Ostin patteriauton, ekat havainnot
Ostin patteriauton, ekat havainnot
Ajatus, että minun ei tarvitsisi tyrkyttää leijonanosaa bensarahoistani valtiolle eri nimisten verojen muodossa sai minut ostamaan sähköauton.
Koska kalustooni on kuulunut pari Mersua, niin jonkun Nissan Leafin hankkiminen ei tullut kysymykseenkään. Menin koeajamaan Mersun EQA-mallia mutta ärsyynnyin tuulen suhinasta viidessä minuutissa sen verran että hylkäsin ajatuksen. Kaupassa sattui olemaan 15 kk vanha EQC 1886-malli ja koeajoin sen.
Se oli virhe.
Muutaman huonosti nukutun yön jälkeen luovutin ja pankin myötävaikutuksella hain sen omaan pihaan. Twistinä hommassa on se hassu tosiseikka, että kotonani tahi työpaikallani ei ole latausmahdollisuutta - jos en heitä roikkaa parvekkeelta.
Päivitän tähän ketjuun selfien hinausauton lavalta, jos patterit tyhjenee huonoon aikaan.
Saan työni vuoksi kilsakorvausta ja ajatus auton lataamisesta ostarilla ilmaiseksi saa kieltämättä mielihyvähormonit hyrräämään.
PS: Parissa päivässä olen oppinut että 22 kW latausteho on käytännössä 7,2 kW. Noi lataukset on maksaneet 0 - 20 snt/kWh.
50 kW tarkoittaa noin 48 kW mutta se maksaakin 25 snt/kWh. Auton kulutus on noin 28 kWh/100 km.
Koska kalustooni on kuulunut pari Mersua, niin jonkun Nissan Leafin hankkiminen ei tullut kysymykseenkään. Menin koeajamaan Mersun EQA-mallia mutta ärsyynnyin tuulen suhinasta viidessä minuutissa sen verran että hylkäsin ajatuksen. Kaupassa sattui olemaan 15 kk vanha EQC 1886-malli ja koeajoin sen.
Se oli virhe.
Muutaman huonosti nukutun yön jälkeen luovutin ja pankin myötävaikutuksella hain sen omaan pihaan. Twistinä hommassa on se hassu tosiseikka, että kotonani tahi työpaikallani ei ole latausmahdollisuutta - jos en heitä roikkaa parvekkeelta.
Päivitän tähän ketjuun selfien hinausauton lavalta, jos patterit tyhjenee huonoon aikaan.
Saan työni vuoksi kilsakorvausta ja ajatus auton lataamisesta ostarilla ilmaiseksi saa kieltämättä mielihyvähormonit hyrräämään.
PS: Parissa päivässä olen oppinut että 22 kW latausteho on käytännössä 7,2 kW. Noi lataukset on maksaneet 0 - 20 snt/kWh.
50 kW tarkoittaa noin 48 kW mutta se maksaakin 25 snt/kWh. Auton kulutus on noin 28 kWh/100 km.
Viimeksi muokannut mwessman, Ke 12.05.2021 21:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Ostin patteriauton
Hei
Kirjoittelepa kokemuksista EQC kanssa. Nyt kun on sähköautoilua tullut harrastettua tuon B250e kanssa niin alkanut tuollainen EQC houkuttaa myös...
TJ
Kirjoittelepa kokemuksista EQC kanssa. Nyt kun on sähköautoilua tullut harrastettua tuon B250e kanssa niin alkanut tuollainen EQC houkuttaa myös...
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Ostin patteriauton
Saa nähdä kauanko ilmainen "tankkaaminen" on mahdollista. Muutama vuosi menee ja sähkärit vähän yleistyy niin alkaa olla korttiautomaatti tolpassa kiinni mihin tahansa menee. Ei se energia tyhjästä tule niihin tolppiinkaan.
Re: Ostin patteriauton
Ei se ilmaista ole nytkään. Pikalataaminen voi latauspaikasta, autosta ja vuodenajasta riippuen maksaa vähän mitä sattuu. Poikkeuksia lukuunottamatta (esim. joku Renu Zoe 22kw type2-latauksella lataa vaikkapa K-latauksen 2C minuuttihinnalla todella halvalla) oikeasti edullinen tapa ladata on kotona. Silloin kilometrihintaa sataselle kertyy leudompaan vuodenaikaan noin 2-4€ ja paukkupakkasilla ehkä tuplasti.
Se, ettei lykätä tolkutonta rahakasaa tulevaisuudessa ulkopuolisile öljyntuottajille, pelastanee veropaniikista jo kohtuullisen suuren siivun.
Ja aloittajalle . Hemmetin hienon auton ostit. Pikkuisen kateellinen .
Sitä hinausautokuvaa saadaan varmaan odottaa maailman tappiin, näitä kun voi ladata aina kun mieli tekee, eikä pelkästään varaustason ollessa nollassa, ihan niinkuin polttiksenkin saa tankata, vaikka polttoainemittarissa ei vielä olisikaan valo palanut viimeistä sataa kilsaa .
Muista, että akuston pitkäikäisyyden kannalta kannattaa arjessa ladata vain noin 80% tasolle ja joskus sitten täyteen kennojen balanssoimiseksi.
Se, ettei lykätä tolkutonta rahakasaa tulevaisuudessa ulkopuolisile öljyntuottajille, pelastanee veropaniikista jo kohtuullisen suuren siivun.
Ja aloittajalle . Hemmetin hienon auton ostit. Pikkuisen kateellinen .
Sitä hinausautokuvaa saadaan varmaan odottaa maailman tappiin, näitä kun voi ladata aina kun mieli tekee, eikä pelkästään varaustason ollessa nollassa, ihan niinkuin polttiksenkin saa tankata, vaikka polttoainemittarissa ei vielä olisikaan valo palanut viimeistä sataa kilsaa .
Muista, että akuston pitkäikäisyyden kannalta kannattaa arjessa ladata vain noin 80% tasolle ja joskus sitten täyteen kennojen balanssoimiseksi.
Re: Ostin patteriauton
RH kirjoitti: ↑Ma 10.05.2021 11:03 Ei se ilmaista ole nytkään. Pikalataaminen voi latauspaikasta, autosta ja vuodenajasta riippuen maksaa vähän mitä sattuu. Poikkeuksia lukuunottamatta (esim. joku Renu Zoe 22kw type2-latauksella lataa vaikkapa K-latauksen 2C minuuttihinnalla todella halvalla) oikeasti edullinen tapa ladata on kotona. Silloin kilometrihintaa sataselle kertyy leudompaan vuodenaikaan autosta riipuen noin 2-4€ ja paukkupakkasilla ehkä tuplasti.
Se, ettei lykätä tolkutonta rahakasaa tulevaisuudessa ulkopuolisile öljyntuottajille, pelastanee veropaniikista jo kohtuullisen suuren siivun.
Ja aloittajalle . Hemmetin hienon auton ostit. Pikkuisen kateellinen .
Sitä hinausautokuvaa saadaan varmaan odottaa maailman tappiin, näitä kun voi ladata aina kun mieli tekee, eikä pelkästään varaustason ollessa nollassa, ihan niinkuin polttiksenkin saa tankata, vaikka polttoainemittarissa ei vielä olisikaan valo palanut viimeistä sataa kilsaa .
Muista, että akuston pitkäikäisyyden kannalta kannattaa arjessa ladata vain noin 80% tasolle ja joskus sitten täyteen kennojen balanssoimiseksi.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Eipä ole minulla mitään dramaattista lisättävää tähän ketjuun. Olen ajanut akun lähes tyhjäksi muutamaan otteeseen ja auto jaksoi kyllä valittaa siitä. Näytön valikosta löytyy aina lähellä olevat latausasemat ja niiden vapaana olevat töpselit.
Kesäkuussa ostin sähköä kolmellakympillä, loput sain ilmaiseksi ostarilla. Mittariin kertyi kesäkuussa vähän toistatuhatta kilsaa.
On ollut kiva katsella kun 98-oktaanisen bensan hinta lähestyy 1.85 € tasoa. Tirsk!
Tuo Mercedes Me-sovellus on kätevä; sillä saa auton kylmäksi, ennen kuin istuu kuskin jakkaralle.
Annoin auton pysäköidä itsensä kadunvarsiparkkiin, hyvin se osasi. Pelkäsin.
Kesäkuussa ostin sähköä kolmellakympillä, loput sain ilmaiseksi ostarilla. Mittariin kertyi kesäkuussa vähän toistatuhatta kilsaa.
On ollut kiva katsella kun 98-oktaanisen bensan hinta lähestyy 1.85 € tasoa. Tirsk!
Tuo Mercedes Me-sovellus on kätevä; sillä saa auton kylmäksi, ennen kuin istuu kuskin jakkaralle.
Annoin auton pysäköidä itsensä kadunvarsiparkkiin, hyvin se osasi. Pelkäsin.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Vieläkö on kulutus ollut 28 kWh pinnassa? Hybridissä ainakin näillä kesäkeleillä (>25 C) kulutus putoaa 17-18 kWh paikkeille, kylmemmillä ilmoilla sitten taas nousee. Pahimmilla pakkasilla ollut reilusti yli 30 kWh, jos on edes suostunut sähköä käyttämään. Kerrohan myös kylmemmän ajan kuulumisia, täyssähköllä ei kai pitäisi olla ongelmia kireämmilläkään keleillä?
ex C300e (W205) -20
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Täyssähköauton ainoa "ongelma" kireämmillä pakkaskeleillä on vain toimintamatkan jopa dramaattinenkin vähentyminen. Muutoinhan se lähtee kuin palmun alta ja työntää hyttiin heti lämmintäTude kirjoitti: ↑Ma 12.07.2021 18:01 Vieläkö on kulutus ollut 28 kWh pinnassa? Hybridissä ainakin näillä kesäkeleillä (>25 C) kulutus putoaa 17-18 kWh paikkeille, kylmemmillä ilmoilla sitten taas nousee. Pahimmilla pakkasilla ollut reilusti yli 30 kWh, jos on edes suostunut sähköä käyttämään. Kerrohan myös kylmemmän ajan kuulumisia, täyssähköllä ei kai pitäisi olla ongelmia kireämmilläkään keleillä?
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Kulutus on ollut noin 19 kWh/100 km maantieajossa, ilmastointi päällä.
Yli 24 kWh /100 km vaatii ilmastointia ja matelua kaupungissa.
Auton valitus pikkuasioista alkaa nostaa hien pintaan; se jaksaa valittaa jalankulkijoista, sulkuviivoista ja siitä että autotalli on liian pieni.
Joku väärä sana ääneen sanottuna saa auton assistentin kysymään että miten hän voi auttaa.. Samaa tapahtuu myös tubettajien videoissa ympäri maailmaa.
Yli 24 kWh /100 km vaatii ilmastointia ja matelua kaupungissa.
Auton valitus pikkuasioista alkaa nostaa hien pintaan; se jaksaa valittaa jalankulkijoista, sulkuviivoista ja siitä että autotalli on liian pieni.
Joku väärä sana ääneen sanottuna saa auton assistentin kysymään että miten hän voi auttaa.. Samaa tapahtuu myös tubettajien videoissa ympäri maailmaa.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Jaa sait sit anopin takapenkille valittamaan ilman sitä että olisi fyysisesti kyydissä. Ai kun kiva.
Eikös noita sitten saa pois?
Eikös noita sitten saa pois?
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Autotallin saa pois mutta jalankulkijoita ja sulkuviivoja ei juuri muutamaa enempää saa helposti poistettua...
Lisää tästä autosta olisi mukava kuulla. Eikös EQC:stä ollut alussa melkein sadan tonnin hintainen malli? EQS:n hinta alkaen mallin väitettiin Saksassa olevan sadan tuhannen pinnassa niin vähän vaikea pysyä näistä EQ-malleista kärryillä. Mitähän normiautoa tuo vastaa sisätiloiltaan?
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Fiksummat korjatkoon jos stiplaan mutta eikös tuo EQC ole sähköistetty versio GLC -sarjasta? Tilaa on ainakin minulle riittävästi.
Konehuoneessa oleva sähkömoottori on selkeästi istutettu polttomoottorin paikalle putkesta taivuteltuun telineeseen ja 620 - kiloinen akku on pultattu lattian alle. EQS lienee eka Mersun kori, joka on sähköautoksi alunperin suunniteltu.
Tesla sai vanhat valmistajat kiinni "housut nilkoissa", niin heidän piti kyhätä sähköauto kasaan ja olemassaolevan korin käyttäminen on nopeampaa ja halvempaa kuin uuden korin loihtiminen, testaaminen ja tyyppihyväksyttäminen.
EQC-mallia on mielestäni kahta sorttia, halvempi on alkaen 81 k€ ja Mersun syntymävuoden mukaan nimetyn 1886-mallin hinnat alkaa ysillä.
Omani on joku setä tilannut viime vuonna 98 tonnin sopuhintaan ja tänä keväänä hän osti sen tilalle Taycanin.
Ne piirtää, keillä on liitua.
Konehuoneessa oleva sähkömoottori on selkeästi istutettu polttomoottorin paikalle putkesta taivuteltuun telineeseen ja 620 - kiloinen akku on pultattu lattian alle. EQS lienee eka Mersun kori, joka on sähköautoksi alunperin suunniteltu.
Tesla sai vanhat valmistajat kiinni "housut nilkoissa", niin heidän piti kyhätä sähköauto kasaan ja olemassaolevan korin käyttäminen on nopeampaa ja halvempaa kuin uuden korin loihtiminen, testaaminen ja tyyppihyväksyttäminen.
EQC-mallia on mielestäni kahta sorttia, halvempi on alkaen 81 k€ ja Mersun syntymävuoden mukaan nimetyn 1886-mallin hinnat alkaa ysillä.
Omani on joku setä tilannut viime vuonna 98 tonnin sopuhintaan ja tänä keväänä hän osti sen tilalle Taycanin.
Ne piirtää, keillä on liitua.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Täällä myös patteriauto ollut käytössä muutaman kuukauden.
Kokoluokasta sen verran, että GLC:n pohjalle tehty eli C-sarjalaisen tilat. Ihan riittävä itselle, mutta penkki ja istuma-asento E-Coupen jälkeen aiheuttanut hieman hakemista.
Kulutuksesta sen verran, että sähköautoja yleisesti vertailemalla tämä on EQC:n heikko kohta eli kulutus on suurehko. Oma ajoni pääosin kaupunkiajoa ja siinä mennään 23-26kwh/100km kulutuksella. Maantieajossa pyöreästi 80km/h nopeudella saa kulutusta selkeästi alemmas, mutta toisaalta 120km/h alueella "liikennevirran mukaista nopeutta" ajaessa kulutus nousee. Esimerkkeinä Helsinki-Lahti tai Helsinki-Turku moottoritiet syövät rangea selkeästi enemmän kuin mitä auton mukaan on käytettävissä.
Mersun appi kertoo edellisten n.1600km keskinopeudeksi 54km/h ja kulutukseksi 24,8kwh/100km, sisältäen aivan kaikenlaista tietä - ehkä eniten 80km/h alueella liikkumista.
Ihan mukava auto tähän mennessä ollut, Lidlissä käyminen lisääntynyt taloudessa.
Ongelmia odotellessa.
Kokoluokasta sen verran, että GLC:n pohjalle tehty eli C-sarjalaisen tilat. Ihan riittävä itselle, mutta penkki ja istuma-asento E-Coupen jälkeen aiheuttanut hieman hakemista.
Kulutuksesta sen verran, että sähköautoja yleisesti vertailemalla tämä on EQC:n heikko kohta eli kulutus on suurehko. Oma ajoni pääosin kaupunkiajoa ja siinä mennään 23-26kwh/100km kulutuksella. Maantieajossa pyöreästi 80km/h nopeudella saa kulutusta selkeästi alemmas, mutta toisaalta 120km/h alueella "liikennevirran mukaista nopeutta" ajaessa kulutus nousee. Esimerkkeinä Helsinki-Lahti tai Helsinki-Turku moottoritiet syövät rangea selkeästi enemmän kuin mitä auton mukaan on käytettävissä.
Mersun appi kertoo edellisten n.1600km keskinopeudeksi 54km/h ja kulutukseksi 24,8kwh/100km, sisältäen aivan kaikenlaista tietä - ehkä eniten 80km/h alueella liikkumista.
Ihan mukava auto tähän mennessä ollut, Lidlissä käyminen lisääntynyt taloudessa.
Ongelmia odotellessa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Tuleekohan Mersulta jotain softapäivityksiä, jolla energian käyttöä optimoitaisiin? Moni muukin sähköauto uutena on ollut energiasyöppö, sitten parantunut kun betatestaajat ajelleet, dataa kerätty ja tehty päivityksiä. Voisi olla että EQC:n kohdalla kävisi näin kun oli merkin ensimmäisiä täyssähkömalleja. Ainakin Polestar 2:sen kohdalla vaikuttaisi olevan niin, että uusimmat päivitykset optimoi kulutusta? Toki EQC on jo fyysisiltä ominaisuuksiltaan (paino, muoto, renkaat) vähän huono energiataloudellisuutta ajatellen. Ei taida Mersu päivitellä autojaan langattomasti?
Kovasti täälläkin kiinnostaisi EQC (tai sähköauto yleensäkin Mersulta jahka tulisi muitakin malleja). Kerrankin hiljainen auto Suomenkin teillä. Nyt on vielä noita AMG-paketillisia alkanut olemaan myynnissä, alkaa olemaan jo aikalailla voll-varusteet kun on AMG ja Premium plus paketit ruksattu.
Kovasti täälläkin kiinnostaisi EQC (tai sähköauto yleensäkin Mersulta jahka tulisi muitakin malleja). Kerrankin hiljainen auto Suomenkin teillä. Nyt on vielä noita AMG-paketillisia alkanut olemaan myynnissä, alkaa olemaan jo aikalailla voll-varusteet kun on AMG ja Premium plus paketit ruksattu.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Kyllä mersuihin tulee langattomia päivityksiä mutta lähinnä telematiikkaan. Mitähän kiinalaiset on tehnyt aluksi väärin jos softapäivityksillä saa auton kulkemaan vähemmällä sähköllä? Kuski määrää ajorytmin tai ainakin pitäisi onnistua kuskilta ja moottorin ja akun hyötysuhdetta vaikea softapäivityksillä parantaa. Vai liittyisikö akun latausasteisiin ja purkutasoihin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
EQC on hieno auto ajettavuudeltaan ja teho tuntuu kuin pollenpotku persuksissa. Rengas ääniltään todella hiljainen. Jotain kuvia liikku faceliftistä netissä, olisikohan siinä korjattu em. puutteita. Kiinan romut ei ainakaan itseä nappaa yhtään...
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Eqc mallista mersun akut ja sähkömoottorit kehittynyt huimasti ja esim uusi EQS kulutukseltaan jopa pienempi vaikka kooltaan ja tehoiltaan isompi. OTA päivityksinä tuskin kovin mullistavia kulutus päivityksiä tulee mutta kaikkea muuta kyllä
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Kyllä itse ainakin uskon, että softa päivityksillä saa suitsittua kulutusta sähkövehkeissä kun optimoidaan virran käyttöä niin ajajan käytyötavan mukaan kun muutenkin auton toiminnan mukaan. Esim jos nyt ottaa tuon B mersun esimerkiksi joka jo lähes sähköautojen dinosaurus, niin siinähän on kaikki voimalinjan pääkomponenti Teslalta. Ei nyt ole omakohtaista kokemusta mutta koko lailla oletan että saman ikäiset Teslat kuluttaa vähemmän. Ja ihan varmasti siinä vaikuttaa softa jolla hommaa pyöritetään + mersun "suojamekanismit" lämmitellä akkua jne. Siitäkin varmaan vois optimoida...
TJ
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot. TALVI TULI
Nonni, tie on kivan liukas mutta auto on etuvetoinen. Pöh. Saakohan ton nelivedon päälle ite vai laittaako auto sen jos/kun tarvetta ilmenee.
Kulutus nousi tuosta kesän lukemista 28 kWh/100 km tuntumaan. Muuten ei valittamista; auton saa komennettua lämpimäksi kännykällä -paitsi ratin, joka on jääkylmä. Saiskohan siihen lämmitettävän ratin jälkikäteen, sitä kun ei auton tilaaja ollut rastittanut lisävarustelistalta.
Mersu halusi auton ohjelmistopäivitykseen ja tarkastivat samalla jonkun johdonpätkän kunnon, siitä tuli oikein takaisinkutsukirje kotiin. Lysti kustansi kaikkiaan nolla euroa ja homman ajaksi sain lainaksi nätin vihreän polkupyörän. Satoi vettä.
Lähin 50 kW töpseli löytyy kilsan päästä, Hesburgerin pihasta ja hintakin on vain 12 snt/kWh, olenkin syönyt pikaruokaa usein, onneksi se ei vielä näy vyötäröllä.
Kulutus nousi tuosta kesän lukemista 28 kWh/100 km tuntumaan. Muuten ei valittamista; auton saa komennettua lämpimäksi kännykällä -paitsi ratin, joka on jääkylmä. Saiskohan siihen lämmitettävän ratin jälkikäteen, sitä kun ei auton tilaaja ollut rastittanut lisävarustelistalta.
Mersu halusi auton ohjelmistopäivitykseen ja tarkastivat samalla jonkun johdonpätkän kunnon, siitä tuli oikein takaisinkutsukirje kotiin. Lysti kustansi kaikkiaan nolla euroa ja homman ajaksi sain lainaksi nätin vihreän polkupyörän. Satoi vettä.
Lähin 50 kW töpseli löytyy kilsan päästä, Hesburgerin pihasta ja hintakin on vain 12 snt/kWh, olenkin syönyt pikaruokaa usein, onneksi se ei vielä näy vyötäröllä.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Ihan kohtuu kulutuksella oot selvinnyt. Mun nurkka-ajossa kantakaupungissa, lämmitetyllä autolla ja ratilla, kulutus pysyy +30kWh/100km:ssa.
Takaisinkutsukirjettä ei ole kuulunut omalla kohdalla.
Sellainen kysymys olisi, että pari kertaa on vilahtanut viesti koskien jäähdytysnesteen tasoa. Autossahan on kaksi jäähdytysnestesäiliötä, toinen "normaali" näkyvillä ja toinen moottoritilan suojamuovin alla. Ilmeisesti jälkimmäiseenkin saa lisätä jäähdytysnestettä, mutta mikä on maksimitaso? Ohjekirja ottaa kantaa vain ensinnä mainittuun.
Takaisinkutsukirjettä ei ole kuulunut omalla kohdalla.
Sellainen kysymys olisi, että pari kertaa on vilahtanut viesti koskien jäähdytysnesteen tasoa. Autossahan on kaksi jäähdytysnestesäiliötä, toinen "normaali" näkyvillä ja toinen moottoritilan suojamuovin alla. Ilmeisesti jälkimmäiseenkin saa lisätä jäähdytysnestettä, mutta mikä on maksimitaso? Ohjekirja ottaa kantaa vain ensinnä mainittuun.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Tarkoitatko vasemman puolen säiliötä (edestä katsoen oikealla)? Oikealla olevasta on kahta erilaista mallia, vasemmanpuoleisessa pitäisi olla indikaattori säiliön sisällä (kylmän nesteen taso).Arno kirjoitti: ↑Ti 30.11.2021 04:09
Sellainen kysymys olisi, että pari kertaa on vilahtanut viesti koskien jäähdytysnesteen tasoa. Autossahan on kaksi jäähdytysnestesäiliötä, toinen "normaali" näkyvillä ja toinen moottoritilan suojamuovin alla. Ilmeisesti jälkimmäiseenkin saa lisätä jäähdytysnestettä, mutta mikä on maksimitaso? Ohjekirja ottaa kantaa vain ensinnä mainittuun.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Jaa patteriauto ja samat ilmoitukset tulee kuin muistakin, lisää jäähäriin nestettä on se hyvä että joistain asioista ei tingitä.
Ja kyllä, hieman kade kun tankkasin juuri 1.70 hintaista naftaa.
Ja kyllä, hieman kade kun tankkasin juuri 1.70 hintaista naftaa.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Tuossa konepelti auki, suojamuovi ylhäällä EQC:n moottoritila. Vasemmalla näkyy perus-jäähdytysnestesäiliö ja oikealla suojamuovin alapuolella oleva ja juuri tämän nestetaso kiinnostaisi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Tuossahan nuo kaksi tappia seisoo pystyssä. Ei ne tee muuta kuin mittaa vastusarvoa tappien välillä ja kun nestepinta laskee vastus kasvaa ja tulee häly.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Ei kyllä yhtä selkeästi kuin toisessa säiliössä, joka on mallia "Mersusta tuttu."
Näin hieman ajattelin, mutta se edelleen hakusessa että kuinka täyteen tuon säiliön voi täyttää.. tapit tulevat varsin ylös asti.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Katson omastani huomenna jos muistan.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Kuvassa näkyy kyllä tasotunnistimet mutta WIS-kuva on suoraan yläpuolelta ja siinä näkyy vaakasuuntainen kieleke säiliön sisällä ja sen on tarkoitus näyttää kylmän nesteen oikea täyttöaste. En viitsi mennä omasta tarkistamaan kun ei siinä vanhassa dieselissä ole tuollaista purkkia.
Re: Ostin patteriauton, ekat havainnot
Omassani nesteenpinta on vajaan sentin kiinnityspannan yläpuolella. Auto ei valita mistään.