W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
Re: W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
Kysytääs täälä jos joku tietäjä sattuu lukemaan.
Eli pirssi pelaa muuten normaalisti ja tehot on tallella mutta oireet on:
-Pitkä viive kaasussa kun polkasee pohjaan. Eli kun lähtee pieniltä kierroksilta kiihdyttään kaasu pohjassa niin kestää n. 1 sekunti ennenkun auto reagoi "täyskaasuun". Kun lähtee niin lähtee normaalisti.
-Vaihteenvaihto hetkellä täyskaasukiihdytyksessä teho (ahtopaine) rajoittuu tuntuvasti. Se kestää n. 1s.
Onko nämä siis ominaisuuksia vai vikoja? Pystyykö ohjelmalla vaikuttaan näihin? Jotenkin muistelisin että aikoinaan w210 320cdi oli vastaavanlainen että oli viive kaasussa. Ei normaalisti haittaa mutta kettumainen leikkiä kun täytyy ennakoida kaasun painaminen...
Eli pirssi pelaa muuten normaalisti ja tehot on tallella mutta oireet on:
-Pitkä viive kaasussa kun polkasee pohjaan. Eli kun lähtee pieniltä kierroksilta kiihdyttään kaasu pohjassa niin kestää n. 1 sekunti ennenkun auto reagoi "täyskaasuun". Kun lähtee niin lähtee normaalisti.
-Vaihteenvaihto hetkellä täyskaasukiihdytyksessä teho (ahtopaine) rajoittuu tuntuvasti. Se kestää n. 1s.
Onko nämä siis ominaisuuksia vai vikoja? Pystyykö ohjelmalla vaikuttaan näihin? Jotenkin muistelisin että aikoinaan w210 320cdi oli vastaavanlainen että oli viive kaasussa. Ei normaalisti haittaa mutta kettumainen leikkiä kun täytyy ennakoida kaasun painaminen...
Re: W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
Jatketaas taas.
Vaihdoin 2.88 asd perän ja laitoi rasvanipalla paineen. Tuli paljon mukavammaks ajaa kun vanha perä oli 3.69. Samalla koneistin cromosta uudet vetarit kun ei noi kunkkuperän vetait kyllä olisi sopinyt. Ne on n. 1.5cm pidemmät joten johonkin saattaa tuurilla sopia mutta tähän olis ainakin ollu liian pitkät.
Ohjelmaa on kanssa tullut tehtyä ja koitetaan siitä laittaa tänne jossain kohtaa. 270cdi turbon vaihdoin ja bilteman coolerin. Lisäksi tcu purkista luin koodin ja selvisi että "alkuperäsessä" purkissa oli perävälitys 3.07 joten siinä syy miksi vaihdot oli rajuja. Nyt vaihdoin koodiin välityksen 2.824 (48/17) ja toimii hienosti. Vielä kun pääsee enemmän jyvälle tcu koodista niin sais vaihtoja lyhyemmäksi. Siitäkin laitan tänne kunhan kerkeen. Myös 270cdi tcu purkki mikä oli kiinni jonkun aikaa olikin egs51 eikä egs52 joten sekin varmaan teki osansa vaihdelaatikon huonoon toimintaan.
Vaihdoin 2.88 asd perän ja laitoi rasvanipalla paineen. Tuli paljon mukavammaks ajaa kun vanha perä oli 3.69. Samalla koneistin cromosta uudet vetarit kun ei noi kunkkuperän vetait kyllä olisi sopinyt. Ne on n. 1.5cm pidemmät joten johonkin saattaa tuurilla sopia mutta tähän olis ainakin ollu liian pitkät.
Ohjelmaa on kanssa tullut tehtyä ja koitetaan siitä laittaa tänne jossain kohtaa. 270cdi turbon vaihdoin ja bilteman coolerin. Lisäksi tcu purkista luin koodin ja selvisi että "alkuperäsessä" purkissa oli perävälitys 3.07 joten siinä syy miksi vaihdot oli rajuja. Nyt vaihdoin koodiin välityksen 2.824 (48/17) ja toimii hienosti. Vielä kun pääsee enemmän jyvälle tcu koodista niin sais vaihtoja lyhyemmäksi. Siitäkin laitan tänne kunhan kerkeen. Myös 270cdi tcu purkki mikä oli kiinni jonkun aikaa olikin egs51 eikä egs52 joten sekin varmaan teki osansa vaihdelaatikon huonoon toimintaan.
Re: W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
Tässä liitteenä ecun orginaalikartta, nykynen kartta ja map pack. Kaikki ei varmasti ole oikein kun oon kaivellut niitä monesta eri paikkaa. Kuitenkin pirssi pelaa nyt kohtuudella. Täällä lisää juttua:
http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... &start=725" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... &start=725" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
Noniin nyt sain vaihdot nopeiksi. Pienensin tcu purkilta torque reduction pyyntöä eli nyt se ei pyydä ecua pienentämään vääntöä niin paljoa vaihteen vaihdossa.
Täällä lisää juttua: http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... 20&t=55935" onclick="window.open(this.href);return false;
Täällä lisää juttua: http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... 20&t=55935" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
Onko CDI-koneen virtalukko ja avain käytössä koko ajan? Täytyykö siitä sulkea virta kun ei ole käynnissä?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
On juu. Rattilukko roikkuu nippusiteillä, ei siis fyysisesti toiminnassa. Virtalukkoon on kytketty auton omat virtalukkoon tulevat johdot. Eli kaikki toimii normaalisti sillä väyrysen avaimella ja virtalukolla.
Re: W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
Muokkasin pyörännopeustiedon toimimaan yhdellä anturilla. Yksi abs anturi menee tämmöseen https://speeduino.com/wiki/index.php/VR_conditioner" onclick="window.open(this.href);return false; joka vahvistaa signaalin 0-5v kanttiaalloksi. Sen jälkeen se menee aikasemmin mainittuun rs3232 kikkareeseen joka muuntaa tämän +-12v kanttiaalloksi. Sit vain kaikki 4 abs purkkiin menevät karvat yhteen ja siihen. Ne pitää tietysti mitata yleismittarilla että menee maakarvat samoihin.
Helpompi vielä olisi tämä tehdä hall anturilla jolloin toi vr conditioner voi jättää pois.
Helpompi vielä olisi tämä tehdä hall anturilla jolloin toi vr conditioner voi jättää pois.
Re: W124 OM611 + 722.6 vakio TCU
moro saisko jotain yhteystietoja pitäisi saada eis,sam ja ecun piuhat vedettyä