Kyllä maar piuhat pysyy kiinni kun ei konehuoneeseen mitään asiaa ole takaluukussa olevan akun vaihdossa!? :D
Vähän älykkäämpi hoksaa kyllä ne apuvirtapisteet mutta piuhat joudut kyllä irrottamaan, akusta nimittäin. Siinä kun heikkoselkäisenä kurottelee takaluukun perälle niin aika helposti räpsähtää se plus-kaapeli. Olet varmaan huolellinen mutta miksi temppuilla apuvirralla???
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Mukavaa vääntöä! Hirmuisen kummiletkun pätkän laitan varmuuden vuoksi kaapeleihin ne irroitettuani! Mutta nyt ollaan kuitenkin jännän äärellä! Aamulla kun -3,4 astetta ja nyt enää -2,6, niin saas nähdä kariutuuko koko homma jos ei plussan puolelle valoisana aikana mene! Paljon puhuttu ilmastonmuutos kun nyt kyseessä! :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13194
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aja ihmeessä meille tai naapuriin talliin. Iltapäivällä voi vähän lämmetä mutta tuuli yltyy eikä tee selälle hyvää siellä takaluukussa kömpiessä. Eikö tosiaan lähipiiristä löydy sen vertaa apua että saisi lämpimässä akun vaihtaa?
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

Kyllästyin odottamaan säätyttöjen ilmoittamaa ilmastonmuutosta ja plusasteita! Lampsinkin -0,9 asteen pakkasessa ulos suorittamaan itselleni asettamaa vaativaa toimeksiantoa! Nyt on akku vaihdettu ja kokeilin Webastoa! Ihana pöhinä ja dieselin tuoksu leijailikin nenääni! Kokeilin myös käynnistystä, hyvin lähti. Päättelinkin suoritukseni olleen protokollan mukainen ja siten onnistunut! :D

Sellainen tuli vielä mieleeni, saakos noista akuista selville valmistusvuotta? Varta Silver Dynamic AGM 95 Ah oli vanha. Nyt Exide AGM 105 Ah tuli tilalle.

EDIT: Niin ja juu,sellaista on muutaman päivän ilmoitellut, B1 huolto pitäis 12 päivän kuluttua tehdä. Mitäköhän siihen sisältyy?
Öljyt nyt ainakin.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja mpower »

No niin, Mersu toimii akun vaihdon jälkeen ihan jees! Mutta tuo akun ikä kiinnostaisi! Katsokaas nääs, tiedonhaluinen ja utelias
kun olen! Varta oli minkä vaihdoin. Ei vissiin mikään alkuperäinen kun ei Mersun leimoja? :?:

No juu,uteliaisuuttani sitten tutkin ja kun leimoja! UH9Q oli ylhäältä katsoen akun muovirungossa.
Sitten kääntelin akkua, plus puolella sivussa 18 019 21 ja sen alla 18 52 5 1660 S !

Mitäköhän koodia lienevät? On se vaan kummallista nykyään, valmistusajankohtakin on selvitettävä kuin Blethcley Parkin koodinmurtajat Enigmaa selvittäessä aikoinaan!?

Akun koodinmurtajalle iän selvitykseen onkin nyt mpowerilta 10 euron palkkio luvassa !Mobile Pay tai tilisiirto! Joululahja mpowerilta! :D
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Jack007sf
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 17.05.2023 21:52

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja Jack007sf »

mpower kirjoitti: Ke 20.12.2023 23:09 No niin, Mersu toimii akun vaihdon jälkeen ihan jees! Mutta tuo akun ikä kiinnostaisi! Katsokaas nääs, tiedonhaluinen ja utelias
kun olen! Varta oli minkä vaihdoin. Ei vissiin mikään alkuperäinen kun ei Mersun leimoja? :?:

No juu,uteliaisuuttani sitten tutkin ja kun leimoja! UH9Q oli ylhäältä katsoen akun muovirungossa.
Sitten kääntelin akkua, plus puolella sivussa 18 019 21 ja sen alla 18 52 5 1660 S !

Mitäköhän koodia lienevät? On se vaan kummallista nykyään, valmistusajankohtakin on selvitettävä kuin Blethcley Parkin koodinmurtajat Enigmaa selvittäessä aikoinaan!?

Akun koodinmurtajalle iän selvitykseen onkin nyt mpowerilta 10 euron palkkio luvassa !Mobile Pay tai tilisiirto! Joululahja mpowerilta! :D
18 52 5 1660 S !
Vois olla vuosi 2018 viikko 52.
:D
Ref: Varta akun valmistuspäivä ja salauksen purku
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 529
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: Lisälämmittinen kaukosäätimen ohje

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Voi olla varaosanumeroita?
Vastaa Viestiin