MB A250e plugin hybrid 2020
MB A250e plugin hybrid 2020
Nyt saatu uusi A250e ladattava hybridi käyttöön ja hyvältä vaikuttaa ensi kokemukset.
100% lataus lupasi 82km ja pääsi 68km.
Tein pienen videon lataus operaatiosta:
https://youtu.be/lNzioV_7q3E
100% lataus lupasi 82km ja pääsi 68km.
Tein pienen videon lataus operaatiosta:
https://youtu.be/lNzioV_7q3E
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Eikös nämä uudemmat osaa ladata kahdesta vaiheesta jos käyttää sopivaa wallboxia?
Tuollaista latausjohdon irrotusnappia (?) ei taida vanhemmissa olla. Ei kai se sentään toimi jos auto on lukittu ettei johtoa saa kuka tahansa irti?
Tuollaista latausjohdon irrotusnappia (?) ei taida vanhemmissa olla. Ei kai se sentään toimi jos auto on lukittu ettei johtoa saa kuka tahansa irti?
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Wallboxilla tulisi enemmän ja saksan hinnastossa on myös listattu vaihtoehtona myös sininen 16A ns. Caravan pistoke. Suomen saatavuudesta sen osalta en osaa sanoa. CCS latausliitin tulee loppuvuonna tähän, sanoi myyjä. Se on myös saksan hinnastossa jo hinnoiteltu.DBFI kirjoitti:Eikös nämä uudemmat osaa ladata kahdesta vaiheesta jos käyttää sopivaa wallboxia?
Tuollaista latausjohdon irrotusnappia (?) ei taida vanhemmissa olla. Ei kai se sentään toimi jos auto on lukittu ettei johtoa saa kuka tahansa irti?
Kun auton keskuslukitsee, lukkiutuu myös latausjohdon kahva kiinni, sitä ei saa ilman voimakeinoja irti autosta, kokeiltiin.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Ja nyt myös kokeiltu ekaa kertaa julkinen latauspiste ja sehän toimi, ja antoi huomattavasti enemmän tehoa 5,5kW kuin ns. kotilaturi.
Tein videon tästäkin operaatiosta, Type2 liitin latauksella julkisesta latauspisteestä:
https://youtu.be/MS6LqimgyV0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tein videon tästäkin operaatiosta, Type2 liitin latauksella julkisesta latauspisteestä:
https://youtu.be/MS6LqimgyV0" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
-
- Mersumies
- Viestit: 2764
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tuossa näkyy olevan latauspistoke toteutettu huomattavasti fiksummin kun e ja c malleissa. Mikäs takaluukussa, kun istuu hiukan huonosti?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Olisiko takaluukussa vain kuvakulma/varjostus, paljain silmin en ole huomannut.tahtoomersun kirjoitti:Tuossa näkyy olevan latauspistoke toteutettu huomattavasti fiksummin kun e ja c malleissa. Mikäs takaluukussa, kun istuu hiukan huonosti?
Latauspistoke tosiaan tässä fixummin, ehkei talvella ulkosalla niin jäädy kuten e/c mallien takapuskurissa oleva.
Aika näyttää, luukku jää tässäkin kyllä auki lumisateeseen.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Pienellä kulkee A250e plugin hybridi, tänään 175km lenkki ja 0,0l/100km bensaa, sähköä 16,5kWh/100km.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tein kiihdytys testin puhtaalla sähkö moodilla 0-100kmh.
Rakettihan se ei ole, mutta käytännön ajossa ihan mukavasti kuitenkin liikkuu.
Tässä video linkki:
https://youtu.be/3te5YqtLaq0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rakettihan se ei ole, mutta käytännön ajossa ihan mukavasti kuitenkin liikkuu.
Tässä video linkki:
https://youtu.be/3te5YqtLaq0" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Sait sitten sähköä "palamaan" oikeasti vain alle 10kwh sadalla? Käsittämättömän vähän tai aivan käsittämätöntä hissuttelua. Mites lataukset tuossa kokeilussa?Tonde-1 kirjoitti:Pienellä kulkee A250e plugin hybridi, tänään 175km lenkki ja 0,0l/100km bensaa, sähköä 16,5kWh/100km.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tuo matka tosiaan sisälsi siis 2 latausta julkisista latausasemasta, molemmista latausasemista tuli 7,3kW virtaa, joten tauot oli kohtuullisia (n. 1,5h).RH kirjoitti:Sait sitten sähköä "palamaan" oikeasti vain alle 10kwh sadalla? Käsittämättömän vähän tai aivan käsittämätöntä hissuttelua. Mites lataukset tuossa kokeilussa?Tonde-1 kirjoitti:Pienellä kulkee A250e plugin hybridi, tänään 175km lenkki ja 0,0l/100km bensaa, sähköä 16,5kWh/100km.
Virtaa akussa oli 2% jäljellä ennen latausta ja päättyessä 99%. Lataukset onnistui hyvin ilman säätöä. Keskimäärin kului siis tuo 16,5kWh, ja normi ajoa liikenteen mukana.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Mitä tarkoitat sillä että lataukset onnistui ilman säätöä? Mitä säätöä siinä voisi olla tarpeen tai tarpeetonta? Purkaako tämä akun 2%:iin vai tarkoitatko että lataustila oli 12% ennen latausta? Vanhemmat hybridit ei ainakaan päästä akun latausta alle 10%.Tonde-1 kirjoitti:
Tuo matka tosiaan sisälsi siis 2 latausta julkisista latausasemasta, molemmista latausasemista tuli 7,3kW virtaa, joten tauot oli kohtuullisia (n. 1,5h).
Virtaa akussa oli 2% jäljellä ennen latausta ja päättyessä 99%. Lataukset onnistui hyvin ilman säätöä. Keskimäärin kului siis tuo 16,5kWh, ja normi ajoa liikenteen mukana.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Ilman säätöä tarkoitin sitä, että onnistui ongelmitta. Edellisenä päivänä yksi julkinen laturi ei millään alkanut antaa virtaa autolle, vaikka päällisin puolin oli toimiva. Siirsin auton sitten viereen tolppaan ja sillä alkoi toimia heti lataus. Auto näyttää jäljellä olevan virran % ja km arvoina ja näytti 2% silloin jäljellä olevaa sähkömatkaa, liitteesä esimerkki kuvan alareunassa 2km/ 5%.DBFI kirjoitti:Mitä tarkoitat sillä että lataukset onnistui ilman säätöä? Mitä säätöä siinä voisi olla tarpeen tai tarpeetonta? Purkaako tämä akun 2%:iin vai tarkoitatko että lataustila oli 12% ennen latausta? Vanhemmat hybridit ei ainakaan päästä akun latausta alle 10%.Tonde-1 kirjoitti:
Tuo matka tosiaan sisälsi siis 2 latausta julkisista latausasemasta, molemmista latausasemista tuli 7,3kW virtaa, joten tauot oli kohtuullisia (n. 1,5h).
Virtaa akussa oli 2% jäljellä ennen latausta ja päättyessä 99%. Lataukset onnistui hyvin ilman säätöä. Keskimäärin kului siis tuo 16,5kWh, ja normi ajoa liikenteen mukana.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Se julkisten latausasemien kunto tosiaan saattaa vaihdella. Ikävämpi tilanne täyssähköautolla jos suunniteltu tankkaus ei onnistukaan.
En itse aja hybridillä mutta muistelisin että vaimon 213:ssa akun varaustilan näyttävä palkki "alkaa" 10 prosentista kun auto ei mielellään sen alle akkua käytä. Tuo 5% vaikuttaisi joltakin käytettävissä olevalta akkukapasiteetilta. Jossain mielessä järkevämpää näyttää sitä eikä absoluuttista akkujen varaustilaa.
En itse aja hybridillä mutta muistelisin että vaimon 213:ssa akun varaustilan näyttävä palkki "alkaa" 10 prosentista kun auto ei mielellään sen alle akkua käytä. Tuo 5% vaikuttaisi joltakin käytettävissä olevalta akkukapasiteetilta. Jossain mielessä järkevämpää näyttää sitä eikä absoluuttista akkujen varaustilaa.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tätä kiihdytys testiä 0-100kmh bensiini + sähkö toivottiin monelta suunnalta, eli Sport+electric -moodilla, kävin tekemässä.
Kyllä se huomattavasti ripeämmin kiihtyy, kun sähkön mukana on myös bensiinimoottori.
Linkki videoon:
https://youtu.be/THfFEHrV9VY" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä se huomattavasti ripeämmin kiihtyy, kun sähkön mukana on myös bensiinimoottori.
Linkki videoon:
https://youtu.be/THfFEHrV9VY" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Toi on erittäin fiksu peli. Varmaan paras plugari GLE mallin ohella.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Avaatko kommenttia vähän, millä mittareilla eri plugarit on parempia kuin toiset? Et varmaan hintaa tarkoita.ennentauti kirjoitti:Toi on erittäin fiksu peli. Varmaan paras plugari GLE mallin ohella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tarkoitan hintaa ja taattua Mercedes laatua .Lisäksi pitkä range A250E tapauksessa. Laatu on kuitenkin toista kuin jossain kiina kötöstyksissä.DBFI kirjoitti:Avaatko kommenttia vähän, millä mittareilla eri plugarit on parempia kuin toiset? Et varmaan hintaa tarkoita.ennentauti kirjoitti:Toi on erittäin fiksu peli. Varmaan paras plugari GLE mallin ohella.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Onko muut mersun plugarit tehty Kiinassa? Pieni auto isoilla akuilla kulkee kyllä ihan mukavan matkan sähköllä.ennentauti kirjoitti:Tarkoitan hintaa ja taattua Mercedes laatua .Lisäksi pitkä range A250E tapauksessa. Laatu on kuitenkin toista kuin jossain kiina kötöstyksissä.DBFI kirjoitti:Avaatko kommenttia vähän, millä mittareilla eri plugarit on parempia kuin toiset? Et varmaan hintaa tarkoita.ennentauti kirjoitti:Toi on erittäin fiksu peli. Varmaan paras plugari GLE mallin ohella.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Jou. Vähän sekoilin tuon viestisi sisällön kanssa, mutta jäin vielä miettimään, että piditkö lataustaukoja yhteensä sen 1,5h vai per kerta, ja että oliko se 7,3 kertalatauksen määrä vai latausteho?Tonde-1 kirjoitti:Tuo matka tosiaan sisälsi siis 2 latausta julkisista latausasemasta, molemmista latausasemista tuli 7,3kW virtaa, joten tauot oli kohtuullisia (n. 1,5h).RH kirjoitti:Sait sitten sähköä "palamaan" oikeasti vain alle 10kwh sadalla? Käsittämättömän vähän tai aivan käsittämätöntä hissuttelua. Mites lataukset tuossa kokeilussa?Tonde-1 kirjoitti:Pienellä kulkee A250e plugin hybridi, tänään 175km lenkki ja 0,0l/100km bensaa, sähköä 16,5kWh/100km.
Virtaa akussa oli 2% jäljellä ennen latausta ja päättyessä 99%. Lataukset onnistui hyvin ilman säätöä. Keskimäärin kului siis tuo 16,5kWh, ja normi ajoa liikenteen mukana.
Ja siihen hissutteluunhan tulikin tuossa aiemmin liittämässäsi kuvassa jo vastaus, jos nykymersun ajotietokoneen näyttämää osaan yhtään oikein tulkita . Aika rauhallisesti on liikennevirta edennyt .
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Eli 2xtauko ja molemmat erikseen noin 1,5h/tauko kestäviä. Ja 7,3kW teholla tuli molemmista latureista.RH kirjoitti:Jou. Vähän sekoilin tuon viestisi sisällön kanssa, mutta jäin vielä miettimään, että piditkö lataustaukoja yhteensä sen 1,5h vai per kerta, ja että oliko se 7,3 kertalatauksen määrä vai latausteho?Tonde-1 kirjoitti:Tuo matka tosiaan sisälsi siis 2 latausta julkisista latausasemasta, molemmista latausasemista tuli 7,3kW virtaa, joten tauot oli kohtuullisia (n. 1,5h).RH kirjoitti:Sait sitten sähköä "palamaan" oikeasti vain alle 10kwh sadalla? Käsittämättömän vähän tai aivan käsittämätöntä hissuttelua. Mites lataukset tuossa kokeilussa?Tonde-1 kirjoitti:Pienellä kulkee A250e plugin hybridi, tänään 175km lenkki ja 0,0l/100km bensaa, sähköä 16,5kWh/100km.
Virtaa akussa oli 2% jäljellä ennen latausta ja päättyessä 99%. Lataukset onnistui hyvin ilman säätöä. Keskimäärin kului siis tuo 16,5kWh, ja normi ajoa liikenteen mukana.
Ja siihen hissutteluunhan tulikin tuossa aiemmin liittämässäsi kuvassa jo vastaus, jos nykymersun ajotietokoneen näyttämää osaan yhtään oikein tulkita . Aika rauhallisesti on liikennevirta edennyt .
Liikennevirta oli rauhallinen myöskin, ei ollut ruuhkaa.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Jeps. Tuo todistaa hyvin sen, että jos ja kun joutuu lataamaan aikahinnoitellusta julkisesta latauspisteestä, ei tuossa hybridin välilatauksessa oikein ole mitään varsinaista mieltä reissun päällä, koska säästääkseen parhaimmillaan muutaman euron, joutuu oikeasti tien päällä vajaan tunnin tunnin siirtymää ajaessaan seisoskelemaan siellä latauspisteellä melkein tupla-ajan . Eli nämäkin siis ladataan yleensä kotona (ja työpaikalla, kellä se mahdollisuus on). Toki, jos tuo todella huitelee ainakin näissä kevätkeleissä sen 60-70km yhdellä latauksella, niin monilla matka sinne työpaikalle ja takaisin ajaen pelkällä sähköllä onnistuisi jo varsin helpohkosti.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Kokeilin MB A250e puheohjausta ralli englannilla, sehän toimii ja tietää paljon enemmän kuin pelkät navi ohjeet.
Linkki videoon:
https://youtu.be/iHXYvN3sdR4" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki videoon:
https://youtu.be/iHXYvN3sdR4" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
MB A250e vetokoukku on puoliksi sähköinen, tein pienen videon toiminnasta.
Vetokyky: 750kg/1600kg.
Linkki videoon:
https://youtu.be/uf-Zpltb38c" onclick="window.open(this.href);return false;
Vetokyky: 750kg/1600kg.
Linkki videoon:
https://youtu.be/uf-Zpltb38c" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Youtubessa tuli katsottua nuo Tonden tekemät klipit ja nyt löysin tien tänne ja rekisteröidyin.
Tilattuna A250e sedan amg. Ensimmäinen MB minulle.
Tehdas lupaa toimitusta 7.8.2020 kun kuulemma koronan takia jotain hidasteita tiedossa.
Mahtaneeko pitää kutinsa toimitusaika arvio?
Tilattuna A250e sedan amg. Ensimmäinen MB minulle.
Tehdas lupaa toimitusta 7.8.2020 kun kuulemma koronan takia jotain hidasteita tiedossa.
Mahtaneeko pitää kutinsa toimitusaika arvio?
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tervetuloa foorumille. Itsellä tuotantopaikan varaus tehtiin marraskuussa ja aika hyvin piti paikkansa luovutusaika noin +1viikko vain heittoa.Merkok kirjoitti:Youtubessa tuli katsottua nuo Tonden tekemät klipit ja nyt löysin tien tänne ja rekisteröidyin.
Tilattuna A250e sedan amg. Ensimmäinen MB minulle.
Tehdas lupaa toimitusta 7.8.2020 kun kuulemma koronan takia jotain hidasteita tiedossa.
Mahtaneeko pitää kutinsa toimitusaika arvio?
Sedan malli tehdään Saksassa, 5-ov hatchback Suomessa, joten rahtiajassa lienee merkittävin ero.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Nyt kokeiltu tehokkaampi 22kW laturi, jolla sai max 7,4kW teholla A250e ladattua huomattavasti rivakammin kuin perus schuko laturilla.
Linkki videoon:
https://youtu.be/gq4AZNxrbgc" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki videoon:
https://youtu.be/gq4AZNxrbgc" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
No mitäs nuo aiemmat pari oli kun niistä tuli vain 7.3 kW? Olisko kuitenkin oleellista että laturista löytyy kolme vaihetta joista auto käyttää kahta. Tietenkin lisäksi ohjaussignaali sallii täyden lataustehon.
Jotkut sanoo että mersun "kotilaturistakin" on saanut 16A, onkohan noissa eroja. Muistelisin joskus kokeilleeni niin ei saanut niitä ylimpiä asetuksia päälle vaikka laitteessa vaihtoehtoja oli 16 ampeeriin asti.
Jotkut sanoo että mersun "kotilaturistakin" on saanut 16A, onkohan noissa eroja. Muistelisin joskus kokeilleeni niin ei saanut niitä ylimpiä asetuksia päälle vaikka laitteessa vaihtoehtoja oli 16 ampeeriin asti.
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Tuo aiempi videolla tosiaan antoi vain 5,5kW, tämä oli ensimmäinen ns. maximit 7,4kW tämän auton hyödyntämä, jonka sain videolleDBFI kirjoitti:No mitäs nuo aiemmat pari oli kun niistä tuli vain 7.3 kW? Olisko kuitenkin oleellista että laturista löytyy kolme vaihetta joista auto käyttää kahta. Tietenkin lisäksi ohjaussignaali sallii täyden lataustehon.
Jotkut sanoo että mersun "kotilaturistakin" on saanut 16A, onkohan noissa eroja. Muistelisin joskus kokeilleeni niin ei saanut niitä ylimpiä asetuksia päälle vaikka laitteessa vaihtoehtoja oli 16 ampeeriin asti.
16A / 3,6kW, 1-vaihe voi ottaa koti seinästä, jos sellainen löytyy, vaatii virallisesti sinisen caravan pistokkeen, lisävarusteena löytyy, saksan tehdas hinta 285€.
Perus vakiona auton mukana tuleva mobiili latauslaite on 8A / 1,9kW.
Lisäksi jos joku miettii pikalatausta, joka sinänsä voisi olla käteväkin, niin CCS 24kW tulee syksyllä lisävarusteena, saksan hinta 595€.
MB A250e -20
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
No enpä ajatellut että laturia ei ole noteerattu jos siitä ei ole videota, liian vanha tällaisiin. Tekstissä kun oli ja pari kolmivaihelaturia mainittu.
Lataako hybridikuskit tuolla tilapäislaturilla paljonkin autojaan? Meillä ainakin tallissa 11 kW:n wallbox siltä varalta että mersu joskus osaa sellaista käyttää kunnolla (ja että sellaiseen autoon on varaa). Lähellä aletaan olla kun tuo A jo lataa kahdesta vaiheesta ja DC-latauskin on mahdollista (optionako se tuli?).
Lataako hybridikuskit tuolla tilapäislaturilla paljonkin autojaan? Meillä ainakin tallissa 11 kW:n wallbox siltä varalta että mersu joskus osaa sellaista käyttää kunnolla (ja että sellaiseen autoon on varaa). Lähellä aletaan olla kun tuo A jo lataa kahdesta vaiheesta ja DC-latauskin on mahdollista (optionako se tuli?).
Re: MB A250e plugin hybrid 2020
Myyjän kanssa hieman aiheesta luovutuksen yhteydessä juteltiin, lisävarusteena DC tulee ja suomi hinta arvio ~800€, mutta ei ollu vielä tietoa voiko jälkiasentaa olemassa oleviin. Selvinnee syksyn 2020 aikana sekin.DBFI kirjoitti: Lähellä aletaan olla kun tuo A jo lataa kahdesta vaiheesta ja DC-latauskin on mahdollista (optionako se tuli?).
MB A250e -20