polttoaineen kulutus
Mittailin oman W123 200D:n kulutusta, ensimmäinen 507,5 kilometriä, joista n.100 kilsaa stadissa ja loput maantiellä keskinopeutena n.80-90 km/h.
Kulutus oli nastarenkailla ja ruuvatulla pumpulla kohtalainen, 8,18 L/100 km. Muutama kylmäkäynnistyskin (-8 C) mahtui tuohon lukemaan.
Nastarenkaat lisäävät n.3% kulutusta, joten alle kahdeksaan pääsee helposti kesäkumeilla. Seuraava mittaus sisältää enempi kaupunkipyöritystä.
Kulutus oli nastarenkailla ja ruuvatulla pumpulla kohtalainen, 8,18 L/100 km. Muutama kylmäkäynnistyskin (-8 C) mahtui tuohon lukemaan.
Nastarenkaat lisäävät n.3% kulutusta, joten alle kahdeksaan pääsee helposti kesäkumeilla. Seuraava mittaus sisältää enempi kaupunkipyöritystä.
Viimeksi muokannut Haisuli, Su 20.11.2005 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Re: Rahalla saa ja mersulla pääsee
[quote="KaiM"]On todellakin rasittavaa aina joltakin kuulla että eihän toi sun 2.0D mihinkään kiihdy eikä kulje, ei sillä voi ohittaa jne.
Mersussa ei tunnu kulku,ajettiin pojan kanssa 250 km peräkkäin,toinen vuoden seisseellä 200D mersulla,toinen vähän ruuvatulla Vw passat 1,6D:lla,joka tuntuu ripeältä,mutta samaan tapaan ne kiihtyi ja kulki .Ainiin molemmat on wanhoja -85 vuodelta,siis made in West Germany.
Mersussa ei tunnu kulku,ajettiin pojan kanssa 250 km peräkkäin,toinen vuoden seisseellä 200D mersulla,toinen vähän ruuvatulla Vw passat 1,6D:lla,joka tuntuu ripeältä,mutta samaan tapaan ne kiihtyi ja kulki .Ainiin molemmat on wanhoja -85 vuodelta,siis made in West Germany.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
en kyllä tosissaan ymmärää , miten voi auto kuluttaa noin vähän?!? itellä w201 ja ruuvattu 200D. kulutus normaali ajossa kokoajan n.7,5-8 ja matka-ajossa kerran mitattiin, ku ajettiin tampereelta lappiin. rajotusten mukaan ilman turhia pysähdyksiä keskinopeudella ehkä 80-90 km/h niin 6 litraa satkulla. se 6 litraa on kaikkien aikojen pienin, mitä mää oon saanu. en tiä auttaisko, jos vaihtais ohjaustehostajan öljyt, polttoaine suadattimen ja ilman suadattimen. tässä mun autossa vaan on semmonen ominais kulutus!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
200d -89 ja 479tkm ilman mitään ruuvauksia. Koko ajan kulutus alle 6l/100km. Nyt vikat tankilliset 5,6l. Kulutus pieneni talvirenkaiden vaihdon ja rajoitusten myötä, oli ennen 5,8l. Suurin lukema mitä saanut tankillisella kulumaan, oli 6,3l. Sekin pääasiassa talvella kovassa pakkasessa ilman lohkolämppäriä ollutta kaupunki/15 km työmatka-ajoa. Mittaustulokset apaut 50tkm kulutusmäärien perusteella saskettuja.
Dieselin kulutus
Laitoin tuohon linkit tankkaus.com:iin meidän ropposille,molemmat on Dieseleitä,jatkuvassa ajossa.
Tuo 250D meni ennen PPD-säätöä just 6-6,1 litraan jos ajaa pitkää matkaa lähes rajoitusten mukaan.Ilmansuodattimen vaihdan katsastukseen,välillä putsaan ilmalla,naftasuotimen syksyisin.
Kulutuksen laskeminen yhdeltä/kahdelta tankilliselta ei ole ihan helppoa,pientä heittoa on tankkausten välillä aina,varsinkin naftalla.
PPD-vaikutuksia seurataan,ainakin kulku on iloisempaa ja 5-pyttyinen käy paljon tasaisemmin.
[quote="PepeKyy"]Alta kuuden lukemissa omakin 200D -91 menee.
Tuo 250D meni ennen PPD-säätöä just 6-6,1 litraan jos ajaa pitkää matkaa lähes rajoitusten mukaan.Ilmansuodattimen vaihdan katsastukseen,välillä putsaan ilmalla,naftasuotimen syksyisin.
Kulutuksen laskeminen yhdeltä/kahdelta tankilliselta ei ole ihan helppoa,pientä heittoa on tankkausten välillä aina,varsinkin naftalla.
PPD-vaikutuksia seurataan,ainakin kulku on iloisempaa ja 5-pyttyinen käy paljon tasaisemmin.
[quote="PepeKyy"]Alta kuuden lukemissa omakin 200D -91 menee.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Oudon paljon tuntuu 200D:llä joillakin menevän. Otetaan vertauksen vuoksi oma
2,5 Turbo (W201) automaatti, säädetty pumppu.
Matka ajoa 110-130 km/h = 6,6l/100km
Kaupunki= 8,0l/100 km
Pumppu on säädetty järjellä. Siitä ei ole pakko ottaa kaikkea irti mitä saa
vaan kohtuudella. Ei savuta, kulutus putosi litran ja tehoa tuli lisää.
Suosittelen säätöä...
2,5 Turbo (W201) automaatti, säädetty pumppu.
Matka ajoa 110-130 km/h = 6,6l/100km
Kaupunki= 8,0l/100 km
Pumppu on säädetty järjellä. Siitä ei ole pakko ottaa kaikkea irti mitä saa
vaan kohtuudella. Ei savuta, kulutus putosi litran ja tehoa tuli lisää.
Suosittelen säätöä...
MB W201 2.5 TURBO
- mikajamersu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
- Paikkakunta: salo
Keskikulutus webastoineen ja automaatti-ilmastointeineen sekä -vaihteineen.
toukokuun puolestavälistä tähän aamuun 7,4 l / 100 km.
Kyllähän tuo vähän enempi vie kuin edellinen 190 D.
Mutta onhan tuossa farkussa kokoa ja varusteitakin, mikä lisää kulutusta.
toukokuun puolestavälistä tähän aamuun 7,4 l / 100 km.
Kyllähän tuo vähän enempi vie kuin edellinen 190 D.
Mutta onhan tuossa farkussa kokoa ja varusteitakin, mikä lisää kulutusta.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Polttoaineen kulutus
Mersuilla niin kuin muillakin autoilla pääsee omistaja niin pienellä kulutuksella kuin vain kehtaa valehdella? Ei liene mahdollista että 124-korin 200d menisi 5-6l kulutuksella normaali liikenteen vauhdissa ajaen koska sitä kaasupoljinta joutuu pitämään suht. syvällä jos mielii matkan taittuvan. Omia kokemuksia 124 korista on dieselien osalta vain 2.5 ja 3.0 koneisista ja molemmilla kulutus oli siistillä ajolla mutta kuitenkaan muiden matkantekoa jarruttamatta 8l alimmillaan. Moottoritiellä 120-150 mittarinopeuksilla selvästi yli 10l. Kaverilla 200d -94 vei koko ajan yli 10l sekalaisessa ajossa.(huom. aina kaasu pohjassa) samoin 2.2d Väyrynen yli 10l? Tämä ei ole ehdoton totuus vaan minun kokemuksiini pohjautuva joten ei vedetä niitä "Herneitä nenään"!
Lohkolämmitin tuntuu vaikuttavan aika paljon. Kulutus kiipesi koko ajan hiljalleen, mutta kun kelit kylmenivät riittävästi ja aloin taas käyttää sitä lohkolämppäriä, niin kulutuskin tipahti taas "normaaliin". 250D:tä pitää ajaa pintakaasulla ja vähän reilun 2000:n (~2200) kierroksilla, niin menee aika pienellä.pera8x kirjoitti:varmaan mun kulutusta lisää se, että ei oo lohkolämmitintä ja mää käytän aina tota mun tyhjäkäynti vepastoo. auto siis seisoo tyhjäkäynnillä aika paljon. niin ja ajan kyllä sillain vähän reippaastikkin välillä.
TÖKS
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Tuo oma W123 300D ei mene alle 8 vaikka miten hissukseen ajelisi, pääasiassa työmatka ajoa ja näin talviaikana 30 km 80 km/h ja 6 km 70 km/h rajoituksella ja keskikulutus viime kuulta oli 8,4 ja keskikulutus koko siltä ajalta kun auto on mulla ollu (7kk/16 tkm) on 8,9...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Mulla tuli aika jännä ilmiö ton oman TDI:n kanssa. Ollut Eberi rikki viime huhtikuusta asti ja nyt kun sen korjautin, kulutus laski melkein 0,5 l satkulla. Muuta ratkaisua en tohon oikein näe, kuin sen, että koneen saa esilämmitettyä ja kaupunkiliikenteesskin se saavuttaa kunnolla käyntilämpönsä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Polttoaineen kulutus
Mulla ainakin tippui kulutus noin litralla, pumpun ruuvasin itse ja voimaa sain niin ettei toi nykyinen 300d tunnu miltään vaikka siitäkin olen ehtinyt vähän syöttöä lisäileen. Auto oli siis 250d. No vähän se savuaa mutta kyllä kannatti!! Noin 6,5 l/100 pääasissa mootoritie ajoa (n.130-140km/h) Suosittelen!
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Itselläni on 250D VM-88, Olen ajanut autollani hieman yli 200 tuhatta, minulta löytyy polttoaine kirjanpito koko ajalta kulutus on ollut 5.6- 6.2 välillä, riipuu hieman ajoista, Jossain vaiheessa kulutus kasvoi 6,5-6,7 välille, samalla venttilin nostajat alkoivat kolistamaan kylmänä, vaihdoin ne ja jakoketjun. Kulutus tippui 0,5 litraa sekä alavääntöä tuli lisää koneeseen, että se siitä millä öljyllä kannattaa ajaa ettei venttiilin nostajat pidä ääntä.
Empä ole vielä kerennyt pahemmin seurailla kulutusta,kun autokin on ollu vasta viikon.Mutta mainittakoon,että ostaessani autoni(124 300td turbo)siinä oli puoli tankkia naftaa lähdettäessä Pihtiputaalta ja kotiin pääsin sillä määrällä Kirkkonummelle ja keli oli paikkapaikoin todella raskas.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Taitaa kyllä olla tuolla ketjun vaihdolla ainakin yhtä suuri vaikutus kulutukseen (ajoitus) kuin öljyillä.latjor kirjoitti:Itselläni on 250D VM-88, Olen ajanut autollani hieman yli 200 tuhatta, minulta löytyy polttoaine kirjanpito koko ajalta kulutus on ollut 5.6- 6.2 välillä, riipuu hieman ajoista, Jossain vaiheessa kulutus kasvoi 6,5-6,7 välille, samalla venttilin nostajat alkoivat kolistamaan kylmänä, vaihdoin ne ja jakoketjun. Kulutus tippui 0,5 litraa sekä alavääntöä tuli lisää koneeseen, että se siitä millä öljyllä kannattaa ajaa ettei venttiilin nostajat pidä ääntä.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
- maxpower05
- Vakiokalustoa
- Viestit: 330
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
täähän ei nyt liity näihin oikeisiin mersuihin
mitenkään, mut A 170cdi:n laskettu keskikulutus
tälläi talvikelillä, polttoainelämmitin lähes kokoajan päällä,
suht raskaalla kaasujalla, sekä maantie että nurkka-ajoa,
niin 4.65l/100km naftaa menee..
mitenkään, mut A 170cdi:n laskettu keskikulutus
tälläi talvikelillä, polttoainelämmitin lähes kokoajan päällä,
suht raskaalla kaasujalla, sekä maantie että nurkka-ajoa,
niin 4.65l/100km naftaa menee..
s203 220cdi -06
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Isollakin koneella pääsee vähällä kun sattuu ns. optimiolosuhteet kohdalle. SEC jossa on 5,6 litranen pata ja nyt 300.000km ajettu, tuli testattua toissa kesänä kulutusta välillä Helsinki-Tampere.
Kesäkeli, arkipäivä, hiljainen liikenne iltapäivällä, joten pystyin pitämään cruisen päällä n.130km/h koko matkan ja kulutus oli vain 21litraa/200km. Tämä "vain" on siis oma mielipiteeni...
Autolla oli testin aikana ajettu n.285.000km.
Kesäkeli, arkipäivä, hiljainen liikenne iltapäivällä, joten pystyin pitämään cruisen päällä n.130km/h koko matkan ja kulutus oli vain 21litraa/200km. Tämä "vain" on siis oma mielipiteeni...
Autolla oli testin aikana ajettu n.285.000km.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Joo kyllä polttoaineenkulutukseen ikävästi tuo talvi vaikuttaa... Yleensä koulumatkalla (3km) kulutus on keskimäärin n. 25 litraa, ensimmäisen kilometrin aikana n. 40 litraa/100km. Keskikulutus on nyt ollut siinä 16-17l paikkeilla. Kesällä oli muutaman litran vähemmän. No ehkä nyt on tullut hiukan enemmän ajeltua kaupungissa, mutta kuitenkin.
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Kyllä kesällä pääsee isoillakin myllyillä aika pienellä. 540i:llä olen päässyt joskus jopa 8 litran lukemiin maantiellä satasen vauhdissa. Euroopan reissulla keskikulutus oli n. 11,5 litraa /100km. Jännä huomio on myös se, että n. 150km/h vauhdissa MX-5 kuluttaa enemmän kuin 540i.Juselius kirjoitti:Isollakin koneella pääsee vähällä kun sattuu ns. optimiolosuhteet kohdalle. SEC jossa on 5,6 litranen pata ja nyt 300.000km ajettu, tuli testattua toissa kesänä kulutusta välillä Helsinki-Tampere.
Kesäkeli, arkipäivä, hiljainen liikenne iltapäivällä, joten pystyin pitämään cruisen päällä n.130km/h koko matkan ja kulutus oli vain 21litraa/200km. Tämä "vain" on siis oma mielipiteeni...
Autolla oli testin aikana ajettu n.285.000km.
C220 cdi STW kulutus
Oma Mersuni kuluttaa nyt talvella maantiepainotteissa ajossa keskimäärin 7.3-7,5litraa sadalla, kesällä n 0.5 litraa vähemmän. Renkaat on 225/45/17 kesät ja talvet. Webasto pöhisee tunnin verran joka päivä.
Ajotietokoneen lukemat ei sitten pidä vissiin yleensä paikkaansa..
Aika harvoin tuntuu olevan todellisen keskikulutuksen tietäjiä, kehutaan vaan että kerran kun mittasin niin oli 5.5 litraa sadalla. Niihin lukemiin ei kuitenkaan taida normaalisti päästä paitsi suoralla tiellä kesällä 75kmh nopeudella ja 185/15 renkailla.
Tämän viestin piti mennä tuonne polttoaineen kulutus-ketjuun alemmas mutta ei näemmä aivan onnistunut.
Ajotietokoneen lukemat ei sitten pidä vissiin yleensä paikkaansa..
Aika harvoin tuntuu olevan todellisen keskikulutuksen tietäjiä, kehutaan vaan että kerran kun mittasin niin oli 5.5 litraa sadalla. Niihin lukemiin ei kuitenkaan taida normaalisti päästä paitsi suoralla tiellä kesällä 75kmh nopeudella ja 185/15 renkailla.
Tämän viestin piti mennä tuonne polttoaineen kulutus-ketjuun alemmas mutta ei näemmä aivan onnistunut.
Viimeksi muokannut APH, Pe 23.12.2005 20:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB C220T CDI -99 Esprit