W204 facelift, pitkien suuntaus / poistaminen käytöstä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
KB2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 17.06.2016 12:12

W204 facelift, pitkien suuntaus / poistaminen käytöstä

Viesti Kirjoittaja KB2 »

W204 facelift, Xenon ja ILS.

Ongelmana on, että auton omat pitkät osoittavat kohti puun latvoja ja pienelläkin sumulla tekevät "verhon" auton eteen. Lyhyiden perussuuntauksiin löytyy ruuvit, mutta pitkille en löytänyt. Netistä löytyneiden kaavioiden perusteella pitkien varjostinta ohjataan askelmoottorilla, mutta sille ei mekaanista säätöä taida olla.

Onko joku perehtynyt tarkemmin ILS-valojen pitkien suuntauksen muuttamiseen tai kokonaan käytöstä poistamiseen?

Voisikohan suuntausta muuttaa ohjelmallisesti?
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: W204 facelift, pitkien suuntaus / poistaminen käytöstä

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Siis voithan laittaa valokatkaisijasta valoautomatiikan pois ja valot pysyy lyhkäsillä kunnes itse vaihdat pitkille? Onko tuo ongelma myös sumuvalot päällä (painonappi valokatkaisijan vasemmalla puolen) sen pitäisi levittää valokeilaa ja vähentää juurikin tuota häikäisyä, mutta menee pois päältä oliko se nyt 100 Km/h nopeudessa. Katoppa myös valojen korkeuden säätöanturin vivun välitanko ne kuluu ja irtoaa joskus kuulastaan, löytyy kuskin etupyörän takaa liki runkopalkkia, kuuliin päistään napsautettava käyrä muovinen tanko. Ei muuten mutta minä olen pitänyt noita valoja aika hyvinä ja toimivina.
Viimeksi muokannut JuKoS, Su 11.10.2020 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KB2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 17.06.2016 12:12

Re: W204 facelift, pitkien suuntaus / poistaminen käytöstä

Viesti Kirjoittaja KB2 »

JuKoS kirjoitti:Siis voithan laittaa valokatkaisijasta valoautomatiikan pois ja valot pysyy lyhkäsillä kunnes itse vaihdat pitkille?
Tuo ei ole ongelma, koska ei ole automaattisia pitkiä.

Tarkoitus olisi suunnata pitkät riittävän alas tai poistaa kokonaan käytöstä, koska lisäpitkät on paremmin rajatut ja niitä voisi myös kevyellä sumulla tai lumisateella käyttää. Jostain syystä tämän auton omien pitkien suuntaus on kohti puiden latvoja ja se estää pitkät päällä ajamisen.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W204 facelift, pitkien suuntaus / poistaminen käytöstä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

KB2 kirjoitti:
JuKoS kirjoitti:Siis voithan laittaa valokatkaisijasta valoautomatiikan pois ja valot pysyy lyhkäsillä kunnes itse vaihdat pitkille?
Tuo ei ole ongelma, koska ei ole automaattisia pitkiä.

Tarkoitus olisi suunnata pitkät riittävän alas tai poistaa kokonaan käytöstä, koska lisäpitkät on paremmin rajatut ja niitä voisi myös kevyellä sumulla tai lumisateella käyttää. Jostain syystä tämän auton omien pitkien suuntaus on kohti puiden latvoja ja se estää pitkät päällä ajamisen.
Näytääkö lyhet oikeen?
jos niitä on joskus säädelty manualisestai niin sattaa sotkea pitkie(enkin) toiminannan
perus asetus testerillä











. .
.
Mökkillä
'
KB2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 17.06.2016 12:12

Re: W204 facelift, pitkien suuntaus / poistaminen käytöstä

Viesti Kirjoittaja KB2 »

FinlandMerceds kirjoitti:
KB2 kirjoitti:
JuKoS kirjoitti:Siis voithan laittaa valokatkaisijasta valoautomatiikan pois ja valot pysyy lyhkäsillä kunnes itse vaihdat pitkille?
Tuo ei ole ongelma, koska ei ole automaattisia pitkiä.

Tarkoitus olisi suunnata pitkät riittävän alas tai poistaa kokonaan käytöstä, koska lisäpitkät on paremmin rajatut ja niitä voisi myös kevyellä sumulla tai lumisateella käyttää. Jostain syystä tämän auton omien pitkien suuntaus on kohti puiden latvoja ja se estää pitkät päällä ajamisen.
Näytääkö lyhet oikeen?
jos niitä on joskus säädelty manualisestai niin sattaa sotkea pitkie(enkin) toiminannan
perus asetus testerillä
. .
.
Lyhyet ok, tosin nostettu manuaalisesti vähän ylöspäin. Muuttaako testerillä tehty suuntaus koko projektorin suuntausta vai pelkästään varjostinläpän asentoa?

Tuossa ei kuitenkaan yhden suuntauksen muutos välttämättä riitä, koska pitkiä pitäisi saada paaaljon alemmas, mutta lyhyet pitäisi saada nostettua suunnilleen samalle tasolle kuin nyt on. Ehkä se projektori vaan on tuollainen.
Vastaa Viestiin