W202 CDI menee hätäkäytölle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

W202 CDI menee hätäkäytölle

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ongelmana W202 Cdi joka parin kilsan ajon jälkeen menee hätäkäytölle.
Autolla on ajettu noin 540 tkm ja vuosimallia 1998
Vikakoodina on 1470 joka viittaa turbon paine anturiin.
Se on vaihdettu ....ei apua.
Ilmamassamittari kokeiltiin vaihtaa myös...ei apua.
Muita vikakoodeja ei ollut.
Auto tarkistettiin MB:n orig. testerillä ?????

Olisko tietoo tai hyviä arvauksia ???
Kiitokset etukäteen

No niin...joku forumilaisista oli pessyt pakoputken alusta loppuun kuumalla vedellä. No ajattelin kokeilla piruuttaan mitä vaikutusta sillä olisi...erittäin suureella varauksella.
HAH...HAH.....TEIN 50 KM KOEAJON.....TOIMIII !!!!!!!!!???????
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, Ti 15.02.2005 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Etsikää jostain johto vikaa. Melko varmasti vika on siinä tai joku liitos. Itselläni lopulta vika löytyi päävirta kaapelista.
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

petri.n kirjoitti:Etsikää jostain johto vikaa. Melko varmasti vika on siinä tai joku liitos. Itselläni lopulta vika löytyi päävirta kaapelista.
Joo kiitti. Mistähän päin päävirtakaapelia....muuten piuhat on yritetty tsekata...ja liittimet....vähän meinaa järki loppua...heh..
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Entäs voisiko olla alipainevuoto jossain letkussa (arvailua)?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Sitä en tiedä mistä päin kaapelia tuo vika multa autosta löytyi, mutta sen ne tuolla mesen huollossa lopulta löysivät. Etsivät ja vaihtoivat osia lähes kaksi kuukautta.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Veikkaisin että vika voisi olla myös hukkaportin käyttösylinterissä / ohjausreleessä (sähköllä ohjataan alipainetta made in usa). Kun ahtopainetta ei ole ja tietokone ei tiedä mekaanista vikaa niin se päättelee että vika on paineenmittauksessa.

Näin oli 290, niissä on samat noin ohjausreleet ja periaatteessä ihan sama tekniikka näiltä osin.

Jos kehtaat niin pistä nippusiteellä hukkaportti kiinni ja kokeile ajaa, sillä minä pääsin vian jäljille.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Niin ja muuten Veholla kerrottiin, että:
lyö katti paskaks rautakangella,
vaihda välijäähdytin,
vaihda imusarja,
vaihda turbo,
vaihda syöttöpumppu
ja mikä parasta vaihda moottori....

No olishan se luultavasti tolla viimeisellä vaihtoehdolla korjautunut...
Vastaa Viestiin