CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Uutta moottoria nyt huutaa.
Uutta moottoria nyt huutaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
No jo on autiota tuvassa, äkkiä joku kiulu sinne.
Siinä on hyvä nyt suunnitella ja sovitella.
Siinä on hyvä nyt suunnitella ja sovitella.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Vielä pikkuisen hihnapyörien sihtailua, niin alkais olla valmis.
.
Vielä pikkuisen hihnapyörien sihtailua, niin alkais olla valmis.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
No niin, jokohan ensi viikon lopulla olis jo CLK,n keulalla menossa.
No niin, jokohan ensi viikon lopulla olis jo CLK,n keulalla menossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Nono, kylläpä ilikiää konepellin aukaista, Mattia vähän lapsetti.
Paluupuolen osat vielä puuttuu kuvasta.
.
.
.
Nono, kylläpä ilikiää konepellin aukaista, Mattia vähän lapsetti.
Paluupuolen osat vielä puuttuu kuvasta.
.
.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Todella asiallisen näköistä työtä, vähän niin kuin tehdas tekoista.
Kaikki maalattu paketissa.
Kaikki maalattu paketissa.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Sinnehän se näyttää sopivan.
Näyttäisi pikaisesti katsottuna, ettei mitään tavallista hankalampaa ole näkyvillä.
Sinnehän se näyttää sopivan.
Näyttäisi pikaisesti katsottuna, ettei mitään tavallista hankalampaa ole näkyvillä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Herlevillä taitaa olla sormensa pelissä?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Joo, siellähän se on kasattu.
Heidän kanssaan on ollut miellyttävä asioida, ei kyllä tarvi samaa asiaa kahteen kertaan selvittää, siellä kyllä tiedetään.
Heillähän on jo osien ja palveluiden suhteen kanavat valmiina ja dieseleitten rakentamisesta vankka kokemus.
Kun käytännössä kaikki tarvitsemani osat kuitenkin tuli heidän välityksellään, niin tuntui järkevimmältä antaa moottorin kasauskin heille ja keskittyä itse senkin ajan näihin softausjuttuihin, jotka taas ovat minulle tutumpia.
Näin jälkeenpäin ajatellen, hyvin toimi.
Olis pitänyt vaan tajuta viedä koko auto sinne, no , ehken sitä pitää "omaan" projekiin kuitenkin jotain itsekkin tehdä ...
Joo, siellähän se on kasattu.
Heidän kanssaan on ollut miellyttävä asioida, ei kyllä tarvi samaa asiaa kahteen kertaan selvittää, siellä kyllä tiedetään.
Heillähän on jo osien ja palveluiden suhteen kanavat valmiina ja dieseleitten rakentamisesta vankka kokemus.
Kun käytännössä kaikki tarvitsemani osat kuitenkin tuli heidän välityksellään, niin tuntui järkevimmältä antaa moottorin kasauskin heille ja keskittyä itse senkin ajan näihin softausjuttuihin, jotka taas ovat minulle tutumpia.
Näin jälkeenpäin ajatellen, hyvin toimi.
Olis pitänyt vaan tajuta viedä koko auto sinne, no , ehken sitä pitää "omaan" projekiin kuitenkin jotain itsekkin tehdä ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
On kyllä taas hatunnoston arvosta tekemistä . Lopputulosta odotellessa
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Hyvältä näyttää niinku sulla aina,mielenkiintoista seurattavaa !
MB W-210 200cdi vm 99
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
,
No joo, ennakkoaavistus kävi toteen.
Kylläpä se sinne keulille mahtui ja mahtuu aivan pikkuisen heilumaankin. Paljoa ei kuitenkaan "ylimääräistä" tilaa ole.
Keulille jäi ihan hyvät tilat intekroidulle "syylari, cooleri, ilmastoinnin lauhdutin" - paketille.
Kunhan kaikki pellit ja muovit kiinnittelee paikoilleen, niin ei se moottori silläkeinon enää "hyppää silmille" tuolta konetilasta.
No joo, ennakkoaavistus kävi toteen.
Kylläpä se sinne keulille mahtui ja mahtuu aivan pikkuisen heilumaankin. Paljoa ei kuitenkaan "ylimääräistä" tilaa ole.
Keulille jäi ihan hyvät tilat intekroidulle "syylari, cooleri, ilmastoinnin lauhdutin" - paketille.
Kunhan kaikki pellit ja muovit kiinnittelee paikoilleen, niin ei se moottori silläkeinon enää "hyppää silmille" tuolta konetilasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Mörkömoottori on nyt kiinni korissa ja vaihteistossa.
Aikalailla täyteen tulee, mutta jospa se sopisi olemaan.
Ahtoputkillekkin löytyi reitit ja molemmille äljynlauhduttimille, moottori- ja vaihteistoöljylle löytyi paikat. Polttoaineen jäähdyttimen voi kiinnittää suoraan kennoon.
Miehekkään kokoiset syylari ja cooleri on tilattu, samoin parempi dampperi kampiakselin nokkaan.
Vesipumpuille on hyvät paikat samoin nesteputkille.
Vesiruiskutus kahdella pumpulla ei mahdu keulaan, täytyy varmaan peräkontti valjastaa asialle.
Puutelistalla on vielä ilmastoinnin kenno.
Perä, en vielä tiedä, mikä perä loppupelissä tulee, joten ei voi osaa lukkoakaan, asiaa pitää selvittää.
Turvakaari ?
Sisälokasuojat, jotkut nätit kuraläpät.
Pakoputkisto, alku 3,5", loppu 2 X 2,5", kaksi kattia + kaksi kammiovaimenninta, vaimentimet on.
Mörkömoottori on nyt kiinni korissa ja vaihteistossa.
Aikalailla täyteen tulee, mutta jospa se sopisi olemaan.
Ahtoputkillekkin löytyi reitit ja molemmille äljynlauhduttimille, moottori- ja vaihteistoöljylle löytyi paikat. Polttoaineen jäähdyttimen voi kiinnittää suoraan kennoon.
Miehekkään kokoiset syylari ja cooleri on tilattu, samoin parempi dampperi kampiakselin nokkaan.
Vesipumpuille on hyvät paikat samoin nesteputkille.
Vesiruiskutus kahdella pumpulla ei mahdu keulaan, täytyy varmaan peräkontti valjastaa asialle.
Puutelistalla on vielä ilmastoinnin kenno.
Perä, en vielä tiedä, mikä perä loppupelissä tulee, joten ei voi osaa lukkoakaan, asiaa pitää selvittää.
Turvakaari ?
Sisälokasuojat, jotkut nätit kuraläpät.
Pakoputkisto, alku 3,5", loppu 2 X 2,5", kaksi kattia + kaksi kammiovaimenninta, vaimentimet on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Kyllä se tulee vimosenpäälle hieno, ja mielenkiinnolla vetoja odotellessa. Mitä mahtaa tulla pyörältä.
7-800hv?
7-800hv?
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Ensin on vaan yksi ahdin, haluan moottorin ominaisuudet näkyville yhdistelmässä, joita olen runsaasti tehnyt ja pystyn siten arvioimaan muutostöitten onnistumista/epä-.
Ahdin on kuulalaakeroitu Garrett - kopio, kokoluokka Holsetin 35-40 välistä - noinniinkun suunnilleen, pienellä pakopesällä, ilman hukkaporttia missään. Tehonkesto voisi olla luokkaa 600 - moottoritehoa, mikä taatusti riittää, niin testaukseen, kun vaikkapa lopulliseksikin tehoksikin. Noilla tehoilla rengas ei enää yritäkkään pitää, missään vauhdissa, eikä minulla riitä ajotaitokaan.
Muttamutta
Monenlaista ahdinta, tai kombinaatiota on tarkoitus kokeilla.
Kyllä tätä on yritettynä rakentaa silläkeinon, että sopivilla ahtimilla yli 700,n pitäisi mennä, muunmuassa jäähdytykseen on panostettu tosissaan, samoinkun moottorin alakerran värinöitten kurissa pitämiseen ja tarkoitus olisikin kyllä ihan maksimiakin yrittää.
Tämän kokoisessa, takavetoisessa autossa sellainen miellyttävän tehon raja on jossain viidensadan korvilla. Kuusisataa on jo liikaa, vähänkään reippaammista kiihdytyksistä tulee niin repiviä, ettei siitä nauti enään kukaan, ei varsinkaan kyydissä olijat.
Ensin on vaan yksi ahdin, haluan moottorin ominaisuudet näkyville yhdistelmässä, joita olen runsaasti tehnyt ja pystyn siten arvioimaan muutostöitten onnistumista/epä-.
Ahdin on kuulalaakeroitu Garrett - kopio, kokoluokka Holsetin 35-40 välistä - noinniinkun suunnilleen, pienellä pakopesällä, ilman hukkaporttia missään. Tehonkesto voisi olla luokkaa 600 - moottoritehoa, mikä taatusti riittää, niin testaukseen, kun vaikkapa lopulliseksikin tehoksikin. Noilla tehoilla rengas ei enää yritäkkään pitää, missään vauhdissa, eikä minulla riitä ajotaitokaan.
Muttamutta
Monenlaista ahdinta, tai kombinaatiota on tarkoitus kokeilla.
Kyllä tätä on yritettynä rakentaa silläkeinon, että sopivilla ahtimilla yli 700,n pitäisi mennä, muunmuassa jäähdytykseen on panostettu tosissaan, samoinkun moottorin alakerran värinöitten kurissa pitämiseen ja tarkoitus olisikin kyllä ihan maksimiakin yrittää.
Tämän kokoisessa, takavetoisessa autossa sellainen miellyttävän tehon raja on jossain viidensadan korvilla. Kuusisataa on jo liikaa, vähänkään reippaammista kiihdytyksistä tulee niin repiviä, ettei siitä nauti enään kukaan, ei varsinkaan kyydissä olijat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Katselinkin että kompura näytti Garrettin näköiseltä, 3076r? Se ainakin olisi kokoluokkaa sopiva noille tehoille. Tietty onhan niitä jo uudempia G30-660 mutta siinä on klooneissakin paikka nopeusanturille.
Toi 600hv olisi kyllä sellainen sopiva luku millä pulkka etenee jo siihen tahtiin että alkaa se pelko siirtymään kuskillekin jo.
Tietysti sopivan lineaarinen voiman tuotto niin saa sitä hivenen enemmän olla. Mutta turbon potku liimaa kielen kitalakeen tyyppisessä ratkaisussa 450hv on jo todella paljon ja äärettömän hankala ajettava.
Tulipa muuten mieleen, jos ei ole ennestään kokemusta justiinsa samaisesta kiina ahtimesta, niin kannattaa koeponnistaa se kompurakotelo ennen ajoon ottamista, niitä on joitain haljennut kun valu on mitä sattuu.
Toi 600hv olisi kyllä sellainen sopiva luku millä pulkka etenee jo siihen tahtiin että alkaa se pelko siirtymään kuskillekin jo.
Tietysti sopivan lineaarinen voiman tuotto niin saa sitä hivenen enemmän olla. Mutta turbon potku liimaa kielen kitalakeen tyyppisessä ratkaisussa 450hv on jo todella paljon ja äärettömän hankala ajettava.
Tulipa muuten mieleen, jos ei ole ennestään kokemusta justiinsa samaisesta kiina ahtimesta, niin kannattaa koeponnistaa se kompurakotelo ennen ajoon ottamista, niitä on joitain haljennut kun valu on mitä sattuu.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Joo, ahdin on GTX3576r, siinä on siipien koko ja suhteet aika hyvät.
Imusiiven ottopää 58mm ja pakosiiven jättöpää 62mm.Pakopesäkin on kohti pieni kuitenkin, a/r 0.82, vieläkin pienempi mallistossa on, jos tulee tarvetta kokeilla. Sitten kun ahdin on vielä kuulalaakeroitu ja kansitöitäkin on tehty, niin luulempa, ettei herääminen juurikaan vakiomoottorista poikkea. Tai sellaisen aavistuksen pohjalta tässä on töitä tehty, kohtapa se selviää, menikö ojaan, vaiko allikkoon.
Vaikka tässsä joillain tavoin nyt kuitenkin tehonkin perässä juostaan, niin käyttöominaisuuksista ei kuitenkaan tingitä.
Ja haluan nyt ensin tietää, millainen ja miten käyttäytyvä tuosta moottorista tuli, ennenkuin sen ominaisuudet "häviää" tuonne ahtimien alle.
Jos yhdellä ahtimella sitten kuitenkin tulisi se noin kuusisataa helposti hallittavaa ja hyväkäytöksistä hevosta, saattaishan siinä jonkinlaisia pieniä hyvänolon tunteitakin syänalassa käväistä, ei se nyt kuitenkaan niiiin yleistä ole.
Joo, ahdin on GTX3576r, siinä on siipien koko ja suhteet aika hyvät.
Imusiiven ottopää 58mm ja pakosiiven jättöpää 62mm.Pakopesäkin on kohti pieni kuitenkin, a/r 0.82, vieläkin pienempi mallistossa on, jos tulee tarvetta kokeilla. Sitten kun ahdin on vielä kuulalaakeroitu ja kansitöitäkin on tehty, niin luulempa, ettei herääminen juurikaan vakiomoottorista poikkea. Tai sellaisen aavistuksen pohjalta tässä on töitä tehty, kohtapa se selviää, menikö ojaan, vaiko allikkoon.
Vaikka tässsä joillain tavoin nyt kuitenkin tehonkin perässä juostaan, niin käyttöominaisuuksista ei kuitenkaan tingitä.
Ja haluan nyt ensin tietää, millainen ja miten käyttäytyvä tuosta moottorista tuli, ennenkuin sen ominaisuudet "häviää" tuonne ahtimien alle.
Jos yhdellä ahtimella sitten kuitenkin tulisi se noin kuusisataa helposti hallittavaa ja hyväkäytöksistä hevosta, saattaishan siinä jonkinlaisia pieniä hyvänolon tunteitakin syänalassa käväistä, ei se nyt kuitenkaan niiiin yleistä ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5487
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Hyvin se tulee heräilemään kun saat säädöt kohdilleen,tuikku kirjoitti: ↑To 09.11.2023 15:44 .
Joo, ahdin on GTX3576r, siinä on siipien koko ja suhteet aika hyvät.
Imusiiven ottopää 58mm ja pakosiiven jättöpää 62mm.Pakopesäkin on kohti pieni kuitenkin, a/r 0.82, vieläkin pienempi mallistossa on, jos tulee tarvetta kokeilla. Sitten kun ahdin on vielä kuulalaakeroitu ja kansitöitäkin on tehty, niin luulempa, ettei herääminen juurikaan vakiomoottorista poikkea. Tai sellaisen aavistuksen pohjalta tässä on töitä tehty, kohtapa se selviää, menikö ojaan, vaiko allikkoon.
Vaikka tässsä joillain tavoin nyt kuitenkin tehonkin perässä juostaan, niin käyttöominaisuuksista ei kuitenkaan tingitä.
Ja haluan nyt ensin tietää, millainen ja miten käyttäytyvä tuosta moottorista tuli, ennenkuin sen ominaisuudet "häviää" tuonne ahtimien alle.
Jos yhdellä ahtimella sitten kuitenkin tulisi se noin kuusisataa helposti hallittavaa ja hyväkäytöksistä hevosta, saattaishan siinä jonkinlaisia pieniä hyvänolon tunteitakin syänalassa käväistä, ei se nyt kuitenkaan niiiin yleistä ole.
GTX3582 GEN 2
A/R 0.83 T3 jaettu pesä
yksi mopon 1299cc konetuolla heräili melko tasaisesti,
~500hv pyöritelli rullaa ennen säätöä,
samoilla säädöin kuin aiemmin käytössä ollut hx40 ~420hv
mukavan vedon tuntuman lisäksi tuntuma oli että
jos pesää muutaisi niin ennemin ~1.0 kuin ~0.6
eikä heräily siitä vielä merikitävästi hunontuisi
Mökkillä
'
'
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Ei se tosiaan kovin yleinen ole tuollainen teho tavoite kadulla ja dieselillä.
Vähän tuota isompaa runkoa mietin että voisi olla, näytti vaan pienemmältä.
Eiköhän se herää mukavasti kun massavirta moottorin läpi on sopiva, ei huonontunut herääminen omassakaan vaikka siivet suureni, parempi virtaus varmisti hyvän heräämisen.
Vähän tuota isompaa runkoa mietin että voisi olla, näytti vaan pienemmältä.
Eiköhän se herää mukavasti kun massavirta moottorin läpi on sopiva, ei huonontunut herääminen omassakaan vaikka siivet suureni, parempi virtaus varmisti hyvän heräämisen.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Jos pieni vertailu tähän kohtaan sallitaan, niin clk 63 bs on reipas 500hv. Toki aikalailla jäykistetty/tuettu korirakenne, ei mitenkään ihmeellisesti kuitenkaan. Vakio 63 vajaa 500 ja siinäkin on jo pitelemistä
Melkoisen liukas luikku näkyy olevan, sutii ihan liikaa jo noilla tehoilla, tuommoisien tehotavoitteiden osalta tulee kyllä vähän ylisuorituksen makua (mikä lienee koneen osalta tarkoituskin? Tässä tapauksessa)
Onhan tämä mainittu jo monesti tässä ketjussa, mutta halusin osallistua
Napadynoa ja kovaa testailua
Melkoisen liukas luikku näkyy olevan, sutii ihan liikaa jo noilla tehoilla, tuommoisien tehotavoitteiden osalta tulee kyllä vähän ylisuorituksen makua (mikä lienee koneen osalta tarkoituskin? Tässä tapauksessa)
Onhan tämä mainittu jo monesti tässä ketjussa, mutta halusin osallistua
Napadynoa ja kovaa testailua
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Joo, kyllä viisataa on tehona ihan soppeli tuohon purkkiin.
Riittää varmasti joka himoon. Viidellä sadalla hepalla ~samankokoinen BMW335d meni varttimailin katurenkailla noin.12s ja loppunop 198.
Moottoriin on kuitenkin sijoitettu niin paljon kapitaalia, ettei viissatanen nyt vaan riitä.
Viiteen sataan ei oikeastaan paljoa tarvi muutoksia.rakennella.
Nyt kolmeen virityksen kannalta aika ratkaisevaan asiaan tosissaan panostettu.
Polttoaineen ruiskutusjärjestelmä: Kapasiteetti riittää ja ylittää kaikki realiteetit, kaikki osat on vaihdettu parempiin, kaikki.
Jäähdytys: Syyläriä myöten kokonaan, kaikilta osailtaan, huomattavasti alkuperäistä tehokkaampi.
Moottorin alakerta: Haitalliset värinät on yritetty saada kuriin sitomalla koko alakerta toisiinsa tiukasti kiinni + asiaan soveliaampi/parempi ,dampperin kaikki pultit vaihdettu kestävämmiksi, samoin kiertokanget.
Vaikka siis viissataa on ihan ok teho, niin jos tässä nyt se teho siihen jää, niin aikamoinen pettymys on.
Tässä kyllä tuntee silloin itsensä aivan höpöukoksi
Kilpakäyttöön tarkoitettu dampperi
Pakoputken lähtöä on aloitettu "sorvaamaan", ensimmäinen yritys, alku 3,5" jatkuu 2 X 2,5".
Tarvittaisiin kaksi katalysaattoria, jos joku tietää, mistä saisi 2.5" putkeen sopivia, lue hoikkia dieselin katteja, niin jos voisi tänne laittaa vinkkiä. Virtauskapasiteettia pitäisi olla noin 350hv,n verran/putki.
Joo, kyllä viisataa on tehona ihan soppeli tuohon purkkiin.
Riittää varmasti joka himoon. Viidellä sadalla hepalla ~samankokoinen BMW335d meni varttimailin katurenkailla noin.12s ja loppunop 198.
Moottoriin on kuitenkin sijoitettu niin paljon kapitaalia, ettei viissatanen nyt vaan riitä.
Viiteen sataan ei oikeastaan paljoa tarvi muutoksia.rakennella.
Nyt kolmeen virityksen kannalta aika ratkaisevaan asiaan tosissaan panostettu.
Polttoaineen ruiskutusjärjestelmä: Kapasiteetti riittää ja ylittää kaikki realiteetit, kaikki osat on vaihdettu parempiin, kaikki.
Jäähdytys: Syyläriä myöten kokonaan, kaikilta osailtaan, huomattavasti alkuperäistä tehokkaampi.
Moottorin alakerta: Haitalliset värinät on yritetty saada kuriin sitomalla koko alakerta toisiinsa tiukasti kiinni + asiaan soveliaampi/parempi ,dampperin kaikki pultit vaihdettu kestävämmiksi, samoin kiertokanget.
Vaikka siis viissataa on ihan ok teho, niin jos tässä nyt se teho siihen jää, niin aikamoinen pettymys on.
Tässä kyllä tuntee silloin itsensä aivan höpöukoksi
Kilpakäyttöön tarkoitettu dampperi
Pakoputken lähtöä on aloitettu "sorvaamaan", ensimmäinen yritys, alku 3,5" jatkuu 2 X 2,5".
Tarvittaisiin kaksi katalysaattoria, jos joku tietää, mistä saisi 2.5" putkeen sopivia, lue hoikkia dieselin katteja, niin jos voisi tänne laittaa vinkkiä. Virtauskapasiteettia pitäisi olla noin 350hv,n verran/putki.
Viimeksi muokannut tuikku, Ma 13.11.2023 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Bensa katit toimii paremmin kuin hyvin dieselissä jos ei sopivia diesel kisa katteja löydy.
Erona niissä on että rodiumi on turhana siellä ja palladiumia ja platinaa on enemmän bensa katissa kuin vastaavassa diesel.
Erona niissä on että rodiumi on turhana siellä ja palladiumia ja platinaa on enemmän bensa katissa kuin vastaavassa diesel.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
No juu, eihän tässä ole mitään tekemistä käytännöllisyydellä. Niin paljon irti vaan kun lähtee, on kai tuossakin kaasupoljin kuitenkin?
Mielenkiinnolla seurailen.
Mielenkiinnolla seurailen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5487
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Yllätys on kyllä jos veto stopaa 500hvtuikku kirjoitti: ↑La 11.11.2023 16:05 .
Joo, kyllä viisataa on tehona ihan soppeli tuohon purkkiin.
Riittää varmasti joka himoon. Viidellä sadalla hepalla ~samankokoinen BMW335d meni varttimailin katurenkailla noin.12s ja loppunop 198.
Moottoriin on kuitenkin sijoitettu niin paljon kapitaalia, ettei viissatanen nyt vaan riitä.
Viiteen sataan ei oikeastaan paljoa tarvi muutoksia.rakennella.
Nyt kolmeen virityksen kannalta aika ratkaisevaan asiaan tosissaan panostettu.
Polttoaineen ruiskutusjärjestelmä: Kapasiteetti riittää ja ylittää kaikki realiteetit, kaikki osat on vaihdettu parempiin, kaikki.
Jäähdytys: Syyläriä myöten kokonaan, kaikilta osailtaan, huomattavasti alkuperäistä tehokkaampi.
Moottorin alakerta: Haitalliset värinät on yritetty saada kuriin sitomalla koko alakerta toisiinsa tiukasti kiinni + asiaan soveliaampi/parempi ,dampperin kaikki pultit vaihdettu kestävämmiksi, samoin kiertokanget.
Vaikka siis viissataa on ihan ok teho, niin jos tässä nyt se teho siihen jää, niin aikamoinen pettymys on.
Tässä kyllä tuntee silloin itsensä aivan höpöukoksi
Kilpakäyttöön tarkoitettu dampperi
Pakoputken lähtöä on aloitettu "sorvaamaan", ensimmäinen yritys, alku 3" jatkuu 2 X 2,5".
Tarvittaisiin kaksi katalysaattoria, jos joku tietää, mistä saisi 2.5" putkeen sopivia, lue hoikkia dieselin katteja, niin jos voisi tänne laittaa vinkkiä. Virtauskapasiteettia pitäisi olla noin 350hv,n verran/putki.
ja jos mekaninnen juttu sen niille hujakoille rajoitta niin arvaus on että se pakopesä
ennminkin veikkaus on että joneekin 6xx hv
vertailessa aikojen kautta miten on vetoa missäkin laitessa huomat sekin että
varttimailin menemiseen/menemättä jättämiseen johonkin aikaan
vaikuttaa moni muukin juttu kuin renkaat ja teho hyvää suuntaa niistä saa
Mökkillä
'
'
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Kylläpäs hitaasti etenee ...
Eipä ole paljon mitäään tapahtunut.
Pakoputkea on tehty ja sieltätäältä naposteltu.
Onkohan liikaa tavaraa tulossa nyt pellin alle ?
Pissapojan säiliölle ei näytä jäävän tilaa, vesipumppujen kanssa samoja ajatuksia, vesiruiskujen pumput ja säiliön jätän suosiolla peräkonttiin.
Syyläri on, cooleria ei. Ei toinna konehuoneeseen mitään kummallista tehdä, ennenkuin cooleri ja sen putket on paikoillaan, vasta vesi- ja ahtoputkien asennuksen jälkeeen tietää, jääkö ja mihin jää tiloja öljyn ja polttoaineen jäähdyttämiselle.
Kylläpäs hitaasti etenee ...
Eipä ole paljon mitäään tapahtunut.
Pakoputkea on tehty ja sieltätäältä naposteltu.
Onkohan liikaa tavaraa tulossa nyt pellin alle ?
Pissapojan säiliölle ei näytä jäävän tilaa, vesipumppujen kanssa samoja ajatuksia, vesiruiskujen pumput ja säiliön jätän suosiolla peräkonttiin.
Syyläri on, cooleria ei. Ei toinna konehuoneeseen mitään kummallista tehdä, ennenkuin cooleri ja sen putket on paikoillaan, vasta vesi- ja ahtoputkien asennuksen jälkeeen tietää, jääkö ja mihin jää tiloja öljyn ja polttoaineen jäähdyttämiselle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Se alkuun tuntuu että tilaa on vaikka kuinka mutta toi on aika iso moottori kuitenkin kaikkine tykötarpeineen. Siihen sitten vähän ekstraa ja alkaa tulemaan täyttä.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
No joo
Puskuria käytetty paikoillaan,
Moottori- ja vaihteistoöljyn lauhduttimet mahtuu, vieläkun tuon coolerin saisi, niin alkaisi loppukin jo häämöttäm'ään.
No joo
Puskuria käytetty paikoillaan,
Moottori- ja vaihteistoöljyn lauhduttimet mahtuu, vieläkun tuon coolerin saisi, niin alkaisi loppukin jo häämöttäm'ään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Mahtava projekti ja aina hieno nähdä kun lukuisten muiden ja todella monenlaisten projektien parissa toimiva tekee itselleen!
Audi A5