eli auto on 124 300TDT, ja mietin vain mitä virkaa on tälläisellä magneettiventtiilillä, joka sijaitsee kuskin puolella, etummaisen rintapellin takaseinässä. eli samassa lokerossa kuin sulakerasia, mutta ruuvattu kiinni etu rintapeltiin.
ventiilin alaosaan tulee ruskea letku jarrutehostimen alipaineputkelta, ja venttiilin yläosassa on kaksi lähtöä, joista molemmista lähtee violetti letku, jossa on keltainen viiva. Ja tässä kohtaa menee oudoks.. ne kummatkin violettikelta letkut yhdistyy toisiinsa vähän matkan päässä??
eli minun ymmärryksen mukaan kun venttiili aukeaa, tai sulkeutuu niin alipaine vain kiertää sen silmukan yläpäässä?
onko mitään järkeä, vai onko joku joskus kytkenyt letkut väärin?
mikä magneettiventtiili?
Re: mikä magneettiventtiili?
Ruiskutuspumpulle menee suoraan (ahtopaine)letku painekotelolta ? Mikäli näin on, ja ahtopainetakin on nostettu vekkaisin että joku on jättänyt ylipainekytkimen pois häiritsemästä ahtopaineita.dansku kirjoitti:eli auto on 124 300TDT, ja mietin vain mitä virkaa on tälläisellä magneettiventtiilillä, joka sijaitsee kuskin puolella, etummaisen rintapellin takaseinässä. eli samassa lokerossa kuin sulakerasia, mutta ruuvattu kiinni etu rintapeltiin.
ventiilin alaosaan tulee ruskea letku jarrutehostimen alipaineputkelta, ja venttiilin yläosassa on kaksi lähtöä, joista molemmista lähtee violetti letku, jossa on keltainen viiva. Ja tässä kohtaa menee oudoks.. ne kummatkin violettikelta letkut yhdistyy toisiinsa vähän matkan päässä??
eli minun ymmärryksen mukaan kun venttiili aukeaa, tai sulkeutuu niin alipaine vain kiertää sen silmukan yläpäässä?
onko mitään järkeä, vai onko joku joskus kytkenyt letkut väärin?
Minulla oli W638:ssa tuollainen:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 600#145600
ja jätin sen pois ahtopaineiden noston yhteydessä, eli nuo kaksi letkua jäävät irralleen, ja nehän voisi kytkeä yhtäkaikki yhteen.
Lisää tietoa: www.skg.fi