bensiini hybridi
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: bensiini hybridi
Pari vuotta nyt ollut C350e (2016) ajossa ja mökkimatkasta (200 km) menee 1/4 sähköllä, siis n. 50 km.
Itselataus (rekuperaatio) auttaa jatkamaan sähköllä ajoa varsin reilusti, vaikka tuo ajoakku täyteen ladattuna näyttää lähtiessä 18-20 km sähköajon määräksi.
Porvoon moottoritietä on kuitenkin tuosta matkasta reilut 50 km, jolloin mennään pelkällä bensalla, nopeus +120 km/h.
Kaupunkiajossahan ei bensakone pahemmin käynnistele, kuin kovemmissa kaasutuksissa.
Tuo 20 km sähköllä on kyllä auttanut välttämään tankkauksia todella tehokkaasti.
Mökkimatkalle pitää bensaa tankkiin nykyisin enää laittaa.
Aivan loistava eko-auto.
Itselataus (rekuperaatio) auttaa jatkamaan sähköllä ajoa varsin reilusti, vaikka tuo ajoakku täyteen ladattuna näyttää lähtiessä 18-20 km sähköajon määräksi.
Porvoon moottoritietä on kuitenkin tuosta matkasta reilut 50 km, jolloin mennään pelkällä bensalla, nopeus +120 km/h.
Kaupunkiajossahan ei bensakone pahemmin käynnistele, kuin kovemmissa kaasutuksissa.
Tuo 20 km sähköllä on kyllä auttanut välttämään tankkauksia todella tehokkaasti.
Mökkimatkalle pitää bensaa tankkiin nykyisin enää laittaa.
Aivan loistava eko-auto.
Viimeksi muokannut C350e-hybridi, Ti 21.03.2023 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: bensiini hybridi
Harkinnassa myös MB GLE350 e tai sitten diesel de. Onkohan kellään kokemuksia pensaversiosta ?
Re: bensiini hybridi
Noita GLE hybridejä tullu katteltua, mutta vanhemmas akkupaketti rokottaa aika paljon tavaratilaa... toiseksi vetomassa on jätetty aika pieneksi... Ja sähkökilsat on myös aika pienet. Diesel hybridis onkin sitten kilsat jo hyvällä mallilla. Mutta... miten noissa noi ureavehkeet? Vois kuvitella aika ongelmallisiksi jos diesel käynnistyy harvakseltaan.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: bensiini hybridi
Vetomassa on uudessa GLE:ssä 3500 kg jos ottaa Airmatic paketin. Pensakone kiinnostaa nyt enemmmän uudessa mallissa niin ei tarvi avustaa valtiota ylimääräisellä verolla.
Re: bensiini hybridi
Joo, vanhemmissa GLE 500e hybrideis "vain" 2000kg. Saman ikäluokan muista hybrid maastureista vain Porchella 3500kg vetomassa. Mutta hyvä jos nois uudemmis toikin asia on jo kunnossa. Mutta niiden hankintaa pitää vaan venata vielä vuosikymmen... että on hinta sulanu sille tasolle jotta viittii seisottaa pihassa suht pienen ajomäärän tarpeeseen, mutta jossa kuitenkin tarvitaan suurehkoa kokoa ja satunnaisesti vetomassaakin... Pidetään seurannas minkämoista noista rapsataan niin tietää sitte mitä on joskus ettimäs...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 21.12.2015 00:39
Re: bensiini hybridi
Täällä tuore hybridin omistaja, alla C-sarjalainen 2018 mallia 350e. Kilometrejä autossa reilu 120tkm. Mukavan oloinen vehje ja ruutiakin sopivasti. Ainoa häiritsevä asia autossa on hankaava ääni joka kuuluu ainoastaan sähköllä ajettaessa, matalassa vauhdissa (lähinnä liikkeelle lähdössä tai juuri enne pysähtymistä). Ihan kuin hieman epäkesko rengas ottaisi aina tietyssä kohdassa johonkin kiinni. Ääni pysyy tasaisena vaikka auto kiihtyy tai jarruttaa. Semmoinen sup, sup, sup, sup... Ääni kuuluu takapenkin/takalaatikon tienoilta (kyseessä farkku). Onko kellään kokemusta vastaavasta äänestä? Vika vai ominaisuus?
Re: bensiini hybridi
Oletko myös tyytyväinen ajomatkaan pelkällä sähköllä? Tuntuu vaihtelevan aika paljon ja lyhimmillään alle kolmasosa "luvatusta" kohtuu pakkasillakin.Meriluoto75 kirjoitti: ↑Ke 19.01.2022 21:01 Täällä tuore hybridin omistaja, alla C-sarjalainen 2018 mallia 350e. Kilometrejä autossa reilu 120tkm. Mukavan oloinen vehje ja ruutiakin sopivasti. Ainoa häiritsevä asia autossa on hankaava ääni joka kuuluu ainoastaan sähköllä ajettaessa, matalassa vauhdissa (lähinnä liikkeelle lähdössä tai juuri enne pysähtymistä). Ihan kuin hieman epäkesko rengas ottaisi aina tietyssä kohdassa johonkin kiinni. Ääni pysyy tasaisena vaikka auto kiihtyy tai jarruttaa. Semmoinen sup, sup, sup, sup... Ääni kuuluu takapenkin/takalaatikon tienoilta (kyseessä farkku). Onko kellään kokemusta vastaavasta äänestä? Vika vai ominaisuus?
Luulisi vaan menevän akuston 6 vuoden takuuseen jos kapasiteetti on pudonnut alle 70 prosentin. Foorumilta vaan en muista yhtäkään autoa johon akusto olisi uusittu.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 05.10.2021 18:44
Re: bensiini hybridi
Moro vaan!
Ajattelin, että voisin myös oman kokemukseni jakaa. Tähän asti vaan lueskellu foorumia ja mielenkiintoista juttua täällä on ollutkin. Autona siis vuoden 2018 E350e ja mittarissa vajaa 140tkm. Aika paljon siis ajettu näinkin nuoreen ikään, eli vois kuvitella akun päässeen suht vähällä ja enemmän ajeltu vaan bensalla.
Edellinen auto oli vuoden 2016 Jagge XF 2l dieselillä, mutta ei omilla ajoilla ollu enää mitään järkeä maksaa diesel veroa ja aika järkyttävävissä luvuissa noi dieselin hinnatkin. Kyllähän se tuntui heti kun Mersuun istui, että olisi vähintään 5 vuotta uudempi auto ku Jagge ja kyyti ja kaikki paljon enemmän viimeisen päälle. Vaikka Mersu on reilu kymppitonnin arvokkaampi auto, niin kuukausikulut on pienemmät. Verot jotain reilu 100e vuodessa, suht halpa vakuutus ja taloyhtiössä saan ilmaiseksi ladata. Ilmaisella latausmahdollisuudella(ja lämpimällä parkkihallilla) on toki iso positiivinen vaikutus, mutta voisin tällä autolla kuvitella muutenkin ajavani. Kulkupuoli on varsin mukavaa.
Lueskelin tosta sähkörangesta paljon ennen auton vaihtoa ja monet siihen pettynyt(tottakai jos uskonut siihen luvattuun 33km), mutta ite oon taas ollu tyytyväinen. Syksyllä kun ostin auton, niin jossain 20 kelissä pääsi sen 25km sähköllä ja nyt pakkasilla 15-20km. Tää riittää omiin ajoihin juuri täydellisesti, 3000km ajanut nyt autolla ja siitä 2800km sähköllä.
Ostin tuolloin heti ensitöikseni Mercedes Me -paketin, jolla nään akun varauksen ja saan esilämmityksen päälle. 50 euroa tais olla 3 vuodeksi, eli varsin kohtuu hinta. Ja on todella ässä tällein talvella. Työkaverit skrapaa autoja töiden jälkeen ja ite pääsee vaan hyppäämään lämpimään autoon ja lähtemään kotiin. Semmosta arjen luksusta. Itellä on jopa toi äppi toiminut ilman mitään ongelmia, vaikka pienellä varauksella siihenkin suhtauduin kun monilla oli jotain häikkää sen kanssa ollut.
Näköjään löytyi vielä toi myynti-ilmoituskin. https://m.nettiauto.com/en/mercedes-benz/e/12225589
Elikkäs "karvalakki" versio kyseessä, mutta siisteys ja kunto vakuutti, eikä oo tarvinnut katua kyllä yhtään. Ehkä sitten joskus varustellumpi versio panoraamoilla yms. mutta tällä mennään nyt tyytyväisenä. Kesäksi olis tarkoitus jotkut 19" tai 20" vanteet metsästää ja ikkunat kalvoittaa. Mersun logolla projektorivalot tuli asenneltua jo jokaiseen oveen. Jotain pientä aina täytyy näperrellä
Mitäs tähän nyt sitten vielä sanois? Kyllä tämmönen pienempi akkuinenkin versio voi olla ihan käypä vehje, jos vaan jaksaa latailla ja siihen on mahdollisuus. Sama se aina kun autoa ostaa, niin miettii miten se omaan käyttöön sopii.
Ajattelin, että voisin myös oman kokemukseni jakaa. Tähän asti vaan lueskellu foorumia ja mielenkiintoista juttua täällä on ollutkin. Autona siis vuoden 2018 E350e ja mittarissa vajaa 140tkm. Aika paljon siis ajettu näinkin nuoreen ikään, eli vois kuvitella akun päässeen suht vähällä ja enemmän ajeltu vaan bensalla.
Edellinen auto oli vuoden 2016 Jagge XF 2l dieselillä, mutta ei omilla ajoilla ollu enää mitään järkeä maksaa diesel veroa ja aika järkyttävävissä luvuissa noi dieselin hinnatkin. Kyllähän se tuntui heti kun Mersuun istui, että olisi vähintään 5 vuotta uudempi auto ku Jagge ja kyyti ja kaikki paljon enemmän viimeisen päälle. Vaikka Mersu on reilu kymppitonnin arvokkaampi auto, niin kuukausikulut on pienemmät. Verot jotain reilu 100e vuodessa, suht halpa vakuutus ja taloyhtiössä saan ilmaiseksi ladata. Ilmaisella latausmahdollisuudella(ja lämpimällä parkkihallilla) on toki iso positiivinen vaikutus, mutta voisin tällä autolla kuvitella muutenkin ajavani. Kulkupuoli on varsin mukavaa.
Lueskelin tosta sähkörangesta paljon ennen auton vaihtoa ja monet siihen pettynyt(tottakai jos uskonut siihen luvattuun 33km), mutta ite oon taas ollu tyytyväinen. Syksyllä kun ostin auton, niin jossain 20 kelissä pääsi sen 25km sähköllä ja nyt pakkasilla 15-20km. Tää riittää omiin ajoihin juuri täydellisesti, 3000km ajanut nyt autolla ja siitä 2800km sähköllä.
Ostin tuolloin heti ensitöikseni Mercedes Me -paketin, jolla nään akun varauksen ja saan esilämmityksen päälle. 50 euroa tais olla 3 vuodeksi, eli varsin kohtuu hinta. Ja on todella ässä tällein talvella. Työkaverit skrapaa autoja töiden jälkeen ja ite pääsee vaan hyppäämään lämpimään autoon ja lähtemään kotiin. Semmosta arjen luksusta. Itellä on jopa toi äppi toiminut ilman mitään ongelmia, vaikka pienellä varauksella siihenkin suhtauduin kun monilla oli jotain häikkää sen kanssa ollut.
Näköjään löytyi vielä toi myynti-ilmoituskin. https://m.nettiauto.com/en/mercedes-benz/e/12225589
Elikkäs "karvalakki" versio kyseessä, mutta siisteys ja kunto vakuutti, eikä oo tarvinnut katua kyllä yhtään. Ehkä sitten joskus varustellumpi versio panoraamoilla yms. mutta tällä mennään nyt tyytyväisenä. Kesäksi olis tarkoitus jotkut 19" tai 20" vanteet metsästää ja ikkunat kalvoittaa. Mersun logolla projektorivalot tuli asenneltua jo jokaiseen oveen. Jotain pientä aina täytyy näperrellä
Mitäs tähän nyt sitten vielä sanois? Kyllä tämmönen pienempi akkuinenkin versio voi olla ihan käypä vehje, jos vaan jaksaa latailla ja siihen on mahdollisuus. Sama se aina kun autoa ostaa, niin miettii miten se omaan käyttöön sopii.
Re: bensiini hybridi
Itellä vuosimallia 2017 350e plug-in hybridi ja tohon pihaan se jäi eikä suostu liikkuu, väittää olevansa latauksessa eikä anna laittaa vaihdetta päälle. Muutaman kerran olen saanut päälle ku aikana renkannut ja polkenut kaasua. Mutta nyt joka kerta kun sammuttaa niin sama vika toistuu. Eilen alko. Maanantaina pitää soitella huoltoon.
Onko porukalla tietoa mikä voisi olla ? Ja onko normaalia että akku tyhjenee täydestä latauksesta 4 km matkalla kun kylmiltään lähtee
Onko porukalla tietoa mikä voisi olla ? Ja onko normaalia että akku tyhjenee täydestä latauksesta 4 km matkalla kun kylmiltään lähtee
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 05.10.2021 18:44
Re: bensiini hybridi
En osaa muuhun vastata kun tohon, että ei varmasti ole normaalia akun tyhjetä täydestä 4km matkalla. Mulla varmaan huonoin teteutunu matka luokkaa 13-14km. Ja silloin lähdetty kylmästä ilman esilämmitystä ja kabiinin lämpö asetettu 20 asteeseen.
Re: bensiini hybridi
Tänään kun oli vähän kylmempi ja käynnisti suoraan eikä yrittänyt lähteä sähköllä eteenpäin. Niin ei valitellut että on kytketkettynä.. mutta vaikea vika kun ei löydy googlestakaan
Re: bensiini hybridi
Selviskö huollossa mitään?
Testauta 12V:n akku jossain akkuliikkeessä?
Testauta 12V:n akku jossain akkuliikkeessä?
GLC 350E -17
(ed. 508 RXH vm. -13, Passat Variant 2.0FSi 4Motion Sportline -06, E240 Classic 2.6 V6 Sedan - 03
ja paljon muuta sitä ennen)
(ed. 508 RXH vm. -13, Passat Variant 2.0FSi 4Motion Sportline -06, E240 Classic 2.6 V6 Sedan - 03
ja paljon muuta sitä ennen)
Re: bensiini hybridi
Eikö tuo nyt viittaa siihen että auto tulkitsee latauspistokkeen olevan kiinnitettynä. En löytänyt WIS:istä kuvausta töpsölin tunnistuksesta. Liittimelle tulee monta "ylimääräistä" johtoa mutta tunnistus saattaa perustua myös latauskaapelin ohjaussignaalien väliseen vastusmittaukseen. Täytyy olla standardoitu systeemi (pois lukien pistokkeen fyysinen tunnistaminen), googlellakin voisi toimintaperiaate selvitä.Vehoniemi kirjoitti: ↑La 05.02.2022 16:43 Itellä vuosimallia 2017 350e plug-in hybridi ja tohon pihaan se jäi eikä suostu liikkuu, väittää olevansa latauksessa eikä anna laittaa vaihdetta päälle. Muutaman kerran olen saanut päälle ku aikana renkannut ja polkenut kaasua. Mutta nyt joka kerta kun sammuttaa niin sama vika toistuu. Eilen alko. Maanantaina pitää soitella huoltoon.
Onko porukalla tietoa mikä voisi olla ? Ja onko normaalia että akku tyhjenee täydestä latauksesta 4 km matkalla kun kylmiltään lähtee
Onko auto parkkeerattuna kuivassa lämpimässä tallissa vai kadulla säiden armoilla (toki säästäkin pitäisi selviytyä mutta se latausluukku nyt ei muutenkaan paikallista talvea siedä).
Re: bensiini hybridi
Latauspistoke menee luultavammin vaihtoon, päässyt kosteus väärään paikkaan ja kun kyseessä korkeajännite järjestelmän komponentti niin käytännössä tarttee vaihtaa uusi kun ei saa korjata eikä kyllä saa erikseen mitään osiakaan siihenVehoniemi kirjoitti: ↑La 05.02.2022 16:43 Itellä vuosimallia 2017 350e plug-in hybridi ja tohon pihaan se jäi eikä suostu liikkuu, väittää olevansa latauksessa eikä anna laittaa vaihdetta päälle. Muutaman kerran olen saanut päälle ku aikana renkannut ja polkenut kaasua. Mutta nyt joka kerta kun sammuttaa niin sama vika toistuu. Eilen alko. Maanantaina pitää soitella huoltoon.
Onko porukalla tietoa mikä voisi olla ? Ja onko normaalia että akku tyhjenee täydestä latauksesta 4 km matkalla kun kylmiltään lähtee
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: bensiini hybridi
Onko tuohon luukkuun tullut mitään parannusta vuosien varrella? Tässä olisi jo pitänyt olla aikaa reagoida tuomalla toimiva toteutus tai edes sellainen osa jossa se korkeajännitepistoke on erotettu ihan normi mekaniikasta.kankkis kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 19:42Latauspistoke menee luultavammin vaihtoon, päässyt kosteus väärään paikkaan ja kun kyseessä korkeajännite järjestelmän komponentti niin käytännössä tarttee vaihtaa uusi kun ei saa korjata eikä kyllä saa erikseen mitään osiakaan siihenVehoniemi kirjoitti: ↑La 05.02.2022 16:43 Itellä vuosimallia 2017 350e plug-in hybridi ja tohon pihaan se jäi eikä suostu liikkuu, väittää olevansa latauksessa eikä anna laittaa vaihdetta päälle. Muutaman kerran olen saanut päälle ku aikana renkannut ja polkenut kaasua. Mutta nyt joka kerta kun sammuttaa niin sama vika toistuu. Eilen alko. Maanantaina pitää soitella huoltoon.
Onko porukalla tietoa mikä voisi olla ? Ja onko normaalia että akku tyhjenee täydestä latauksesta 4 km matkalla kun kylmiltään lähtee
Muistelen että joku hybridhead foorumilta oli tuohonkin oman patentin keksinyt ilman kallista uutta osaa, en yhtään muista miten ja oliko pitkäikäinen fiksi.
Re: bensiini hybridi
Mielestäni ei juurikaan ole tullut parannusta. kaippa se tuo sijainti vaan on niin huono, parempi ois kun ois toinen tankin luukku toisessa kyljessä mutta kun nuo korit tehty ns perinteisille tekniikoille niin kaippa tuo puskuri luukku on helppo ja halpa ratkaisu tehtaalleDBFI kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 21:42Onko tuohon luukkuun tullut mitään parannusta vuosien varrella? Tässä olisi jo pitänyt olla aikaa reagoida tuomalla toimiva toteutus tai edes sellainen osa jossa se korkeajännitepistoke on erotettu ihan normi mekaniikasta.kankkis kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 19:42Latauspistoke menee luultavammin vaihtoon, päässyt kosteus väärään paikkaan ja kun kyseessä korkeajännite järjestelmän komponentti niin käytännössä tarttee vaihtaa uusi kun ei saa korjata eikä kyllä saa erikseen mitään osiakaan siihenVehoniemi kirjoitti: ↑La 05.02.2022 16:43 Itellä vuosimallia 2017 350e plug-in hybridi ja tohon pihaan se jäi eikä suostu liikkuu, väittää olevansa latauksessa eikä anna laittaa vaihdetta päälle. Muutaman kerran olen saanut päälle ku aikana renkannut ja polkenut kaasua. Mutta nyt joka kerta kun sammuttaa niin sama vika toistuu. Eilen alko. Maanantaina pitää soitella huoltoon.
Onko porukalla tietoa mikä voisi olla ? Ja onko normaalia että akku tyhjenee täydestä latauksesta 4 km matkalla kun kylmiltään lähtee
Muistelen että joku hybridhead foorumilta oli tuohonkin oman patentin keksinyt ilman kallista uutta osaa, en yhtään muista miten ja oliko pitkäikäinen fiksi.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: bensiini hybridi
OK. Uudemmissahan latausluukku onkin viety samaan paikkaan kuin tankkausluukku, toiselle puolelle koria tietenkin. Jos talvella latailee ulkona niin aika suojaton paikka tuokin. Kadun varrella olevaan lataustolppaan pitää johto vetää toiselle puolelle autoa. Aina noissa joku ongelma on.kankkis kirjoitti: ↑Ti 15.02.2022 22:18
Mielestäni ei juurikaan ole tullut parannusta. kaippa se tuo sijainti vaan on niin huono, parempi ois kun ois toinen tankin luukku toisessa kyljessä mutta kun nuo korit tehty ns perinteisille tekniikoille niin kaippa tuo puskuri luukku on helppo ja halpa ratkaisu tehtaalle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: bensiini hybridi
Dodi kävi huollossa.. Elikkäs akun varauskapasiteetti on 63% kun sen pitäisi olla 70% vähintään. joten siksi kai 4km talvella. Ja latauspistokkeelta lähtevä johtosarja on viottunut josta johtuu se että luulee olevansa latauksessa. Uusi akku olisi 11 tonnia ja johtosarjan korjaus maksaisi 1600e.. että semmottii.. ohan se auto mulla jo 1kk ollutkin.. pitänee ottaa autoliikkeeseen yhteyttä.
Re: bensiini hybridi
Kerro kuinka kävi.
Paljonko tälläisessä on akuston takuu?
Eikö monessa ainakin sähkärissä ole 8 vuoden luokkaa.
Jotenkin ei itse vielä uskalla tälläisiin siirtyä.
Paljonko tälläisessä on akuston takuu?
Eikö monessa ainakin sähkärissä ole 8 vuoden luokkaa.
Jotenkin ei itse vielä uskalla tälläisiin siirtyä.
Re: bensiini hybridi
Muistaakseni tuossa on 6 vuotta hybridijärjestelmän takuu. 2017-mallinen voi olla valmistettu 2016 mutta ei kai niin aikaisin että olisi takuu ohi?Vehoniemi kirjoitti: ↑Ke 16.02.2022 15:21 Dodi kävi huollossa.. Elikkäs akun varauskapasiteetti on 63% kun sen pitäisi olla 70% vähintään. joten siksi kai 4km talvella. Ja latauspistokkeelta lähtevä johtosarja on viottunut josta johtuu se että luulee olevansa latauksessa. Uusi akku olisi 11 tonnia ja johtosarjan korjaus maksaisi 1600e.. että semmottii.. ohan se auto mulla jo 1kk ollutkin.. pitänee ottaa autoliikkeeseen yhteyttä.
Re: bensiini hybridi
Ilmeisesti 100 tuhatta kilsaa tai 6 vuotta. Autolla ajettu 126 tonnia. Toyotalla 10 vuotta tai 350 tuhatta kilsaa. Kyllä jos hypridiä vielä kokeilen, niin se on sitten Toyota tai muu vastaavan takuun omaava.
Re: bensiini hybridi
Kävitkö virallisessa Mersu korjaamolla ja pyysitkö tekemään gw kyselyn valmistajalle akusta ja latauspistokkeesta/johtosarjasta?
Saattais hyvinkin tulla valmistaja vastaan kun noin vähän vasta yli kilometrit
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: bensiini hybridi
Kävin Herttoniemen Veholla, kuulemma kuuluu normaalin kulumisen piiriin. Eivät korvaa mitään. Ja autoliikkeen kanta on sama(ei veho siis). Eivät ota mitään vastuuta asiasta. vaan se on "Voi voi ja kättä housuun ja herran haltuun" Joten jos ostatte Mersun hypridin suosittelen käyttämään testerissä ennen ostopäätöksen tekemistä.
Re: bensiini hybridi
Huhhuh, tällainen saa miettimään, minkä merkkisen patteriauton uskaltaa ostaa. Vanhoissa dieseleissä muutama toimintatonni autoa ostaessa riittää yleensä pahimman varalle. Toyotalla/Lexuksella hybrideissä on pitkä takuu, ja kaiken lisäksi tekniikassa erittäin vähän vikoja. Pitäisi ottaa Mersun oppia tästä tai maine menee.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: bensiini hybridi
Saattaa olla myös huohottimen jäätymisestä johtuvaa, jolloin näissä herkästi huohotin hajoo ja lykkää öljyt imusarjaan tai imuputkiston kautta välijäähdyttimeenRemppa kirjoitti: ↑Ma 21.02.2022 12:15Täälä yksi epäonnen soturi kyselee myöskin. Tänään kattelin kun oma redbullin taitolentokone piirteli vanaa Tampereen ohitustiellä... Tosin auto ollut 7 viikkoa melkein seisonnassa lukuunottamatta pieniä nurkka-ajoja... Paljon löytyy lontooksi asiaa männänrenkaistaPriest82 kirjoitti: ↑Ti 15.06.2021 00:26Oletkos löytänyt tähän ratkaisua?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 17:37Sain paprun jossa lukee näin:amatoori kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 11:41Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 09:57Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.
Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.
En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja, moottorin ohjainlaite päivitetty, tunnistinkehä, adaptio ajo ei näkyviä öljyvuotoja, pohjapäreet ir+kiin, puristukset mittaus 1=9, 2=9, 3=9, 4=8,5, ohivuodot: 1=6%, 2=4% 3=6% 4=12%, sylinterit tähystetty aavistuksen näkyy pysty naarmuja ja kuin olisi hiukan pytyt ruosteessa (tällä luupilla ei saa parempia kuvia), moottoriöljy vaihdettu ja tehty uudella öljyllä kulutusmittaus, aloitus 6582,9g aloituspaino. Mitattu kahdella kannulla koska öljy ei mahdu yhteen kannuun. Kannujen paino mukana tässä painossa.
Tehty uusi mittaus: Lähtökilometrit 102056km ja nyt 102640, eli ajettu 584km, eli olisi hiukan jopa lisääntynyt, erotus 46g eli kun otamme mittatoleranssin huomioon niin ei mitään muutosta. Mahdollinen öljynkulutus on voinut johtua päivityksestä/kylmänä ajettu lyhyttä matkaa jolloin päässyt kerääntymään polttoainetta öljyn sekaan. Kun lähtee ajamaan moottorin tällöin kuumaksi niin polttoaine haihtuu pois ja myös vie mennessään öljyä.
Kävin äsken ajamassa tikkurilasta tuusulaan ja takaisin lämpimällä koneella ja kävi sääliksi tuusulan motarilla näin terveen auton perässä ajajia. Toivottavasti käyttivät kasvomaskia.
Itse olen konepuolen insinööri, mutta pelaan enemmän rosterin parissa. Mutta uskoisin tietäväni, että minkälaisen "höyryn" terve moottori jälkeensä jättää. Sen verran itse olen tuota katsellut, että kovissa kiihdytyksissä tuota pöläyttelyä vähemmän tapahtuu, enemmänkin kun kaasulta hellää ja kierrokset alenee ja tasoittuu. Myös silloin kun vaihtaa hybridiltä takaisin moottorikulkineeksi sattuu näitä pölläytyksiä. Vaalean harmaa kuin redbullin taitolentokoneen jättämä on tuo vana... mutta siis tänään tuusulan motarilla useamman satametriä jäi sitä vanaa, eikä kyllä renkaista lähtenyt.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: bensiini hybridi
Ei tuu mekaanisesta huohotuspuolesta vikakoodia, ainoostaan jos osakuorma huohotuksen sähköventtiili vika niin siittä saattaa olla, välkkäri helppo ottaa sen verran irti et näkee onko kovin öljynen, jos on niin luultavasti kaikki huohotin osat vaihtoon ja imupuolen putsausRemppa kirjoitti: ↑Ma 21.02.2022 17:58Jees. Kaveria kyselin jo hätiin, kun sattuu tampereen suunnalle seuraavan kerran. Hänellä on star käytössä, jos vaikka sillä saisi katottua, onko vikakoodia huohottimesta.kankkis kirjoitti: ↑Ma 21.02.2022 16:49Saattaa olla myös huohottimen jäätymisestä johtuvaa, jolloin näissä herkästi huohotin hajoo ja lykkää öljyt imusarjaan tai imuputkiston kautta välijäähdyttimeenRemppa kirjoitti: ↑Ma 21.02.2022 12:15Täälä yksi epäonnen soturi kyselee myöskin. Tänään kattelin kun oma redbullin taitolentokone piirteli vanaa Tampereen ohitustiellä... Tosin auto ollut 7 viikkoa melkein seisonnassa lukuunottamatta pieniä nurkka-ajoja... Paljon löytyy lontooksi asiaa männänrenkaistaPriest82 kirjoitti: ↑Ti 15.06.2021 00:26Oletkos löytänyt tähän ratkaisua?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 17:37Sain paprun jossa lukee näin:amatoori kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 11:41Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?Mollikka77 kirjoitti: ↑Ma 29.03.2021 09:57Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.
Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.
En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja, moottorin ohjainlaite päivitetty, tunnistinkehä, adaptio ajo ei näkyviä öljyvuotoja, pohjapäreet ir+kiin, puristukset mittaus 1=9, 2=9, 3=9, 4=8,5, ohivuodot: 1=6%, 2=4% 3=6% 4=12%, sylinterit tähystetty aavistuksen näkyy pysty naarmuja ja kuin olisi hiukan pytyt ruosteessa (tällä luupilla ei saa parempia kuvia), moottoriöljy vaihdettu ja tehty uudella öljyllä kulutusmittaus, aloitus 6582,9g aloituspaino. Mitattu kahdella kannulla koska öljy ei mahdu yhteen kannuun. Kannujen paino mukana tässä painossa.
Tehty uusi mittaus: Lähtökilometrit 102056km ja nyt 102640, eli ajettu 584km, eli olisi hiukan jopa lisääntynyt, erotus 46g eli kun otamme mittatoleranssin huomioon niin ei mitään muutosta. Mahdollinen öljynkulutus on voinut johtua päivityksestä/kylmänä ajettu lyhyttä matkaa jolloin päässyt kerääntymään polttoainetta öljyn sekaan. Kun lähtee ajamaan moottorin tällöin kuumaksi niin polttoaine haihtuu pois ja myös vie mennessään öljyä.
Kävin äsken ajamassa tikkurilasta tuusulaan ja takaisin lämpimällä koneella ja kävi sääliksi tuusulan motarilla näin terveen auton perässä ajajia. Toivottavasti käyttivät kasvomaskia.
Itse olen konepuolen insinööri, mutta pelaan enemmän rosterin parissa. Mutta uskoisin tietäväni, että minkälaisen "höyryn" terve moottori jälkeensä jättää. Sen verran itse olen tuota katsellut, että kovissa kiihdytyksissä tuota pöläyttelyä vähemmän tapahtuu, enemmänkin kun kaasulta hellää ja kierrokset alenee ja tasoittuu. Myös silloin kun vaihtaa hybridiltä takaisin moottorikulkineeksi sattuu näitä pölläytyksiä. Vaalean harmaa kuin redbullin taitolentokoneen jättämä on tuo vana... mutta siis tänään tuusulan motarilla useamman satametriä jäi sitä vanaa, eikä kyllä renkaista lähtenyt.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: Su 22.10.2017 10:05
Re: bensiini hybridi
Akun tapauksessa tilanne saattaa ollakin noin ankea, mutta johtosarjasta kuukausi sitten auton myynyt liike on ilman muuta vastuussa. Johtosarjahan on viallinen ja jos vika ilmenee kuuden kuukauden kuluessa kaupasta, vika tulkitaan olleen autossa jo ostaessa. Liikkeellä on silloin virhevastuu.Vehoniemi kirjoitti: ↑To 17.02.2022 12:32Kävin Herttoniemen Veholla, kuulemma kuuluu normaalin kulumisen piiriin. Eivät korvaa mitään. Ja autoliikkeen kanta on sama(ei veho siis). Eivät ota mitään vastuuta asiasta. vaan se on "Voi voi ja kättä housuun ja herran haltuun" Joten jos ostatte Mersun hypridin suosittelen käyttämään testerissä ennen ostopäätöksen tekemistä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 25.02.2022 10:55
Re: bensiini hybridi
Olen lueskellut foorumia aika ajoin ja piti ihan rekisteröityä, jotta voin kirjoittaa tähän aiheeseen omakohtaisen kokemuksen.DBFI kirjoitti: ↑To 03.02.2022 11:52Oletko myös tyytyväinen ajomatkaan pelkällä sähköllä? Tuntuu vaihtelevan aika paljon ja lyhimmillään alle kolmasosa "luvatusta" kohtuu pakkasillakin.Meriluoto75 kirjoitti: ↑Ke 19.01.2022 21:01 Täällä tuore hybridin omistaja, alla C-sarjalainen 2018 mallia 350e. Kilometrejä autossa reilu 120tkm. Mukavan oloinen vehje ja ruutiakin sopivasti. Ainoa häiritsevä asia autossa on hankaava ääni joka kuuluu ainoastaan sähköllä ajettaessa, matalassa vauhdissa (lähinnä liikkeelle lähdössä tai juuri enne pysähtymistä). Ihan kuin hieman epäkesko rengas ottaisi aina tietyssä kohdassa johonkin kiinni. Ääni pysyy tasaisena vaikka auto kiihtyy tai jarruttaa. Semmoinen sup, sup, sup, sup... Ääni kuuluu takapenkin/takalaatikon tienoilta (kyseessä farkku). Onko kellään kokemusta vastaavasta äänestä? Vika vai ominaisuus?
Luulisi vaan menevän akuston 6 vuoden takuuseen jos kapasiteetti on pudonnut alle 70 prosentin. Foorumilta vaan en muista yhtäkään autoa johon akusto olisi uusittu.
Viime syksynä oli auton vaihto edessä ja koska n. 95% käyttötarpeestani on 10-20km nurkka-ajoa pk-seudulla, niin katselin hybridimarkkinoita. Eteeni osui -17 vm. C350e ~60tkm ajettu. Täyteen varusteltu farkku ja AMG sisä-/ulkopaketit, joten ostopäätös oli helppo. Odotin n. 20km sähkörangea lukemieni kokemusten perusteella, joka olisi minun ajoihin täydellisen riittävä. Kohtasin kuitenkin pienen pettymyksen, kun range jäi toistuvasti 12-13km lukemiin. Auto oli muuten loistava, joten hyväksyin asian sellaisenaan. Asioin myöhemmin Veholla ja pyysin samalla akuston kapasiteetin mittaamista, koska akkutakuuta oli vielä jäljellä 2v / 40tkm. Lukema pysähtyi 70,8% kohdalle, joka selitti rangen sulamisen ja huoltopäällikkö katsahti minuun pahoitellen "Näillä sulamisilla on tapana pysähtyä juuri 70% yläpuolelle ja pysyä siinä takuun päättymiseen asti. Meillä on tiedossa tasan yksi MB hybridi, jonka akusto olisi vaihdettu takuutyönä." Asia oli harvinaisen selvä, mitään ei ollut omalta osalta tehtävissä. Autossa oli kuitenkin tehoa, ulkonäköä ja mukavuutta, joten vaakakuppi oli vahvasti plussan puolella.
Tammikuussa oli määräaikaishuollon aika ja pyysin samalla akuston tarkistusta, jos kulunut 4kk olisi vaikuttanut mitenkään tilanteeseen. Olin pudota penkiltä, kun huollosta soitettiin ja kerrottiin akun kapasiteetin pudonneen karvan alle 70%, joka tarkoitti uuden akuston tilaamista Saksasta valmistajan piikkiin. Akuston tilaaminen tehtaalta Suomeen kestää n. 2-3kk, joten odottelen kutsua vaihtoon maalis-huhtikuun aikana. Ihmeiden aika ei ole ohi.