Heikot vetoakselit / W124
Heikot vetoakselit / W124
Että ja jotta voidaan ihmistä koetella.
Vetoakselit vaihettu w124seen vuoden välein ja perä 3 vuotta sitten ja tänään sitten lähdössä asiakaan luota ja Nakx ja rrrrrrr. Otti pattiin niin pahasti että en edes kattonut mikä hajos vaan tilasin samantien hinausauton.
Taidan kohta vaihtaa hiasen jäykän perän niin ongelma häviää.
t. petri
Edit: Otsikkoa muokattu tarkoituksenmukaiseksi. Timo L.
Vetoakselit vaihettu w124seen vuoden välein ja perä 3 vuotta sitten ja tänään sitten lähdössä asiakaan luota ja Nakx ja rrrrrrr. Otti pattiin niin pahasti että en edes kattonut mikä hajos vaan tilasin samantien hinausauton.
Taidan kohta vaihtaa hiasen jäykän perän niin ongelma häviää.
t. petri
Edit: Otsikkoa muokattu tarkoituksenmukaiseksi. Timo L.
Re: Heikot vetoakselit / W124
..
Viimeksi muokannut Vieras001, Pe 24.10.2008 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Oiskohan mullakin tuo mieletön teho syönyt vasemman vetoakselin. On alkanut nimittäin paukkumaan, eli kohta laukee. Kumit pitäisi olla ehjiä. On ne prkl huonoja nuo vetoakselit kun tuo alkuperäinen ei kestänyt edes 30 vuotta.JP74 kirjoitti:Vetarit ei ole heikkoja oikeasti. Ne vain ruostuvat suojakumin alta ja haurastuvat katketakseen lopullisesti. Puhutaan kuitenkin jopa kaksikymmentä vuotta vanhasta osasta, joka on voinut nähdä miljoona kilometriä.. Jos uudet laittaa, ei varmasti normaaliajossa katkeile.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Hieman kyllä minuakin nyt harmittaa kun pitää alkaa vaihtamaa, kun vasta kesällä meinasin perää irroitella yms.. No mersun ropaaminen on kivaa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Mikäs auto aalpella on? Ja mikä perä?
Tuli mieleen heti ekana ettei vaan olis vääränlaisia vetareita käytelly kun noin useasti paukkuvat.
Niitä kun löytyy ns. paksumpanakin mallina...
Meni mullakin 1 vetari taannoin...tosin tilanteessa jossa kuiva asfaltti, hurja sutiminen ASD lukossa ja komea sivuluisu...![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tuli mieleen heti ekana ettei vaan olis vääränlaisia vetareita käytelly kun noin useasti paukkuvat.
Niitä kun löytyy ns. paksumpanakin mallina...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Meni mullakin 1 vetari taannoin...tosin tilanteessa jossa kuiva asfaltti, hurja sutiminen ASD lukossa ja komea sivuluisu...
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
perästä
haettu merteilistä nuo vetoakselit ja olivat ainakin hinnaltaan kalliimmat kuin koivuselta saatavat osat mutta halvemmat kuin vehosta
Eihään tuota vanhaa 230 bensa automaattia kehtaa edes käskeä kuin lluikkaalla jäällä ettei vanhus hajoa kokonaan. ihan nätisti lähin risteyksestä vasempaan ja knax. tuli mieleen runo minkä vaimon veli kertoi kun tuli antamaan joulutaattona yönä hautausmaalle virtaa johtotähteen. tää on vanha mutta näköjään pitää paikkaansa.
Siihen ryyty johtotähti, kävelemään jätkä lähti.
ps. olisi sitttenkin pitänyt ottaa tuo chrysler 300c 3,5l työsuhdeautoksi.
t.petri
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Eihään tuota vanhaa 230 bensa automaattia kehtaa edes käskeä kuin lluikkaalla jäällä ettei vanhus hajoa kokonaan. ihan nätisti lähin risteyksestä vasempaan ja knax. tuli mieleen runo minkä vaimon veli kertoi kun tuli antamaan joulutaattona yönä hautausmaalle virtaa johtotähteen. tää on vanha mutta näköjään pitää paikkaansa.
Siihen ryyty johtotähti, kävelemään jätkä lähti.
ps. olisi sitttenkin pitänyt ottaa tuo chrysler 300c 3,5l työsuhdeautoksi.
t.petri
On. Purkuautossa on automaatin jatkona aivan virhettömät vetarit. Ei yhtään välystä nivelissä ja manuaali vehkeissä tahtoo aina olla pikku välys.romu kirjoitti:Oisko automaateissa vetoakseleilla helpommat oltavat? Mietin vaan..
Jos ostaa käytetyn vetarin, niin kannattaa ottaa aina samanpuolen vetari, koska jos pyörimissuunta muuttuu, niin katkeaa aika nopeasti. Se vaan on tottunu pyörimään eri suuntaan.
Joku mersupurkaamo??
Se vetari on ainakin koeponnistettu perusteellisesti! Voiman paskaa on edellisessä elämässä ollut niin paljon ettei paljoa tökkäile, eikä voimansiirrossa ole löysiä ku polokaseepetska kirjoitti:Meilläkin katkesi tuosta 190E vetari ja hain jupelta vetarin joka on ollut paikalla punaisessa ja jos nyt katkeaa niin taitaa katketa tehon puutteesta... edellinen katkesi kun oli aamulla rauhallsesti yritetty lähteä töihin... eli sellaista sattuu ja ajettu oli 450tkm...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Joku mersupurkaamo??
en ole saanu koskaan mb vetaria poikki vaikka en sääli 115 240d 3.0 ollenkaan melkein aina sutimalla liikkeelle talvella suurin kuorma on ollu vedossa narussa lt volkkari puomilla pobeda vaunua yli 3000 kiloa. vetarin pyörimis suuntaa ei saa vaihtaa itsellä oli klappia nivelissä kolisi 10000 ei katkennut vaihdoin sitten toisen käytetyn se on pyörinyt 46000 km vajaassa 2 vuodessa toinen on ollu mulla 120000 eli en ole vaihtanut ollenkaa sitä 2000 luvun puolella
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Voimaa on ilmeisesti liian vähän ku pitää repiä
Wil_ma käskytti vähän aikaa pikkuperää ja vetareita 6-mukisella. Ja voimaa on nähty käytettävän
Sitä ennen voiman siirto palveli 5-mukisen n.300heppaisen jatkona ja on sitä käsketty yli 200Hp 200D:lläkin.
On taidettu joskus jopa konetta sulatella, mutta voimansiirto on nipussa ja pois otettaessa hyvässä kunnossa.
Mutta eikait siinä jos jaksaa remonttia tehä joka repimisen jälkeen..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Wil_ma käskytti vähän aikaa pikkuperää ja vetareita 6-mukisella. Ja voimaa on nähty käytettävän
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
On taidettu joskus jopa konetta sulatella, mutta voimansiirto on nipussa ja pois otettaessa hyvässä kunnossa.
Mutta eikait siinä jos jaksaa remonttia tehä joka repimisen jälkeen..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Joku mersupurkaamo??