Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit
Helsingin reissu heitettiin edellisenä vkl:na. Auto on aivan tajuttoman hyvä matka-auto. Tosin täyteen lastattuna tehoa ei ole liikaa. Kickdownilla ei tee motarinopeuksissa mitään, tai sitten en vaan osaa vielä ajaa tuolla. Tuikutus tms. taitaa olla välttämätöntä.
Otos Mäntsälän Shelliltä, Mastodong vs. C-sarjan tilaihme
Perillä majapaikassa vein auton parkkiin, niin eikös viereen änkeä facelifti:
Kaveri kertoi ostaneensa auton alkuvuodesta, muuten mennyt hyvin mutta etuvetoakselit tai niiden nivelet vaihdettu myyjäliikkeen piikkiin, toista tonnia kappale.
---
Zubehöriä tilattu, Saksasta löytyi originaalit kuulokkeet takatilan viihdepakettiin ja jenkkilästä roiskeläpät. Daimlerilta ei saa enää uusia läppiä, ja hinta on jenkkilän mukainen, 230 e + rahti. Vehon kautta tuli kumimattosarja vajaa 150 e. Kolmannen rivin matot vaan on suunniteltu ilmeisesti 4+2-mallia varten, kun ottavat kiinni keskirivin keskipenkin kiskoihin. Täytyy vielä sovitella. Veholta tuli myös lastausaukon suojamatto (haitari) puskurin päälle n. 50 e, 212-alkuisella varaosanrolla. Tulee kiinni joko tarralla kontin mattoon tai tavaratilan kiinnityslenkkeihin. Käytännöllinen kun lastaa rattaita tms.
Takimmaisista sivuikkunoista lähti kalvot helposti, takaluukkuun taidan jättää kalvon paikalleen. Iskari vaihdettiin samalla kun laturin vapaakytkinkin. Nyt ei kolise käynnistettäessä eikä ajossa. Pesurin takaiskuja asennettaessa huomasin, että jousituksen kompressorin valkeista muoviputkista yksi oli hangannut sisälokasuojaan. Se sai suojaksi ilmastointiteippiä.
Otos Mäntsälän Shelliltä, Mastodong vs. C-sarjan tilaihme
Perillä majapaikassa vein auton parkkiin, niin eikös viereen änkeä facelifti:
Kaveri kertoi ostaneensa auton alkuvuodesta, muuten mennyt hyvin mutta etuvetoakselit tai niiden nivelet vaihdettu myyjäliikkeen piikkiin, toista tonnia kappale.
---
Zubehöriä tilattu, Saksasta löytyi originaalit kuulokkeet takatilan viihdepakettiin ja jenkkilästä roiskeläpät. Daimlerilta ei saa enää uusia läppiä, ja hinta on jenkkilän mukainen, 230 e + rahti. Vehon kautta tuli kumimattosarja vajaa 150 e. Kolmannen rivin matot vaan on suunniteltu ilmeisesti 4+2-mallia varten, kun ottavat kiinni keskirivin keskipenkin kiskoihin. Täytyy vielä sovitella. Veholta tuli myös lastausaukon suojamatto (haitari) puskurin päälle n. 50 e, 212-alkuisella varaosanrolla. Tulee kiinni joko tarralla kontin mattoon tai tavaratilan kiinnityslenkkeihin. Käytännöllinen kun lastaa rattaita tms.
Takimmaisista sivuikkunoista lähti kalvot helposti, takaluukkuun taidan jättää kalvon paikalleen. Iskari vaihdettiin samalla kun laturin vapaakytkinkin. Nyt ei kolise käynnistettäessä eikä ajossa. Pesurin takaiskuja asennettaessa huomasin, että jousituksen kompressorin valkeista muoviputkista yksi oli hangannut sisälokasuojaan. Se sai suojaksi ilmastointiteippiä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit
..tai sitten olis vaan pitänyt löytää se bensaveekasi...Timo L. kirjoitti: Kickdownilla ei tee motarinopeuksissa mitään, tai sitten en vaan osaa vielä ajaa tuolla. Tuikutus tms. taitaa olla välttämätöntä.
Samat havainnot jo aikanaan CDI-kuutospaavolla ajellessa. Väännöllä se liikkui, ei polkemisella .
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit
Moi
Tuohon rengastus aiheeseen. Mun ärrässä oli ostaessa alla orkkisrengastus 255/55-18 ärrän orkkis vanteilla. Pistelin talveksi niille vanteille 235/60-18 nastarenkaat. Ajettavuus parani entisestään kun talvirengas meni alle. Nyt taas keväällä kun pistelin 255 renkaan alle niin vähän muuttui huonompaan suuntaan, ei toki huonoksi, mutta 235 talvirengas on parempi. No nämä erot on niin pieniä, että voi johtua ihan renkaastakin. Kesävanteiksi tuli siis sama 18 tuumaa kun tuontikumet oli kohtuu hyvässä iskussa ja sattui sopivasti eteen uudet ML/R aidot Brabus Q vanteet. Näissä onkin sitten jo aikasta lailla pieni ET, joten juuri tuota kylkien likaantumista esiintyy jos hiekkateilke pitää ajella, mutta se kärsittäköön kun alla ne on ihan maukian näkööset .
Kulkupuoleen kaipaisin kans kyllä hieman piristystä. Ei tuolla nyt jalkoihin jää, mutta kyllä sen rekan ohi vois ripemminkin mennä... Itse vaan miettinyt että olisko järjestys ennen softausta ottaa alkuun tukkeet pois pakarista ja sen jälkeen softa? Säästäiskö se näitä "peltipakosarjoja" ja ahdinta jos lopun putken vastapaine olis minimoitu? Alkuosan vois tehdä uusiksi ja panna orkkikset jemmaan jos noi partikkelijutut menee tulevaisuudessa liian hankaliksi...
TJ
Tuohon rengastus aiheeseen. Mun ärrässä oli ostaessa alla orkkisrengastus 255/55-18 ärrän orkkis vanteilla. Pistelin talveksi niille vanteille 235/60-18 nastarenkaat. Ajettavuus parani entisestään kun talvirengas meni alle. Nyt taas keväällä kun pistelin 255 renkaan alle niin vähän muuttui huonompaan suuntaan, ei toki huonoksi, mutta 235 talvirengas on parempi. No nämä erot on niin pieniä, että voi johtua ihan renkaastakin. Kesävanteiksi tuli siis sama 18 tuumaa kun tuontikumet oli kohtuu hyvässä iskussa ja sattui sopivasti eteen uudet ML/R aidot Brabus Q vanteet. Näissä onkin sitten jo aikasta lailla pieni ET, joten juuri tuota kylkien likaantumista esiintyy jos hiekkateilke pitää ajella, mutta se kärsittäköön kun alla ne on ihan maukian näkööset .
Kulkupuoleen kaipaisin kans kyllä hieman piristystä. Ei tuolla nyt jalkoihin jää, mutta kyllä sen rekan ohi vois ripemminkin mennä... Itse vaan miettinyt että olisko järjestys ennen softausta ottaa alkuun tukkeet pois pakarista ja sen jälkeen softa? Säästäiskö se näitä "peltipakosarjoja" ja ahdinta jos lopun putken vastapaine olis minimoitu? Alkuosan vois tehdä uusiksi ja panna orkkikset jemmaan jos noi partikkelijutut menee tulevaisuudessa liian hankaliksi...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit
Juu ei löytynyt jenkkilästäkään orkkisläppiä ja Suomesta löytyneet takaläpät olivat pre-facelift -malliin. Nyt on tulossa orkkiksen näköiset läpät Kiinasta hintaan 30 e... . Suomenkielinen käyttöohjekirja tuli noin parin kuukauden odottelun jälkeen, nyt niitä pitäisi siis löytymän Veholta.
Sain klubilaiselta hankituksi autoon hyväkuntoiset W164:n ET60-alut kumeineen. Päällä on Nordexx NS9000 -kiinankumit, ekat sellaiset mulla. Vaikutelma on erittäin hiljainen ja pehmeä, tosin paineetkin ovat nyt vakiot, Nokialaisilla oli korkeammat. Näissä ei ole rengaspainetunnistimia. Omasta mielestäni auto on rauhallisemman näköinen näillä vanteilla.
Kuuluisiko pulttien tulla näissä vanteissa ulkopinnan tasaan, kuten W124:n aikaan?
Listoille ja kahvoille en ole saanut tehtyä mitään.
Heinäkuun lopulla kävimme kolmen yön kesälomareissulla Kymenlaakson seudulla. Auto on edelleen tajuttoman hyvä matka-auto. Se on hiljainen, äänimaailma on miellyttävä. Vakiostereot ovat hyvät. Jokaisella on tilaa matkustaa. Sillä on helppo pitää yllä korkeatakin etenemisvauhtia tulematta väsyneeksi. Penkit ovat mahtavat etenkin ortopedi-istuimina. Meidän kuuden hengen matkatavarat mahtuivat kaksine matkarattaineen juuri kyytiin. Kontin pohjan alla olevaan lokeroon mahtui kolme koululaisreppua.
Kuvan levähdyspaikalta Lietveden silloilta reippaasti kiihdyttäessäni auto kävi nyhtämään rajusti. Piti kiihdyttää tosi rauhallisesti. Auto ei vastannut kaasuun juurikaan eikä vaihtanut pienempää. Muutaman kilsan jälkeen vedin sivuun ja sammutin auton. Uudelleen käynnistettäessä vika katosi ja värkki on toiminut moitteetta sen jälkeen. Mikä lie ollut?
Sain klubilaiselta hankituksi autoon hyväkuntoiset W164:n ET60-alut kumeineen. Päällä on Nordexx NS9000 -kiinankumit, ekat sellaiset mulla. Vaikutelma on erittäin hiljainen ja pehmeä, tosin paineetkin ovat nyt vakiot, Nokialaisilla oli korkeammat. Näissä ei ole rengaspainetunnistimia. Omasta mielestäni auto on rauhallisemman näköinen näillä vanteilla.
Kuuluisiko pulttien tulla näissä vanteissa ulkopinnan tasaan, kuten W124:n aikaan?
Listoille ja kahvoille en ole saanut tehtyä mitään.
Heinäkuun lopulla kävimme kolmen yön kesälomareissulla Kymenlaakson seudulla. Auto on edelleen tajuttoman hyvä matka-auto. Se on hiljainen, äänimaailma on miellyttävä. Vakiostereot ovat hyvät. Jokaisella on tilaa matkustaa. Sillä on helppo pitää yllä korkeatakin etenemisvauhtia tulematta väsyneeksi. Penkit ovat mahtavat etenkin ortopedi-istuimina. Meidän kuuden hengen matkatavarat mahtuivat kaksine matkarattaineen juuri kyytiin. Kontin pohjan alla olevaan lokeroon mahtui kolme koululaisreppua.
Kuvan levähdyspaikalta Lietveden silloilta reippaasti kiihdyttäessäni auto kävi nyhtämään rajusti. Piti kiihdyttää tosi rauhallisesti. Auto ei vastannut kaasuun juurikaan eikä vaihtanut pienempää. Muutaman kilsan jälkeen vedin sivuun ja sammutin auton. Uudelleen käynnistettäessä vika katosi ja värkki on toiminut moitteetta sen jälkeen. Mikä lie ollut?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit
Mahtaisko DPF olla tukossa ja nousee paineet putkistossa liikaa -> vikatila.
Pakkopoltto on turhaa hommaa enemmän ajetuissa, tuskin auttaa. Hitupöntölle kunnonpesu (auttaa hetkeksi) tai paras olisi sisuskalujen poisto ja samalla ohjelmistoon muutos ja piristys.
Pakkopoltto on turhaa hommaa enemmän ajetuissa, tuskin auttaa. Hitupöntölle kunnonpesu (auttaa hetkeksi) tai paras olisi sisuskalujen poisto ja samalla ohjelmistoon muutos ja piristys.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit
Piuhan päähän vaan. Turbon/imuputken tiiviste ehjä ja kunnolla paikallaan, ettei tiputtele läppämoottorin päälle->läpät takertelee?
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit
Vaihteisto-ongelma ei ole uusiutunut. Kiinan roiskeläpät kävivät eteen hienosti. Takaläpät eivät sopineet suoraan ja sorvaaminen odottaa inspiraatiota. Kesällä vaihdettu Aerosus-ADS-iskari kesti noin 7000 km, joten kovin hyvää arvosanaa sille ei voi antaa. Se kävi kolisemaan samalla tavalla kuin alkuperäinen. Sain reklamaatiolla Bilstein-iskarin tilalle.
Öljynvaihdosta on kulunut nyt noin 10 tkm ja kappas kummaa, öljyn pinnan ilmoitus tuli tauluun. Auto ei merkkaile, joten syövätkö nämä öljyä? Pientä vuotoahan tyypillisissä paikoissa on.
Öljynvaihdosta on kulunut nyt noin 10 tkm ja kappas kummaa, öljyn pinnan ilmoitus tuli tauluun. Auto ei merkkaile, joten syövätkö nämä öljyä? Pientä vuotoahan tyypillisissä paikoissa on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Paljonkos laitoit öljyä vaihdossa? ML:n ohjekirja sanoo tilavuudeksi 9,5l ja WISsistä tulostettu huoltokortti kertoo että laita 8,5l. Itse laitoin 9l ja ei ihan ylämerkkiin mennyt. Ja ei ainakaan itsellä syö öljyä 2 vuotta ja 19 tkm oli viimeksi vaihtoväli ilman lisäystä tai varoituksia (220 tkm mittarissa).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Vajuu öljypinta pikkuhiljaa itselläkin, n. 6000 km öljynvaihdosta jonka jälkeen oli ylärajassa, nyt alkaa olla jo tikussa pinta aika alhaalla, valittanut ei ole vielä. Leimalla inssi valitteli että öljypohja on öljyinen joten jostain vuotaa ulospäin vaikka yläpuolelta katsottuna kaikkialla on kuivaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Liikkeessä huollon yhteydessä vaihdettiin öljyt. Kuitissa luki 8 l Mobil 5w30 esp... Onko siellä nyt ollu 8 vai 8,5.
Ajattelin kuitenkin vaihtaa öljyt tässä 10-12 tkm tienoilla. Aiemmin olen käyttänyt kaikissa autoissa Teboil Diamond Diesel 5W40 - öljyä, jolla on myös tähän moottoriin soveltuvat luokitukset. Mitään mainintaa tuhkaamattomuudesta ei ole. Mihin se tuhkaamattomuus (esp?) vaikuttaa?
Ajattelin kuitenkin vaihtaa öljyt tässä 10-12 tkm tienoilla. Aiemmin olen käyttänyt kaikissa autoissa Teboil Diamond Diesel 5W40 - öljyä, jolla on myös tähän moottoriin soveltuvat luokitukset. Mitään mainintaa tuhkaamattomuudesta ei ole. Mihin se tuhkaamattomuus (esp?) vaikuttaa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
DPF kestää puhtaampana
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Tällaistako:
Teboil Diamond Diesel 5W-40
Loistavat puhtaanapito-ominaisuudet omaava täyssynteettinen moottoriöljy, joka on räätälöity kaikenikäisiin kevyen kaluston dieselmoottoreihin. Se säilyttää optimaaliset voiteluominaisuutensa raskaassakin ajossa ja se soveltuu erinomaisesti pumppusuutindieselmoottoreille sekä useimpiin partikkelisuodattimilla ja katalysaattoreilla varustettuihin moottoreihin.
Viskositeetti: SAE 5W-40
Suorituskyky: API SN, SM/CF; ACEA C3; BMW LL-04; MB 229.51; VW 505.01/505.00; Ford M442C917-A; Quality level: ACEA A3/B4
Lukee tuossa että on vähätuhkaista, se viimeinen ykkönen MB 229.51 luokituksessa.
Teboil Diamond Diesel 5W-40
Loistavat puhtaanapito-ominaisuudet omaava täyssynteettinen moottoriöljy, joka on räätälöity kaikenikäisiin kevyen kaluston dieselmoottoreihin. Se säilyttää optimaaliset voiteluominaisuutensa raskaassakin ajossa ja se soveltuu erinomaisesti pumppusuutindieselmoottoreille sekä useimpiin partikkelisuodattimilla ja katalysaattoreilla varustettuihin moottoreihin.
Viskositeetti: SAE 5W-40
Suorituskyky: API SN, SM/CF; ACEA C3; BMW LL-04; MB 229.51; VW 505.01/505.00; Ford M442C917-A; Quality level: ACEA A3/B4
Lukee tuossa että on vähätuhkaista, se viimeinen ykkönen MB 229.51 luokituksessa.
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Hyvä hyvä! Eli voin käyttää vielä samaa ölppää.DBFI kirjoitti:Tällaistako:
Teboil Diamond Diesel 5W-40
Loistavat puhtaanapito-ominaisuudet omaava täyssynteettinen moottoriöljy, joka on räätälöity kaikenikäisiin kevyen kaluston dieselmoottoreihin. Se säilyttää optimaaliset voiteluominaisuutensa raskaassakin ajossa ja se soveltuu erinomaisesti pumppusuutindieselmoottoreille sekä useimpiin partikkelisuodattimilla ja katalysaattoreilla varustettuihin moottoreihin.
Viskositeetti: SAE 5W-40
Suorituskyky: API SN, SM/CF; ACEA C3; BMW LL-04; MB 229.51; VW 505.01/505.00; Ford M442C917-A; Quality level: ACEA A3/B4
Lukee tuossa että on vähätuhkaista, se viimeinen ykkönen MB 229.51 luokituksessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit
Se oma C320 cdi OM642:lla ei ainakaan 25tkm välillä syönyt öljyä. Kun vaihtelin öljyt, niin vähintään tuo 8,5 litraa tuli pois, ja pikkasen reilut 8,5 litraa sinne laitoin takaisin niin, että mittatikku näytti noin puolta väliä. Myöskään yksikään noista meidän OM642 taxeista ei muistaakseni ole syönyt missään vaiheessa auton elinkaarta öljyä. Olisiko sinne mennyt vaan hiukka niukasti sitä öljyä vaihdon yhteydessä?Timo L. kirjoitti:Vaihteisto-ongelma ei ole uusiutunut. Kiinan roiskeläpät kävivät eteen hienosti. Takaläpät eivät sopineet suoraan ja sorvaaminen odottaa inspiraatiota. Kesällä vaihdettu Aerosus-ADS-iskari kesti noin 7000 km, joten kovin hyvää arvosanaa sille ei voi antaa. Se kävi kolisemaan samalla tavalla kuin alkuperäinen. Sain reklamaatiolla Bilstein-iskarin tilalle.
Öljynvaihdosta on kulunut nyt noin 10 tkm ja kappas kummaa, öljyn pinnan ilmoitus tuli tauluun. Auto ei merkkaile, joten syövätkö nämä öljyä? Pientä vuotoahan tyypillisissä paikoissa on.
Kun puhe oli tuosta kickdownin käytöstä ja kiihtyvyydestä, niin kyllä itsellä on ollut se havainto näiden ahdettujen dieseleiden kanssa, että parhaan kiihtyvyyden saavuttaa painamalla kaasu pohjaan ilman, että painaa kickdownia. Pykältää yhden-pari alaspäin, ja kierrokset asettuu mukavasti parhaalle vääntöalueelle. Auto ei tällöin myöskään "turhaan" nosta kierroksia ohi huipputehoalueen, mikä taas mielestäni tapahtuu kickdownilla kiihdyttäessä.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Mulla kuluu sen verran että 20tkm vaihdon jälkeen oli alaviivassa
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Ärrä on pelannut loistavasti, etupää vaan on alkanut painua seistessä alas yhä tiheämmin. Ml. noin 205 tkm. Talviluukki orkkis-18" pyörillä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Tulipahan harrastettua duunarin verosuunnittelua ja haettu vastaavaan autoon kitkat viipurin vianorilta. 255/55-18
Tarkoitus oli jättää osto keväälle mutta ei se kesä toistaiseksi näytä merkkejä saapumisesta.
Eka kerta rajan tuolla puolella ja vaikka laskee viisumin hinnan mukaan niin oli aika kustannus tehokasta.
Kotka --> kotka 15.30-21.00 välissä syötiinkin viipurissa.
Suomalaisella kortilla vingutin kun ei tahtonut aika riittää rahan vaihtoon, vasta lähtiessä tajusin että niillä on kello tunnin enemmän kuin täällä.
Ennen kellojen siirtoa...
Tarkoitus oli jättää osto keväälle mutta ei se kesä toistaiseksi näytä merkkejä saapumisesta.
Eka kerta rajan tuolla puolella ja vaikka laskee viisumin hinnan mukaan niin oli aika kustannus tehokasta.
Kotka --> kotka 15.30-21.00 välissä syötiinkin viipurissa.
Suomalaisella kortilla vingutin kun ei tahtonut aika riittää rahan vaihtoon, vasta lähtiessä tajusin että niillä on kello tunnin enemmän kuin täällä.
Ennen kellojen siirtoa...
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Päästelin noilla 5W30:llä nyt sen viitisentoista tuhatta kilometriä. Tilalle laitoin em. 5W-40:t. B-huolto odottaa vajaan kymppitonnin päässä. En odota, että öljyn syönti muuttuu miksikään, vaan että ei tarvitse pelata eri merkkisten öljyjen kanssa. Rahapussi kestänee kerran vuodessa merkkiliikkeen huollon, oli alle 300 e viimeksi. Säilyy Mobilo, ruostumissuojat (!) ja asiakassuhde kunnossa .
Etuilmajouselle tarttis nyt tehrä jotain, saattaa valua parin tunnin sisään tyhjäksi. Tsekkailin painelinjoja kompuran luota, ja havaitsin jonkun aikaa sammutuksesta hiljaista ruplatusta kompuralta. Sellaista, kuin ilma purkautuisi veden joukkoon ahtaasta reiästä hiljalleen. Aamulla sitä ei enää kuulunut.
Etuilmajouselle tarttis nyt tehrä jotain, saattaa valua parin tunnin sisään tyhjäksi. Tsekkailin painelinjoja kompuran luota, ja havaitsin jonkun aikaa sammutuksesta hiljaista ruplatusta kompuralta. Sellaista, kuin ilma purkautuisi veden joukkoon ahtaasta reiästä hiljalleen. Aamulla sitä ei enää kuulunut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Reilu viikko sitten vaihdettiin etupussi ja -jalka Arnottin valmistamaan. Nyt pari päivää sitten näyttöön tuli Airmaticin kuva ja teksti "Malfunction". Autoa korotettaessa sanoi ensin "Compressor cooling down" eli kompura jäähtyy, myöhemmin "Level control not permitted" eli tasonsäätö ei sallittu. Kompuran ääni kyllä kuuluu tosi pitkään verrattuna normitilanteeseen.
Pitäisikö tsekata ne korkeusanturit, vai onko joku muu tietty paikka?
Pitäisikö tsekata ne korkeusanturit, vai onko joku muu tietty paikka?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - pussiva
tehtiinkö sille painetestit sen tolpan vaihdon jälkeen, ettei jääny vuotoo johonkin? Onhan se kompurakin voinut jo väljistyä varsinkin jos joutu tekemään extraduunia sen vuotaneen tolpan kanssa, en kyllä muista oliko sille kompuran tuotolle painetestissä joku varsinainen aikaraja.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - pussiva
Kyllä oli painetestit tehty ja tehtiin nyt uudelleen. Kompura teki vain 8 baria testissä 16 barin sijaan. No eikun uutta paikalle MB-Osasta klubialennuksella, Arnottin eli AMK- OE-valmistajan tuote reilulla 300 eurolla. Merkkiliikkeen osa 1114 euroa, sisältäen tosin imuletkun ja suodattimen. Nyt on pysynyt ylhäällä ja kaikki tasonsäädöt toimivat ym. toimivat. Tosin pari päivää sitten syttyi moottoridiagnoosivalo... Lie pakokaasujen lämpötilatunnistimesta johtuva, koska sitä se herjasi keväälläkin. Nytkö se toinen on rikki, kun yhden uuden jo vaihdoin?
Ilmapusseja on siis uusittu
25.1.2016 km 152138 oikea taka
27.2.2017 km 183665 vasen taka
13.3.2017 km 183212 oikea etu (jousijalka, originaali osa)
11.6.2018 km 208235 vasen etu (jousijalka, Arnott).
Ilmapusseja on siis uusittu
25.1.2016 km 152138 oikea taka
27.2.2017 km 183665 vasen taka
13.3.2017 km 183212 oikea etu (jousijalka, originaali osa)
11.6.2018 km 208235 vasen etu (jousijalka, Arnott).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - pussiva
Timo L. kirjoitti:Kyllä oli painetestit tehty ja tehtiin nyt uudelleen. Kompura teki vain 8 baria testissä 16 barin sijaan. No eikun uutta paikalle MB-Osasta klubialennuksella, Arnottin eli AMK- OE-valmistajan tuote reilulla 300 eurolla. Merkkiliikkeen osa 1114 euroa, sisältäen tosin imuletkun ja suodattimen. Nyt on pysynyt ylhäällä ja kaikki tasonsäädöt toimivat ym. toimivat. Tosin pari päivää sitten syttyi moottoridiagnoosivalo... Lie pakokaasujen lämpötilatunnistimesta johtuva, koska sitä se herjasi keväälläkin. Nytkö se toinen on rikki, kun yhden uuden jo vaihdoin?
Ilmapusseja on siis uusittu
25.1.2016 km 152138 oikea taka
27.2.2017 km 183665 vasen taka
13.3.2017 km 183212 oikea etu (jousijalka, originaali osa)
11.6.2018 km 208235 vasen etu (jousijalka, Arnott).
Onko autolla kenties pakitettu pariviikkoa vai .. ?
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
En tiedä, tuo lukema oli piirimyyjän kuitissa. Muistelen omistajan sanoneen, että vaihtotyö tehtiin kuitenkin jossain mualla. Nyt edessä on siis Mersun osa että Arnottin osa vuoden ja 25 tkm välein vaihdettuna, testin paikka.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Hei!
Meidän mersun ohjekirja puhuu vaan saksaa, eikä kuulu mun hallitsemiin kieliin. Joten,
Saako takimmaisiin penkkeihin asentaa minkä vain turvaistuimen? Isofixithän sieltä löytyy, mutta luin toisaalta ettei silti sinne saisi asentaa kaikenlaisia istuimia. Eli löytyykö ohjekirjasta tähän jotain ohjetta?
Meidän mersun ohjekirja puhuu vaan saksaa, eikä kuulu mun hallitsemiin kieliin. Joten,
Saako takimmaisiin penkkeihin asentaa minkä vain turvaistuimen? Isofixithän sieltä löytyy, mutta luin toisaalta ettei silti sinne saisi asentaa kaikenlaisia istuimia. Eli löytyykö ohjekirjasta tähän jotain ohjetta?
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
En tiiä, ei meillä siellä isofixia kuitenkaan ole. Selkä menosuuntaan kahdella rivillä vielä joku vuosi .MimmiL kirjoitti:Hei!
Meidän mersun ohjekirja puhuu vaan saksaa, eikä kuulu mun hallitsemiin kieliin. Joten,
Saako takimmaisiin penkkeihin asentaa minkä vain turvaistuimen? Isofixithän sieltä löytyy, mutta luin toisaalta ettei silti sinne saisi asentaa kaikenlaisia istuimia. Eli löytyykö ohjekirjasta tähän jotain ohjetta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Miksei sinne saisi asentaa mitä vain jotka menee hyvin paikalleen, vieläpä isofixillä?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
En tiedä, näin vain luin toisaalta jossa oli perehdytty turvaistuimiin, että kaikkiin autoihin ei saisi kaikille paikoille asentaa kaikkia istuimia, ja kehoitettiin katsomaan oman auton ohjekirjasta miten on. Sillä aloin asiaa miettiäkkin.luokyio kirjoitti:Miksei sinne saisi asentaa mitä vain jotka menee hyvin paikalleen, vieläpä isofixillä?
Eli ne fixit ei olekaan siellä vakiona. Meillä on siis 6-paikkanen, ja neljässä penkissä on fixit. Meilläkin menee vielä kaukalossa pienin kuskin takana, yksi turvavyöistuimessa siellä takana ja kaksi sentään jo pärjää ilman :D
Kunhan mielenkiinnosta mietin onko siihen jotain sääntöä auton ohjekirjassa :)
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Osassa autoissa taitaa turvaistuinten sijoittelua olla rajoitettu esim , lattian alla olevien lokeroiden johdosta.
Eli ilmeisesti "lattia" ei välttämättä kestä istuimen jalkaa jos on sen mallinen.
Isofixeillä varustetussa äRrässä ei ollut rajotteita.
Omassa taitaa takapenkeillä olla myös "toptether" kiinnitys mahdollisuus, vai mikä olikaan
Eli ilmeisesti "lattia" ei välttämättä kestä istuimen jalkaa jos on sen mallinen.
Isofixeillä varustetussa äRrässä ei ollut rajotteita.
Omassa taitaa takapenkeillä olla myös "toptether" kiinnitys mahdollisuus, vai mikä olikaan
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
No niin, nyt olisi edessä takailmastoinnin putkien vaihto, putket tulevat Saksasta. Onko kukaan tehnyt hommelia, WIS:n mukaan ei mitään ihmeitä. Jotain leikkaustyökalua ohjeen mukaan tarvitaan, mutta miten putket liitetään, mutteriliitos vai?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic
Päätin sitten teetättää rempan piirimyyjällä. Putkien liitoksessa tarvittiin erikoistyökalua. Työ itsessään helppo, kun putket kulkevat suoraan pohjan alla. Samalla vaihdatin vaihteiston öljynjäähdyttimen putket. Litra öljyä oli jo vuotanut laatikosta ulos! Osat tulivat alkuperäisinä carparts-prosilta eli Bayerische Taxi-einkauf -liikkeestä. Pelkät ilmastoinnin putket tulivat n. 150 e edullisemmaksi kuin Suomesta.
Miksi muuten kutsutaan sitä SA 386 puhelinpaketin osaa, johon puhelin kytketään? Joku liitin on jo valmiina keskikyynärnojakotelossa, etuistuinten välissä. Eli minkä tarvitsen siihen, jotta voin kytkeä oman puhelimeni auton systeemiin?
Edit: jäikin lisäämättä pari kuvaa. Löysin oik. takaovesta ilmeisesti ruostetta. Näyttää jännästi alumiinioireelta, mutta luukut on peltiä. Mitähän tuolle tekisi vai ootetaanko että tulee läpi?
Miksi muuten kutsutaan sitä SA 386 puhelinpaketin osaa, johon puhelin kytketään? Joku liitin on jo valmiina keskikyynärnojakotelossa, etuistuinten välissä. Eli minkä tarvitsen siihen, jotta voin kytkeä oman puhelimeni auton systeemiin?
Edit: jäikin lisäämättä pari kuvaa. Löysin oik. takaovesta ilmeisesti ruostetta. Näyttää jännästi alumiinioireelta, mutta luukut on peltiä. Mitähän tuolle tekisi vai ootetaanko että tulee läpi?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi