Xenon- valoa
Xenon- valoa
Olisiko porukalla kiinnostusta ostaa xenon-valoja autoihin?
Ballastit ovat e-tyyppihyväksyttyjä, ja valmistajalla on ISO 9001 sertifiointi.
Valoja saa kantoihin H1,H3,H4,H7 ja H11.
Pakettiin kuuluu 2 lamppua, sytyttimet/muuntajat ja johtosarjat.
Asennusohje tulee tietysti myös mukaan.
Hintaa 1 parilla on 329€, bi-xenonsetti H4 kannalle maksaa 400€.
Sarjoilla on vuoden takuu ( ei koske polttimoita )
Varapolttimot ovat 50€ kpl. Bi-xenon vaihtopolttimon hinta ei ole vielä tiedossa.
Värilämpöarvot ovat 5000K, 6500K, 8000K ja 10 000K.
Hyvässä halogeenissa on noin 3000K.
Ballastit ovat e-tyyppihyväksyttyjä, ja valmistajalla on ISO 9001 sertifiointi.
Valoja saa kantoihin H1,H3,H4,H7 ja H11.
Pakettiin kuuluu 2 lamppua, sytyttimet/muuntajat ja johtosarjat.
Asennusohje tulee tietysti myös mukaan.
Hintaa 1 parilla on 329€, bi-xenonsetti H4 kannalle maksaa 400€.
Sarjoilla on vuoden takuu ( ei koske polttimoita )
Varapolttimot ovat 50€ kpl. Bi-xenon vaihtopolttimon hinta ei ole vielä tiedossa.
Värilämpöarvot ovat 5000K, 6500K, 8000K ja 10 000K.
Hyvässä halogeenissa on noin 3000K.
Viimeksi muokannut eemeli, Ma 04.07.2005 13:35. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Autoni on rekisteröity 1/98 ja välittömästi kun jotenkin varmistuu, että xenon valojen laittaminen poistaa ajovalojen korkeussäätimen tarpeen, olen innokas hankkimaan moisen setin. Katsurihan kitisi viimeksi valojen korkeussäätimen puutteesta.
Löytyykö tuosta jonkin sortin ake:n dokumentti, sillä törmäsin jo aiemmin moiseen väitteeseen, ettei tarvitse olla korkeussäätöä noin vanhassa mikäli on xenon valot.
Riitääkö mikäli lähivalot siis ovat xenon tyyppiä, muistaakseni Vitossa lähivalot ovat H1 tyyppiä ja kaukovalot H4, eli voinko laittaa pelkät H1 xenonit ja se on siinä ?
Löytyykö tuosta jonkin sortin ake:n dokumentti, sillä törmäsin jo aiemmin moiseen väitteeseen, ettei tarvitse olla korkeussäätöä noin vanhassa mikäli on xenon valot.
Riitääkö mikäli lähivalot siis ovat xenon tyyppiä, muistaakseni Vitossa lähivalot ovat H1 tyyppiä ja kaukovalot H4, eli voinko laittaa pelkät H1 xenonit ja se on siinä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1456 kohdat 9 ja 10
Eikös umpioillakin pidä olla hyväksyntä kaasunpurkausvalokäyttöön, eli halogeeneille tehtyyn umpioon ei saa vaihtaa kaasunpurkausperiaatteella toimivaa valonlähdettä?
Eikös umpioillakin pidä olla hyväksyntä kaasunpurkausvalokäyttöön, eli halogeeneille tehtyyn umpioon ei saa vaihtaa kaasunpurkausperiaatteella toimivaa valonlähdettä?
So long, and thanks for all the fish
Niin tuohon se asia tyssäsi kun asiasta juttelin xenon.fi kanssa:
http://www.xenon.fi/tuotteet.htmlSuomen lainsäädännön vuoksi Xenon jälkiasennussarjoja voidaan asentaa sellaisenaan vain offroad-käyttöön. Xenonvalot.com ei ole vastuussa tuotteiden väärinkäytöstä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä minunkin mielestäni umpion lasissa täytyy olla hyväksyntä Xenon-polttimolle. C-malliin tuollaisia umpioita on saanut. En tiedä käykö xenonien lyhdyn lasit tavalliseen umpioon. En ole laseja Suomesta löytänyt.
Minulta löytyisi käytetyt xenon-polttimot ja sytkät, jotka ovat olleet 124:ssä. Tulevat H4 kantaan ja palavat lähivaloina jatkuvasti. Pitkät apukaukovaloilla.
Voin myydä 150 Eurolla, jos joku haluaa rakennella. Helppo vaihtaa takaisin halogeeneiksi tarvittaessa.
Minulta löytyisi käytetyt xenon-polttimot ja sytkät, jotka ovat olleet 124:ssä. Tulevat H4 kantaan ja palavat lähivaloina jatkuvasti. Pitkät apukaukovaloilla.
Voin myydä 150 Eurolla, jos joku haluaa rakennella. Helppo vaihtaa takaisin halogeeneiksi tarvittaessa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Joo, hyviä pointteja. Täytyypä heti ensi viikon alussa kysyä AKE:sta miten asia on.
Tuo katsastusasia ei ole näemmä yksiselitteinen juttu, täytyy heti alkuviikosta selvittää miten katsastus onnistuu. Suomen ajoneuvohallintokeskus kun ei ole näitä joustavimpia organisaatioita, taitavat haluta että autoilla ei saisi ajaa ollenkaan..
Valot tulevat Aasiasta ja valmistajana on hyvämaineinen tunnettu pitkään toiminut yritys, jolla on lähes kaikki alan mahdolliset laatusertifikaatit.
Tuotteiden valmistus tapahtuu ISO 9001 sertifikaatin alla, josta voi jo päätellä että kyseessä ei ole mikään pilipalijuttu.
Tuo katsastusasia ei ole näemmä yksiselitteinen juttu, täytyy heti alkuviikosta selvittää miten katsastus onnistuu. Suomen ajoneuvohallintokeskus kun ei ole näitä joustavimpia organisaatioita, taitavat haluta että autoilla ei saisi ajaa ollenkaan..
Valot tulevat Aasiasta ja valmistajana on hyvämaineinen tunnettu pitkään toiminut yritys, jolla on lähes kaikki alan mahdolliset laatusertifikaatit.
Tuotteiden valmistus tapahtuu ISO 9001 sertifikaatin alla, josta voi jo päätellä että kyseessä ei ole mikään pilipalijuttu.
Valot tulevat Aasiasta ja valmistajana on hyvämaineinen tunnettu pitkään toiminut yritys, jolla on lähes kaikki alan mahdolliset laatusertifikaatit.
Tuotteiden valmistus tapahtuu ISO 9001 sertifikaatin alla, josta voi jo päätellä että kyseessä ei ole mikään pilipalijuttu.[/quote]
Onko nämä vastaavanlaisia settejä kuin mitä biltema myy? Siellähän on xenon-sarjoja 398€ hintaan.
Tuotteiden valmistus tapahtuu ISO 9001 sertifikaatin alla, josta voi jo päätellä että kyseessä ei ole mikään pilipalijuttu.[/quote]
Onko nämä vastaavanlaisia settejä kuin mitä biltema myy? Siellähän on xenon-sarjoja 398€ hintaan.
jep jep, Iso9000 laatusertifikaati ei auta meitä ollenkaan mikäli AKE ei salli autoon asentamista.
...mutta ei vähätellä sen merkitystä sillä se kuvastaa lähinnä vehkeen laadukkuutta. Olen itsekkin ollut ajamassa erästä tehdasta sertifikaatin arvoiseksi.
Sinällään mielenkiintoinen tapaus taas kerran, mikä on E-hyväksyntä, mikä on tuv hyväksyntä, ja miksi sarja, joka on käypä saksassa ei kelpaa suomen teille... VIELÄ !
No olishan se jo ihan liian helppoa jos mitättömällä 400 € panostuksella rahvas saisi 'sinivalot' autoonsa, uudemman mallin viton omistajat joutuvat maksamaan sinivaloumpiosetistä pitkästi yli 2000 €, miettikääpä sitä. Kahella tonnilla saa jo ihan käyvän autonkin...
...mutta ei vähätellä sen merkitystä sillä se kuvastaa lähinnä vehkeen laadukkuutta. Olen itsekkin ollut ajamassa erästä tehdasta sertifikaatin arvoiseksi.
Sinällään mielenkiintoinen tapaus taas kerran, mikä on E-hyväksyntä, mikä on tuv hyväksyntä, ja miksi sarja, joka on käypä saksassa ei kelpaa suomen teille... VIELÄ !
No olishan se jo ihan liian helppoa jos mitättömällä 400 € panostuksella rahvas saisi 'sinivalot' autoonsa, uudemman mallin viton omistajat joutuvat maksamaan sinivaloumpiosetistä pitkästi yli 2000 €, miettikääpä sitä. Kahella tonnilla saa jo ihan käyvän autonkin...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Onko ollut kauan käytössä?paloviita kirjoitti: Minulta löytyisi käytetyt xenon-polttimot ja sytkät, jotka ovat olleet 124:ssä. Tulevat H4 kantaan ja palavat lähivaloina jatkuvasti. Pitkät apukaukovaloilla.
Voin myydä 150 Eurolla, jos joku haluaa rakennella. Helppo vaihtaa takaisin halogeeneiksi tarvittaessa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Xenonvaloja saa toki edullisesti, jos vaan viitsii vaihtaa joka vuosi katsastusta varten ne normaaleihin halogeeneihin.
Eihän se tosin iso homma ole. Ehkäpä joku jossain päin suomea näin myös tekee..
Ei mennä asioiden edelle, katsotaan ensi viikolla mitä AKE:n virkamieskunta sanoo. Veikkaan näin alustavasti jyrkkää EI- sanaa, mutta se ei ole kuin ainoastaan vanhentunut ja monelta kohdaltaan lainvastainen katsastusohjeistus.
Tuo ei ole läheskään ainoa seikka, miten suomen ja jonkun toisen EU-maan käytännöt autoilussa eroavat.
Eihän se tosin iso homma ole. Ehkäpä joku jossain päin suomea näin myös tekee..
Ei mennä asioiden edelle, katsotaan ensi viikolla mitä AKE:n virkamieskunta sanoo. Veikkaan näin alustavasti jyrkkää EI- sanaa, mutta se ei ole kuin ainoastaan vanhentunut ja monelta kohdaltaan lainvastainen katsastusohjeistus.
Tuo ei ole läheskään ainoa seikka, miten suomen ja jonkun toisen EU-maan käytännöt autoilussa eroavat.
Viimeksi muokannut eemeli, Ma 04.07.2005 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OT: tuosta sertifioinnista... oon ollut tekemässä paria sertifiointia ja ennenkaikkea prosesseja yms. niihin. Kysehän on ainoastaan siitä, että laatu on tasaista ja sitä pyritään kehittämään standardien prosessien mukaan. Eli ts jos tehdas tuottaa 70% sutta ja sillä on tuotantoon, seurantaan ja edellämainittujen kehittämiseen sekä tietenkin samalla hukkaprosentin parantamiseen vaikuttavat prosessit kunnossa, unohtamatta tietenkään supportti funktioitten prosesseja, niin sillä ei pitäisi olla periaatteellista estettä saada sertifikaatti.
Yhteenvetona: on mennyt usko serteihin, varsinkin joihinkin aasian sellaisiin jossa on varmaan löysempää kuin norske veritasilla.
Yhteenvetona: on mennyt usko serteihin, varsinkin joihinkin aasian sellaisiin jossa on varmaan löysempää kuin norske veritasilla.
Se on juuri näin kuten kuvasit, vaikka paskaa paketissa tuottava tehdas voi saada sertifikaatin, kunhan paskan laadunvarmistus ja tuotannon jäljitettävyys on kunnossa.XUX63 kirjoitti:OT: tuosta sertifioinnista...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu älä tulkitse viestiäni väärin, tehdas tuottaa tuotteen A, jolla on jäljitettävyys B, ominaisuudet C ja laatuun liityvät ominaisuudet D. Mikäli ominaisuudet C ei ole katsastuslailliset suomessa se ei tarkoita etteikö ominaisuudet C tai D olisi silti parhaat mahdolliset. Koitan olla provosoimatta tämän enempää, anteeksi.eemeli kirjoitti:Toivon hartaasti, että tässä tapauksessa tuo ei pidä paikkaansa.
Takuista vastaan minä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Oli muutaman kuukauden.Mika.T kirjoitti:Onko ollut kauan käytössä?paloviita kirjoitti: Minulta löytyisi käytetyt xenon-polttimot ja sytkät, jotka ovat olleet 124:ssä. Tulevat H4 kantaan ja palavat lähivaloina jatkuvasti. Pitkät apukaukovaloilla.
Voin myydä 150 Eurolla, jos joku haluaa rakennella. Helppo vaihtaa takaisin halogeeneiksi tarvittaessa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Nyt tuli tieto asiasta, ettei katsastuksen hylkäämiseen ole perusteita, jos seuraavat edellytykset täyttyvät:
1995 tai ennen sitä ensirekisteröidyssä autossa pitää olla ajovalojen pesurit.
1996-1999 ensirekisteröidyssä autossa pitää olla ajovalojen korkeudensäätö ja pesurit.
10/2000 tai sen jälkeen ensirekisteröidyssä autossa pitää olla automaattinen ajovalojen korkeudensäätö (tasonsäätökin käy jos on hyväksytty) ja pesurit.
Näin siis AKE:n virkailija minulle totesi.
1995 tai ennen sitä ensirekisteröidyssä autossa pitää olla ajovalojen pesurit.
1996-1999 ensirekisteröidyssä autossa pitää olla ajovalojen korkeudensäätö ja pesurit.
10/2000 tai sen jälkeen ensirekisteröidyssä autossa pitää olla automaattinen ajovalojen korkeudensäätö (tasonsäätökin käy jos on hyväksytty) ja pesurit.
Näin siis AKE:n virkailija minulle totesi.
Viimeksi muokannut eemeli, Ma 04.07.2005 13:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ai kuinka tehokkaat ne si uutena on?Harrastelija kirjoitti:Tiedoksi Xenon valoista että puolen vuoden päästä ne on himmentynyt " normaali " valojen tasolle.
ku mulla on ollu tää auto puol vuotta ja siinä on xenon ajovalot ja pitkiä ei juuri periaatteessa tarvi meinaan en oo valotehon häviötä huomannu ja ties kuinkakauan ne on ollu jo käytössä
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Nyt saimme demoerän kokeiluun, tässä pari kuvaa W124:sta
Värit hieman hämäävät, silmälle valo näyttää sinertävän, mutta oikeasti se on valkoista. Kamera ei valehtele.
www.mhturva.com/images/W124_6500K_keula.jpg
www.mhturva.com/images/W124_keula1.jpg
www.mhturva.com/images/W124_seina1.jpg
Värit hieman hämäävät, silmälle valo näyttää sinertävän, mutta oikeasti se on valkoista. Kamera ei valehtele.
www.mhturva.com/images/W124_6500K_keula.jpg
www.mhturva.com/images/W124_keula1.jpg
www.mhturva.com/images/W124_seina1.jpg
...ja lisää kuvia:
www.mhturva.com/images/Voyager1.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager_6500K_2.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager_6500K_3.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager_seina1.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager_seina2.jpg
www.mhturva.com/images/V706500K.jpg
www.mhturva.com/images/V70seina.jpg
www.mhturva.com/images/v40xenon.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager1.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager_6500K_2.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager_6500K_3.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager_seina1.jpg
www.mhturva.com/images/Voyager_seina2.jpg
www.mhturva.com/images/V706500K.jpg
www.mhturva.com/images/V70seina.jpg
www.mhturva.com/images/v40xenon.jpg