Miksi en tajua mikä tässä on hajonnut ? Kuvia ?- moottorin öljynjäähdytin rikkoutunut ja poistettu toiminnasta
Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10), W124 300 D -91 ja W140 300 SE -92
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
wiimax.fi
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Autolla on tosiaankin mielenkiintoinen historia rauhanturvaaja-kirkkoherran pitkäaikaisena silmäteränä. Sain häneltä auton ensimmäisen YK-rekisteriotteen tms. Kyseinen herrasmies on Mersumies isolla M:llä. Klubin paikallisessa jaoksessa auto on tunnettu siunattuna MercedeksenäNozki kirjoitti: ↑Ti 09.05.2023 19:25 Hienoa
Olenkin toisinaan miettinyt, että millaisen jatkon olemassaololleen tämä auto sai sen jälkeen, kun sitä kolaroitunakin kaupattiin. Hyvinhän sille kävi.
Muistelen, että siitä puhuttiin jossain ketjussa siunattuna autona, mikähän juttu se oli vai muistanko ihan väärin? Onko se ollut jollain hengenmiehellä tai -naisella uutena tai jotain?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Okei, joku jälkiasennushomma.
wiimax.fi
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Tässähän kyse siunatusta W124:sta. Eikös Jaakko ja Jaakon äiti törmänneet keskenään, tämä lankku ja G-Wagen ... olettaisin että Jaska ajoi Geellä .
Sukutörmäys suvun tiluksilla, oisko öljycooleri siinä rusentuntut
Eiköhän Jusi illalla bileissä kerro asian laidan
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Ei ole jälkiasennus, osa löytyy ihan Parts Informationista. Oletin, että on vakiokamaa 300 D:ssa automaatilla.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Tälle kävi just niinku pitikin, eli tuumasin et kuivassa ladossa se joutaa seisomaan, kunnes löytyy oikea ostaja, tai vaihtoehtosesti iteltä aikaa parsia tuo Kolaroinnin jälkeen ajoin sen puolen kilsan päähä latoon, ja sit talvella jo tehtiinki jusin kanssa kaupat.Nozki kirjoitti: ↑Ti 09.05.2023 19:25 Olenkin toisinaan miettinyt, että millaisen jatkon olemassaololleen tämä auto sai sen jälkeen, kun sitä kolaroitunakin kaupattiin. Hyvinhän sille kävi.
Muistelen, että siitä puhuttiin jossain ketjussa siunattuna autona, mikähän juttu se oli vai muistanko ihan väärin? Onko se ollut jollain hengenmiehellä tai -naisella uutena tai jotain?
Iha alkuperäne moottoriöljyn jäähdytin siellä on. Ensimmäisen omistajan aikana siellä oli alkanu kenno tai putki vuotamaan, ja hän oli sit kietassu sinne vaa hydrauliletkun lenkille. Mutkalle se meni vasta sit tuossa jälempänä mainitussa w124 vs. w463 mittelössä, tosin siinäki kantoa vasten, ku ei Gee niin alas yletä
Sukutörmäys äitini tiluksillakarra kirjoitti: ↑Pe 12.05.2023 09:20 Tässähän kyse siunatusta W124:sta. Eikös Jaakko ja Jaakon äiti törmänneet keskenään, tämä lankku ja G-Wagen ... olettaisin että Jaska ajoi Geellä .
Sukutörmäys suvun tiluksilla, oisko öljycooleri siinä rusentuntut
Eiköhän Jusi illalla bileissä kerro asian laidan
Etelä-Karjalan jaoksen tallilla saattaa olla tänää sen verran hyvät kemut (joihi en valitettavasti ite ehtint), et mie kerron varoiks stoorin tänne.
Läksin toissa syksynä yks päivä mökiltä, ja ku pihasta pääsin, katoin et äitini tulee vastaan. (Hän muute täytti hiljattain 80 vuotta, eikä enää ees yrittäny uusia ajokorttia, vaan totesi ihan oma-alotteisesti viime kesänä et eiköhä hänen ajelut oo ajeltu ) Äiskä ajeli kyllä iha tolkullisesti ja varovaisesti, mut nuo omat tiet tuppas olee vähä riskialttiita, ku "eihä siellä ketää muita liiku", niin hän saatto keskittyy vähä enemmä maisemien ihasteluun. Ja kuten hän kymmenisen vuotta sitten totes, kun sai vuosien tauon jälkeen erään w124:n ajoon w168:n tilalle, et "tää o ku vanha hevone; tää vie hänet aina kotia", eli mikäs siinä oli maisemia katellessa ku auto osas kulkee sinne minne ajatus käski. Nyt kävi kuitenki niin, että hän säpsähti sen verran, ku joku tulikin vastaan, että jalka joka paino rivakasti jarrua, ei ollutkaan ehtinyt siirtyä kaasulta jarrulle, eli vaikka mie olin jo ehtint lähtee peruuttamaan takas mökin pihaa kohti, isolohko-diesel ampaisi Geen puskuria uhmaten ojan yli kannon nokkaan Jälkiviisaana voi todeta, et 200D:llä oltas tältä episodilta vältytty
Ja sattuipa muute sopivasti, että foorumilainen W111 oli tuolloin meijän huudeilla lomailemassa, joten hänen kanssa käytiin sit pilkkimässä siunattu mersu pois ojasta. Tässä vielä vähä kuvamateriaalia. Ja uskokaa tai älkää, tuo etupuskuri säily törmäyslistan alapuolelta ehjänä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Uijui, tämäkin vaihe auton historiaa on tullut dokumentoiduksi .
Puskuri on vahvaa tekoa, kun otetaan huomioon että lokari ja palkitkin ovat taipuneet.
Korjasin puskurin yläreunan omin kätösin, tarvikkeina muovikitti, marine epoksi ja lasikuitumatto. Ihan OK siitä tuli, ja bumerangilista istuu nätisti, mutta kyllä sen läheltä huomaa minun korjaamaksi ja maalaamaksi.
Auto on nyt jokapäiväisessä ajossaä. Ajelen myös työreissuja, ja auto herättää asiakkaiden keskuudessa ihailua ja ihmetystä
Puskuri on vahvaa tekoa, kun otetaan huomioon että lokari ja palkitkin ovat taipuneet.
Korjasin puskurin yläreunan omin kätösin, tarvikkeina muovikitti, marine epoksi ja lasikuitumatto. Ihan OK siitä tuli, ja bumerangilista istuu nätisti, mutta kyllä sen läheltä huomaa minun korjaamaksi ja maalaamaksi.
Auto on nyt jokapäiväisessä ajossaä. Ajelen myös työreissuja, ja auto herättää asiakkaiden keskuudessa ihailua ja ihmetystä
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
300 D meni läpi katsastuksesta ilman huomautuksia, savuarvo 0,6. Kiristin hivenen ohjaussimpukkaa ja ohjaus parani välyksen vähetessä. Huomenna auto menee nelipyöräsuuntaukseen.
Mikäköhän olisi oikea väri ajovalon pyyhkimien varsille? Ne on nyt väliaikaisesti poistettu ruosteen vuoksi ja pitäisi maalata, että kehtaa laittaa takaisin.
Mikäköhän olisi oikea väri ajovalon pyyhkimien varsille? Ne on nyt väliaikaisesti poistettu ruosteen vuoksi ja pitäisi maalata, että kehtaa laittaa takaisin.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Minun veikkaus olisi 7177 Stratusgrau, eli sama kuin W126 varret + peilin kuoret.
PS. Hyvin sopii Nauticblau W124:een. Harvemmin näkee.
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Kiitos Wikke! Jos tuo ei ole oikea sävy, niin mikä sitten. Pitää käydä paikallisesta automaalikaupasta hakemassa purkki tuolla koodilla. Minäkin pidän kovasti nautikblausta.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Tuli muuten mieleen - eihän ne sittenkin W124:ssa kuulu olla mustat väriltään? Joku W124-asiantuntija voisi vahvistaa.
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
300 D on kiva kesäauto. 3500 km on tullut ajettua toukokuun jälkeen.
Näin paljon ajetuksi autoksi meno on huoletonta. Ei ole ollut mitään vikoja, jos ei palaneita takavalon polttimoita lasketa.
Näin paljon ajetuksi autoksi meno on huoletonta. Ei ole ollut mitään vikoja, jos ei palaneita takavalon polttimoita lasketa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10) ja W124 300 D -91
Etsin pitkään C 55 AMG:ta, mutta sopivaa ei tuntunut löytyvän ja kyllästyin etsimiseen. No sitten klubikaveri päätti luopua omasta W140:sta ja noin 3 minuutin harkinnan jälkeen päätin ostaa auton: W140 300 SE automaatti vuodelta 1991. Vuosimalli taitaa olla 1992.
Varusteina on mm. toimiva automaatti-ilmastointi, cruise, kattoluukku ja siniset nahkapenkit. Kyyti on miellyttävää. Ei ihan niin tasaista kuin W220:n ja W221:n ilmajousilla, mutta rautajousiseksi todella miellyttävää. Auto ei ole yhtään äänekkäämpi kuin W221 ja maantiellä auto kulkee kuin juna. Kevyt ohjaus tekee ajamisesta kaupungissa rentoa. Ajossa möhköä ei arvaisi 33 vuotta vanhaksi autoksi mistään muusta kuin 4-vaihteisesta lootasta.
Kuskin penkissä oli hieman kulumaa ja maalasin ne nahkamaalilla ja niistä tuli aika hyvät. Autossa olleet W211:n vanteet vaihdoin orkkis 8-reikiin, koska 16" kaivonkansia ei löytynyt ainakaan alle tonnin hintaan. Tavoitteena olisi parsia pienet virheet ja saattaa auto museokilpiin jo tänä vuonna.
Varusteina on mm. toimiva automaatti-ilmastointi, cruise, kattoluukku ja siniset nahkapenkit. Kyyti on miellyttävää. Ei ihan niin tasaista kuin W220:n ja W221:n ilmajousilla, mutta rautajousiseksi todella miellyttävää. Auto ei ole yhtään äänekkäämpi kuin W221 ja maantiellä auto kulkee kuin juna. Kevyt ohjaus tekee ajamisesta kaupungissa rentoa. Ajossa möhköä ei arvaisi 33 vuotta vanhaksi autoksi mistään muusta kuin 4-vaihteisesta lootasta.
Kuskin penkissä oli hieman kulumaa ja maalasin ne nahkamaalilla ja niistä tuli aika hyvät. Autossa olleet W211:n vanteet vaihdoin orkkis 8-reikiin, koska 16" kaivonkansia ei löytynyt ainakaan alle tonnin hintaan. Tavoitteena olisi parsia pienet virheet ja saattaa auto museokilpiin jo tänä vuonna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10), W124 300 D -91 ja W140 300 SE -92
W220 omistajana olen suurella mielenkiinnolla lukenut tarinoitasi,ja nyt vaan paranee On ollut vuoroin(ja yhtäaikaakin)W221 ja W140 kuumetta,mutta ostamatta on jäänyt.Kas,W220 on ollut hyvin vähävikainen vekotin ja kyyti erinomaista.Välillä havahtunut huomaamaan,että tämähän menee kuin uusi auto,tiukka tuntuma.En usko että W221 toisi merkittävästi suurempaa auvoa,mutta rahanmenoa reilusti,kuten aina kun autoa vaihtaa.Nyt kun tuli hankittua W123 ja siihen mennyt rahaa (toistaiseksi)useampi tonni,niin hieman mietityttää olisiko taannoin pitänyt ostaa mieluummin W140 mikä oli pitkään myynnissä,pitkälti laiteltu ja hintakin maltillinen.
Kaikenlainen vertailu näitten mallien kesken on mielenkiintoista luettavaa.Itse en ole koskaan ajanut hyväkuntoisella W140:lla,joten paras olisi olla sanomatta mitään.Sen verran kuitenkin,että noitten omistajat ovat niin fanaattista porukkaa(ainakin ulkomailla),että myyttiä mallin ylivertaisuudesta paisutellaan kohtuuttomasti.Onhan noissa vakavia vikoja(johdot ja ilmastointi ainakin) joita ei parjatussa W220:ssa esiinny.Lisäksi kaikenlaista muuta normaalia vikaa mitä nyt kaikissa autoissa.Vaikuttava vaunu kuitenkin.
Kaikenlainen vertailu näitten mallien kesken on mielenkiintoista luettavaa.Itse en ole koskaan ajanut hyväkuntoisella W140:lla,joten paras olisi olla sanomatta mitään.Sen verran kuitenkin,että noitten omistajat ovat niin fanaattista porukkaa(ainakin ulkomailla),että myyttiä mallin ylivertaisuudesta paisutellaan kohtuuttomasti.Onhan noissa vakavia vikoja(johdot ja ilmastointi ainakin) joita ei parjatussa W220:ssa esiinny.Lisäksi kaikenlaista muuta normaalia vikaa mitä nyt kaikissa autoissa.Vaikuttava vaunu kuitenkin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Vuosi diesel-ässällä (W221 S 350 CDI Lang -10), W124 300 D -91 ja W140 300 SE -92
Minusta ässät ovat enemmän tai vähemmän samasta puusta veistettyjä, mutta tietysti kehitystä tapahtuu. Lähinnä lapsellista väittää, että joku malli olisi ylivertainen toisiin verrattuna eivätkä nämä "myyttiset" mallit ole viattomia. Minunkin kokemuksen mukaan W220:n laatu on parempi kuin väitetään ja auto on modernin tuntuinen. Väittäisin, että ajamisen ja tekniikan kannalta muutos W221-W222 oli paljon pienempi kuin aiempien mallien erot. Mutta W222 on jäätävän kaunis sisältä ja ulkoa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12