Ostin uudet iskarit ja jouset S211 mersuun.
Tuossa Sachsin iskarissa tuo jousijalan (kuvassa numero 3) korkeus iskarin alakiinnikkeeseen nähden on säädettävissä pientä lukkorengasta siirtämällä, iskarin kupeessa on uria säätöä varten. Ohjeessa sanotaan, että tuo etäisyys tulisi laittaa samaksi kuin alkuperäisessä iskarissa, kuvassa punaisella.
Mitäs tapahtuu jos siirrän jousijalkaa ylemmäs? Jousitus kovenee, ja maavara on suurempi kun jousi ei painu niin helpolla kasaan?
Ja sitten taas jos siirrän alemmas, niin jousitus pehmenee, ja maavara pienenee kun jousi ei ole niin suuressa jännityksessä?
S211 Jousen alapään korkeustaso iskarin alakiinnikkeestä?
S211 Jousen alapään korkeustaso iskarin alakiinnikkeestä?
Viimeksi muokannut postiato, Su 11.12.2016 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: S211 JOUSEN ALAPÄÄN KORKEUSTASO ISKARIN ALAKIINNIKKEESTÄ
sokkaa ylös , autoo ylös. Sokkaa alas, autoo alas. Niihän se menee.
Re: S211 Jousen alapään korkeustaso iskarin alakiinnikkeestä
Jousitus ei kovene tai pehmene, korkeus muuttuu.
oulaistenliikenne.fi
Re: S211 Jousen alapään korkeustaso iskarin alakiinnikkeestä
Ny mulla jää joku tajuamatta.
Paintilla piirtelin tuon niin, että tuo jousijalka on toisessa ylimmässä asennossa, toisessa alimmassa.
Kokonaispituus iskunvaimentajalla(yläpää korissa kiinni ja alapää tukivarressa) on molemmissa tapauksissa 600 mm. Ainoastaan jousen pituus muuttuu 200mm > 150mm. Mutta ei se kai vaikuta auton korkeuteen?
Paintilla piirtelin tuon niin, että tuo jousijalka on toisessa ylimmässä asennossa, toisessa alimmassa.
Kokonaispituus iskunvaimentajalla(yläpää korissa kiinni ja alapää tukivarressa) on molemmissa tapauksissa 600 mm. Ainoastaan jousen pituus muuttuu 200mm > 150mm. Mutta ei se kai vaikuta auton korkeuteen?
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: S211 Jousen alapään korkeustaso iskarin alakiinnikkeestä
Älä mieti niin paljoo sitä, sokan säätö on käytännössä yks yhteen sen verta mitä sokkaa säädät > auton korkeus muuttuu samassa suhteessa. Minimaalinen vaikutus jousitus tuntumaan. Ellei nyt min max väliä puljaa
Re: S211 Jousen alapään korkeustaso iskarin alakiinnikkeestä
Jouseen tulee esijännitystä enemmän kun sokka on ylimmässä kolossa , joten myös korkeus kasvaa.postiato kirjoitti:Ny mulla jää joku tajuamatta.
Paintilla piirtelin tuon niin, että tuo jousijalka on toisessa ylimmässä asennossa, toisessa alimmassa.
Kokonaispituus iskunvaimentajalla(yläpää korissa kiinni ja alapää tukivarressa) on molemmissa tapauksissa 600 mm. Ainoastaan jousen pituus muuttuu 200mm > 150mm. Mutta ei se kai vaikuta auton korkeuteen?
[ [url=http://i6.aijaa.com/m/00843/14302233.jpg] ][/url]
Viimeksi muokannut Sakari68, Su 11.12.2016 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S211 Jousen alapään korkeustaso iskarin alakiinnikkeestä
Joo nyt tajusin tuon systeemin. Pää jumissa kun on tullu tehtyä 14 tunnin yövuoroja.
Esijännitys toisessa jousessa on suurempi kuormittamattomana. Kuormittamattomana jousien pituus on eri, mutta kun auton paino tulee päälle, jousi on saman mittainen molemmissa tapauksissa.
Kun auton kuorma on päällä, niin se paketti, jossa jousen alapää on ylempänä, on pitempi, ja auton maavara korkeampi.
Piirsin tuohon kuvaan jossa molemmat ovat, vain sellaisen tapauksen jossa nuo paketit ovat kuormittamattomia.
Asia loppuunkäsitelty
Esijännitys toisessa jousessa on suurempi kuormittamattomana. Kuormittamattomana jousien pituus on eri, mutta kun auton paino tulee päälle, jousi on saman mittainen molemmissa tapauksissa.
Kun auton kuorma on päällä, niin se paketti, jossa jousen alapää on ylempänä, on pitempi, ja auton maavara korkeampi.
Piirsin tuohon kuvaan jossa molemmat ovat, vain sellaisen tapauksen jossa nuo paketit ovat kuormittamattomia.
Asia loppuunkäsitelty
Viimeksi muokannut postiato, Su 11.12.2016 22:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: S211 Jousen alapään korkeustaso iskarin alakiinnikkeestä
Mites kun nyky iskarit on keski asennossa tai mersuissa mitä tullut vastaan ton ikäisissä niin keski kohdassa se on neutraali mutta vedäpä tai painapa sitä niin se muuttuu progressiivisti jäykemmäksi ..niinkuin jousi...ennehän se oli vain pohjaan painuva sylinteri joka meni nopeasti pohjaan ja hitaasti ylös eli söi patit mutta ei pudonnut tien kuoppaan.
Väkisinkin iskarit tolla uudella systeemillä vaikuttaa jonkin verran jos alustaa nostaaa tai laskee siitä neutraalista liikaa....osaako joku tämän selittää ja pitää tieten olla kokemusta mersun iskarista ja perinteisestä?
Väkisinkin iskarit tolla uudella systeemillä vaikuttaa jonkin verran jos alustaa nostaaa tai laskee siitä neutraalista liikaa....osaako joku tämän selittää ja pitää tieten olla kokemusta mersun iskarista ja perinteisestä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-