Adblue ongelma
Re: Adblue ongelma
Käsikirjahan kertoo onko siellä valikko vai ei.
Ainakin yksi nettiversio kertoo että ei ole koska adblue riittää huollosta toiseen ja jos loppuu ennen, tulee häiriöviesti.
Ainakin yksi nettiversio kertoo että ei ole koska adblue riittää huollosta toiseen ja jos loppuu ennen, tulee häiriöviesti.
Re: Adblue ongelma
W 212 on suhteellisen luotettavat kusvehkeet. Voipi olla että kaikki on kunnossa. 20l sinne pitäisi mahtua, voithan kokeeksi täyttää. Pyydä seuraavassa huollossa että tarkistavat, samalla saat dokumenttiin merkinnän.
Re: Adblue ongelma
Mulla S205 neste riitti ennen huollosta huoltoon ja näinhän sen pitikin mennä mutta sitten Veholla päivitettiin joku päästöhommelin softa, niin ei pääse enää kun reilu puolet. Ajan sen 25tkm vuodessa. Toissa viikolla tankki täytettiin Veholla ja noin 21 litraa meni.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Adblue ongelma
Jälleen 1 auto pilattu saasta päivitykselläMM81 kirjoitti: ↑Pe 23.02.2024 08:14 Mulla S205 neste riitti ennen huollosta huoltoon ja näinhän sen pitikin mennä mutta sitten Veholla päivitettiin joku päästöhommelin softa, niin ei pääse enää kun reilu puolet. Ajan sen 25tkm vuodessa. Toissa viikolla tankki täytettiin Veholla ja noin 21 litraa meni.
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2754
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Adblue ongelma
Mihinkähän tuo on kaadettu? Ex S205 vei vuodessa (15tkm) enimmillään 8 litraa. En antanut koskaan huollossa täyttää kusitankkia, vaan täytin aina itse ennen huoltoa raskaan kaluston d-mittarilla. Mahtuuko tuohon kusisäiliöön edes 21 litraaMM81 kirjoitti: ↑Pe 23.02.2024 08:14 Mulla S205 neste riitti ennen huollosta huoltoon ja näinhän sen pitikin mennä mutta sitten Veholla päivitettiin joku päästöhommelin softa, niin ei pääse enää kun reilu puolet. Ajan sen 25tkm vuodessa. Toissa viikolla tankki täytettiin Veholla ja noin 21 litraa meni.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Adblue ongelma
Suomessa ja euroopassa yleensä aina U85 SA koodi = Large SCR tankki 25l
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: Adblue ongelma
Mittaristoon syttyi viime viikolla moottorin häiriövalo ja testeri antoi koodin P229F85 (Nox anturi, maksimiarvo ylitetty). Koodi kuitattiin ja nyt olen viikon ajellut eikä häiriö ole palautunut.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Re: Adblue ongelma
W205 220cdi vm 2018
Käytin Lahden Motonetin vikakoodin luvussa.
P0111 Imuilman lämpötilantunnistin 1, virtapiirin toiminto-alue/teho
P229 NOX-tunnistimen virtapiirin toiminto-alue/teho
P20E9 Pelkistin, paine liian korkea
P20A Pelkistimen pumpun B ohjauspiiri avoin
P229E NOX tinnistimen virtapiiri (lohko 1 tunnistin 2 )
P13DF adblue järjestelmän toimintahäiriö
P13E4 jäljellä olevaa toimintamatkaa on rajoitettu
1BC3 Unknown foult code
P204F adblue järjestelmä (lohko 1 ) tomintahäiriö
P229F NOX anturi 2 rivi 1; epätodennäköinen signaali
P20FA komponentissa "adblue? - syöttöpumppu" on katkos
P20E9 Adblue paine liian korkea
Tällaisia vikakoodeja oli.
Kilometrejä ei saanut nollattua (eli niitä on hyvin vähän enää)
Adblue suuttimen irroitin ja se oli märkä valkoista tököttiä ympäriinsä.
Osaako noista sanoa mitkä osat ovat rikki
Käytin Lahden Motonetin vikakoodin luvussa.
P0111 Imuilman lämpötilantunnistin 1, virtapiirin toiminto-alue/teho
P229 NOX-tunnistimen virtapiirin toiminto-alue/teho
P20E9 Pelkistin, paine liian korkea
P20A Pelkistimen pumpun B ohjauspiiri avoin
P229E NOX tinnistimen virtapiiri (lohko 1 tunnistin 2 )
P13DF adblue järjestelmän toimintahäiriö
P13E4 jäljellä olevaa toimintamatkaa on rajoitettu
1BC3 Unknown foult code
P204F adblue järjestelmä (lohko 1 ) tomintahäiriö
P229F NOX anturi 2 rivi 1; epätodennäköinen signaali
P20FA komponentissa "adblue? - syöttöpumppu" on katkos
P20E9 Adblue paine liian korkea
Tällaisia vikakoodeja oli.
Kilometrejä ei saanut nollattua (eli niitä on hyvin vähän enää)
Adblue suuttimen irroitin ja se oli märkä valkoista tököttiä ympäriinsä.
Osaako noista sanoa mitkä osat ovat rikki
Re: Adblue ongelma
En ole varma miten teki. Poitsin autoon tekivät Kuopiossa siellä nollaus onnistui.
Suuttimen ajattelin tilata ja vaihtaa sen.
Suuttimen ajattelin tilata ja vaihtaa sen.
Re: Adblue ongelma
Kannattaa ainakin ensiavuksi koittaa huuhdella se suutin kuumalla vedellä ja paineilmalla puhallella.
Saa kiteytyneet kuset liotettua siitä irti.
Saa kiteytyneet kuset liotettua siitä irti.
Re: Adblue ongelma
Pojan autoon vaihtoivat korjaamolla mersuliikkestä alkuperäisosan (=Bosch) hinta töineen 1100€.
Autodoc lla Bosch suutin hinta on 233€
Autodoc lla Bosch suutin hinta on 233€
Re: Adblue ongelma
Täällä muutamat ottaa nokkiinsa jos valittaa arpomalla hankituista vikakoodeista mutta kun tuosta motoarpojan listasta ei näe mitkä koodit on päällä, mitkä tallennettuja eikä edes mistä ohjainlaitteesta mikäkin on luettu. Menee tunti kun nuo kahlaa läpi Xentrystä referenssiksi. Lisäksi kaikki koodit on katkaistuja, niiden pitäisi olla tuollaisia kuin edellä ArtoP79 postasi.Mesetti kirjoitti: ↑Su 10.03.2024 20:01 W205 220cdi vm 2018
Käytin Lahden Motonetin vikakoodin luvussa.
P0111 Imuilman lämpötilantunnistin 1, virtapiirin toiminto-alue/teho
P229 NOX-tunnistimen virtapiirin toiminto-alue/teho
P20E9 Pelkistin, paine liian korkea
P20A Pelkistimen pumpun B ohjauspiiri avoin
P229E NOX tinnistimen virtapiiri (lohko 1 tunnistin 2 )
P13DF adblue järjestelmän toimintahäiriö
P13E4 jäljellä olevaa toimintamatkaa on rajoitettu
1BC3 Unknown foult code
P204F adblue järjestelmä (lohko 1 ) tomintahäiriö
P229F NOX anturi 2 rivi 1; epätodennäköinen signaali
P20FA komponentissa "adblue? - syöttöpumppu" on katkos
P20E9 Adblue paine liian korkea
Tällaisia vikakoodeja oli.
Kilometrejä ei saanut nollattua (eli niitä on hyvin vähän enää)
Adblue suuttimen irroitin ja se oli märkä valkoista tököttiä ympäriinsä.
Osaako noista sanoa mitkä osat ovat rikki
Vähän outoa jos paine on liian korkea vaikka pumpusta on johdot poikki jne.
Re: Adblue ongelma
Valokuva suutin. Pojan autossa kovettunutta. Vaimon autossa märkää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Adblue ongelma
Adblue järjestelmää testattiin tänään ja todettiin seuraavaa:ArtoP79 kirjoitti: ↑Pe 08.03.2024 12:28 Mittaristoon syttyi viime viikolla moottorin häiriövalo ja testeri antoi koodin P229F85 (Nox anturi, maksimiarvo ylitetty). Koodi kuitattiin ja nyt olen viikon ajellut eikä häiriö ole palautunut.
Sellainen tuli mieleen, että onko mahdollista, että urearuiskutus on poistettu ohjelmallisesti toiminnasta ja Nox-anturit jätetty toimintaan? Joka tapauksessa tuo adblue järjestelmän toiminta tarkastetaan ensi viikolla huollossa.
• Järjestelmä toimii muuten normaalisti, (testerin livedatan mukaan) mutta ureasuutin ei syötä ad-blue:ta.
• mahdollisesti ureasuutin (ruiskutuspyyntö) poistettu ohjelmallisesti
• takimmainen NOx-anturi näyttää sekavia lukemia (ei mahdollisia), kuitenkaan auto ei herjaa NOx-järjestelmän vioista?
o autossa mahdollisesti ”jälkiasenteinen” ohjelmisto, moottorinohjaus
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Re: Adblue ongelma
[quote=Mesetti post_id=1393479 time=1710136383 user_id=57894]
Pojan autoon vaihtoivat korjaamolla mersuliikkestä alkuperäisosan (=Bosch) hinta töineen 1100€.
Autodoc lla Bosch suutin hinta on 233€
[/quote]
Tein Vitoon saman operaation. Osa maksoi 185€, asennustyö vajaa 30 minuuttia. Itse vaihdoin. Osat oli samat Bosch.
Pojan autoon vaihtoivat korjaamolla mersuliikkestä alkuperäisosan (=Bosch) hinta töineen 1100€.
Autodoc lla Bosch suutin hinta on 233€
[/quote]
Tein Vitoon saman operaation. Osa maksoi 185€, asennustyö vajaa 30 minuuttia. Itse vaihdoin. Osat oli samat Bosch.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Re: Adblue ongelma
Toivotaan että myyjäliikkeessä suhtautuvat asiallisesti, tuskin olet tietoisesti ostanut autoa, joka ei ole tieliikennekelpoinen.
Re: Adblue ongelma
Iltalehti Autotestit:
Mercedes keksi ratkaisun nykyautojen pahimpaan vitsaukseen
Yllätyin iloisesti moisesta uutisesta, luettuani petyin. Kyseessä ei ollutkaan ratkaisu tähän Adblue ongelmaan...
Mercedes keksi ratkaisun nykyautojen pahimpaan vitsaukseen
Yllätyin iloisesti moisesta uutisesta, luettuani petyin. Kyseessä ei ollutkaan ratkaisu tähän Adblue ongelmaan...
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma 04.03.2019 13:56
Re: Adblue ongelma
NOX-anturit ja AD-Blue järjestelmä
Eivät ole Mersut luotettavia niin kuin ennen
W212/ E 220D
W212 220D vm 2015 moottorin häiriövalo syttyi 62 000 km kohdalla, toki auto oli tuolloin jo 6-vuotias, häiriön syy molemmat NOX-anturit sökönä, vaihtohinta 1 000€/kpl, meni toki tehtaan piikkiin.
Seuraavan kerran häiriövalo syttyi 83 000 km kohdalla, syy takimmainen NOX anturi sökö. Koska edellisestä vaihdosta oli kulunut 2 viikkoa yli laitetakuun 2 vuoden rajan, tehdas ei osallistunut korjauskustannuksiin eikä maahantuojalla ollut kiinnostusta persaukisen asiakkaan goodwill -ehdotukseen korjauskustannusten jaossa.
X253/GLC 220D
Seuraava kokemukseni on X253 GLC 220d vm -17 kilometrit 73 200 km, moottorin häiriövalo ja herjaus 800 km maksimi matkasta johti taas NOX-anturin vaihtoon, jonka kustannus meni VEHO organisaation ulkopuoliselta liikkeeltä käytettynä ostamani auton Fragus-lisäturvan piikkiin.
Ja "ADHD"-tarina jatkuu kun moottorin häiriövalo syttyy 75 200 km kohdalla ja testaus, jonka siis joka kerta joutuu asiakas maksamaan, osoittaa että nyt on AD-Blue järjestelmän paineputkessa on vuoto. Autolla voi ajaa, mutta putki on vaihdettava. Diagnoosihetkellä 16.1.2024 ko putket ovat loppu koko maailmasta, ennuste että putki saadaan pitkästä jonotusajasta johtuen tammikuun lopussa, ei toteutunut, todellinen putken vaihtopäivä oli maaliskuun toisella viikolla 2024. Fragus-lisäturvan ehtojen mukaan AD-Blue järjestelmän osat eivät sisälly takuuseen. Eivät tehdas eikä maahantuoja osallistu kustannuksiin koska ko auto on 7 vuotta vanha, vähäinen ajokilometrien määrä 75 200km ei aiheuta poikkeusta korvausvelvollisuuteen 980 €. Käden väännön jälkeen korjaamo tuli puoliväliin vastaaan.
Kun tiedustelin mitä olen tehnyt väärin kun nuo NOX-anturit eivät minusta tykkää, sain ohjeeksi, että minun tulee ajon jälkeen pysäköidä auto keula ylämäkeen, jotta pakoputki tyhjenee vedestä, koska putkeen jäänyt kosteus aiheuttaa NOX-anturin syöpymistä. En ole omistajan ohjekirjoista löytänyt kyseistä ohjetta. Oma näkemykseni on, että AD-Blue järjestelmän paineputki ja NOX-anturit lienee ostettu alihankkijoilta, joiden tuotteet eivät vastaa entisajan Mersun laatuvaatimusta. Tai sitten Mersun suunnitteluosasto on unohtanut lämmitysvastukset pakoputkiston kuivaamiseksi, jos anturit eivät siedä kosteutta.
Nykyinen käyttöautoni on eräs toinen saksalainen. Jännityksellä odotan, onko siinä samat murheet kuin MB:ssä antureiden ja AD-Blue järjestelmän suhteen.
pekoni
takana noin 2 miljoonaa MB-kilomeriä
Eivät ole Mersut luotettavia niin kuin ennen
W212/ E 220D
W212 220D vm 2015 moottorin häiriövalo syttyi 62 000 km kohdalla, toki auto oli tuolloin jo 6-vuotias, häiriön syy molemmat NOX-anturit sökönä, vaihtohinta 1 000€/kpl, meni toki tehtaan piikkiin.
Seuraavan kerran häiriövalo syttyi 83 000 km kohdalla, syy takimmainen NOX anturi sökö. Koska edellisestä vaihdosta oli kulunut 2 viikkoa yli laitetakuun 2 vuoden rajan, tehdas ei osallistunut korjauskustannuksiin eikä maahantuojalla ollut kiinnostusta persaukisen asiakkaan goodwill -ehdotukseen korjauskustannusten jaossa.
X253/GLC 220D
Seuraava kokemukseni on X253 GLC 220d vm -17 kilometrit 73 200 km, moottorin häiriövalo ja herjaus 800 km maksimi matkasta johti taas NOX-anturin vaihtoon, jonka kustannus meni VEHO organisaation ulkopuoliselta liikkeeltä käytettynä ostamani auton Fragus-lisäturvan piikkiin.
Ja "ADHD"-tarina jatkuu kun moottorin häiriövalo syttyy 75 200 km kohdalla ja testaus, jonka siis joka kerta joutuu asiakas maksamaan, osoittaa että nyt on AD-Blue järjestelmän paineputkessa on vuoto. Autolla voi ajaa, mutta putki on vaihdettava. Diagnoosihetkellä 16.1.2024 ko putket ovat loppu koko maailmasta, ennuste että putki saadaan pitkästä jonotusajasta johtuen tammikuun lopussa, ei toteutunut, todellinen putken vaihtopäivä oli maaliskuun toisella viikolla 2024. Fragus-lisäturvan ehtojen mukaan AD-Blue järjestelmän osat eivät sisälly takuuseen. Eivät tehdas eikä maahantuoja osallistu kustannuksiin koska ko auto on 7 vuotta vanha, vähäinen ajokilometrien määrä 75 200km ei aiheuta poikkeusta korvausvelvollisuuteen 980 €. Käden väännön jälkeen korjaamo tuli puoliväliin vastaaan.
Kun tiedustelin mitä olen tehnyt väärin kun nuo NOX-anturit eivät minusta tykkää, sain ohjeeksi, että minun tulee ajon jälkeen pysäköidä auto keula ylämäkeen, jotta pakoputki tyhjenee vedestä, koska putkeen jäänyt kosteus aiheuttaa NOX-anturin syöpymistä. En ole omistajan ohjekirjoista löytänyt kyseistä ohjetta. Oma näkemykseni on, että AD-Blue järjestelmän paineputki ja NOX-anturit lienee ostettu alihankkijoilta, joiden tuotteet eivät vastaa entisajan Mersun laatuvaatimusta. Tai sitten Mersun suunnitteluosasto on unohtanut lämmitysvastukset pakoputkiston kuivaamiseksi, jos anturit eivät siedä kosteutta.
Nykyinen käyttöautoni on eräs toinen saksalainen. Jännityksellä odotan, onko siinä samat murheet kuin MB:ssä antureiden ja AD-Blue järjestelmän suhteen.
pekoni
takana noin 2 miljoonaa MB-kilomeriä
Re: Adblue ongelma
Posti toi uuden suuttimen.
MB W205 220 cdi. Irroitin autossa olevan suuttimen.
Kanisterissa oleva adblue aine on kirkasta. Suuttimien letkuista tuli punaista nestettä. Mikä on muuttanut nesteen punaiseksi?
Mittasin vastuksen suuruuden pinneistä. Uudessa ja käytetyssä näytti samaa arvoa 13 ohmia. Keskiputeen kun laittaa paineilmaa, niin paine pysyy (molemmissa).
Onko käytössä ollut suutin kunnossa (aiemmin suutin oli märän mönjän peitossa)?
MB W205 220 cdi. Irroitin autossa olevan suuttimen.
Kanisterissa oleva adblue aine on kirkasta. Suuttimien letkuista tuli punaista nestettä. Mikä on muuttanut nesteen punaiseksi?
Mittasin vastuksen suuruuden pinneistä. Uudessa ja käytetyssä näytti samaa arvoa 13 ohmia. Keskiputeen kun laittaa paineilmaa, niin paine pysyy (molemmissa).
Onko käytössä ollut suutin kunnossa (aiemmin suutin oli märän mönjän peitossa)?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Adblue ongelma
Tuossa suuttimessa kiertää jäähdytysneste lämmittämässä suuutinta.Mesetti kirjoitti: ↑Su 17.03.2024 17:10 Posti toi uuden suuttimen.
MB W205 220 cdi. Irroitin autossa olevan suuttimen.
Kanisterissa oleva adblue aine on kirkasta. Suuttimien letkuista tuli punaista nestettä. Mikä on muuttanut nesteen punaiseksi?
Mittasin vastuksen suuruuden pinneistä. Uudessa ja käytetyssä näytti samaa arvoa 13 ohmia. Keskiputeen kun laittaa paineilmaa, niin paine pysyy (molemmissa).
Onko käytössä ollut suutin kunnossa (aiemmin suutin oli märän mönjän peitossa)?
Re: Adblue ongelma
Ok.
Laitoin paineilmaa suuttimen keskimmäiseen reikään.
12V akusta jännite suuttimen liittimiin. Suutin ruiskautti hiukan nestettä. Eli näyttäisi toimivan.
Mitä seuraavaksi?
Laitoin paineilmaa suuttimen keskimmäiseen reikään.
12V akusta jännite suuttimen liittimiin. Suutin ruiskautti hiukan nestettä. Eli näyttäisi toimivan.
Mitä seuraavaksi?
Re: Adblue ongelma
Eikö se diagnostiikka kunnon testerillä olisi vieläkin hyvä vaihtoehto kuten edellä ehdotettiin?
Vanha suutin ilmeisesti toimii (olihan se tahnakin pysynyt märkänä noinkin kuumassa paikassa) ja nyt se on varmaan myös puhdistettu joten jompikumpi takaisin ja sitten taas testaamaan.
Vanha suutin ilmeisesti toimii (olihan se tahnakin pysynyt märkänä noinkin kuumassa paikassa) ja nyt se on varmaan myös puhdistettu joten jompikumpi takaisin ja sitten taas testaamaan.
Re: Adblue ongelma
Kun suutin oli poistettu, niin adblue letkusta ei valunut juurikaan nestettä (tankissa ainetta puolillaan).
Onko tämä ns normaalia?
Onko tämä ns normaalia?
Re: Adblue ongelma
Askelmoottorin pyörittämä pumppu tankin päässä pumppaa nestettä ja siihen painetta tarpeen mukaan, mutta vetää myös takaisinpäin letkun tyhjäksi kun virta katkaistaan. Jos nesteen kulutus on luokkaa teelusikallinen eli 5 ml / 10 km jota pätkäajossa kurlataan edestakaisin niin ei se ohivirtauskaan voi kovin suurta olla.
Re: Adblue ongelma
https://www.kahaviesti.fi/ampro-on-kaha ... oimittaja/
Onko kokemuksia näistä tarvike-NOx-antureista?
Kannattaako muita kuin alkuperäisosia käyttää näissä kusilaitteissa?
Onko kokemuksia näistä tarvike-NOx-antureista?
Kannattaako muita kuin alkuperäisosia käyttää näissä kusilaitteissa?
E220CDI 2016 AMG Night edition
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
260SE 1990
Ex: E220CDI 2013, E320CDI 2007, E320CDI 2005, E300TD 1998, E200D 1990, 300D 1982, 280E 1984, 300SEL 1988, 280SE 1984, 280SE 1974
Re: Adblue ongelma
Jos jollain on uutena ostettu auto eikä suostuta enää takuuajan jälkeen tekemään +2000 € AdBlue-korjauksia goodwillinä, niin voisi olla perusteltua mennä kuluttajariitalautakuntaan.tahtoomersun kirjoitti: ↑To 11.01.2024 09:07 Jos nämä nyt kerta lähes kaikki hajoaa ja korjaus maksaa tuon reilut 2000€ niin eikö tässä nyt olisi jonkinlaisen joukkokanteen paikka maahantuojaa/valmistajaa vastaan?
Myyjän virhevastuu ei pääty takuun loppumiseen. Takuu ja virhevastuu ovat eri asioita. Tuhansien eurojen korjauksien kestoikä ei voi olla muutama vuosi.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/auto ... ton-virhe/
Re: Adblue ongelma
Marraskuussa tuli ostettua w205 -15vm. Autolla ajellut nyt reilun 15tkm ja ei ole tarvinnut lisätä adblueta. Seuraavaan huoltoon on muistaakseni vielä 5tkm tai 10tkm. Kovilla pakkasillakaan ei ilmoitellut adbluen tai muitakaan häiriöitä. Epäilyttää siis onko koko järjestelmä poistettu Ajo on ollut pidempää moottoritie ja maantieajoa lähinnä, pätkäajoa hyvin vähän. Eberiä tullut myös käytettyä aina ennen ajoa. Varustelistalta löytyy ruksittuna "U85 LARGE SCR TANK RESERVOIR".
Pitäisikö ottaa liikkeeseen varuilta yhteyttä asiasta? Parempihan tää näin on että on toiminut mutta jos näitä tarkastetaan katsastuksessa tms niin varmaan tulee hylky? Vielä ei oo ostosta niin pitkä aika niin ois helppo ottaa yhteyttä liikkeeseen. Vai huolehdinko nyt asiasta ihan turhaan? Voiko adbluen toiminnan tarkastaa itse jotenkin ilman staria tai muita parempia diagnostiikka laitteita? Mittaristossa ei oo kohtaa että vois katsoa adbluen rangen. Perus halpis yleismallin testereillä ei anna mitään vikakoodeja. Edellisestä adblue tankkauksesta ei löydy tietoa.
Pitäisikö ottaa liikkeeseen varuilta yhteyttä asiasta? Parempihan tää näin on että on toiminut mutta jos näitä tarkastetaan katsastuksessa tms niin varmaan tulee hylky? Vielä ei oo ostosta niin pitkä aika niin ois helppo ottaa yhteyttä liikkeeseen. Vai huolehdinko nyt asiasta ihan turhaan? Voiko adbluen toiminnan tarkastaa itse jotenkin ilman staria tai muita parempia diagnostiikka laitteita? Mittaristossa ei oo kohtaa että vois katsoa adbluen rangen. Perus halpis yleismallin testereillä ei anna mitään vikakoodeja. Edellisestä adblue tankkauksesta ei löydy tietoa.
Re: Adblue ongelma
Kyllä se Adbluen määrä pitäisi "Huolto" (vai onko tuossa "Service") valikon alta löytyä.
Oma mielipide on että asiasta ei kannata olla vielä huolissaan, ainetta kuluu aika vähän.
EDIT: tarkistin oman W213/OM654 kulutuksen Motonetin ja ABC:n arkistoista.
10 litralla Adblueta pääsee 12-13 tkm joten jos tankki on ollut lähtiessä täynnä niin kyllä se vielä hetken kestää ajella.
Oma mielipide on että asiasta ei kannata olla vielä huolissaan, ainetta kuluu aika vähän.
EDIT: tarkistin oman W213/OM654 kulutuksen Motonetin ja ABC:n arkistoista.
10 litralla Adblueta pääsee 12-13 tkm joten jos tankki on ollut lähtiessä täynnä niin kyllä se vielä hetken kestää ajella.