Välillä turbojen kimppuun taas, toveri kiikutti modatun T3 ahtimen pöydälle kun vuotaa öljyä. Piti olla simppeli homma, no ei ollut.
Erään nimekkään suomi pajan tekele, kompuraa tasapainotettu lapoja hiomalla. Arvatkaa mistä kohtaa lappu on taittunut. Ja viereisessä hiusmurtuma, johtuen liian pienestä turbiini kotelosta, ahdin sakannut varmasti aika mukavasti.
Turbon tasapainoituskoneen rakentelua.
Re: Turbon tasapainoituskoneen rakentelua.
Ja sitten omaan harraste ropposeen kompuran koneistelua, 42mm kompuran tilalle 48.5mm billetti rupelli. Tein aika tiukan kotelosta, saa nähdä häpsiikö kiinni. Mutta mitä vähemmän välystä sitä parempi hyötysuhde ja vähemmän lämmitetään ilmaa.
Kotelo sorvattu itse manuaali koneesta tehdyllä cnc sorvilla. Kohtuullisen nätisti saa tehtyä vaikka aikaa vievää hommaa. Sen ymmärtää miksi tehdyt ahtimet maksaa kun tekee muutaman itse.
Kotelo sorvattu itse manuaali koneesta tehdyllä cnc sorvilla. Kohtuullisen nätisti saa tehtyä vaikka aikaa vievää hommaa. Sen ymmärtää miksi tehdyt ahtimet maksaa kun tekee muutaman itse.
Re: Turbon tasapainoituskoneen rakentelua.
Tuli testattua ehjää om651 ahtimen akselia ja taidan tyytyä tosiaan tohon 0.05g/mm heittoon omissa.
Suoraan ajosta ehjä ahdin ilman mitään jälkiä.
Toleranssi on tiukempi itellä kuin mitä vaaditaan mutta taidan vähän tiputtaa sitä omaa vaatimusta.
Ainakin mun penkissä lukemat on tuollaisia ehjälle laatu ahtimelle.
Merkkasin akselin osat ennen purkua ja samoihin merkkeihin takas.
Suoraan ajosta ehjä ahdin ilman mitään jälkiä.
Toleranssi on tiukempi itellä kuin mitä vaaditaan mutta taidan vähän tiputtaa sitä omaa vaatimusta.
Ainakin mun penkissä lukemat on tuollaisia ehjälle laatu ahtimelle.
Merkkasin akselin osat ennen purkua ja samoihin merkkeihin takas.