Hei!
Katselin tuossa eilenä w210 E200 mersun kireyttä ja tuntui olevan hiukkasen löysä. Meinasin että pitäisi hihna vaihtaa ainaskin, mutta kaveri sanoi ettei tartteis kun kuulemma tämän auton hihna kiristyy öljynpaineesta eli kun moottori käy.
Onko noin?
W210 kysymys moniurahihnan kireydestä
Re: W210 kysymys moniurahihnan kireydestä
Jakoketju kiristyy öljynpaineella ja moniuraremmi jousella, joka on kiristimessä.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W210 kysymys moniurahihnan kireydestä
Karkeasti ottaen mikä on tuntuma kun käännät käsin hihnaa noin 90 astetta? Jos menee helposti on varmasti löysä. Pitää vastustaa kääntämistä selvästi. Tosin toinen on body-tyyppi ja toinen toimistohiiri niin paha vertailla tuntumaa.Stocky kirjoitti:Hei!
Katselin tuossa eilenä w210 E200 mersun kireyttä ja tuntui olevan hiukkasen löysä. Meinasin että pitäisi hihna vaihtaa ainaskin, mutta kaveri sanoi ettei tartteis kun kuulemma tämän auton hihna kiristyy öljynpaineesta eli kun moottori käy.
Onko noin?
Hihnoja on tarjolla 5-30mm pituusreoilla tuohonkin ja jos sopivaa ei ole ollut on voitu vaihtaa liian pitkä. Näkyykö hihnassa enää pituusmerkintää? runkonumerolla näkee oikena hihnan pituuden kyllä.
Tuossa jo mainittukin että ketjulla öljypaineinen kiristys ja hihnalla oma kiristimensä joka toki voi myös löystyä. Hihnan lisäksi kannattaa katsoa vapaarullan kunto - jos se porsii niin menee uus hihna pilalle.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W210 kysymys moniurahihnan kireydestä
No aika helposti käänty kyllä,ja kaverikin oli samaa mieltä. Hihna pitää pientä siritystä joutokäynnillä. Auto tällä hetkellä korjaamon kautta katsastuksessa, että voidaan katsoa kuhan haetaan se auto vielä korjaamon mielipide.AK47 kirjoitti:Karkeasti ottaen mikä on tuntuma kun käännät käsin hihnaa noin 90 astetta? Jos menee helposti on varmasti löysä. Pitää vastustaa kääntämistä selvästi. Tosin toinen on body-tyyppi ja toinen toimistohiiri niin paha vertailla tuntumaa.Stocky kirjoitti:Hei!
Katselin tuossa eilenä w210 E200 mersun kireyttä ja tuntui olevan hiukkasen löysä. Meinasin että pitäisi hihna vaihtaa ainaskin, mutta kaveri sanoi ettei tartteis kun kuulemma tämän auton hihna kiristyy öljynpaineesta eli kun moottori käy.
Onko noin?
Hihnoja on tarjolla 5-30mm pituusreoilla tuohonkin ja jos sopivaa ei ole ollut on voitu vaihtaa liian pitkä. Näkyykö hihnassa enää pituusmerkintää? runkonumerolla näkee oikena hihnan pituuden kyllä.
Tuossa jo mainittukin että ketjulla öljypaineinen kiristys ja hihnalla oma kiristimensä joka toki voi myös löystyä. Hihnan lisäksi kannattaa katsoa vapaarullan kunto - jos se porsii niin menee uus hihna pilalle.
Re: W210 kysymys moniurahihnan kireydestä
Mene ja tiedä, mutta äkkiseltään kuulostaa että moniurahihnan kiristin tiensä päässä. Tosiaan "automaattisesti" kiristyy. Jos kunnolla haluaa homman tehdä, niin kannattaa ostaa uusi moniurahihna, moniurahihnan kiristin ja kiristinrulla, sekä kaasujousi, joka toimii systeemissä värinänvaimentimena. Vähintään uusi kiristin ja hihna kannattaa ostaa, toki korjaamonkin mielipidettä ensin odotellessa.