Devi82 kirjoitti: ↑Ma 12.12.2022 16:38
Muutamalta huoltopajalta kuultua, nox vikoja huomattavasti vähemmän autoissa joissa moottoria esilämmitetään. Tosin on minullakin s205 webasto joka lämmittää myös moottorin, ei pelkästään sisätiloja, silti tuohon on yksi taaempi nox vaihdettu tehtaan piikkiin 2 vuotta sitten. Ei voi ymmärtää miksi eu alueella ei saa myydä sitä suomessa kehitettyä jäätymätöntä ad-blue nestettä. Ei jäätyisi ureapöntöt eikä putkistot/anturit. Kanadasta sitä saisi, menisiköhän tullista läpi
On selvää, että moottorin esilämmitys tai ajonaikainen lisälämmitys Webastolla vähentää huomattavasti NOx -anturiongelmia. Mitä nopeammin moottori saavuttaa optimaalisen käyntilämpötilan, sitä vähemmän NOx- antureille menee ylimääräisiä palamisjätteitä ja karstaa. Eli kannattaa ehdottomasti tehdä tehdasasennetuihin Webastoihin ohjelmamuutos, jotta myös moottori lämpenee, eikä yksistään auton sisätilat.
Lisäksi OM 654 moottorissa AdBlue -suuttimelle menee omat lämmitysletkut, jotka tulee lähes suoraan lisälämmittimeltä. Näin saadaan samalla esilämmitettyä myös suutin, joten tästä seuraa myös vähemmän ongelmia AdBlue -järjestelmässä. Mikäli haluaa saada lisää pakkasen kestävyyttä AdBlue -lisäaineelle ja vähentää samalla suuttimelle muodostuvia kristalleja, silloin kannattaa käyttää esim. Kent Urea Anti Crystal lisäainetta.
Mersun NOX anturit ovat DPF:n jälkeen niin ei niihin mitkään karstat/noet vaikuta jollei ole DPF vaurioitunut.
vesi puolestaan on myrkkyä NOX antureille, sen takia taaempia hajoaa huomattavasti enemmän. siihen veden kertymiseen pakoputkeen vaikuttaa ajosyklien pituudet ja juurikin se että saadaan moottori ja pakoputkisto riittävän lämpimäksi nopeasti niin veden aiheuttamat ongelmat vähenee huomattavasti.
Om654 moottorisissa huomattavasti vähemmän NOX ongelmia johtuen osittain siittä että kaikki saastelaitteen lähellä moottoria ja nipussa niin lämpeevät nopeasti ja pysyvät paremmin lämpimänä.
Devi82 kirjoitti: ↑Ma 12.12.2022 16:38
Muutamalta huoltopajalta kuultua, nox vikoja huomattavasti vähemmän autoissa joissa moottoria esilämmitetään. Tosin on minullakin s205 webasto joka lämmittää myös moottorin, ei pelkästään sisätiloja, silti tuohon on yksi taaempi nox vaihdettu tehtaan piikkiin 2 vuotta sitten. Ei voi ymmärtää miksi eu alueella ei saa myydä sitä suomessa kehitettyä jäätymätöntä ad-blue nestettä. Ei jäätyisi ureapöntöt eikä putkistot/anturit. Kanadasta sitä saisi, menisiköhän tullista läpi
On selvää, että moottorin esilämmitys tai ajonaikainen lisälämmitys Webastolla vähentää huomattavasti NOx -anturiongelmia. Mitä nopeammin moottori saavuttaa optimaalisen käyntilämpötilan, sitä vähemmän NOx- antureille menee ylimääräisiä palamisjätteitä ja karstaa. Eli kannattaa ehdottomasti tehdä tehdasasennetuihin Webastoihin ohjelmamuutos, jotta myös moottori lämpenee, eikä yksistään auton sisätilat.
Lisäksi OM 654 moottorissa AdBlue -suuttimelle menee omat lämmitysletkut, jotka tulee lähes suoraan lisälämmittimeltä. Näin saadaan samalla esilämmitettyä myös suutin, joten tästä seuraa myös vähemmän ongelmia AdBlue -järjestelmässä. Mikäli haluaa saada lisää pakkasen kestävyyttä AdBlue -lisäaineelle ja vähentää samalla suuttimelle muodostuvia kristalleja, silloin kannattaa käyttää esim. Kent Urea Anti Crystal lisäainetta.
Tämä Kentin lisäaine kiinnostaa.
Onko sinulla kokemusta, että se nostaa jäätymispistettä meidän adblue litkulle -11 c stä?
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89