MB A250e plugin hybrid 2020
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Yhtä helppoa se käyttö on riippumatta siitä onko latauspönikkä kytketty kiinteästi autotallin sähköverkkoon vaiko siellä olevaan 16A pistokkeeseen (kunhan sattuu olemaan sopivassa paikassa).
Itse halusin siirrettävän 16A 3-vaiheaseman ja siksi voimavirtapistokkeeseen liitettävän. Näissä vaan paljon makuasioita, haluatko että purkissa on latausmittari, asemasta säädettävä latausraja jne. Autostakin saa luettua ladatun energian ja säädettyä maksimivirran mutta hankalampaa jos vaikka työpaikalla käyttää eri asetusta kuin kotona.
Itse halusin siirrettävän 16A 3-vaiheaseman ja siksi voimavirtapistokkeeseen liitettävän. Näissä vaan paljon makuasioita, haluatko että purkissa on latausmittari, asemasta säädettävä latausraja jne. Autostakin saa luettua ladatun energian ja säädettyä maksimivirran mutta hankalampaa jos vaikka työpaikalla käyttää eri asetusta kuin kotona.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Onkohan tuommoisesta mihinkään?
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/lat ... vaihe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/lat ... vaihe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A250e 2020 W177
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Meinaatko 1-vaihelaturia tuohon autoon? Kallis purkki.oem kirjoitti:Onkohan tuommoisesta mihinkään?
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/lat ... vaihe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Saahan sen vaikka shukosta ladattua jos niin haluaa.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Hommasin Saksasta Webasto Puren 11kw mallin
https://www.ebay.de/itm/WEBASTO-Pure-La ... Sw89ld0p-s" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomesta 22kw versio asennettuna vajaan 1400e. Sähkäri tämän asennuksesta noin 300e.
https://www.ebay.de/itm/WEBASTO-Pure-La ... Sw89ld0p-s" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomesta 22kw versio asennettuna vajaan 1400e. Sähkäri tämän asennuksesta noin 300e.
230 C 1978
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Sisätiloista tein myös videon, pienetkin pölyhiukkaset näkyy kyllä hyvin kiiltomustissa paneeleissa.
Linkki videoon:
https://youtu.be/J_h4IWle5ew
Linkki videoon:
https://youtu.be/J_h4IWle5ew
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
200 € sähkärin matkakuluja?Marko M kirjoitti:Hommasin Saksasta Webasto Puren 11kw mallin
https://www.ebay.de/itm/WEBASTO-Pure-La ... Sw89ld0p-s" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomesta 22kw versio asennettuna vajaan 1400e. Sähkäri tämän asennuksesta noin 300e.
Jotain copy/paste virheitä tuossa myynti-ilmoituksessa?
Einstellbare Ladeleistung von 3,7 kW bis 22 kW
Onkos tuossa alin aseteltava virtaraja 16 A? Jossain 25 A omakotitaloliittymässä voisi olla alempikin. Tuo 3,7 kW taitaa tulla silloin kun on asetettu 1-vaiheiseksi.
Varmaan asiallinen laite.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Meille tämä kytkettiin 3-vaiheiseksi ja sähkökeskus toisella puolen torppaa kuin autokatos niin johdon veto lisäsi kustannuksia. Itse sähkökytkentähän on hyvinkin helppo.DBFI kirjoitti:200 € sähkärin matkakuluja?
Jotain copy/paste virheitä tuossa myynti-ilmoituksessa?
Einstellbare Ladeleistung von 3,7 kW bis 22 kW
Onkos tuossa alin aseteltava virtaraja 16 A? Jossain 25 A omakotitaloliittymässä voisi olla alempikin. Tuo 3,7 kW taitaa tulla silloin kun on asetettu 1-vaiheiseksi.
Varmaan asiallinen laite.
En nyt muista noita virtarajoja, sen sähkäri sanoi että tuota 22kw laitetta voi edes täydellä teholla hyödyntää normaali omakotitalon sähköliittymällä.
230 C 1978
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Ymmärsin "esitteestä" että tuon voi asetuksista laittaa 1-vaiheiseksi, siis halutessaan tilapäisesti?
Saattaa sen 11 kilowattisenkin kanssa tulla tiukkaa jos emäntä kokkaa ja isäntä saunoo (sähkökiuas) tms. mutta auton latauksenhan voi ajastaa tai sitten rajaa tarpeen tullen latausvirtaa.
Saattaa sen 11 kilowattisenkin kanssa tulla tiukkaa jos emäntä kokkaa ja isäntä saunoo (sähkökiuas) tms. mutta auton latauksenhan voi ajastaa tai sitten rajaa tarpeen tullen latausvirtaa.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Kyllä voi laittaa ihan pysyvästikin tarvittaessa.DBFI kirjoitti:Ymmärsin "esitteestä" että tuon voi asetuksista laittaa 1-vaiheiseksi, siis halutessaan tilapäisesti?
230 C 1978
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Netto kapasiteetista A250e mallista ollut puhetta, paljonko on todellinen käytettävissä oleva akun kWh määrä.
Koska vain itse testaamalla se selviää, niin A250e mallissa tulos oli ABB:n laturilla 11,804 kWh.
Videolla lisää testistä:
https://youtu.be/oOc9J3hWky8" onclick="window.open(this.href);return false;
Koska vain itse testaamalla se selviää, niin A250e mallissa tulos oli ABB:n laturilla 11,804 kWh.
Videolla lisää testistä:
https://youtu.be/oOc9J3hWky8" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Aika pieni netto jos Daimlerin mukaan autossa on 15.6 KWh:n akku (kokonaiskapasiteetti).
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Nettokapasiteetti on mainittu muutamassa eri arvostelussa. En nyt enää vain muista missä. Se tosiaan on noin "alhainen", sillä reserviin on haluttu jättää enemmän. Tämä reservi saattaa auttaa akun nettokapasiteetin säilymisessä pidempään kun kilometrejä kertyy (mutu).
Ihan hyvin tuollakin määrällä pääsee, mutta toivottavasti seuraavien vuosien aikana lisäävät kapasiteettia.
Ihan hyvin tuollakin määrällä pääsee, mutta toivottavasti seuraavien vuosien aikana lisäävät kapasiteettia.
A250e -21
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Onko konstia jolla sensorit saa pois käytöstä siksi aikaa kun ajaa auton talliin ja taas takaisin kun poistunut sieltä?
A250e 2020 W177
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Mitkä sensorit?oem kirjoitti:Onko konstia jolla sensorit saa pois käytöstä siksi aikaa kun ajaa auton talliin ja taas takaisin kun poistunut sieltä?
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tarkoittaakohan niitä etäisyysantureita ("parkkitutkat") ? Mulla (C300h) nuo temppuili oudosti kun ajoin renkaanvaihdossa pikku talliin nosturille, veti automaattisesti jarrut päälleDBFI kirjoitti:Mitkä sensorit?oem kirjoitti:Onko konstia jolla sensorit saa pois käytöstä siksi aikaa kun ajaa auton talliin ja taas takaisin kun poistunut sieltä?
jolloin en meinannut päästä nosturilla oikeaan kohtaan. En silloin tajunnut mutta onhan siinä nappula mistä nuo saa pois, sen verran ällistytti auton "älykkyys".
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Juuri niitä tarkoitan.
Mikä nappula?
(auto tuli eilen)
Mikä nappula?
(auto tuli eilen)
A250e 2020 W177
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Muissa mersumalleissa ainakin on Parktronicille oma kytkin (löytyy ohjekirjasta). Aika outoa jos häiriköi myös talliin ajaessa, ehkä sille nosturitilanteelle on joku järkevä selitys vaikka oudolta sekin kuulostaa. Tyhmää jos pitää kytkeä avustimet pois aina silloin kun niistä pitäisi olla hyötyä.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Auton intelligenssi loppuu siinä ettei se tiedä ajavansa talliin.
Kuski tietää eikä haluais kuunnella varoitusääniä siinä tilanteessa kun ajaa talliin 2.3m leveästä oviaukosta.
Olis kätevää kun sais napista äänet pois vaikka 30 sekunniksi kerrallaan.
Kuski tietää eikä haluais kuunnella varoitusääniä siinä tilanteessa kun ajaa talliin 2.3m leveästä oviaukosta.
Olis kätevää kun sais napista äänet pois vaikka 30 sekunniksi kerrallaan.
A250e 2020 W177
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Saahan näissä uudemmissa säädettyä Parktronicin herkkyyttä, en muista tarkemmin mutta eiköhän myös sitä kuinka läheltä tulee äänimerkki.
Ilmeisesti haluat kuitenkin muualla kuin tallissa sitä herkkyyttä eikä pysyvä hiljennys kelpaa. Vanhemmiten nuo äänet ei niin haittaa , varmaan nuorille suurta tuskaa jos joutuu talliin ajaessa kuuntelemaan tuollaisia ylimääräisiä ääniä.
Ilmeisesti haluat kuitenkin muualla kuin tallissa sitä herkkyyttä eikä pysyvä hiljennys kelpaa. Vanhemmiten nuo äänet ei niin haittaa , varmaan nuorille suurta tuskaa jos joutuu talliin ajaessa kuuntelemaan tuollaisia ylimääräisiä ääniä.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Voiko avainta säilyttää ajaessa vaatteen taskussa kun näyttää toimivan sieltäkin?
Onko siitä haittaa.
Lukeekohan auto sitä enää käynnistämisen jälkeen.
Onko siitä haittaa.
Lukeekohan auto sitä enää käynnistämisen jälkeen.
A250e 2020 W177
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Jos on samanlainen avain mitä C:ssä niin eiköhän. Mulla toimii, oli avain sitten taskussa tai keskikonsolin säilytyslokerossa.
ex C300e (W205) -20
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tuoteseloste
Onko missään katsottavissa tai ladattavissa juuri oman yksilön tuoteselostetta eli mitä siinä on.
Nyt kiinnostais tpms sensorin tyyppinumero eli onko A0009054104 A KLASSE W177 vai joku muu.
Onko missään katsottavissa tai ladattavissa juuri oman yksilön tuoteselostetta eli mitä siinä on.
Nyt kiinnostais tpms sensorin tyyppinumero eli onko A0009054104 A KLASSE W177 vai joku muu.
A250e 2020 W177
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Jos tuoteseloste tarkoittaa auton osalistaa tai varustelistaa niin varaosakirjastahan nuo tiedot löytyy (EPC tai Parts Info nykyisin).oem kirjoitti:Tuoteseloste
Onko missään katsottavissa tai ladattavissa juuri oman yksilön tuoteselostetta eli mitä siinä on.
Nyt kiinnostais tpms sensorin tyyppinumero eli onko A0009054104 A KLASSE W177 vai joku muu.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Ja lisää testiä, tällä kertaa testailin A250e rekuperaatio tasot läpi (5 eri tasoa ratin läpysköillä) ja hidastuvuudessa on iso ero riippuen valitusta moodista. Täysin yksi-poljin-ajoa ei tämä mahdollista, vaan viimeinen alle 10km/h pysäytys on tehtävä jarrupolkimella.
Linkki videoon:
https://youtu.be/QtHHjTiiNYU" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki videoon:
https://youtu.be/QtHHjTiiNYU" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Vanhemmassa 213:ssa ei taida tuollaista asetusta ollakaan?
Mutta miksi sitä hidastuvuutta pitää hallita eri ohjelmilla, kai tuossakin näkee näytöstä jarrutusenergian talteenoton tason eli jos painaa jarrupoljinta kasvavalla voimalla niin saa halutun hidastuvuuden ilman jarrujen käyttöä tai polttomoottorijarrutusta? Nappuloihin kajoamatta voi jarruttaa tilanteeseen sopivalla teholla, eikö se ole yksinkertaisinta? Toki joutuu jalan siirtämään jarrupolkimelle mutta se nyt on aika normaalia jos jarruttaa haluaa.
Mutta miksi sitä hidastuvuutta pitää hallita eri ohjelmilla, kai tuossakin näkee näytöstä jarrutusenergian talteenoton tason eli jos painaa jarrupoljinta kasvavalla voimalla niin saa halutun hidastuvuuden ilman jarrujen käyttöä tai polttomoottorijarrutusta? Nappuloihin kajoamatta voi jarruttaa tilanteeseen sopivalla teholla, eikö se ole yksinkertaisinta? Toki joutuu jalan siirtämään jarrupolkimelle mutta se nyt on aika normaalia jos jarruttaa haluaa.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Vastaus tähän. Yhdellä polkimella ajaminen on kertakaikkiaan hauskaa, varsinkin mutkatiellä. Lisäksi se tuo ajamiseen rutkasti helppoutta ja mukavuutta. Siihen en osaa vastata, miksi näitä tasoja täytyy olla niin mielettömän monta. Golfissa niitä on neljä ja yleensä tulee käytettyä sitä ykköstä tai tayttä nelostasoa. Nuo riittää itselle hyvin. Sillä ykkösellä saa esim. nopeusrajoituksen muuttuessa pienellä ennakoinnilla laskettua nopeuden mukavasti ja helposti oikeille lukemille ja nelostasolla voi melkein hylätä jarrupolkimen kokonaan. Jää kyllä ryömimään 5kmh, joten lopullinen pysäytys polkimeen hipaisulla.DBFI kirjoitti:Vanhemmassa 213:ssa ei taida tuollaista asetusta ollakaan?
Mutta miksi sitä hidastuvuutta pitää hallita eri ohjelmilla, kai tuossakin näkee näytöstä jarrutusenergian talteenoton tason eli jos painaa jarrupoljinta kasvavalla voimalla niin saa halutun hidastuvuuden ilman jarrujen käyttöä tai polttomoottorijarrutusta? Nappuloihin kajoamatta voi jarruttaa tilanteeseen sopivalla teholla, eikö se ole yksinkertaisinta? Toki joutuu jalan siirtämään jarrupolkimelle mutta se nyt on aika normaalia jos jarruttaa haluaa.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Ehkä tuo toteutus on järkevä jos toimii suoraan rattinamiskoista. Itsekin normi dieselillä lisään usein moottorijarrutusta ratista vaihdetta pienemmälle vaihtamalla (risteyksiin, valoihin tms. hidastaessa), kuulostaa vähän vastaavalta. 213 plugarissa rattinappiin kajoaminen (tottumuksesta) heitti heti moottorin käyntiin moottorijarrutusta varten. Ehkä sekin on loogista mutta tekee kahden eri mersun ajamisesta ihan erilaista.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Täyssähkövolkkarissa sitä ohjataan vaihdekepistä, joka itselle tuntuisi olevan luontevampi paikka kuin läpyskät ratissa. Toki, ei mulla rattiläpysköistä ole C-sarjan vaihteistoa kummempaa käyttäjäkokemusta. Mutta jo pelkkien nappien painelu ohjauspyörästä ei ole niin luontevaa kuin tuon vaihdekepin nykiminen, käsi kun yleensä lepää siinä päällä joka tapauksessa.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Toisaalta on luontevaa ja käytännöllistä pitää kädet ratissa.
A250e 2020 W177
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Makuasioitahan nämä on. Itse tykkään molemmista, sekä vaihdekeppi-, että rattivaihtoehdosta.
A250e -21