Elikkäs auto on W123 200E bensa 4-vaihteinen manuaali 1985, ajettu 227 000 km.
Peräöljyt ja laatikkoöljyt vaihdettu. Laatikossa ATF, perässä mersun omat peräöljyt.
Perä ei lonksu tai äännä.
Kun ottaa vedon pois, jossain etupäässä polkimien tienoilla tuntuu voimakas tärinä. Veto päällä vaimenee melkein kokonaan pois. Paikallaan ollessa ja kaasutellessa ei tunnu tai kuulu mitään, kokeiltu vapaalla ja vaihde päällä kytkin pohjassa. Ominaisuus voimistuu, kun autolla on ajettu pitempään eli kun lämpenee. Kevyessä kaupunkiajossa ei oireile, maantiellä kylläkin. Renkaat ei kuumene ja pyörittäessä ei kahise..
Mistä ja miten tuota vikaa lähtis paikantamaan? Laatikko, kardaani, ristinivel, kannatinlaakeri, vaihteiston tukikumit?
Nosturi on käytössä.
W123 200E voimansiirto jyrisee
W123 200E voimansiirto jyrisee
W123 200 -84
Re: W123 200E voimansiirto jyrisee
Voisiko vika olla vetoakselissa. Sieltä kuivunut rasvat voisi olla yksi vian aiheuttaja.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 200E voimansiirto jyrisee
etummainen rätti nivel..??
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: W123 200E voimansiirto jyrisee
Kun luin keskusteluja, epäilen nyt itsekin samaa.eikka86 kirjoitti:etummainen rätti nivel..??
Mitäs osia kannattaa vaihtaa samalla?
W123 200 -84
Re: W123 200E voimansiirto jyrisee
kardaanin kannatin jos on huono.. samalla kun se pötkö on sieltä pois.. ja varmaan se taka rätti myös..
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: W123 200E voimansiirto jyrisee
Moottorin ja laatikon tukikumit vaihtoon
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W123 200E voimansiirto jyrisee
Ongelma taisi ratketa. Rättinivelet, tukikumit jne. oli hyvässä kunnossa.
Viime syksynä vaihdoin laatikkoöljyt tunkin kanssa autoa nostaen. Auto ei varmaan ollut vaaterissa, kun vaihdoin öljyt.
Nyt, kun on nosturi hallilla käytössä, tarkastin öljytason. Pari desiä öljyä valui pois yläropusta.
Koeajoin yli 100 km ja enää ei jyrise.
Ihmeellistä!
Viime syksynä vaihdoin laatikkoöljyt tunkin kanssa autoa nostaen. Auto ei varmaan ollut vaaterissa, kun vaihdoin öljyt.
Nyt, kun on nosturi hallilla käytössä, tarkastin öljytason. Pari desiä öljyä valui pois yläropusta.
Koeajoin yli 100 km ja enää ei jyrise.
Ihmeellistä!
W123 200 -84